جمعه 09 آذر 1397 - 08:42:12

سوزن تاتو چند مدل دارد؟

 

 

شناخت انواع سوزن تاتو

انواع سوزن تاتو صورت

 

 

 

 

 

اگر شما در تاتو تازه کارید یا میخواهید تاتو انجام دهید و هیچ آشنایی ندارید، امروز ما در این مقاله از سایت آرایشی رژلب قصد داریم که شما را با انواع جوهرها و مدل سوزن تاتو آشنا کنیم. در فرایند تاتو، بیش از هرچیز سوزن های تاتو اهمیت دارد؛ پس بهتر است که قبل هرچیز اندازه ها و تفاوت هر سوزن را بدانید. در این مقاله متوجه می خواهیم توضیح دهیم که چه سوزنی مناسب برای تاتو و پوست ماست. البته توجه داشته باشید که هرگز از سوزن تاتو دو بار استفاده نکنید و برای هر فرد، سری سوزن تازه ای مصرف کنید. 

 

 

اندازه سوزن تاتو


 

 سوزن تاتو چند مدل دارد؟


تعداد و اندازه ی سایزهای سوزن تاتو نامحدود هستند؛ امّا در کل این سوزن ها به چهار دسته اصلی تقسیم میشوند:

 

 سوزن تاتو گرد

این سوزن ها به صورتی هستند که از وسط به یک الگو گرد جوش خورده اند. این سوزن ها، برای خط زنی و یا سایه زنی گرد مناسب هستند. بکار گیری مدل های سوزن تاتو در کنار یکدیگر اهمیت دارد. سوزن تاتوهای مدل خطی، بدون هیچ فاصله ای در کنار هم قرار دارند که بسیار مناسب برای کارهای فنی و کارهای با جزئیات مناسب هستند. سوزن تاتو گرد، مناسب برای طرح های ضخیم و عمقی است. برای مثال: مدل سبک های تاتو ژاپنی و تتوهایی که نیاز به رنگ زیاد و پررنگی دارند. سوزن تاتو گرد کلاً به دو دسته تقسیم می شوند: خط زن گرد و سایه زن گرد. هر کدام از اینها دارای مدلها و شماره های مختلف هستند که در جلو و نوک سوزن تاتو نوشته میشوند. شماره ای که برای سوزن ها، استفاده میشود، نشان دهنده تعداد سوزن ها هستند برای مثال: شماره 9RL دارای 9 سوزن در یک پیکربندی دایره ای است. اگر می خواهید، کار سایه زنی برای نقاط ریز انجام دهید از سوزن های ریزتر، مثل شماره 3،5، استفاده کنید. همچنین برای استفاده از لوله سوزن تاتو از شماره های یکسان با سوزن ها استفاده کنید. اگر شماره سوزن تاتو شما 9 است، پس از لوله  شماره 9 استفاده کنید.

 

 سوزن تاتو فلت

سوزن تاتو فلت در یک خط و نوار مستقیم جوش داده شده است. این سوزن تاتو، بیشتر برای کشیدن خط و جزئیات استفاده میشود. همچنین سوزن تاتو فلت، کمک زیادی به رسیدن جوهر روی پوست میکند. در نتیجه طرح طبیعی تر و شفاف تری، خواهید داشت. سوزن های تخت بزرگتر برای پر کردن قسمت های رنگ دار استفاده میشود. سوزن های فلت هم دارای حالت خطی و سایه زن هستند و مانند بقیه سوزن ها دارای شماره و پین مشخص هستند. همچنین هر شماره از سوزن فلت، مثل سوزن تاتو گرد با شماره لوله یکسان بکار میرود.

 

 سوزن تاتو مگنوم

این سوزن ها برای پر کردن پخش و سایه گذاری استفاده میشوند. اندازه سوزن تاتو مگنوم، بلندتر از مابقی سوزن هاست و به نسبت نوک تیزتری نیز دارد. همچنین این سوزن تاتو جوهر زیادی مصرف میکند. میتوانید برای سطح های بزرگ  از این سوزن تاتو استفاده کنید؛ چرا که این سوزن ها سطح  پخش جوهرشان زیاد است. به همین دلیل میتوان گفت، آسیب کمتری به پوستتان وارد میکند. انواع سوزن های مگنوم:


 سوزن تاتو مخروطی متوسط


این سوزن ها حالت تختی دارند و در یک نوار کنار هم قرار گرفته اند و بصورت متناوب در کنار هم جوش خورده اند. یک سوزن در بالا و دو تا در پایین به هم جوش خورده اند که این موضوع به این منظور است، سطح بیشتری را میتوانند دربر بگیرند. این سوزن ها همگی دارای شماره جداگانه هستند که شماره هر سوزن قبل از حرف M1 می آید. پس شماره 5M1 یعنی شماره 5 که 5 سوزن بهم جوش خورده اند. برای پر کردن فواصل زیاد، پخش و سایه گذاری استفاده میشود.


 سوزن تاتو مخروطی بلند


این سوزن ها دارای دو ردیف سوزن هستند و این سوزن ها نزدیک هم قرار گرفته اند. شماره این سوزن ها قبل از M2 قرار میگیرد. برای سایه گذاری و پخش نواحی بزرگتر استفاده میشوند.


 سوزن تاتو گرد یا منحنی


این سوزن نسخه جدیدی از سوزن تاتو مگنوم است. این سوزن ها در رأس قرار میگیرند و برای تاتو کناره و لبه گزینه خوبی هستند. این سوزن ها پراکندگی جوهری بهتری دارند و همچنین آسیب کمتری به پوست میزنند. اگر زیاد شدت سوزن را حس نمیکنید، بهتر است که فشاری از  سوزن را به بازو خود وارد کنید تا فضایی که توسط سوزن ایجاد میشود را ببینید. نشانه های این سوزن ها RM است که شماره آنها قبل از این شناسه می آیند.


 

 دیگر شرایط و نکات

حال که شما با تمام مدل های سوزن آشنا شدید، بهتر است که با بعضی از اصطلاحات در مورد این سوزن ها و تاتو آشنا شوید.

 

 بوگپین ها

این ها مدل دیگری از سوزن های مگنوم هستند که بسیار نازک تر از حالت سوزن استاندارد میباشند. سوزن های معمولی ضخامتی بین 30 تا 35 میلی متر دارند، ولی این سوزن های بوگپین، ضخامتشان بین 20 تا 25 میلی متر است. از این سوزن ها برای سایه زنی نیز استفاده میشود، البته این را باید در نظر گرفت که آیا این سوزن ها روی پوست جواب میدهند یا نه. شماره های این سوزن ها، همانند دیگر سوزن های مگنوم میباشند و یکسان هستند. هنگام استفاده از این سوزن ها به یاد داشته باشید که لوله ای که انتخاب میکنید، باید یک یا دو شماره از اندازه سوزن ها کوچکتر باشند. برای مثال اگر از سوزن تاتو شماره 5M1 استفاده میکنید لوله ای که انتخاب میکنید باید شماره 3F  یا 4F  باشد.

 

 سوزن های کارتریج

این سوزن ها سوزن های خاصی هستند که توسط دستگاه های خاصی ارائه میشوند. از این دستگاه ها به جای سوزن های استاندارد استفاده میکنند. این مدل سوزن ها دارای دو طرف بالا و پایین هستند که کار با  طرف بالای سوزن، معمولاً سریعتر و آسان تر است. به هر حال این سوزن ها گران تر هستند، همچنین نمیتوان از آنها دوباره استفاده کرد. 

 

 در سوزن های تاتو به دنبال چه چیزی هستید؟

اگر شما در تاتو کردن اولین و مبتدی هستید ممکن است که بین صد ها مدل و برند سوزن ها بمانید. برخی نشانه ها و اسا های کیفیتی وجود دارد که میتوانید با توجه به آنها سوزن مورد نظر را انتخاب کنید.

 

 آیا سوزن های تاتو تیز و صاف هستند؟

اگر سوزنی سفارش داده اید که حین استفاده کج یا خم میشوند، بهتر است که آنها را کنار بگذارید؛ چرا که این نوع سوزن ها آسیب جدی به پوست وارد میکنند و همیچنین بطور سطحی جوهر توزیع نمیکنند که ممکن است باعث آسیب بیشتر شود.

 

 آیا سوزن تاتو به خوبی جوش خورده؟

به این دقت کنید که سوزن ها در جا به یک میله وصل هستند یا در مرکز آن قرار گرفته اند. اگر سوزن ها این چنین هستند و یا در هنگام قرار گرفتن میله شل هستند از آنها استفاده نکنید، چرا ریسک شکستگی این سوزن ها بالاست.

 

 آیا سوزن تاتو از قبل استرلیزه شده؟

برای امتحان کردن سوزن هایی با برند جدید، بهتر است که مطمئن شوید، سوزن ها از قبل استرلیزه شوند. بعضی از سوزن ها از قبل استریل و بسته بندی شده، امّا باید به تاریخ انقضای آنها توجه داشت. اگر به این موضوع اطمینان ندارید، استفاده از این سوزن ها را کنار بگذارید.

 

 آیا سوزن تاتو با انواع دستگاه ها کار میکند؟

 هنگام استفاده از سوزن تاتو، باید اطمینان یابید که استانداردهای لازم را در نظر گرفته اید یا نه. اگر از بوگپین ها، استفاده میکنید، حتماً توجه داشته باشید که لوله های مخصوص و مورد نظر را داشته باشید. همچنین قبل از انجام تاتو، حتماً از سلامت جسمی خود باخبر شوید.

 

 نتیجه گیری

همچنین بهتر است که قبل از انجام تاتو تحقیقات مربوط به سوزن ها را انجام دهید و انتخاب درستی برای سوزن هایتان داشته باشید، چرا که هر سوزن مخصوص برای هر کاری است. هر سؤالی دارید حتما از ما بپرسید تا بتوانیم مشکلات شما را حل کنیم. بهر حال اینکه سوزن تاتو چند مدل دارد؟ زمانی اهمیت دارد که از کارایی هریک از آنها باخبر باشید که امیدواریم با خواندن این مقاله، اطلاعات لازم را دریافت نموده باشید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سلام و با تشکر از اطلاعاتی که در مورد انواع سوزن تتو در اینجا گذاشتید
خیلی بهتره که عکس این سوزنها روهم جلوی توضیحات قراربدید .تشکر
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: