یکشنبه 06 آذر 1401 - 14:27:44

رنگ مو و تکنیک های انجام آن

 

رنگ مو و تکنیک های انجام آن

رنگ مو می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی شما داشته باشد اما به شرطی که به درستی انتخاب شود و با روش های درست انجام شود. برای این که بتوانید این کار را به درستی انجام دهید به فردی متخصص در این حوزه مراجعه نمایید تا با علم و تجربه ای که در این زمینه دارد بتواند به شما کمک کند.

فهرست مطالب

عوامل موثر در انتخاب رنگ مو
انتخاب بهترین رنگ مو با توجه به رنگ پوست
تشخیص تن پوست صورت برای انتخاب بهترین رنگ مو
انواع تکنیک های رنگ مو
چند سوال رایج در رابطه با رنگ مو

 

رنگ مو و تکنیک های انجام آن

 

 

 

خانم جودکی بهترین آرایشگر در منطقه فرمانیه تهران. برای بهره مندی از خدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید

 

 

 

عوامل موثر در انتخاب رنگ مو

زیبایی یکی از موضوعات مهم برای خانم ها می باشد و در واقع یکی از عوامل تاثیرگذار در اعتماد به نفس خانم ها را می توان زیبایی بیان کرد. المان های مختلفی در زیبایی افراد تاثیرگذار می باشد که یکی از آن ها مو ها و رنگ آن می باشد. تغییر در رنگ مو می تواند تغییرات زیادی را در چهره ی شما به وجود آورد. رنگ مو طیف گسترده ای را به خود اختصاص می دهد که به طور کلی در دو گروه رنگ های سرد و گرم دسته بندی می شوند. در انتخاب انواع رنگ ها برای مو باید به موارد مختلفی از جمله رنگ پوست، رنگ چشم ها، سن و ... توجه نمود. امروزه طیف هایی از رنگ مو که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند شامل رنگ های زیتونی، نسکافه ای، عسلی، دودی، خاکستری، کاراملی، شکلاتی، فندقی و شرابی می باشند.

همان طور که گفته شد برای انتخاب هر یک از این رنگ مو ها لازم است به فاکتور های چهره هر فردی توجه شود تا به این ترتیب مناسب ترین و بهترین رنگ انتخاب شود.

 

 

انتخاب بهترین رنگ مو با توجه به رنگ پوست

یکی از مسائل مهم در انتخاب بهترین رنگ مو، توجه به رنگ پوست خودمان است. قرار گرفتن موها در کنار صورت، دلیل مهمی است برای اینکه رنگ مویی متناسب با رنگ پوستمان انتخاب کنیم تا علاوه بر داشتن موهایی زیباتر، چهره ای جذاب تر و درخشان تر داشته باشیم.

حال این سوال پیش می آید که تشخیص تناژ پوستمان چگونه است؟

 

 

رنگ مو و تکنیک های انجام آن

 

جهت برقراری ارتباط با خانم رمیسا میرزایی بهترین مدرس رنگ و مش و کارشناس کراتین و احیاء مو می توانید با شماره تلفن ذیل تماس حاصل کنید:

اینستاگرام خانم رمیسا میرزایی

 


تشخیص تن پوست صورت برای انتخاب بهترین رنگ مو

در ابتدا برای تشخیص تن پوست خود، به رگ های بالای مچ دست خود نگاه کنید. اگر رنگ این رگ ها آبی یا بنفش بود، تن پوست شما سرد بوده و اگر رنگ رگها متمایل به سبز بود، پوست شما تن گرمی دارد. و اگر رنگ رگ های دست شما بین سبز و آبی و بنفش بود، تن پوست شما خنثی یا طبیعی است. یکی دیگر از راه های تشخیص تن رنگ پوست، استفاده از جواهرات طلایی رنگ یا سفید است. جواهرات طلایی رنگ بر روی پوست تن گرم درخشان تر بوده و در مقابل جواهرات سفید رنگ یا نقره ای بر روی پوست با تن سرد زیباتر و جذاب تر خواهد بود. و اگر رنگ پوست نسبت به دو رنگ جواهرات واکنش خاصی نشان ندهد، تن رنگ پوست خنثی است. حالا که با رنگ تن پوست خود را آشنا شدید، وقت آن است تا رنگی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ صورتتان بوده و زیبایی چهره شما را دو چندان کند. انتخاب بهترین رنگ مو برای موهایتان، باید به گونه ای باشد که در تضاد با رنگ پوست صورت شما باشد.

 

بهترین رنگ مو برای تن پوست گرم

بلوند عسلی و طلایی و همچنین  قهوه ای از رنگ های بسیار مناسب برای پوست های با تن گرم می باشد. پوست های تیره تر می توانند از قهوه ای تیره مثل قهوه ای شکلاتی استفاده کنند.


بهترین رنگ مو برای تن پوست سرد

پلاتینی، بلوند دودی، بلوند سفید و قهوه ای از جمله رنگ هایی هستند که برای پوست سرد گزینه ی مناسبی به حساب می آیند؛ اما در کنار این رنگ ها می توان از رنگ هایی با تن گرم، مانند بلوند طلایی و قهوه ای بلوطی روشن استفاده کرد.


بهترین رنگ مو با ترکیبات ارگانیک

امروزه به دلیل استقبال زیاد از انواع رنگ مو، توجه به کیفیت رنگ موها نیز بیشتر شده است و افراد معمولا به دنبال محصولاتی با مواد شیمیایی کمتر و به عبارت دیگر محصولات ارگانیک هستند تا آسیب کمتری به مو زده و رنگ زیباتری را به ارمغان آورد. هیچکدام از محصولات رنگ مو به طور کامل ارگانیک نیستند. زیرا وجود مواد شیمیایی در رنگ ضروری است تا ph مو را فعال کند و رنگ مو به اصطلاح باز شود. رنگ مویی که انتخاب می کنیم باید فاقد آمونیاک باشد. آمونیاک آسیب زیادی به مو می رساند. البته امکان دارد ترکیبات دیگری نیز در رنگ مو وجود داشته باشد که در ظاهر موادی طبیعی به نظر برسند اما در واقع آسیب های زیادی به مو زده و باعث شکنندگی و خشکی مو شده و در طولانی مدت  آسیب های جبران ناپذیری به مو وارد کنند.

 

 

رنگ مو و تکنیک های انجام آن

 

شما می توانید جهت بهره مندی از خدمات یا شرکت در کلاس های آموزشی مریم علاکم بهترین اکستنشن کار و مدرس کار با مواد در شمال تهران با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

 

اینستاگرام خانم مریم علاکم:

@maryamalakom_haircolor

 

 

 

انواع تکنیک های رنگ مو

استفاده از رنگ مو به صورت قدیمی و سنتی دیگر جایگاهی در بین خانم های جوان ندارد و استفاده از انواع تکنیک های رنگ کردن مو جایگزین روش های قدیمی شده است. خوشبختانه امروزه تکنیک های مختلفی در این حوزه وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان هر نوع نیازی را پوشش داد. در ادامه به معرفی انواع تکنیک های رنگ مو خواهیم پرداخت.

1)آمبره: از جمله جدید ترین تکنیک های رنگ کردن مو می توان به آمبره کردن مو ها اشاره کرد. این روش را می توان یکی از ایمن ترین روش ها برای رنگ مو معرفی کرد. رنگ کردن مو ها در این روش به این صورت است که قسمت ریشه ی مو به رنگ طبیعی می ماند و هر چه به نوک مو ها نزدیک تر می شویم رنگ مو روشن تر می شود. برای این کار از فویل برای دکلره کردن قسمت های روشن استفاده می کنند.
2) آمبره هایلایت: یکی از تکنیک هایی است که در آن 
رنگ مو ها بسیار لطیف و محو می باشد. در این روش فقط قسمت نوک مو ها با استفاده از یک رنگ بسیار ملایم آمبره می شود. مزیت این روش برای رنگ کردن مو را می توان طبیعی بودن آن دانست.
3) بالیاژ: کلمه ی بالیاژ کلمه ای فرانسوی به معنای رنگ کردن می باشد. بالیاژ به روش دکلره کردن مو ها در هوای آزاد و بدون استفاده از فویل گفته می شود. روش انجام کار در بالیاژ مانند آمبره می باشد با این تفاوت که در این روش از فویل برای قسمت های روشن استفاده نمی شود و این کار به صورت آزادانه انجام می شود.
4) آمبره معکوس: از نام این روش می توان حدس زد که قرار است 
رنگ مو به چه شکل باشد. در واقع در این روش برعکس روش آمبره ریشه مو را روشن کرده و هر چه به نوک مو ها نزدیک تر می شویم رنگ آن تیره تر خواهد شد.
5) سامبره: سامبره روشی است که در آن از دو رنگ که تناژ نزدیک به هم داشته باشد استفاده می شود. معمولا یکی از رنگ ها تیره تر از رنگ دیگر انتخاب می شود تا حالت سایه روشن آن در مو به خوبی دیده شود.
6) هایلایت: 
رنگ مو به روش هایلایت باعث می شود که مو های شما حجیم تر دیده شود. در این روش هم از دو رنگ تیره و روشن استفاده می کنند به طوری که رنگ روشن بر روی دکلره و رنگ تیره بر روی کل مو ها زده می شود.
7) لولایت: برعکس عملی که در هایلایت انجام می شود را لولایت می گویند. در این روش به جای این که بخش های نازکی از مو را انتخاب کرده و به رنگ روشن در آوریم، قسمت زیادی از آن را برداشته و تیره می کنیم.
8) کالر ملت: در این روش هم از دو رنگ استفاده می شود. روش انجام کار در این روش به این گونه است که بیشتر قسمت های مو با استفاده از یک رنگ روشن رنگ شده و از رنگ دیگر که تیره تر است، برای رنگ کردن قسمت های انتهایی مو به صورت فید شده استفاده می شود.
9) Ecaille: در این تکینیک 
رنگ مو، دو رنگ طلایی و شکلاتی در کنار یکدیگر استفاده می شوند. معمولا رنگ شکلاتی زمینه مو و رنگ طلایی به عنوان موج در انتهای مو ها مورد استفاده قرار می گیرد.
10) Dip_dyed: برای این روش از دو رنگ کاملا متفاوت که هیچ گونه شباهتی با یکدیگر ندارند در کنار یکدیگر استفاده می شود. در این روش نیازی به فید کردن رنگ ها وجود ندارد و باید تفاوت دو رنگ بر روی مو ها کاملا مشهود باشد.

 

 

رنگ مو و تکنیک های انجام آن

 

 

 

 

چند سوال رایج در رابطه با رنگ مو

انتخاب رنگ مو و روش انجام آن یکی از موضوعات مهم در حوزه آرایشی و بهداشتی می باشد که معمولا خانم ها سوالات متعددی در این حوزه دارند. در این مطلب سعی می کنیم به برخی از پرتکرار ترین سوال ها در رابطه با رنگ کردن مو ها پاسخ دهیم.
کدام اکسیدان برای 
رنگ مو مناسب تر است؟ همان طور که می دانید برای این که رنگ شروع به فعالیت بر روی مو ها کند نیاز است با اکسیدان رقیق شود. در واقع اکسیدان به سریع تر انجام شدن فرآیند رنگ کردن مو کمک می کند. اما در رابطه با این که کدام اکسیدان با چه درصدی برای مو ها مناسب تر است باید گفت: اکسیدان در چهار نوع 3، 6، 9 و 12 درصد موجود می باشد که ضعیف ترین آن 3 درصد است که برای رقیق کردن رنگ های تیره مورد استفاده قرار می گیرد. از اکسیدان 6 درصد معمولا برای رقیق کردن پودر دکلره، از اکسیدان 9 درصد برای روشن کردن مو ها و از 12 درصد برای هایلایت، دکوپاژ و رنگ کردن ها دو مرحله ای مو ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

اندازه اکسیدان برای رقیق کردن رنگ مو چقدر باید باشد؟ معمولا در رابطهبا اندازه اکسیدان گفته می شود که به همان اندازه که رنگ مو مورد استفاده قرار خواهد گرفت به همان اندازه هم اکسیدان به آن اضافه نمایید و آن را خوب مخلوط کنید تا موادی یکدست  و رقیق داشته باشید.

 

 آیا می توان انواع رنگ مو را با یکدیگر ترکیب کرد؟ ترکیب کردن رنگ ها را می توان یکی از تکنیک های رنگ کردن مو معرفی کرد. اما باید توجه داشته باشید که هر رنگی را نمی توان با هم ترکیب کرد و این موضوع باید بر اساس علم رنگ شناسی و تجربه ی کافی در این حوزه انجام گیرد. برای این کار باید تناژ فرعی مو را نیز در نظر گرفته و بهتر است بیشتر از دو یا سه رنگ را با یکدیگر ترکیب نکنید. همچنین در ترکیب رنگ این نکته را هم در نظر بگیرید که رنگ های ترکیب شده باید از یک برند باشند تا هماهنگی بین رنگ ها وجود داشته باشد.

 

آیا برند در کیفیت رنگ مو تاثیر دارد؟ امروزه شرکت های مختلفی را می توان یافت که در حوزه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به فعالیت می پردازند اما باید توجه داشته باشید که رنگ انتخابی متناسب با استاندارد های داخلی و خارجی باشد تا مشکلی برای مو های شما به وجود نیاید. بنابراین می توان گفت که برند رنگ انتخابی تاثیر زیادی بر کیفیت رنگ موی شما خواهد داشت و باید به این نکته توجه داشته باشید. البته در صورتی که رنگ به درستی مورد استفاده قرار نگیرد حتی اگر کیفیت بالایی هم داشته باشد باز هم ممکن است به مو های شما آسیب برساند. پس در قدم اول باید نحوه ی استفاده درست از رنگ ها و ترکیب آن ها را بدانید.

 

رنگ مو و تکنیک های انجام آن

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: