چهارشنبه 21 آذر 1397 - 00:02:49

پاک کردن تاتو از چه طریقی انجام می شود؟

 

همه چیز درباره پاک کردن تاتو

پاک کردن تاتو

 

 

 

تاتو هنری است که از قدیم در میان مردم جهان متداول بوده، امّا هنر تاتو، این روزها در میان جوانان طرفداران خاص خود را دارد. تاتو آنقدر محبوب جوانان شده که حاضرند درد تاتو را به جان بخرند تا یک طرح روی بدنشان حک شود. درحالیکه ممکن است بعد از مدتی از آن طرح روی بدنشان خسته شده و یا خواستار طرح جدیدی باشند و بخواهند آن را پاک کنند؛ امّا پاک کردن تاتو به این سادگی نیست تا جایی که پیش از این با جراحی، تاتوی روی پوست را پاک می کردند. امروز قرار است درباره اینکه پاک کردن تاتو از چه طریقی انجام می شود؟ با شما صحبت کنیم. با رژلب همراه باشید.

 

 پاک کردن تاتو

تاتو کاربرد های مختلفی دارد. گاهی ممکن است از تاتو، تنها برای ایجاد طرحی دلخواه روی بدن خود استفاده کنید. در موارد دیگر تاتو جهت زیبایی حاشیه لب ها، پلک و ابرو به کار می رود. در بعضی موارد نیز به توصیه پزشک و به منظور اصلاح منظره ناخوشایند مربوط به جای زخم طرح تاتو قرار می گیرد. گاهی تاتو بصورت طبیعی و به دنبال برخی رخدادها و تصادفات روی بدن شکل میگیرند. به عنوان مثال در دوران جنگ به دلیل وجود ترکش و ذرات باروت و به دنبال انفجارات، نقش تاتو مانندی روی پوست، رزمندگان ظاهر می شد.

 

 چرا برخی از تاتو کردن پشیمان می شوند؟

عموماً اغلب افرادیکه، کار تاتو را روی بدن خود انجام می دهند، خواستار پاک کردن آن هستند. حتی در برخی موارد، مشاهده شده 70درصد افراد، یک ساعت پس از خالکوبی از این عمل پشیمان می شوند!!! گاهی هیجانات لحظه ای برای یک تجربه خاص ما را به انجام تاتو ترغیب می کند، امّا با مشاهده تغییر بدن از حالت طبیعی از کار خود پشیمان می شویم. گاهی عدم قرینگی خط چشم یا ابرو و یا عدم تطابق آن با طرح ایده آل، ما را تحریک به پاک کردن تاتو می کنند. در بعضی افراد نیز در پی واکنش پوستی و آلرژیک به رنگ تاتو، پاک کردن تاتو لازم می شود.

 

 انواع تاتو

اگر بخواهیم در مورد پاک کردن تاتوهای قدیمی توضیح دهیم، وارد مقوله خیلی بزرگی خواهیم شد. با توجه به نوع پوست، رنگ استفاده شده در تاتو قبلی، تکنیک اجرای تاتو قبلی و حتی محل مورد نظر تاتو، پنچ نوع پاک کردن تاتو داریم. برای پاک کردن تاتوهای قدیمی اول از همه پیگمنتر باید با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق به بررسی لایه های پوستی مدل بپردازد و در ادامه نسبت به تاتوی مشتری نظر دهد که با استفاده از کدام روش پاک کردن تاتو به بهترین نتیجه خواهد رسید. انتخاب نادرست یکی از روش های پاک کردن تاتو و عدم اجرای صحیح تکنیک های پاک کردن تاتو سبب بروز مستقیم آسیب های جدی در مدل می شود؛ آسیب هایی مانند: گودی و فرو رفتگی پوست محل تاتو، ایجاد اسکار، ایجاد گوشت اضافه در محل پاک کردن تاتو، باقی ماندن رنگ های بژ و سفید در محل پاک کردن تاتو و...

 

ریموو تاتو

 

 

 

 انواع روش های پاک کردن تاتوهای قدیمی

 

در اینجا به  سه روش پاک کردن تاتو های قدیمی می پردازیم:

پاک کردن تاتو با کاور کردن

 پاک کردن تاتو با ریموور کردن

 پاک کردن تاتو با طلا

 

 

 پاک کردن تاتو در یک جلسه

برای خیلی از علاقمندان به تاتو این سؤال پیش می آید که تاتو پاک می شود یا خیر؟ که باید بگوییم: معمولاً درطی  یک جلسه، قسمت عمده رنگهای قدیمی تاتو از زیر پوست خارج می شود. البته ممکن است با توجه به عمق تاتو صورت گرفته، در طی 2 الی 3 جلسه بتوانیم پاک کردن تاتو قدیمی را انجام دهیم. 

 

 پاک کردن تاتو با میکروپیگمنتیشن


 رنگ دانه دادن پوست یا ملانین سازی
 ریموور
 لیزر

 

 شناخت رنگ دانه های پوست

 

پوست همه افراد روی کره زمین، توسط یکسری رنگ دانه هایی ساخته شده که با کم و زیاد شدن هریک از آنها انواع رنگ پوست در افراد مختلف ساخته می شود. این رنگ دانه ها شامل:

 ملانین ها
 ایوملانین
 فئوملانین
 کارتن ها
 رگ های خونی

ملانین ها از دو گروه رنگ دانه ای به نام ایوملانین و فئوملانین تشکیل شده است که ایوملانین ها رنگ دانه های قهوه ای تا مشکی و فئوملانین ها رنگ دانه های قرمز تا زرد می باشد.
ایوملانین= رنگ دانه قهوه ای تا مشکی
فئوملانین = رنگ دانه زرد تا قرمز


 افراد سیاه پوست دارای ایوملانین زیاد و افراد سفید پوست، زرد پوست و سرخ پوست دارای فئوملانین زیاد می باشند.
 کارُتِن ها، رنگ دانه های نارنجی می باشد که در پوست افراد وجود دارد. صیفی جاتی مانند: هویج، گوجه فرنگی و پرتقال نیز دارای کارُتِن زیاد می باشد و چنانچه شخصی این مواد را زیاد مصرف نماید، رنگ دانه های پوستی آن به رنگ نارنجی درخواهد آمد و تناژ نارنجی را در پوست اش خواهید دید.
 زیر پوست همه ما رگ های خونی نیز وجود دارد که به علت رنگ دانه داشتن، خون تاثیر بسیاری روی پیگمنتهای پوست می گذارد.
 رنگ دانه خون آبی – قرمز می باشد در نتیجه در پوست های حساس و شیشه ای، قرمزی آن بیشتر دیده شده و در پوست های سبزه آبی و کبودی آن بیشتر دیده می شود.

نکته : یک کاربر ماهر باید به این 3 رنگ دانه توجه داشته باشد تا بتواند یک رنگ پوست طبیعی را بسازد و یک تاتوی خراب را پاک نماید.

 

 

 

پاک کردن به روش ریموو

 

 

 

 

 انواع رنگ های پاک کننده تاتو

 

 رنگ های پوشاننده: انواع بژها
 رنگ های حل کننده و ملانین ساز: انواع رنگ های معدنی ترمیمی یا camoo

 

 رنگ های پوشاننده 

بژها گروه رنگ های پوشاننده هستند. بدین معنا که اگرچه تاتوی مورد نظر از روی پوست محو شده و رنگ پوست شخص ساخته می شود؛ لذا رنگ تاتو همچنان زیر رنگ های پوشاننده باقی می ماند. امّا رنگ بژ ساخته شده، هیچگونه هاله ای از خود بجا نمی گذارد و کاملاً رنگ پوست می شود.
کاربر میکروپیگمنتیشن به هیچ عنوان نباید از تک بژ استفاده نماید، چنانچه فقط از یک بژ برای پوشاندن تاتو استفاده نماید، خطوط سفید و بدرنگی در اطراف ناحیه مورد نظر برای سالهای طولانی ایجاد کرده و نارضایتی همیشگی برای مشتری بجا می گذارد.


انواع بژ

 بژ شیری Light yellow
 بژ خاکی Khaki Bej
 بژ روشن Old Lace
 بژ  Misty Rose
 بژ تیره  Light Coral
 بژ نخودی نارنجی Light Salmon
 بژ صورتی Pink bej
 بژ باز Sea Shell

 جهت رنگ دانه ساختن پوست شما به 3 رنگ بژ و یک رنگ Light Brown و یک رنگ  Red نیاز دارید تا بتوانید یک رنگ پوست خوشرنگ بسازید.

نکته: کاربر با تمرین زیاد و مشاهده چشمی به مهارت لازم طی زمان کم خواهد رسید.

 

 رنگ های معدنی ترمیمی


این رنگ ها را به نام رنگ Skin Color نیز می شناسیم که به خاطر زیست سازگار بودن آنها، زمانی که در لایه های دومین پوست قرار می گیرد. بعد از جذب رنگدانه های شیمایی در خود رنگ دانه های ملانین پوست را فعال کرده و یک سطح یکدست را به وجود می آورد. گاهی این رنگ ها با نام Camoo نیز شناخته می شود که از گروه رنگ های معدنی ترمیمی می باشد.
مانند :

 کرم خاکی 30 Skin Color
 کرم نخودی 40 Camoo
 کرم صورتی 50 Camoo
 قهوه ای متوسط 100 Camoo

که همان 4 عامل سازنده رنگ دانه پوست های طبیعی می باشد، لذا برای ساخت رنگ پوست باید حتماً از این 4 عامل استفاده شود.
رنگ های Skin Color جهت کارهای ترمیمی اسکار یا بخیه های روی پوست نیز به کار برده می شود، 
مانند: خط سزارین یا خطوط ایجاد شده دوران حاملگی، بخیه های شکستگی روی سر و غیره.

 

 

 

مراقبت های بعد از ریموو تاتو

 

 

 

 سوزن مناسب جهت پاک کردن تاتو


 Flat
 Round

 

 مراحل صحیح پاک کردن تاتو

 مرحله اول : عمق سوزن 5/0

 حرکت سوزن ضربه ای

 مکث 5دقیقه ای

 

 مرحله دوم: عمق سوزن 1

 حرکت سوزن چرخشی

 مکث 5 دقیقه ای

 

 مرحله سوم : عمق سوزن 5/1

 حرکت سوزن پرتابی

 

 مرحله آماده مشتری برای پاک کردن تاتو

 پاک سازی پوست
 درست کردن رنگ مناسب پوست
 بی حسی
 سوزن مناسب
 اجرای تکنیک مناسب

ابتدا رنگ پوست را براساس تشخیص رنگ دانه مناسب پوست بسازید. سپس با تست و آزمون و خطا به رنگ نهایی دست یابید. نکته مهم در این مرحله تشخیص میزان تیرگی رنگ تاتو مشتری وابسته است.

پوست را روشن نمایید تا بعد از طی مرحله اکسیده شدن هاله تیرگی دوباره نتابد با سوزن های فلت، مرحله اول را به حالت ضربه ای زده تا مولکولهای رنگ قدیمی خرد شده و به راحتی کاور یا حل شود. طی مرحله اول و مرحله دوم 5 دقیقه مکث نماید تا رنگ داخل پوست نفوذ نماید، پوست را بعد از 5 دقیقه با کلرور سدیم یا سرم شستشو تمیز کرده و مرحله دوم را اجرا نمایید. در این مرحله رنگ پوست ترکیبی را با همان سوزن به حالت چرخشی روی پوست حرکت دهید تا فضای خالی مانده شده پر شود دوباره مکث 5 دقیقه ای نموده و وارد مرحله سوم حرکت سوزن بصورت پرتابی شوید تا هم یکسان سازی رنگ ترکیبی با پوست اطراف گردد و هم اگر رنگ دانه ای تیره ای به اطراف پرتاب شده باشد با این روش از بین برود. دوباره مکث 5 دقیقه ای کرده و پوست را تمیز نمایید.

 

 

 مراقبت بعد از پاک کردن تاتو


 تا 24 ساعت از مواد شوینده استفاده نشود.
 هر روز ، روزی 3 بار با پماد ویتامین A تا 3 روز چرب شود.
 از روز 7 به بعد از  یک کرم بازسازی یا ترمیمی پوست استفاده شود.

نکته: روش پاک کردن با رنگهای Skin Color نیز به همان صورت گفته شده می باشد.

 

 پاک کردن به روش ریمور

در این روش رنگ های شیمایی یا تاتوهای قدیمی توسط یک محلول اسید میوه ای یا AHA خارج می شود یا به رنگ خاکستری کم رنگ در می آید، چنانچه کاملاً خارج شود نیاز به ملانین سازی ندارد؛ امّا اگر رنگ دانه های خاکستری بجا بگذارد باید در ترمیم های بعدی حتما از رنگ دانه سازی استفاده شود. برای ریموور تاتو، ابتدا کارتریج مخصوص کار را سر دستگاه می بندیم و شروع می کنیم به ایجاد خراش های بسیار کوچک در سطح ابرو. این کار اگر با دقت و اصولی انجام نشود، ممکن است در پوست قسمتی که می خواهیم تاتو آن را پاک کنیم، گودی و فرو رفتگی ایجاد شود. با این روش ما رنگ را برمیداریم و از زیر پوست خارج می کنیم و پس از سپری شدن دوران نقاهت ادامه روال پاک کردن تاتو را انجام می دهیم. پس از اجرای خراش های سطحی به صورت دورانی، مقداری از مواد ریموو را روی تاتو استفاده می کنیم و پس از چند ثانیه مکث دوباره کار را شروع می کنیم با این روش تمام رنگهای زیر پوست را خارج می کنیم.

نکته: چنانچه کاربر هنگام کار کردن با ریموور دقت نداشته باشد، احتمال گود کردن یا ایجاد گوشت اضافه در آن ناحیه نیز می گردد.

 

 مراحل پاک کردن تاتو با ریمور

 آماده سازی پوست
 بی حسی
 اجرای تکنیک صحیح
 توصیه های مراقبت بعد از کار
 استفاده از پمادهای ترمیمی و پرکننده پوست


مرحله اول : عمق سوزن 5/0


 حرکت سوزن ضربه ای
 مکث 5دقیقه


مرحله دوم: عمق سوزن 1


حرکت سوزن چرخشی
 مکث 5 دقیقه ای


مرحله سوم : عمق سوزن 5/1

حرکت سوزن پرتابی

ابتدا کاربر پوست را بدون هیچگونه موادی توسط سوزن مناسب با عمق 5/0 به حالت ضربه ای ایجاد خراش نموده سپس با یک گوش پاک کن مواد ریمور را روی پوست به حالت برف پاک کنی می مالد. بعد از مکث 5 دقیقه پوست را تمیز کرده و عمق سوزن را روی 1 گذاشته با مواد توسط گوش پاک کن روی پوست مالیده و سپس سوزن را به صورت چرخشی روی آن حرکت می دهد. بعد از مکث 5 دقیقه ای و پاکسازی پوست مرحله سوم عمق سوزن روی 5/1 گذاشته مواد را در این مرحله با سوزن وارد پوست به حالت پرتابی می نماید. اگر کاربر تمامی این روشها را به درستی انجام دهد. هیچگونه آسیبی به بافت پوست نزده و رنگ به راحتی از لایه های اپیدرم و درم خارج می شود.
نکته: ریموور روی نقاطی که پوست نازک و حساس دارد زده نمی شود، مانند پلک و پوست داخل لب.

 

 مراقبت بعد از ریموور

 پرهیز از آب زدن به پوست تا 4 روز
 استفاده از پماد ویتامین –A  بتامتازون و عسل طبیعی تا 4 روز
 استحمام از روز 4 به بعد و استفاده از پماد ترمیم کننده تا 30 روز ، روزی 3 بار.


نکته: چنانچه رنگی در پوست باقی مانده باشد تکرار ریموور صلاح نمی باشد در مرحله ترمیم از رنگ دانه های پوستی استفاده نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: