یکشنبه 26 بهمن 1399 - 17:52:17

چگونه رنگ مو‌های خود را با دارچین روشن‌تر کنیم!!

روشن کردن طبیعی موها

خواص دارچین برای موها

 

چگونه رنگ موهای خود را با دارچین روشن تر کنیم

 

فهرست مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

اقدامات اولیه برای روشن کردن مو ها با دارچین

اعمال مخلوط دارچین روی موها

تغییر مواد اولیه برای روشن کردن مو با دارچین

جمع بندی نکات روشن کردن مو با گیاهان 

روشن‌ترکردن طبیعی رنگ موی سر با دارچین:

   روشن‌‌تر کردن رنگ مو به روش دکلره‌، باعث می‌شود موهای سر، خشک، شکننده و آسیب‌پذیر شود. در عوض بهتر است روشن‌کردن مو با دارچین صورت گیرد چرا که استفاده از ترکیبات حاوی دارچین که در خانه هم قابل تهیه هستند، به هیدراته کردن و خوشبو شدن مو کمک می‌کنند. با هیدراته کردن مو، موادی که جاذب رطوبت هستند، به داخل فیبر مو نفوذ کرده و باعث افزایش قدرت جذب آب و مواد مغذی در مو می‌شوند.

قدم اول: انجام اقدامات اولیه

  1. فراهم‌کردن مواد اولیه:

قبل از بیرون رفتن و خرید وسایل، کمدهای‌ آشپزخانه را چک کنید. ممکن است تمام مواد اولیه لازم، در خانه موجود باشند.

 

مواد اولیه

  • دارچین:

مقدار زیادی چوب یا پودر دارچین تهیه کنید چرا که در هر بار تهیه این ترکیب، نیاز به استفاده از چند قاشق غذاخوری خواهید بود.

  • عسل:

عسل خام بهترین گزینه برای این کار است. اگر امکان تهیه آن فراهم نبود، از عسل خالص بدون شکر استفاده کنید.

  • نرم‌کننده مو:

هر نوع مرطوب‌کننده و نرم‌کننده‌ای برای این کار مناسب خواهد بود و کمک می‌کند موی سر مواد شیمیایی را جذب کند.

  • آب لیمو:

اگر شرایط فراهم است. میوه لیمو را خریده و شخصا با دستگاه آب ‌میوه‌گیری خود، آب لیمو را تهیه کنید.

  • کلاه حمام:

اگر تمایلی به خرید کلاه حمام ندارید، می‌توانید از بسته‌بندی‌های پلاستیکی و یا کیسه‌های مواد غذایی استفاده کنید اما در هنگام استفاده از آنها باید مراقب صورت خود باشید.

  1. آماده‌سازی ترکیب:

مواد اولیه تهیه‌شده را متناسب با پیمانه‌های زیر در کاسه ریخته و خوب مخلوط کنید:

1 فنجان عسل/ 1 فنجان بزرگ نرم‌کننده/ 1 قاشق چای‌خوری آب‌لیمو/ 2 قاشق چای‌خوری دارچین

پس از هم‌زدن، اجازه دهید ترکیب حاصل به مدت یک ساعت در کاسه بماند. عسل دارای هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه) بوده و وقتی با دارچین مخلوط می‌شود، هیدروژن پراکسید فعال می‌شود و این عاملی است که در روشن کردن مو با دارچین موثر خواهد بود.

 

مخلوط مواد اولیه

  1. شانه‌زدن موهای خود:

در مدت زمانی که منتظر شکل‌گیری مخلوط تهیه شده هستید، مو‌های خود را به خوبی شانه بزنید. اطمینان حاصل کنید پس از شانه‌زدن، تمامی گره‌های مو باز شده باشد. این کار باعث می‌شود مخلوط دارچین به تک‌تک رشته های مو به طور یکسان برسد و کل مو به خوبی آغشته شود. تمیز یا کثیف بودن موی سر در این فرایند اهمیتی ندارد.

شانه‌زدن مو

  1. مشخص‌کردن نتیجه مورد نظر از همان ابتدا:

روشن‌کردن موی سر با دارچین بسیار متفاوت‌ با حالتی است که از هیدروژن پراکسید به طور مستقیم استفاده شود. بدین صورت که بسته به رنگ موی اولیه شما، چنین تغییراتی در رنگ موی شما اتفاق می‌افتد:

  • از بلوند به بلوند توت فرنگی (قرمز روشن)، مقداری هایلایت قهوه‌ای
  • از مشکی به قهوه‌ای روشن، آمبره به رنگ قرمز (بعد از چند بار تلاش)
  • از قرمز به هایلایت قرمز، آمبره قهوه‌ای
  • از قهوه‌ای روشن به آمبره قرمز با سایه روشن‌تر
  • از قهوه‌ای تیره به قهوه‌ای و قرمز روشن

تغییرات رنگ مو

قدم دوم: اعمال مخلوط دارچین بر موی سر:

  1. مرطوب‌کردن موی سر:

برای شروع کار لازم است موی خود را مقداری تر کنید. دقت شود مو نباید خیلی خیس شود. اگر برای انجام این کار نمی‌خواهید زیر دوش بروید، می‌توانید از بطری اسپری استفاده کنید. راه دیگر خیس کردن شانه سر می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید موهای خود را تر کنید. این کار در مسیر انجام فرایند روشن‌کردن رنگ مو با دارچین موثر می‌باشد.

 

تر ‌کردن مو

  1. آزمایش‌کردن ترکیب مورد‌نظر روی دست:

قبل از اعمال مخلوط بر موهای‌ خود، بهتر است مقداری از آن را روی دست بریزید. اگر پوست دستتان نسبت به آن حساسیت نشان داد، به هیچ وجه ترکیب را بر سر خود نمالید. بیشتر افراد به دارچین حساسیت دارند. اجازه دهید مقداری از مخلوط تهیه شده به مدت 5 الی 10 دقیقه روی دستانتان بماند تا اطمینان حاصل کنید که آیا شما هم مانند باقی افراد به دارچین حساسیت دارید یا خیر؟ معمولا پس از اعمال دارچین روی پوست، مقداری گرما در آن ناحیه حس می‌شود اما اگر گرمای آن موجب سوختن پوست شد، روش روشن کردن مو با دارچین برای شما توصیه نمی‌شود. در صورت سوختگی پوست، بلافاصله آن قسمت را آب‌‌کشی کنید.

 

تست مخلوط دارچین

  1. اعمال مخلوط روی مو:

در حین روشن کردن رنگ مو با دارچین، ممکن است محیط اطراف کثیف شود. بهتر است از دوستان برای انجام آن کمک بخواهید. در غیر این‌صورت، از یک شانه برای پخش‌کردن مخلوط روی موهایتان استفاده کنید تا مقداری از کثیفی حاصله کاسته شود. از حجم و غلظت ترکیب مورد استفاده متناسب با حجم موهای خود اطمینان حاصل کنید. اگر خیلی غلیظ بود،  فنجان آب به آن اضافه کنید. اگر موهای ضخیمی دارید، بهتر است موی خود را به چند بخش تقسیم کرده سپس مخلوط را روی هر بخش اعمال کنید. در این هنگام باقی مو را جمع کرده و با یک سنجاق ببندید تا در حین کار، خلالی در کارتان ایجاد نکند.تا جای ممکن از تماس این مخلوط با پوست گردن اجتناب کنید چرا که موجب تحریک و سوزش پوست خواهد شد.

 

روشن کردن مو با دارچین

  1. منتظر ماندن:

پس از اعمال مخلوط بر مو، مدتی منتظر مانده تا مخلوط به خوبی با مو در تماس قرار گیرد. در این حین موهای خود را به حالت گوجه‌ای بسته و از کلاه حمام استفاده کنید. اجازه دهید مخلوط دارچین به مدت 2 الی 4 ساعت یا حتی در صورت امکان یک شب کامل روی موها بماند. بهتر است در هنگام خواب یک حوله روی بالشت خود پهن کنید. حتی اگر کلاه حمام هم به سر دارید ممکن است به سبب غلت زدن در خواب، رخت خواب شما حسابی کثیف شود.

 

استفاده از کلاه حمام

  1. شستن موهای سر:

با وجود چسبناک ‌بودن عسل اما این دارچین است که در هنگام شستن سر، مشکل‌ساز می‌شود. سعی کنید تا جای ممکن در همان آبکشی اول، بخش عظیمی از مخلوط دارچین را از موهای خود جدا کنید. در مرحله بعد، از شامپو برای شستشوی کامل استفاده کنید. گاهی لازم است برای خارج کردن کل دارچین از موهای خود، تعداد دفعات بیشتری از شامپو استفاده کنید.

 

شستن مو

  1. تکرار فرایند در صورت لزوم:

برخلاف فرایند دکلره کردن، استفاده از مخلوط دارچین تغییرات چشم‌گیری را ایجاد نمی‌کند ولی برای سلامت مو بسیار مناسب می‌باشد و می‌توانید چندین بار از آن استفاده کنید بدون آنکه آسیبی به موهایتان وارد شود. این کار را تا زمان رسیدن به تغییرات مدنظر تکرار کنید. روشن کردن موهای خود با دارچین یک فرایند تدریجی است. در هر بار استفاده، تغییر محسوسی در رنگ موی شما به وجود نمی‌آید و ممکن است لازم باشد برای رسیدن به میزان مورد‌نظر، فرایند را 3 الی 4 بار تکرار کنید.

 

تکرار فرایند در صورت لزوم

 

 

قدم سوم: تغییر مواد اولیه:

  1. روغن زیتون به جای نرم‌کننده!!

اگر فقط به دنبال استفاده از مواد طبیعی هستید، می‌توانید از روغن زیتون به‌جای نرم‌کننده استفاده کنید. روغن زیتون یک مرطوب‌کننده تمام عیار است. اگر مو‌های شما در حالت عادی چرب است، استفاده از روغن زیتون پیشنهاد نمی‌شود. شستشوی مو سر در زمان استفاده از روغن زیتون، به مراتب سخت‌تر از زمانی است که از نرم‌کننده استفاده ‌شود. این نرم‌کننده طبیعی، برای موهای فر و خشک بسیار مناسب است.

روغن زیتون

  1. استفاده از هل !!

ادویه هل از جمله مواد تقویت‌کننده پراکسید مو می‌باشد که نتیجه‌ای مشابه با روشن‌کردن مو با دارچین دارد. اگر نسبت به دارچین حساسیت دارید، می‌توانید از هل برای انجام کار خود استفاده کنید.

 

هل

  1. افزودن ویتامین C !!

ویتامین C از موثر‌ترین مواد مغذی برای کمک به رشد و تقویت مو می‌باشد. دو عدد قرص ویتامین C تهیه کرده، خرده کرده و به مخلوط مورد نظر اضافه کنید. ویتامین C به روشن‌تر‌کردن مو و حفظ سلامت آن کمک شایانی می‌کند.

 

ویتامین c

جمع‌بندی:

  • موهای خود را به 3 بخش تقسیم کنید و در حین کار دوبار فرایند را برای هر بخش تکرار کنید تا تمام نقاط آغشته به مخلوط تهیه شده گردد.
  • برای بهتر شدن نتیجه، موهای خود را با شامپو و یا چای کیسه‌ای بابونه بشویید.
  • از دوستان در انجام کار مخصوصا برای قسمت‌های پشت سر خود کمک بخواهید.
  • اگر از دارچین آسیاب‌شده استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که تمامی آن پودر شده باشد در غیر این صورت انجام این فرایند بی‌تاثیر است.
  • مخلوط را تا زمانی هم بزنید که یکدست و روان شود.
  • برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود، بگذارید مخلوط آماده شده حداقل 5 ساعت در کاسه بماند.
  • اگر موهایتان بلند است، اجازه یک شب کامل روی موهایتان بماند تا نتیجه بهتری حاصل شود.

هشدار:

  • اگر موی بلوند دارید، احتمالا پس از این فرایند می شما به آمبره قرمز تغییر رنگ می دهد.
  • اگر دارچین موجب سوختن پوست شد، فورا با آب بشویید. این یک حساسیت پوستی شایع است.

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: