شنبه 24 مهر 1400 - 16:08:49

رنگ مو جو گندمی مناسب چه افرادی است؟

 

آشنایی با رنگ مو جو گندمی

بی‌شک رنگ کردن مو یکی از لذتبخش‌ترین کارهای آرایشی، پیرایشی بانوان و حتی آقایان است که پس از انجام آن، حس زیباتر دیده شدن چهره‌شان را دارند. ضمن آنکه موی سر، به خودی خود تاثیر بسزایی در جذاب و زیبا ظاهر شدن چهره هر فرد دارد و به همین دلیل، امروزه، استفاده از رنگ‌های خاص بیشتر در میان افراد باب شده است. رنگ مو جو گندمی یکی از نمونه رنگ‌های پرطرفدار در سال‌های اخیر می‌باشد که در بین سلبریتی‌ها و البته مردم عادی، استفاده از آن نیز رواج داشته است.

 

 

از طرفی، رنگ مو جو گندمی برای کسانی که از موی سفید خود احساس ناخوشایندی دارند نیز بسیار مناسب است تا پوشش خوبی روی ظاهر موها داشته باشد و هم باعث یکدست دیده شدن موی سر خواهد شد. اغلب مردان و به ویژه پسران جوان که با مشکل موی سفید روبرو هستند، ترجیح می‌دهند موهای خود را با رنگ جو گندمی رنگ کنند تا رنگ‌های رایج دیگر. البته بهتر است انتخاب هر نوع رنگ مویی، براساس جنس مو و رنگ پوست فرد انجام شود تا بَر زیبایی چهرۀ او افزوده شود.

ناگفته نماند، دلیل سفید شدن بخش زیادی از موها، به خاطر عوامل ژنتیکی، اعصاب و استرس ممکن است باشد و بنابراین، این روند تغییر رنگ مو در تمام سنین و افراد مختلف قابل مشاهده است.

 

 

برای رنگ مو جو گندمی چه وسایلی نیاز خواهیم داشت؟

همانطور که می‌دانید، برای رنگ کردن مو، به تجهیزات و لوازم اساسی نیاز خواهیم داشت که در سرعت انجام روند رنگ مو تاثیرگذار بوده و ضمناً رنگ مو جو گندمی با نتیجۀ بهتری ظاهر خواهد شد. مواد و تجهیزات لازم برای اتمام مراحل کار شامل:

  1. برس مو، برای شانه و مرتب کردن موها
  2. کاسه پلاستیکی و فرچۀ رنگ مو، برای ترکیب صحیح مواد رنگ
  3. کرم اکسیدان به مقدار زیاد
  4. پودر دکلره مناسب رنگ موی جو گندمی
  5. تونر مو
  6. شامپو برای موهای رنگ شده جهت شستشوی مو
  7. حوله تمیز و شخصی

پیشنهاد می‌کنیم، اگر برای بار اول قصد انجام این کار را دارید، حتماً به سالن زیبایی یا مراکز تخصصی رنگ مو مراجعه کنید یا با حضور در کارگاه یا کلاس‌های آموزش رنگ و لایت غرب تهران، آموزش تخصصی در این حوزه دریافت کرده تا از پَس رنگ کردن موهای خود به راحتی برآیید.

 

 

مراحل انجام رنگ مو جو گندمی چگونه است؟

در ابتدا بهتر است موهای خود را با یک برس، شانه کنید تا منظم و مرتب شده تا هیچ گرۀ مویی نداشته باشند. سپس با طِی مراحل زیر، شروع به رنگ کردن موها به رنگ جو گندمی کنید.

در گام اول: پودر دکلره مناسبی را که تهیه کرده‌اید را براساس دستورالعمل نحوۀ استفاده از آن، روی موهایتان به آرامی پخش کنید تا تمام موها را پوشش دهد. سپس موهای دکلره شده را بشویید.

گام دوم: رنگ موردنظر خود را به اندازه یک سوم داخل کاسه رنگ بریزید و با اکسیدان 6% با کمک یک فرچه یا براش رنگ ترکیب کنید تا به خوبی مخلوط شوند. در این زمان، به کمک شانه موها را از ریشه و برای چند بار از مواد ترکیب شده، شانه بزنید تا به خوبی رنگ روی موهایتان پوشش داده شود. ضمن آنکه اضافات رنگ نباید روی موها بمانند.

گام سوم: پس از آنکه مطمئن شدید تمام موهای سر آغشته به رنگ شدند، به مدت 30 دقیقه باید منتظر بمانید تا رنگ به بافت مو نفوذ کرده تا شاهد تغییر در رنگ مو شوید.

گام چهارم: بعد از گذشت 30 دقیقه، حتماً موهای خود را بررسی کنید، اگر موهایتان تغییر رنگ داشتند، اقدام به شستشوی موها کنید و البته با شامپوی مخصوص موهایتان را تمیز بشویید.

در پایان نیز موهای رنگ شده را با یک سشوار خشک کنید و با حالت دادن به موها، از زیبایی رنگ موی اِعمال شده روی موهایتان بیشتر لذت ببرید.

رنگ مو جو گندمی با طِی مراحل بالا به شکل صحیح، روی موهایتان ظاهر خواهد شد و قطعاً از شر موهای سفید برای مدتی خلاص می‌شوید.

 

 

آیا مراقبت از مو پس از رنگ موی جو گندمی مهم است؟

به طور مسلم، هر رنگ مویی که روی موهای سر خود استفاده می‌کنید، رنگی است شیمیایی که باعث شکنندگی یا آسیب به موها خواهد شد، حتی در مقدار کم، باز هم موها در برابر برخی ناملایمات یا بی‌توجهی‌ها آسیب‌پذیر خواهند بود. بنابراین برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.

 

  1. در هر بار استحمام روزانه یا هفتگی از شامپو و نرم کننده مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید.
  2. موهای رنگ شده خود را کمتر در معرض گرمای سشوار، اتو مو و . . . قرار دهید.
  3. از سرم مو، ماسک مو یا ترکیبات تقویت کننده مو برای حفظ سلامت موهایتان حتماً استفاده کنید.
  4. بهتر است هر چند وقت یکبار، موهایتان را نوک گیری کنید تا شادابی موها بیشتر از خشکی آنها دیده شود.
  5. در رنگ موهایی مانند رنگ مو جو گندمی، به دلیل استفاده از دکلره، بسیار مهم است که شستشوی مو با دقت و به شکل صحیح انجام شود تا اثری از مواد روی موها باقی نماند.
  6. رنگ مو و مواد مورد نیاز برای رنگ را حتماً از نوع مرغوب و باکیفیت تهیه کنید تا کمترین آسیب به مو و پوست سر وارد شود.

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: