سه شنبه 11 آذر 1399 - 11:40:49

0 تا 100 رنگ مو بدون دکلره با 6 روش

 

 

روش های روشن کردن مو بدون دکلره

رنگ کردن مو بدون دکلره

 

روش های رنگ کردن مو بدون دکلره

 

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

روش های رنگ مو بدون دکلره

روش شماره 1.  رنگ موی E0

روش شماره 2: آب لیمو را با نرم کننده مخلوط کنید

روش شماره 3: ویتامین C را به موهای خود بمالید

روش شماره4: جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را برای ایجاد خمیر ترکیب کنید

روش شماره 5: سرکه سیب

روش شماره 6: از محلول آب شور استفاده کنید

 

 

دکلره یکی از مهم ترین محصولاتی است که برای دستیابی به موهای بلوند در اختیار شما است. اما اگر به این محصول آرایشی بسیار حساس باشید یا به سادگی نمی خواهید از آن استفاده کنید چه باید کرد؟ آیا برای همه رنگ موها و روشن کردن مو و ایجاد هایلایت در مو همیشه باید دکلره کرد یا راه حل های دیگری نیز وجود دارد؟ دکلره اشکالاتی هم دارد، اما خوشبختانه استفاده از آن همیشه ضروری نیست. اگر موهای شما به اندازه کافی روشن است، بدون دکلره مو می توانید موهای بلوند بدست آورید. اما اگر موهایمان تیره بود و می-خواستیم که بدون دکلره چند درجه آن را روشن کنیم یا هر رنگ مویی بدون دکلره روی موهایمان تیره می شود باید چکار کنیم؟ در بسیاری از شرایط می توانید از رنگ های روشن کننده و رنگ های بیس استفاده کنید. اما چگونه؟ در این مقاله از سری مقالات آموزشی رژلب، محصولات مختلف موجود برای دستیابی به رنگ مو بدون دکلره و سایه رویایی شما و همچنین نحوه عملکرد این محصولات برای اطمینان از اینکه از قبل می دانید براساس شرایط و رنگ موهای شما گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، بیان خواهد شد.
 


روش های رنگ مو بدون دکلره


استفاده از دکلره  لازمه روشن کردن رنگ مو است و مسلماً بدون استفاده از دکلره نمی توان موها را به زیبایی درست و روشن کرد. اما روش هایی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن موها را چند درجه روشن تر کرد. توجه کنید که این روش ها بیش تر مناسب برای افراد با موهای سفید و افراد با موهای بسیار تیره که علاقه مند هستند تا چند درجه موهای خود را بدون دکلره روشن کنند تا رنگی که می‌خواهند به خوبی روی سرشان بنشیند و رنگ موهای آن را قرمز یا زرد نکند، است. بنابراین ما در ادامه به شما روش روشن کردن مو را معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها بتوانید موهای خود را بدون دکلره چند درجه روشن تر کنید.

 

آموزش رنگ مو بدون دکلره

 


روش شماره 1.  رنگ موی E0


این رنگ یک رنگ موی خنثی بدون تناژ است و می‌توانید از آن در تهیه کرم دکلره استفاده کنید و چند درجه موهای خود را روشن کنید. E0 از نظر کاربرد مانند همان 000 است که در برندهای مختلف تولید شده و بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.
‏ E-0 یا همان 000 قادر است تا موهای شما را تا 4 درجه روشن کند. برای استفاده از این رنگ می توانید آن را به تنهایی با اکسیدان مصرف کنید یا با رنگ مو اصلی خود آن را ترکیب کنید و به موهای خود بزنید.


نکات مهم قبل از استفاده از رنگ مو E-0 یا 000


• اگر بخواهید این رنگ مو را به تنهایی روی موهای خود استفاده کنید توجه کنید که از آن به هیچ عنوان نباید بر روی موی روشن استفاده کنید. بنابراین اگر موهای شما قبلا دکلره شده باشد و مشکلی برای آن به وجود آمده باشد به هیچ عنوان نمی‌توان بر روی آن از این رنگ مو استفاده کرد زیرا عملاً استفاده از آن بر روی موی دکلره شده کاملاً بدون نتیجه و خنثی خواهد بود و هیچ تأثیری بر روی موهای شما نخواهد گذاشت.
• این رنگ مو برای موهایی با رنگ تیره و حداقل با پایه 6 ساخته شده است.
• برای افرادی که موهایشان به صورت طبیعی پایه هفت یا هشت است و یا موهایشان به واسطه رنگ کردن پایه 7 یا 8 شده است اگر از این رنگ مو در ترکیب با رنگ موهای دیگر یا به صورت تنها استفاده شود می‌تواند نهایتاً تا یک درجه رنگ موهای شان را بالاتر ببرد ولی آن قدر تاثیر خودش را نشان نمی دهد که بر روی مو  تیره با پایه طبیعی 4 تا6 خودش را نشان می دهد. بنابراین اگر شما به صورت طبیعی موهایتان پایه 4-5-6 است و آن قدر تیرگی طبیعی (بدون رنگ مشکی رنگ شده) دارد اما رنگ موهایتان روشن نمی شود این رنگ مو کمک شایانی به شما خواهد کرد.
نحوه ترکیب رنگ مو بدون دکلره  E0 با اکسیدان
اگر E-0 با اکسیدان 40 ترکیب شود چهار درجه مو را روشن می کند. نحوه ترکیب کردن به صورت زیر است:
یک قسمت E0 + یک و نیم قسمت اکسیدان

 

رنگ کردن مو بدون دکلره

 

 

نحوه ترکیب رنگ مو بدون دکلره E0 با رنگ مو اصلی


اما اگر با رنگ مو اصلی‌تان ترکیب شود یک درجه رنگ موهایتان را روشن تر می کند.
توجه کنید که اکسیدان 12% یا همان 40 زمانی کاربرد دارد که موهای شما آسیب دیدگی نداشته باشد. در صورت عدم آسیب دیدگی حتی اگر یکبار کافی نبود
می توانید دو بار این کار را بر روی موهایتان انجام دهید تا به روشنی دلخواه خود برسید. همچنین توجه کنید که این زمان نباید بیشتر از 45 دقیقه طول بکشد که به موهای تان آسیب برسد.
اگر برای بار دوم قصد انجام این کار را بر روی موی خود داشتید و موهای شما آسیب دیده و خشک نبود خوب است بدانید که رنگ موهای شما این بار دیگر 4 درجه روشن نمی شود و یک تا دو درجه برای بار دوم موهای شما را روشن می کند. بنابراین با تکرار این کار در دو بازه 45 دقیقه ای نباید انتظار داشته باشید که موهایتان 8 درجه روشن شود.


نحوه ترکیب رنگ مو بدون دکلره  E0 برای موهای سفید


برای موهای سفید نیز به همین صورت عمل می کنیم و اگر موی سفید دارید و می خواهید از یک رنگ روشن استفاده کنید اما به دلیل اینکه به زرد یا نارنجی می زند نمی توانید از آن استفاده کنید و با رنگ های تیره سفیدی موهای شما پوشیده نمی شود به راحتی می توانید از ترکیب این رنگ با اکسیدان 12 درصد برای پوشانندگی سفیدی موهای خود و استفاده رنگ روشن بر روی آن استفاده کنید؛ و با استفاده از E-0 یا همان 000 + اکسیدان 12 درصد برای خود یک بیس ساخته و سپس از رنگ مو با پایه متوسط 7 و 8 که به خوبی سفیدی موهای شما را پوشش دهد بر روی موهایتان استفاده کنید .
بنابراین این E-0 به همراه اکسیدان 12 درصد مشکل خانم ها با موهای سفید و یا خانم ها با موهای خیلی تیره که از هر رنگی استفاده می‌کنند و موهایشان روشن نمی‌شود و علاقه‌ای به دکلره کردن ندارند یا موهایشان آسیب دیده و امکان دکلره کردن را ندارد حل کرده است.


نحوه ترکیب رنگ مو E0 برای موهای آسیب دیده


اگر موهای خشک و آسیب دیده داشته باشیم چگونه می توانیم از این رنگ مو با اکسیدان استفاده کنیم تا به موهایمان آسیب نرسد و در عین حال رنگ مو بدون دکلره داشته باشیم؟
برای این کار کافیست که شما اکسیدان 9 درصد را با این رنگ مو ترکیب کنید و یا این که کافیست این رنگ را با رنگ مویی که خریداری کرده‌اید مخلوط کنید. مثلاً فرض کنید که شما رنگ موی شماره 10 را خریداری کرده اید، موهای شما نسبتا تیره است و می‌دانید که شماره 10 خیلی موهای شما را روشن نمی کند و قبلاً از آن استفاده کرده اید و نتیجه دلخواه خود را نگرفته اید، کافیست E-0 یا 000 را گرفته و به مقداری که گفته می‌شود با رنگ مویتان ترکیب کنید.

فرمول ترکیب رنگ مو بدون دکلره

دو قسمت رنگ مو + یک قسمت E0 یا 000 + اکسیدان که با توجه به رنگ مو و پایه مو خود از 6 درصد یا 9 درصد باید استفاده کنید. اما اگر می خواهید موهایتان روشن شود بهتر است که از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید.
توجه کنید که بعد از ساخت بیس ترکیبی با اکسیدان 12 درصد و E-0 قبل از استفاده از رنگ مو خود اگر موهایتان سفید باشد به رنگ زرد و اگر موهایتان خیلی تیره باشد به رنگ نارنجی تبدیل می شود.

از بین بردن رنگ زرد و نارنجی بعد از استفاده از رنگ مو بدون دکلره E-0


برخی افراد به رنگ های زرد و نارنجی علاقه‌مند هستند و رنگ مو بدون دکلره خود را در این مرحله رها می‌کنند اما بسیاری از افراد به خصوص ایرانی ها دوست دارند که رنگ زرد و نارنجی که در موهای شان ایجاد شده را کاور کنند و از یک رنگ دیگر بر روی آن استفاده کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و رنگ موی شما سفیدی زیادی ندارد، می‌توانید یک رنگ از خانواده شماره 6 از خانواده دودی یا زیتونی را انتخاب کرده و با توجه به میزان رنگ موی خود آن را با 3 تا 4 برابر اکسیدان 6 درصد ترکیب کنید و بر روی موهای تان بزنید تا رنگ نارنجی یا زرد موهای شما را کاور کند. اما توجه کنید که برای این کار به هیچ عنوان نباید موهای شما سفیدی داشته باشد یا سفیدی مو های تان زیاد باشد. توجه کنید که این رنگ مو و اکسیدان باید به قدری رقیق باشد که مانند یک شامپو بتوان آن را بر روی سرد ریخته و موها را شستشو دهید.  به این عمل حمام رنگ گفته میشود شما پس از ترکیب کردن این رنگ با اکسیدان به داخل حمام رفته و مانند شامپو این رنگ را بر روی موهای نم دار خود ریخته و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. به این روش، روش ضد زردی و ضد قرمزی گفته می شود و از زرد شدن و قرمز شدن موی شما جلوگیری می کند و با این کار به راحتی زردی و قرمزی به وجود آمده بر روی موهای خود را از بین می برید. همچنین به جای این کار می توانید از شامپوهای سیلور و یا ضد زردی نیز استفاده کنید.

 

روشن کردن مو با مواد طبیعی

 


روش شماره 2: آب لیمو را با نرم کننده مخلوط کنید


آیا واقعاً لیمو برای روشن شدن موها و رنگ مو بدون دکلره کار می کند؟ ما از متخصصان مراقبت از مو در مورد چگونگی روشن کردن مو به طور طبیعی سوال کردیم، و به نظر می رسد آب لیمو برای روشن شدن مو گاهی اوقات موثر است.
به گفته آئورا فریدمن، رنگ شناس مشهور، آبلیمو موثر است ... اما با احتیاط ادامه دهید. اورا می گوید: "آب لیمو موها را روشن می کند، اما همچنین می تواند خطرناک باشد." وی می افزاید: "آن قدر اسیدی است که می تواند موهای شما را بسوزاند. بهترین روش استفاده از آن مخلوط کردن با نرم کننده یا حتی با روغن نارگیل است ، بنابراین از این مزایای مهم آبرسانی و جبرانی نیز برخوردار می شوید." در استفاده در روش های طبیعی توجه کنید که اگر موهای روشن دارید، آب لیمو می تواند موهای شما را چند سایه روشن کند اما در خصوص رنگ موهای تیره این روش جواب
نمی دهد.

 

روشن کردن مو با مرکبات

 


روش شماره 3: ویتامین C را به موهای خود بمالید


ویتامین C به لطف اسید سیتریک موجود در آن نور مو موثر است. راشل (ارشد رنگ آمیزی در سالن کاتلر / ردکن ) به طور مرتب به مشتریان می گوید که شستشوی ویتامین C را امتحان کنید. راشل توضیح می دهد: "این یکی آسان است. شما مقداری ویتامین C را خرد می کنید، آن را به یک بطری اسپری اضافه می کنید و روی مو اسپری می کنید. این باعث روشن شدن مو و از بین رفتن مواد معدنی می شود." (حتی اگر پودر ویتامین C دریافت کنید می توانید از مرحله خرد کردن آن صرف نظر کنید).

 


روش شماره4: جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را برای ایجاد خمیر ترکیب کنید



برای رنگ مو بدون دکلره با استفاده از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن خمیر درست کنید. به خودی خود، پراکسید هیدروژن منظم داروخانه موهای شما را سبک نمی کند زیرا قبل از بروز هرگونه واکنش شیمیایی خشک خواهد شد. اگر، اگر شما پراکسید هیدروژن و جوش شیرین را ترکیب کنید، خمیری ایجاد می کند که می تواند روی موهای شما بنشیند و جادو کند. یک فنجان جوش شیرین را با سه قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن ترکیب کنید ، آن را مخلوط کرده و به موهای خود بمالید. ماسک را به مدت 30 تا 60 دقیقه بگذارید (اما بیش از 60 دقیقه نیست) و موهای شما 1-2 سایه روشن می شوند.

 

راهکارهای روشن کردن مو بدون دکلره

 

 


روش شماره 5: سرکه سیب

 


دوز سرکه سیب نه تنها به روشن شدن مو کمک می کند، بلکه باعث تجمع چربی طبیعی و باقی مانده در موها و پوست سر شما می شود. به علاوه، سرکه سیب به شما کمک می کند تا موهایتان را به راحتی بافته و گره بزنید سپس آن ها را باز کنید.
راشل توضیح می دهد: "یک قسمت سرکه سیب و شش قسمت آب را مخلوط کنید تا تجمع یابد (به عنوان مثال کلر)." "این یک روش ملایم برای سبک کردن رشته ها است. اما ممکن است مجبور شوید چند بار این کار را انجام دهید تا نتیجه بگیرید."

 

روشن کردن مو با سرکه سیب

 


روش شماره 6: از محلول آب شور استفاده کنید

 


اگر از قبل موهای خود را رنگ کرده اید و هنوز هم مشکل دکلره را پیدا کرده اید، ممکن است با استفاده از آفتاب موها را به مکان حتی روشن تری برسانید. ریچل می گوید: "برای همه افراد تحت درمان با رنگ، بیش تر آب را با کمی نمک مخلوط کنید و موهای خود را در ساحل اسپری کنید. این باعث می شود کوتیکول مو کمی باز شود و در معرض آفتاب قرار گیرد." اما این را به یاد داشته باشید! آئورا می گوید: "فرقی نمی کند موهای شما چه رنگی باشد. وی می افزاید: "به چگونگی محو شدن رنگ اتومبیل در نور آفتاب بیندیشید. در مورد مو نیز همین اتفاق می افتد."

 

آموزش روشن کردن مو بدون دکلره با آب شور

 


سخن آخر


در این مقاله به طور مفصل به انواع روش های ساده و در دسترس برای رنگ مو بدون دکلره در خانه پرداختیم. تمامی روش های بالا روش های تست شه است که مورد تایید متخصصان و کارشناسان حوزه رنگ مو است. اما شما نیز قبل از استفاده از هر روش برای اطمینان از عدم حساسیت خود روی قسمت پایینی مو خود آن را امتحان کنید. و در نهایت اگر قصد روشن کردن موهای خود به صورت پلاتینی یا بلوندهای روشن را دارید لطفاً آن را به متخصصان بسپارید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: