یکشنبه 17 اسفند 1399 - 10:06:10

آشنایی با بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو در خانه

نکات مهم رنگ کردن مو در خانه

رنگ مو در خانه

 

برای دسترسی راحت تر به مطالبی که در این مقاله وجود دارد از فهرست زیر استفاده کنید

شستشوی موها برای رنگ کردن مو

انجام اقدامات اولیه

استفاده از محصولات مراقبتی در رنگ کردن مو

 

بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو در خانه به‌صورت حرفه‌ای :

   افرادی که موهای خود را رنگ کرده باشند به‌خوبی با این مسئله آشنا هستند که حتی کوچک‌ترین بطری رنگ‌ مو‌هایی مورداستفاده هم می‌توانند تأثیرات خارق‌العاده‌ای را بر موهای سر داشته باشند. برای مثال رنگ موهای درخشان و چندکاره می‌توانند در کنار رنگ کردن مو، مرهمی بر بسیاری از ایرادات موجود بوده و آن‌ها را پوشش دهند. اگر به دنبال این هستید که تغییراتی در رنگ موهای خود ایجاد کنید اما برای این کار تصمیمی بر رفتن به سالن‌های آرایشی و زیبایی ندارید، نگران نباشید چراکه راهی برای انجام این کار وجود دارد و آن‌هم رنگ کردن مو در خانه است. برای این کار لازم است تا با بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو در خانه آشنا شوید. اخیراً گوگل فهرستی از پرطرفدار‌ترین کلیدواژه‌های جستجو شده را منتشر کرده است که بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو در خانه یکی از همین کلیدواژه‌ها بوده است. برای این موضوع صحبت‌هایی با Ramsay McLean (از افراد مشهور و باتجربه شاغل در سالن آرایشی Kim Vo و فعال در حوزه اصلاح رنگ و نیز از افراد موردعلاقه هنرمندانی نظیر  Kate Hudson و Dakota Fanning) و Millie Morales (از مشاوران شاخص شرکت Garnier در حوزه آرایشگری) به‌عمل‌آمده است و از آن‌ها درخواست شد تا نکاتی را در ارتباط با بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو در خانه به افراد ماجراجو در این زمینه، گوشزد کنند. بدین‌جهت موضوعاتی وجود دارد که لازم است افراد اطلاعاتی راجع به آن‌ها کسب کنند. پس بهتر است برای رنگ کردن مو به‌صورت حرفه‌ای، با نکاتی که توسط متخصصان این حوزه تائید شده و در ادامه بیان خواهند شد، آشنا شوید.

 

آشنایی با بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو

  1. موضوع را برای خود سخت نگیرید!!

   وقتی حرفی از رنگ کردن مو در خانه به میان می‌آید، McLean همواره توصیه می‌کند که این موضوع را برای خود سخت فرض نکنید چراکه انجام این کار می‌تواند در آماده شدن برای یک قرار ملاقات و داشتن یک رنگ موی فوق‌العاده بسیار مفید واقع گردد. همواره سعی کنید یک الی دو درجه رنگ سایه تیره‌تر یا روشن‌تری را متناسب با موهای خود در نظر بگیرید. بیش‌تر از این مقدار احتمال این‌که نتیجه مناسبی حاصل نشود را بالابرده و نیز مجبور خواهید شد هزینه‌ای را هم بابت اصلاح آن به سالن‌های آرایشی پرداخت کنید.

   آیا قصد هایلایت‌کردن موهای خود را دارید؟ بالیاژ و یا آمبره‌کردن موها در خانه می‌توانند اقداماتی چالش‌انگیز و پر ریسک تلقی شوند و نمی‌توان نتیجه خوبی را در انتهای کار انتظار داشت. مطابق با توصیه‌های McLean، بهتر است انجام این کارها به افراد متخصص سپرده شود.

 

ساده پنداشتن رنگ کردن مو در خانه

  1. موهای خود را نشویید!!

   آیا لازم است که موها قبل از رنگ کردن شسته شوند؟ در پاسخی کوتاه باید گفت خیر چراکه چربی‌های طبیعی موجود روی سر در واقع به‌عنوان یک محافظ در برابر تحرکات ناشی از مواد شیمیایی موجود در رنگ موها عمل می‌کنند. پس بهتر است همان‌طور که Morales هم به این موضوع اشاره دارد، شستشو موی سر قبل از اعمال رنگ مو انجام نشود. انجام این کار باعث آسیب و تحریک پوست سر شده و شرایط سخت و طاقت‌فرسایی را برایتان فراهم کند. برای این کار موی سر باید عاری از هرگونه پوسته، شوره و ... باشد اما این بدان معنا نیست که چربی‌های موجود روی سر را نیز حذف کرد چراکه این چربی‌ها می‌توانند به‌مانند یک محافظ خوب عمل کنند.

  1. حذف شوره، پوسته و ... از مهم‌ترین بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو !!

   اگر موهایتان کثیف است، بهتر است 24 ساعت قبل از انجام فرایند، موهای خود را بشویید. این کار موجب خواهد شد که نفوذ رنگ در مو به‌خوبی صورت گیرد و نیز مو در برابر اثرات رنگ آسیب‌پذیر نباشد. Morales توصیه دارد، برای تمیزی مو و رفع شوره و ... ، از شامپوهای ملایم استفاده شود.

 

  1. رنگ سایه مناسب برای موی خود انتخاب کنید!!

   طبق گفته‌های Morales، بهتر است وقتی صحبت از انتخاب رنگ موی جذاب و شیک به میان می‌آید، رنگ پوست خود را نیز در نظر داشته باشید. اگر پوستی کم‌رنگ دارید، بهتر است به دنبال گروه رنگ‌های گرم‌تر باشید. اگر پوست به رنگ زیتونی و یا تیره‌تر از آن دارید، رنگ خاکستری و یا رنگ‌های سردتر می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. همچنین او به این موضوع اشاره کرد که اکثر سازندگان رنگ مو از کلماتی نظیر گرم و خاکستری در بازار فروش خود استفاده می‌کنند. پس بهتر است حتماً دستورالعمل‌های پشت بسته‌ها را به‌خوبی بخوانید.      

 

انتخاب رنگ سایه مو مناسب از مهم‌ترین بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو

  1. رنگ‌های سرد‌تری را در نظر بگیرید!!

   فرایند روشن‌تر کردن رنگ موی سر در خانه همراه با ریسک و چالش خواهد بود چراکه احتمال‌ تبدیل رنگ موها به رنگ برنجی افزایش خواهد یافت. بدین‌جهت McLean پیشنهاد می‌کند که بهتر است مطابق با 2 اصول مهم از بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو که در ادامه بیان می‌شوند، عمل کرد. اول آن‌که موهای شما دست‌نخورده باقی‌مانده باشد؛ به‌عبارتی‌دیگر در هر بار حضور در سالن‌های آرایشی، هیچ رنگ مویی بر موهایتان اعمال نشده باشد. دوم هم آن‌که همواره از محصولاتی استفاده کنید که در دستورالعمل‌هایشان کلماتی نظیر خاکستری و یا رنگ‌های سرد‌تر ذکرشده باشند. در صورت انجام این‌ کار نتایج متعادل‌تری حاصل خواهد شد.

 

انتخاب رنگ مو متعادل

  1. اقدامات اولیه را انجام دهید!!

   وقتی صحبت از براق‌کردن مو در سراسر رنگ اعمال‌شده می‌شود، همه‌چیز به نحوه اعمال رنگ وابسته خواهد بود. بنابر گفته‌های McLean، بجای اعمال رنگ روی مو به کمک انگشتان دست که منجر به غیریکنواخت شدن رنگ در سرتاسر مو و نتیجه نامطلوب می‌شود، بهتر است به‌مانند آرایشگران حرفه‌ای، از یک  قلم‌مو مناسب استفاده کنید. سعی شود از دستکش‌هایی نظیر دستکش‌های لاتکس مشکی رنگ و چند بار مصرف سالن‌های آرایشی، استفاده کنید. برای تهیه این موارد می‌توانید به فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی مراجعه کنید.

 

قلم‌مو مناسب و کاربردی

 

  1. گره‌های موجود در موهایتان را باز کنید!!

Morales    معتقد است برای رسیدن به نتیجه مطلوب، قبل از شروع فرایند، گره‌های مو خود را باز کنید. با این کار می‌توان توزیع یکنواختی از رنگ را در سراسر مو ایجاد کرد. بهتر است از شانه‌هایی با دندانه‌های عریض و یا قلم‌موهای خیس شده استفاده کنید. این کار را از انتهای مو تا ریشه‌های مو تکرار کنید.

 

باز کردن گره‌های مو

  1. طبق دستورالعمل موجود فرایند را ادامه دهید!!

   پیشروی مطابق دستورالعمل از بدیهی‌ترین بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو است اما بهتر است اشاره مجددی به آن شود. Morales توصیه می‌کند که بهتر است با دقت دستورالعمل خوانده و انجام شود. کیت‌های رنگ مو مناسب برای کار در خانه، به‌گونه‌ای خاص طراحی شده‌اند. پس بسیار اهمیت دارد تا متناسب با هر نوع کاربرد موردنظر نظیر زمان‌بندی یا نحوه استفاده از نرم‌کننده‌ها پس از اعمال رنگ، از دستورالعمل‌های موجود پیروی کنید.

  1. بهترین روش ممکن را شناسایی کنید!!

   از زمانی که استفاده از رنگ موی مایع تنها راهکار موجود برای رنگ کردن مو بود، مدت‌ها گذشته است. اما اکنون موس‌ کردن مو محبوبیت بیشتری نسبت به فرایند قبلی پیدا کرده است. چه تفاوتی میان رنگ موی مایع و موس وجود دارد؟ طبق گفته‌هایMcLean ، رنگ‌‌های به فرم موس، دارای قابلیت روشن‌کنندگی بیشتری هستند و پس از اعمال، اثر درخشندگی بیشتری خواهند داشت. رنگ‌هایی به فرم مایع معمولاً کدرتر و با ذرات فشرده‌تری بوده و درنهایت باعث ایجاد ظاهری با میزان رنگ‌شدگی بیشتری خواهند شد.

 

انتخاب بهترین روش

  1. از دوستان خود برای انجام کار کمک بخواهید!!

   رنگ‌کردن مو در خانه می‌تواند کمی چالش‌انگیز باشد مخصوصاً که بخواهید تمامی مراحل را خودتان انجام دهید. به‌منظور اطمینان از اعمال یکسان و یکنواخت رنگ در همه نقاط، McLean پیشنهاد می‌کند که از یک دوست کمک بخواهید.

 

 

  1. موها را به چند بخش تقسیم کنید!!

   برای رنگ‌کردن مو بسیار مناسب خواهد بود که به‌جای رنگ کردن موها به‌صورت یکجا، ابتدا آن‌ها را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده و سپس فرایند را آغاز کنید. برای پوشش بهتر موی سر با رنگ، موها را به‌طور مناسب بخش‌بندی کنید. تعداد بخش‌های تقسیم‌شده مو متناسب با حجم موهایی موردنظر است اما در حالت کلی تقسیم مو به 4 بخش مناسب خواهد بود. (2 بخش در پایین و 2 بخش در بالای مو). McLean توصیه دارد برای آشنایی بهتر با بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو خصوصاً این موضوع، فیلم‌های Fagaci که مربوط به نحوه تقسیم مو است را ببینید.

 

تقسیم مو به بخش‌های مختلف

 

 

  1. اطراف خط رویش موهای خود را تمیز کنید!!

   از جمله موضوعاتی که مطمئناً به دنبالش هستید، حذف لکه‌های موجود در اطراف خط رویش مو می‌باشد. برای این کار McLean معتقد است، باید از کرم محافظ در اطراف خط رویش مو استفاده کرد. سعی کنید از وازلین 100% خالص (ژل پترولیوم) استفاده کنید چراکه از چسبیدن رنگ مو به پوست و لکه‌دار کردن آن جلوگیری می‌کند. پس از اتمام کارتان می‌توانید با استفاده از مقداری آب ولرم و پد پنبه‌ای و مقداری از ژل پترولیوم، این لکه‌ها را از بین ببرید.

  1. مقداری رنگ موی اضافه‌تر تهیه کنید!!

   برخی‌ها به‌راحتی تصور دارند که برای رنگ کردن مو در خانه تنها نیاز به یک کیت رنگ مو در خانه دارند. Morales توصیه دارد که اگر موهای بلندی دارید، مقدار بیشتری از رنگ موی موردنظر را تهیه کنید چراکه اصلاً دوست نخواهید داشت که در حین انجام فرایند با کمبود رنگ مواجه شوید. حتی اگر معتقدید که نیاز به تهیه مقدار رنگ بیشتری نیست، پس حداقل در حین اعمال رنگ به ریشه مو، مقدار بیشتری از رنگ آماده‌شده را برداشته و در دستان خود نگه دارید.

  1. از تمامی رنگ مو در ابتدای کار استفاده نکنید!!

   اینکه همزمان دو بسته رنگ مو در اختیار دارید بدین معنا نخواهد بود که باید هر دو را با هم مخلوط کرده و به یک‌باره استفاده کنید. طبق گفته‌های Morales، تنها بر اساس مقدار نیاز خود، مخلوط را تهیه کنید. چراکه بیش‌تر از آن مقدار هدر خواهد رفت.

  1. از محصولات مراقبت‌کننده مو استفاده کنید!!

   پس از فراگیری بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو ذکرشده، ممکن خواهد بود به دنبال راه‌های مناسب برای مراقبت از مو باشید. برای این‌که ظاهر رنگ جدید اعمال شده روی موی سر مطلوب و ماندگاری بیشتری داشته باشد، بهتر است به دنبال استفاده از شامپو و نرم‌کننده‌های مناسب موهای رنگ‌شده باشید. پیشنهاد می‌شود که از شامپو و نرم‌کننده هیدراته Pureology استفاده کنید. همچنین استفاده یک‌بار در هفته از ماسک موی ارگانیک هیدراته Inner sense نیز توصیه می‌شود.

 

شامپو و نرم‌کننده هیدراته Pureology

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: