شنبه 22 خرداد 1400 - 10:27:29

آموزش گام به گام رنگ‌کردن مو با حنا !!

رنگ کردن مو با حنا

خواص حنا برای موها

 
 
 
 
طریقه رنگ‌کردن حرفه‌ای مو با حنا:
   شرکت The Henna Guys ارائه‌دهنده حنا‌های 100% طبیعی می‌باشد. بنا‌بر گفته‌ مسئولین این شرکت، در رنگ موهای عرضه شده هیچ املاح شیمیایی و فلزی افزوده نشده است. این شرکت 11 نوع حنای مختلف را عرضه می‌کند که می‌توان با مخلوط کردن آنها، 70 نوع حالت سایه برای مو به وجود آورد. مواد تشکیل‌دهنده این رنگ‌ مو‌ها طبیعی و گیاهی بوده و عمدتا می‌توان آنها را با  نسبت‌های مختلف با هم ترکیب کرد تا سایه‌های رنگ روشن و تیره را به وجود آورد. 99 درصد مشتریان رنگ کردن مو با حنا را ترجیح می‌دهند چرا که به رنگ ‌موهای شیمیایی حساسیت دارند و به شدت دنبال این هستند که از هرگونه آسیب به مو، پوست و سلامت خود که ناشی از استفاده از رنگ مو‌های شیمیایی رایج در فروشگاه ها می‌باشد، جلوگیری کنند. به گفته مشتریان، اگرچه رنگ کردن مو با حنا کمی وقت‌گیر است اما در مقایسه با خساراتی که رنگ مو‌های شیمیایی وارد می‌کنند، اصلا به چشم نمی‌آید. تمامی مواد اولیه به‌کار رفته، از مزارعی تهیه می‌شوند که در آنها برای مقابله با آفات و حشرات از هیچ سموم و مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. به هنگامی که محصول از مزارع برداشت می‌شود، در محیطی با دمای کنترل‌شده نگهداری شده تا در نهایت در مراکز تمیزی که دارای گواهینامه ISO9001 هستند، تبدیل به پودر شوند. سپس برای داشتن طراوت و ماندگی بالا، در بسته‌های آلومینیومی عاری از هوا بسته‌بندی می‌شوند. برای انتخاب بهترین سایه رنگ حنا برای موهای خود می‌توانید از لیست زیر بهره ببرید:
مشکی خیلی تیره
قهوه‌ای تیره
قهوه‌ای متوسط
قهوه‌ای روشن
حنایی
پودر نیلی
قرمز تیره
قرمز شرابی
ماهگونی (شرابی بنفش)
بلوطی
قرمز طبیعی
قرمز مایل به نارنجی
 
 
رنگ کردن مو با حنا 
 
نکاتی برای دستیابی به رنگ دلخواه با استفاده از حنا :
تبدیل موهای روشن به تیره:
   اگر تمایل به رنگ‌کردن موهای خاکستری رنگ خود دارید و یا اینکه موهایتان رنگ روشن‌تری مثل قهوه‌ای روشن، بلوند خاکی دارد و به دنبال رنگی تیره‌تر مثل قرمز تیره، قرمز شرابی، قهوه‌ای متوسط، قهوه‌ای تیره و مشکی خیلی تیره هستید، حنا می‌تواند بهترین راهکار طبیعی برای شما باشد. ممکن است با چند بار تکرار اعمال رنگ به موهایتان، به رنگ تیره‌ مدنظر بود برسید اما پیشنهاد می‌شود برای رسیدن به رنگ مو مشکی و یا قهوه‌ای تیره در همان تلاش اول خود، مقداری چای ویا قهوه دم‌کشیده را به مخلوط اضافه کنید
تبدیل مو‌های تیره به روشن:
   از آنجا که حنا دارای اکسیدان‌های لازم برای تغییر رنگ موهای تیره شما نمی‌باشد، درنتیجه تغییرات رنگ موهای شما از قهوای یا مشکی تیره به قهوه‌ای روشن، بلوند، قرمز تیره و ... چندان محسوس نیست اما نکاتی وجود دارد که می‌توانید بدون استفاده از دکلره کردن و مواد شیمیایی کار خود را راه بیندازید. آب لیمو دارای اسید سیتریک و نیز خواصی مشابه اما طبیعی با پودر دکلره دارد افزودن مقداری آب لیمو به حنا باعث روشن‌تر شدن رنگ مو می‌شود در نتیجه نتایج قابل قبولی از رنگ کردن مو با حنا حاصل می‌شود.
   همان‌طور که مشخص است، استفاده از حنا باعث کثیفی محیط اطراف می‌شود اما فواید درمانی زیادی داشته و بسیار برای سلامت فرد موثر است. اکنون که حنا را تهیه کرده و سایر مواد اولیه برای رنگ کردن مو با حنا را در اختیار دارید و نیز با نکات اولیه و تجربیات آشنا شدید، لازم است نحوه استفاده از آن را فراگرفته و مراحل را به ترتیب انجام دهید:
قدم اول: تمیز بودن مو
   موهای سر را قبل از اعمال رنگ مو تهیه‌شده، بشویید چرا که باید تمیز و عاری از هرگونه چربی، پوسته و ... باشد. این نکته باعث می‌شود ماندگاری حنا روی سرتان بیشتر شود و نتیجه بهتری حاصل گردد. در غیر اینصورت مولکول‌های حنا پیوند مناسبی با موهای چرب برقرار نمی‌کنند و رنگ اعمالی در کمتر از یک هفته محو می‌شود.
 
 
 شستن مو
 
قدم دوم: آماده‌سازی مخلوط
   مقدار پودر حنا مورد نیاز بستگی به حجم موهای شما دارد. اگر موهایی با تراکم معمولی دارد می‌توانید از یک بسته 100 گرمی استفاده کنید و برای موهای حجم متوسط، یک و نیم بسته 100 گرمی و موهای با تراکم بالا و حجیم باید از بسته‌های 250 گرمی حنا استفاده کرد. بافت مو هم می‌تواند بر مقدار حنا مصرفی در روش رنگ کردن مو با حنا  اثر بگذارد. برای موهای فر نیاز به استفاده از بسته‌های 150 الی 200 گرمی می‌باشد. این مقادیر معمولا در پشت بسته‌ها نوشته شده است. 
4.5 قاشق غذاخوری موی کوتاه و ته ریش
8 قاشق غذاخوری موی بلند (تا شانه) و ریش بلند
کل بسته موی بلند تا انتهای کمر
نصف بسته موی بلند تا اواسط کمر
3 قاشق غذاخوری سبیل
 
   پودر حنا را در یک ظرف غیر فلزی بریزید. مقداری آب گرم به طور تدریجی به آن اضافه کنید. سپس با یک قاشق چوبی یا پلاستیکی آن را هم بزنید تا چیزی شبیه به یک پودینگ یا خمیر کیک، غلیظ و قوام و همگن شکل بگیرد. هرچه غلظت آن بیشتر باشد، برای نتیجه نهایی مطلوب خواهد بود. اضافه کردن چای یا قهوه دم‌کشیده به مخلوط برای دستیابی به رنگ موی قهوه‌ای و یا سیاه تیره پیشنهاد می‌شود. ظرف را با یک پوششی ببندید و متناسب با زمان لازم برای رنگ نهایی موردنظر خود، منتظر بمانید. برای رنگ‌های قهوه‌ای روشن یا متوسط و نیز بلوطی، نیاز به 45 دقیقه و باقی رنگ‌ها نیاز به 8 الی 10 ساعت انتظار می‌باشد.
 
 
آماده‌سازی مخلوط
قدم سوم: پوشیدن لباس کهنه
   سعی کنید در این مرحله لباس‌های قدیمی و کهنه خود را بر تن کنید تا از ایجاد لکه ناخواسته روی لباس خود یا اطراف جلوگیری کنید. همچنین مراقب فرش، پرده و قفسه‌های اطراف نیز باشید.
 
 
پوشیدن لباس کهنه
قدم چهارم: شانه زدن مو
   در ابتدا گره‌های موهای خود را باز کنید سپس موهای خود را شانه بزنید سپس مو‌های خود را به 4 بخش تقسیم کنید. در حین اعمال مخلوط باید به ترتیب 3 بخش را بسته و مخلوط را روی بخش چهارم بمالید. این کار را برای هر کدام باید تکرار کرد.
 
 
شانه‌زدن مو
 
 
 
 قدم پنجم: استفاده از وازلین
دستکش به دست کنید و وازلین را روی خطوط موی خود بکشید.
 
 
استفاده از وازلین
قدم ششم: اعمال مخلوط حنا بر موی سر
   برای شروع فرایند رنگ کردن مو با حنا کافی است یک‌بار مخلوط را هم بزنید و سپس یک لایه ضخیم از حنا را روی آن بخش از موی خود که نبسته اید، اعمال کنید. می‌توانید برای راحتی کار هر بخش را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کنید. این کار را از ابتدای ریشه مو شروع کنید و تا نوک آن ادامه دهید. معمولا این مرحله 20 الی 25 دقیقه زمان می‌برد.
 
 
اعمال مخلوط روی مو
قدم هفتم: بستن موها
   پس از اینکه کل موهایتان آغشته به حنا شد، اکنون نوبت آن است تا یا کلاه حمام بر سر بگذارید و یا از کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنید. دقت کنید کلاه مورد استفاده فاقد سوراخ باشد تا سر و موهایتان گرم باقی بماند که این موضوع موجب می‌شود رنگ بیشتری از حنا خارج شده و روی موهایتان بنشیند و نتیجه نهایی عالی شود.
 
بستن مو
قدم هشتم: تنظیم ساعت
   اجازه دهید یک و نیم الی سه ساعت حنا روی موهایتان باقی بماند. در این مدت، به باقی کارهای روزانه خود برسید. فرایند رنگ کردن مو با حنا  نباید خلالی در انجام کارهای روزمره‌تان در خانه ایجاد کند.
 
منتظر ماندن
قدم نهم: شستن موها
   وقت آن خواهد بود که موهای خود را زیر دوش برده و با آب سرد بشویید. دقت شود نباید از شامپو برای شستشو مو استفاده شود چرا که حاوی مواد شیمیایی مضر نظیر سولفات و ... است اما 48 ساعت پس از شستشو می‌توان تنها از شامپو‌هایی استفاده کرد که بدون سولفات و پارابن هستند. ولی می‌توان در حین شستشو اولیه از نرم‌کننده به‌جای شامپو استفاده کرد. حنا معمولا 48 الی 72 ساعت پس از اعمال آن روی موها، اثر میکند پس صبر کنید و تا آن موقع شکیبا باشید.
 
شستن موها
 
   اگر رنگ نهایی چیزی غیر از رنگ مورد نظر بود، نگران نباشید. گاهی لازم است رنگ کردن مو با حنا دو تا سه بار تکرار شود تا حنا با موی شما اخت شود. خاطرتان جمع باشد استفاده از آن بی خطر خواهد بود. پودرهای طبیعی مو باعث درخشندگی و لطافت مو می‌شوند. حنا خاصیتی ضد اکسید کنندگی دارد که می تواند پوست سر را تسکین داده و موهای آسیب دیده شما را نیز ترمیم کند.
 
 
تغییر رنگ مو
 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: