دوشنبه 15 دی 1399 - 11:40:13

آیا بابونه در روشن‌تر کردن رنگ مو موثر است؟

روشن کردن مو با بابونه

رنگ کردن مو با بابونه

آیا بابونه در روشن کدن مو موثر است؟!

 

فهرست مطالبی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

تاثیر بابونه در ظاهر و سلامت

رنگ و شستشوی راحت مو با بابونه

رنگ موی روشن و درخشان با بابونه

 

چای بابونه

بابونه موثر در ظاهر و سلامت افراد:

   علاوه بر تمامی نکات مثبت گفته شده در ارتباط با خواص بابونه که می‌تواند برای سلامت شما بسیار مناسب باشد، این را هم باید اضافه کرد که گیاه بابونه می‌تواند در هضم غذا و میزان گردش خون شما کمک‌حال باشد. بابونه به سبب آنتی اکسیدانی که در خود داراست، برای پوست شما بسیار مناسب بوده و از آن به عنوان یک لایه‌ بردار طبیعی یاد می‌شود. این بدان معناست که شستشوی مداوم با چای بابونه باعث سلامت، طراوت و تمیزی پوست سر، تغذیه بیشتر فولیکول‌های مو و کاهش خشکی و شوره سر می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن مربوط به موهای سر می‌باشد بدین صورت که رنگ کردن مو با بابونه باعث تزریق شادابی و طراوت بسیار به موهای شما می‌گردد. بابونه می‌تواند درخشندگی فوق‌العاده‌ای را به موهایتان هدیه دهد. این درخشندگی در موهای خرمایی و مشکی بیشتر نمایان خواهد شد. بابونه به سبب دارا بودن فلاونوئید در ترکیباتش، می‌تواند موها را به آرامی، بدون اینکه ضرری داشته باشد، روشن تر بکند.

   اگر شما جزو افرادی هستید که دائما به دنبال استفاده از رنگ‌های مختلف و تنوع در سبک و ظاهر خود هستید، رنگ کردن مو با بابونه می‌تواند باعث جذاب‌تر و برجسته‌تر شدن نکات عطف سبک و ظاهر شما شود بدون آن‌که کوچک‌ترین آسیبی به استایل شما که با سخت‌کوشی فراوان بدست‌آمده است، وارد شود.

رنگ کردن مو با بابونه

رنگ کردن و شستشوی راحت مو با بابونه در خانه:

   از بارز‌ترین نکات مثبت این روش می‌توان به این موضوع اشاره کرد که برای شستشو و رنگ کردن مو با بابونه نیاز به استفاده از هیچ ماده اضافی نمی‌باشد. این بدان معناست که اگر شما چای بابونه در خانه داشته و در مصارف روزانه خود از آن استفاده می‌کنید، پس شما مواد اولیه این کار را در خانه خود دارید و به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید فرایند را آغاز کنید. برای این‌که بهترین نتیجه حاصل شود، بهتر است این کار را در یک روز آفتابی و بدون ابر انجام دهید خصوصا روزی که موهایتان چرب و کثیف شده است و قت آن رسیده که موهای خود را بشویید. برای آشنایی با مراحل رنگ کردن مو با بابونه کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. برای خود یک چای غلیظ بابونه به مقدار مصرفی تهیه کرده و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد. برای این‌کار لازم است از چند کیسه چای بابونه استفاده کنید. برای اینکه غلظت به میزان مورد نظر برسد، پیشنهاد می‌شود از 5 چای کیسه‌ای بابونه استفاده کنید.
  2.  اجازه دهید چای تا مقدار دمایی که پوست و موی شما قادر به تحمل آن است و بتوان برای اعمال روی گره‌های باز شده مو خود استفاده کرد، خنک شود.
  3.  برای هایلات کردن مو و یا اینکه تنها قسمت‌های خاصی از مو را رنگ کنید، بهتر است موهای خود را به چند بخش تقسیم کرده و بر قسمت مورد نظر اعمال کنید. همچنین قبل از شروع کار، چای را روی قسمت کوچکی از مو استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که نتیجه نهایی را دوست دارید.
  4.  اگر تمایل دارید رنگ کل موهای تقویت شده و تغییر کند، باید چای را روی کل موهای خود بریزید.
  5. پس از انجام مراحل گفته شده، به بیرون از خانه بروید و به مدت 30 دقیقه زیر آفتاب بنشینید تا چای موجود روی موهایتان کامل خشک شود.
  6. در مرحله آخر موهای خود را بشویید و خشک کنید سپس به هر مدل که تمایل دارید، حالت دهید.

   برای این‌که نتیجه فوق‌العاده چای بابونه روی موهایتان نمایان شود، تنها کافیست 30 دقیقه از وقت خود را زیر نور آفتاب بگذرانید. حال می‌توانید جلوی آینه بایستید و تفاوت رنگ موهای‌خود را قبل و بعد از رنگ کردن مو با بابونه احساس کنید. این نکته را باید در نظر داشته باشید که اضافه کردن موادی نظیر آب لیمو، عسل، روغن نارگیل یا بادام به محلول خود باعث خواهد شد نتیجه بهتری در آخر بدست آید. ترکیب لیمو و بابونه می‌تواند نتایج بسیار محسوسی را حتی بر موهای قهوه‌ای بور ایجاد کند. همچنین می‌توان چای بابونه را با ماست مخلوط کرد و آن را به مدت نیم الی یک ساعت روی موها اعمال کرد. این کار به نرم شدن موی سر کمک به سزایی می‌کند.

استفاده از مخلوط بابونه، لیمو و عسل برای شستشو مو

بابونه عامل رنگ موی روشن و درخشان:

   همان‌طور که انتظار می‌رود، برای تقویت رنگ مو از ریشه، لازم است این مراحل ذکر‌شده چندین بار تکرار شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود فرایند رنگ کردن مو با بابونه هر چند وقت یک‌بار برای رسیدن به نتایج مطلوب تکرار شود. این بدان معناست اگر فردی هستید که در حالت عادی هر چند روز یک‌بار دوش گرفته و موهای خود را می‌شویید، فرایند شستشو مو با بابونه را بخش ثابتی از برنامه خود قرار دهید و از آن در بهبود ظاهر موی خود استفاده کنید. انجام این کار برای شما به راحتی آب خوردن خواهد بود. پس، از آنجا که با خواص و ویژگی‌های خاص و بی‌نظیر بابونه آشنا شدید، بهتر است از این به بعد دیگر آن را تنها از جنبه مصارف گیاهی و دارویی فرض نکنید چرا که همان‌طور که مشخص است، چای بابونه تنها برای سلامتی شما مفید نیست و می‌تواند برایتان رنگی را که برای مو خود به دنبالش هستید، فراهم کند و موهایتان درخشان، با طراوت و شاداب گردد.

مدت زمانی که لازم است تا تغییرات مورد نظر روی مو پس از استفاده از بابونه صورت گیرد، به میزان بابونه مصرفی، موی شخص و نیز تعداد دفعات تکرار فرایند وابسته است. با وجود اینکه این روش کاملا طبیعی است اما باید توجه داشت که استفاده و تکرار بیش از حد آن ممکن است نتیجه عکس به همراه داشته باشد و به مو آسیب بزند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: