دوشنبه 15 شهریور 1400 - 16:48:47

صفر تا صد رنگ کردن موهای سفید

 

 

صفر تا صد رنگ کردن موهای سفید

پوشش دهی موهای سفید

 


 

وقتی موها سفید می شوند، این بخشی از روند طبیعی پیری است، اما ممکن است شما مایل نباشید که این تغییر به زیبایی اتفاق بیفتد. متأسفانه وقتی مو سفید می شود، به طور طبیعی نسبت به قبل زبر می شود و رنگ آمیزی مو را دشوارتر می کند. اکثریت افراد پس از مشاهده موی سفید در سر خود دچار یاس و نا امیدی می شوند و به دنبال روش های مختلف برای درمان سفیدی مو، رنگ کردن موهای سفید خود و... هستند تا کسی متوجه سفیدی موهایشان نشود.

به شخصه معتقدم که موهای سفید اتفاقاً یک برکت و موهبت الهی هستند که اگر به درستی از آن ها مراقبت شود می توانند بسیار زیبا  و چشم نواز باشند. روش هایی برای رنگ کردن موهای سفید وجود دارد که می توانید موهای خود را در خانه رنگ آمیزی کنید و موهای سفید را با سایه تیره تر رنگ کنید. این مقاله به صورت تخصصی و اختصاصی به مبحث موهای سفید و مدل ها و نحوه رنگ کردن آن ها می پردازد. بنابراین اگر شما نیز به دنبال روش هایی برای رنگ آمیزی و یا کم تر نشان دادن سفیدی موهای خودتان هستید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.
 

 

پوشش دهی موهای سفید


در رنگ کردن سفیدی موها دو نکته باید رعایت شود:
نکته اول اینکه اکسیدان مناسب با رنگ موی خود انتخاب کنید. در رنگ کردن سفیدی موها باید از اکسیدان های ضعیف استفاده شود. زیرا اکسیدان های قوی مانند اکسیدان های 9 و 12 درصد برای روشن کردن رنگ موها استفاده می شود و پولک های مو را باز می کنند و برای روشن کردن مو و دکلره کردن مو کاربرد دارند.
اما اکسیدان های ضعیف تر مانند 3 و 6 درصد برای پوشش دهی سفیدی موها مناسب تر هستند.

ترکیب رنگ تیره برای موهای سفید

توصیه رژلب به شما این است که اکسیدان 3 درصد را برای موهایی که دکلره یا روشن کرده اید و حال می-خواهید روی آن رنگ بزنید به کار ببرید و همیشه از این اکسیدان استفاده نکنید. زیرا اکسیدان 3 درصد اگر با رنگ موهای تیره استفاده شود و موهای شما دکلره یا روشن نباشد رنگ موها را خیلی زیاد تیره می کند. بنابراین بسته به جنس موهای خود و رنگ موهایتان از اکسیدان 3 یا 6 درصد برای پوشانندگی سفیدی موهای سفید خود استفاده کنید.
 

نکته دوم اینکه شما باید قانون رنگ آمیزی برای موهای سفید را رعایت کنید.

 

رنگ کردن موهای سفید


قانون رنگ آمیزی موهای سفید

قانون اول برای رنگ کردن موهای سفید، این است که باید از قسمتی از سر که دارای سفیدی بیش تر است و تجمع سفیدی ها بیش تر است شروع به رنگ کردن کنید. بنابراین در مقابل آینه بایستید و نگاه کنید که کدام قسمت از سرتان موهای سفید بیش تری دارد. مثلاً اگر تجمع سفیدی موها در قسمت جلوی سرتان بیش تر است باید رنگ آمیزی را از قسمت جلوی سرتان شروع کنید و سپس به سایر نقاط بروید.
قانون دوم
رنگ کردن موهای سفید، این است که به هیچ عنوان نباید بر روی موهایی که سفیدی دارند و رنگ می کنید از کاور پلاستیکی استفاده کنید. زیرا ما می خواهیم که رنگ بر روی مو بماند و پولک های مو سریع تر بسته شود و رنگ ها بیرون نریزد. اما اگر موهایتان را با کاور پلاستیکی بپوشانید و یا زیر سشوار قرار دهید موهایتان به خوبی رنگ نمی گیرد و این اشتباه است که همیشه پس از رنگ کردن موها کاور کشیدن بر روی مو و نشستن بر روی سشوار لازم است. زیرا کاور کشیدن بر روی موها و قرار گرفتن در زیر سشوار برای کسانی که می خواهند موهای خود را روشن کنند استفاده می شود تا پولک های مو سریع تر باز شوند و مو سریع تر روشن شود. اما در فرآیند رنگ کردن موهای سفید برای پوشش دهی سفیدی مو و تیره تر کردن موها به هیچ عنوان نباید از کاور استفاده کنید. بلکه باید موها را آزاد به حال خود گذاشته تا خودش رنگ بگیرد.
توجه کنید که همه روش های گفته شده در زیر برای همه کاربرد ندارد. بنابراین شما می توانید با توجه به نکات گفته شده مناسب ترین روش را با توجه به میزان سفیدی موهای خود و ضخامت موهایتان برای رنگ کردن موهای خود از بین روش های زیر انتخاب کرده و یک یا دو مورد را یادداشت کنید و بر روی موهای خود استفاده کنید.

 

رنگ کردن موهای سفید

 


1. رنگ کردن موهای سفید( روش مردانساژ کردن)

در این روش قبل از رنگ آمیزی، با استفاده از اکسیدان 12 درصد یا 9 درصد به منظور باز کردن پولک های مو برای جذب بهتر رنگ مو توسط قسمت های سفید مو سر، به مدت 10 تا 15 دقیقه اکسیدان خالص را به سفیدی های مو بزنید. این روش برای افرادی که همه قسمت های موهایشان به خوبی رنگ می گیرد، اما قسمت های سفید موهایشان بی رنگ بوده و به زردی، طلایی و نارنجی میزند، یا بعد از چندبار شست و شو سفیدی های موهایشان به سرعت نمایان می شود، مناسب است. بنابراین اگر سفیدی موهایتان کمتر از 25 درصد در کل سرتان است این روش ایده آلی برای شماست.
توجه کنید که برای استفاده از این روش اگر موهایتان ضخیم است از اکسیدان خالص 12 درصد و اگر موهایتان نازک است از اکسیدان خالص 9 درصد استفاده کنید. همچنین بعد از 10 تا 15 دقیقه صبر کردن با استفاده از یک حوله یا پنبه اکسیدان ها را از روی سر خود پاک کنید تا خشک شود و سپس از رنگ اصلی خود استفاده کنید. اگر از اکسیدان خالص برای تمامی قسمت های سر خود استفاده کردید و سفیدی موهایتان پراکند بود و امکان خشک کردن اکسیدان با پنبه یا حوله نبود، فقط موهایتان را آبکشی کنید و برای آبکشی به هیچ عنوان از شامپو یا نرم کننده استفاده نکنید زیرا ما می خواهیم پولک های مو باز بماند تا رنگ بهتر جذب سفیدی موها شود و خاصیت اسیدی شامپوها، ماسک ها و نرم کننده های مو باعث بسته شدن پولک های مو
می شوند.


2. روش دانه مصنوعی دادن

رنگ مصنوعی یا رنگ موی یک درجه تیره تر را بدون اکسیدان روی موها یا قسمت سفیدی مو زده و بعد از 5 تا 10 دقیقه با پنبه خیس، پاک یا آبکشی کنید و بعد رنگ آمیزی مو را به صورت کامل انجام دهید.


3. روش شامپو شیمیایی (رنگ روشن برای موهای سفید بدون دکلره)

شامپو شیمیایی را خودتان با استفاده از روش گفته شده در زیر باید در منزل تهیه کنید.
یک پیمانه اکسیدان 9 یا 12 درصد + نصف پیمانه شامپوی معمولی + یک قاشق چای خوری پودر دکلره سفید را به هم ترکیب کنید.
توجه کنید که برای تهیه شامپو شیمیایی در انتخاب اکسیدان 9 یا 12 درصد باید به ضخامت موهای خود توجه کنید. همچنین برای شامپو به هیچ عنوان نباید از نرم کننده یا ماسک مو استفاده کرد و باید فقط از شامپوی معمولی استفاده کنید. در خصوص پودر دکلره نیز حتما باید از پودر دکلره سفید استفاده کنید نه آبی؛ به این دلیل که پودر دکلره آبی بسیار قوی است و به مو آسیب می رساند.
اگر حجم موهایتان زیاد بود و موهای بلندی داشتید تمامی دستورالعمل های گفته شده در بالا را دو برابر کنید.
پس از تهیه این شامپو دستکش پوشیده و به داخل حمام بروید و مانند شامپوی معمولی آن را به موهایتان زده و به مدت 10 تا 15 دقیقه موهای خود را ماساژ داده و سپس آبکشی کنید. در این مرحله نیز به هیچ عنوان حتی بعد از آبکشی موها از نرم کننده و ماسک مو استفاده نکنید زیرا پولک های مو شما مجددا بسته می شود.
توجه کنید که اگر موهای شما آسیب دیده است روش شامپو شیمیایی گزینه متاسبی برای شما نیست.
اگر بعد از استفاده از شامپو شیمیایی و بیرون آمدن از حمام موهایتان گره خورده بود و نمی توانستید به راحتی آن را شانه بزنید می توانید از سرم های دو فاز یا روغن هایی مانند روغن آرگان که نیاز به آبکشی ندارند و بعد از حمام استفاده می شوند، استفاده کنید تا بتوانید موهای خود را شانه زده و خشک کنید و سپس رنگ اصلی خود را بر روی موهایتان بزنید.

رنگ کردن موهای سفید

 

 

چگونه موهای سفید را رنگ روشن بزنیم.

این را به خاطر داشته باشید که شامپو شیمیایی به دلیل اکسیدانی که در آن بکار برده می شود مقداری بیس و رنگ مو شما را روشن می کند. بنابراین اگر می خواهید از رنگ های روشن استفاده کنید. زیرا این روش قسمت هایی از موهای شما که سفیدی ندارد را نیز 2 تا 3 درجه روشن می کند و باعث می شود که رنگ روشن روی سرتان بهتر بنشیند.

 


چه با سفیدی زودرس روبرو هستید و چه با اثرات پیری، در ادامه این مقاله قصد داریم که 6 روش برای مقابله با موهای سفید را به شما معرفی کنیم:


1. رنگ کردن موهای سفید (روتوش کردن موها)

رایج ترین و بارزترین گزینه برای پنهان نگه داشتن موهای سفید، رنگ آمیزی ساده آن است.
رنگ آمیزی موهای روشن از روشن شدن موهای تیره راحت تر است و ریشه های شما تا حدود یک اینچ واضح نیستند، این بدان معناست که برای لمس زیاد مجبور نیستید زیاد به سالن بروید. با این وجود، مواردی وجود دارد که باید توجه داشته باشید:
1)
رنگ کردن موهای سفید، با استفاده از رنگ های تیره ممکن است سخت تر باشد که شما در آینده به رنگ های روشن تر و روشن تری دست پیدا کنید.
2)
رنگ کردن موهای سفید با رنگ های گیاهی گزینه سالم تری ممکن است به نظر برسند اما اغلب آن ها مواد شیمیایی را جایگزین آمونیاک می کنند که به طور بالقوه می توانند برای سلامتی شما مضر باشند.

 

رنگ کردن موهای سفید

 


2. ترکیب رنگ برای موهای سفید (سایه معکوس)

"تراژدی" خود را به یک اقدام مرسوم ، مد روز تبدیل کنید.
Ombre همیشه یک روند بزرگ بوده است، اما با ریشه های سبک تر، شما می توانید یک روش معکوس انجام دهید و روند ریشه های رشد کرده را بپذیرید.
دلیل دیگری برای تکان دادن حالت معکوس در
رنگ کردن موهای سفید، این است که برای دست زدن به آن ریشه ها مجبور نیستید مدام به سالن بروید!


3. هایلایت موها

اگر به نظر می رسد فقط چند موی سفید مزاحم مشکل ایجاد کرده باشد، می توانید به جای رنگ آمیزی کل سر برای رنگ کردن موهای سفید، آن را برجسته کنید.
نکات برجسته باعث می شود کمتر مشخص باشید که می خواهید موهای سفید خود را پنهان کنید و اگر درست انجام شود، نکات برجسته تقریباً طبیعی به نظر می رسند. همچنین ظاهر خط تضاد خشن را نرم می کند.


4. رنگ موی دودی برای موهای سفید

باور کنید یا نه، داشتن موهای سفید نعمت است! از این فرصت استفاده کنید و تمام سر خود را برای رنگ کردن موهای سفید، به رنگ روشن تری درآورید زیرا برای امتحان رنگ های سرد هرگز مجبور به پرداخت یا درد سفید شدن لباس های خود نیستید.

رفتن به سراغ سبکی مانند موارد فوق، ترکیبی بی نقص بین موهای سفید طبیعی و رنگ بنفش شما ایجاد می کند.

 

رنگ کردن موهای سفید

 


5. آن را در آغوش بگیرید

مراقبت از موی خاکستری را در آغوش بگیرید و بگذارید تکه های خاکستری نقره ای شما از بین بروند. از زمان معرفی، روند موهای مادربزرگ حتی تاکنون نیز قوی بوده است. با این حال، برخلاف اکثر موارد، نیازی نیست که لباس های خود را سفید کنید تا جلوه ظاهری داشته باشد.

چیزی که افراد را علاقه مند به انتخاب این روش می کند این است که دیگر هرگز برای کار رنگ آمیزی به سالن نیازی ندارند زیرا موهای خاکستری طبیعی حتی بدون تلاش نیز در ترند است!

 

6. آن را کاهش دهید

موهای سفید در نتیجه مواقعی است که مو رنگدانه خود را از دست می دهد که توسط چندین عامل از جمله ژنتیک، هورمون ها، کمبود ملانین، استرس و شرایط پزشکی زمینه ایجاد می شود. برای کاهش تعداد موهای سفید ابتدا باید علت را تعیین کنید تا بهترین راه حل تعیین شود. اگر موهای سفید شما در اثر استرس ایجاد شده است، زمان آن فرا رسیده است که برنامه شلوغ خود را دوباره ارزیابی کرده و مدتی را برای استراحت و آرامش اختصاص دهید. یک سفر ساده به سالن برای یک درمان جوان کننده پوست سر می تواند شما را در یک حالت آرامش بخش قرار دهد و تعداد موهای سفید سر شما را کاهش دهد.

 

رنگ کردن موهای سفید

 

 


سخن آخر!
امیدواریم که این مقاله از سری مقالات تخصصی رژلب در حوزه رنگ کردن مو مربوط
رنگ کردن موهای سفید برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید با استفاده از روش های گفته شده در بالا بهترین راه حل را برای موهای سفید خود انتخاب کنید، تا از این پس نه تنها از موهای سفید خود متنفر نباشید بلکه عاشقته دوستشان داشته باشید.
در زیر این مقاله نظرات، پیشنهادات، انتقادات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: