دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:45:25

هر آنچه در مورد هاشور ابرو باید بدانیم – انواع مدل های هاشور ابرو

 

هاشور ابرو چیست؟

با انواع مدل های هاشور ابرو بیشتر آشنا شوید

 

هر آنچه راجع به هاشور ابرو باید بدانید

 

 

 

 

 

فهرست آیتم هایی که در این مطلب خواهید خواند

 

هاشور ابرو چیست؟

نکات مهمی که پیش از هاشور ابرو باید بدانیم

در چه مواردی هاشور ابرو استفاده نمی شود

 عوارض هاشور ابرو چیست؟

 قیمت هاشور ابرو چقدر است؟

هاشور و میکروپیگمنتیشن چه تفاوت هایی با هم دارند؟

مراحل انجام هاشور ابرو چگونه است؟

تفاوت هاشور، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

زمان ماندگاری هاشور یا میکروپیگمنتیشن چقدر است؟

انواع رنگ های هاشور ابرو

مراقبت های بعد از هاشور ابرو

پاک کردن هاشور ابرو

 پاک کردن هاشور ابرو با لیزر

انواع هاشور ابرو

 

 

 

همان طور که احتمالا می دانید، ابروها نقش به سزایی را در زیبایی صورت هر فردی ایفا می کنند. برخی افراد بنا به مشکلات مادرزادی یا اکتسابی، به ریزش ابرو دچار می شوند؛ به همین دلیل به مصرف مواد آرایشی روی می آورند. از طرفی ممکن است دسترسی به مواد آرایشی در هر زمان و هر مکان میسر نباشد. خوشبختانه امروزه راهکارهای موثری برای زیباتر شدن اجزای صورت وجود دارد که هاشور ابرو یکی از این روش ها است. با وب سایت رژلب همراه باشید تا به طور مفصل راجع به هر آنچه در مودر هاشور ابرو باید بدانیم و انواع مدل های آن، توضیح دهیم.

 

هاشور ابرو چیست؟


به تکنیکی که از شبیه سازی مو برای رفع کم پشتی ابرو استفاده شود، هاشور ابرو می گوییم. انجام این عمل به وسیله دستگاه که در انتهای آن سوزن نازکی وجود دارد، امکان پذیر است. در ابتدا، پیگمنت کار جهت کاهش درد، کرمی بی حس کننده روی ابروها می مالد. پس از گذشت 15 دقیقه، با به کارگیری ابزاری قلمی شکل که دارای 15 سوزن ریز در انتهای خود است، عمل هاشور زنی شروع می شود. در پایان کار نیز جهت رفع التهاب به وجود آمده، از پماد ویتامین آ استفاده می شود. معمولا پس از گذشت سه ماه، می بایست نسبت به ترمیم مجدد تاتو اقدام کنیم. بهتر است در این مدت زمان از حمام آفتاب، سونا و بخار اجتناب کرد.

 

هر آنچه درباره هاشور ابرو باید بدانید

 

نکات مهمی که پیش از هاشور ابرو باید بدانیم


پیش از انجام تاتوی موقت یا هاشور ابرو بهتر است دقت بالایی نسبت به انتخاب طرح آن به خرج دهید. از آنجایی که هماهنگی مدل ابرو با سایر اجزای صورت از اهمیت بالایی برخوردار است، بیش از هر چیز به این نکته توجه داشته باشید تا بعد از آن با پشیمانی مواجه نشوید. نکاتی وجود دارند که هر شخص قبل از اقدام به هرگونه تاتو ابرو باید به آن ها توجه کنند:
سعی کنید قبل از انجام هاشور ابرو یا تاتو ابرو در معرض تابش اشعه ماورا بنفش قرار نگیرید. بهتر است تا چند ساعت پیش از انجام هاشور، از مواد حاوی کافئین استفاده نکنید. انجام لایه برداری یا میکرودرم نیز پیش از انجام این کار توصیه نمی شود. قبل از تاتو ابرو از داروهایی که پوست را دچار تحریک می کنند، پرهیز کنید. همچنین می توانید در صورت داشتن هر گونه حساسیت، از قرص های ضد حساسیت استفاده کنید.

 

در چه مواردی هاشور ابرو استفاده نمی شود


موارد منع استفاده از هاشور ابرو به صورت موقت و دائم وجود دارد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

 

موارد منع هاشور کردن ابرو به صورت موقت


در دوران شیردهی و پریودی به دلیل تغییرات هورمونی که به وجود می آید، رنگ پذیری پوست به خوبی صورت نمی گیرد و بهتر است در این دوران از انجام هاشور خودداری کنید. مشکلات پوستی و تبخال نیز از موارد موقتی دیگری هستند که در صورت بروز آن ها باید تا زمان بهبود کامل صبر کرد و سپس نسبت به انجام تاتو ابرو اقدام کرد.

 

موارد منع هاشور زدن ابرو  به صورت دائم


استفاده از مواد بی حسی و لیدوکایین برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی و فشار خون بالا بسیار خطرناک است و به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. همچنین، این افراد از داروهای خاصی استفاده می کنند که خونشان رقیق شده و زخم ناشی از تاتو به زودی بهبود نمی یابد. بیماران مبتلا به بیماری خود ایمنی نیز دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند که انجام هاشور ابرو به این دسته از افراد نیز توصیه نمی شود. در آخر، افراد دارای بیماری های خاص نظیر هپاتیت، ایدز، بیماری های جنسی و هموفیلی نیز به هیچ عنوان نباید از تاتو ابرو استفاده کنند.

 

هر آنچه درباره هاشور ابرو باید بدانید

 

 عوارض هاشور ابرو چیست؟

 

درست همان زمان که با خود می گویید هاشور ابرو به روش های جدید عاری از هر گونه عوارض است، باید به خدمتتان عارض شویم که حتی این جدیدترین متدهای روز دنیا نیز بدون عارضه نیستند. در ادامه شما را با انواع عوارض هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ آشنا خواهیم کرد.

احتمال ابتلا به سرطان

این روزها تقاضا برای انجام هاشور ابرو به نحوی افزایش یافته است که روز به روز به تعداد پیگمنت آرتیست ها نیز افزوده می شود. از آن جایی که احتمال استفاده از رنگ های غیر مجاز در برخی کیلینیک ها و سالن های زیبایی نامعتبر بسیار است، احتمال ابتلا به سرطان با مصرف این رنگ های غیر استاندارد نیز افزایش می یابد. از آن جایی که به دلیل ازدیاد تعداد سالن ها و مراکز زیبایی، احتمال نظارت مداوم بسیار کاهش یافته است، توصیه می شود حتما با مراکز و کلینیک های معتبر مراجعه کنید.

احتمال ابتلا به ایدز و هپاتیت

در هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن از سوزن و کارتریج های یکبار مصرف استفاده می شود. اما اگر سالن آرایشی یا مرکز زیبایی معتبری را برای انجام این کار انتخاب نکنید، احتمال تعویض این وسایل یکبار مصرف بسیار کاهش یافته و در مقابل احتمال ابتلا به بیماری عفونی جبران ناپذیری از جمله ایدز و هپاتیت افزایش می یابد.

احتمال بروز حساسیت

برخی افراد بلافاصله پس از انجام میکروپیگمنتیشن دچار عفونت در زخم می شوند. حتی برخی دیگر نیز در دراز مدت به حساسیت دچار می شوند که درمان آن بسیار دشوارتر خواهد بود. به عبارت دیگر، ممکن است پس از گذشت چند سال، قسمتی از بدن به حساسیت دچار شود که خارش و تورم نیز از عوارض بعدی آن هستند.

آسیب به فولیکول مو

به دلیل آن که سوزن در سطح عمیقی از پوست قرار می گیرد، احتمال ایجاد خونریزی وجود دارد که این مسئله پس از گذشت مدت زمانی موجب گسترش رنگدانه ها و جوهر در پوست می شود. این موضوع باعث بد نشان دادن ظاهر ابرو شده و آسیب جدی به فولیکول های مو وارد خواهد کرد.

احتمال از دست دادن ناحیه ای از پوست

همان طور که می دانید، آرایش دائمی پس از گذشت مدت زمانی محو یا کمرنگ می شود؛ به همین دلیل ملزم به ترمیم های مداوم خواهیم بود. تزریق های مکرر و خراش هایی که به واسطه میکروپیگمنتیشن ایجاد می شوند، اغلب باعث به وجود آمدت گوشت اضافه می شوند. علاوه بر این، افرادی که بدن آن ها کلوئید ساز است، احتمال دارد انجام هاشور ابرو موجب بروز این عارضه شود. در این صورت از بین بردن گوشت اضافه بسیار دشوار خواهد بود.

 

هر آنچه درباره هاشور ابرو باید بدانید
 

 

 قیمت هاشور ابرو چقدر است؟

 

قیمت هاشور ابرو نسبت به مدل انتخابی مشتری متفاوت است. به عنوان مثال، هاشور ابرو نچرال قیمت متفاوتی نسبت به هاشور ابرو دو بعدی خواهد داشت. از جمله موارد موثر در تعیین قیمت هاشور ابرو می توان به موقعیت مکانی مرکز تاتو و نوع مواد به کار رفته در هاشور ابرو اشاره کرد. مورد دیگری نیز که در تعیین هزینه تتو موثر است، انجام کار توسط شخص حرفه ای می باشد. به عنوان مثال اگر هاشور ابرو در محیطی کاملا تخصصی و تحت نظر پزشک متخصص صورت گیرد، هزینه ای متفاوت از سالن های آرایشی خواهد داشت.

 

هاشور و میکروپیگمنتیشن چه تفاوت هایی با هم دارند؟


نخستین تفاوت میکروپیگمنتیشن با هاشور در دستگاه و اجزای آن است. دستگاهی که برای میکروپیگمنتیشن استفاده می شود، به دلیل جدا بودن قسمت ثابت با اجزای یکبار مصرف آن، انتقال ویروس از شخصی به شخص دیگر بسیار کاهش می یابد. در واقع، امنیت این دستگاه نسبت به سایرین بیشتر است. در هاشور عمق نفوذ رنگ داخل پوست بیشتر است؛ در صورتی که این عمق در میکروپیگمکنتیشن کمتر می باشد. در هاشور ابرو، خط های ایجاد شده حالت طبیعی بیشتری دارند؛ این در حالی است که در میکروپیگمنتیشن، خطوط ایجاد شده پررنگ تر و مشخص تر هستند.
در روش میکروپیگمنتیشن به دلیل آن که آسیب کمتری به بافت می رسد، اغلب بدون درد و خونریزی نیز خواهد بود. در صورتی که در هاشور، میزان خون خارج شده بسیار بیشتر بوده و التهاب نیز بالا است. مدت زمان ماندگاری هاشور بسیار بیشتر از میکروپیگمنتیشن خواهد بود.

 

هر آنچه درباره هاشور ابرو باید بدانید

 

مراحل انجام هاشور ابرو چگونه است؟


مراحل انجام هاشور ابرو را میتوان به 7 مرحله تقسیم کرد که در ادامه مطالعه می کنید.


طراحی ابرو

بهتر است طراحی ابرو بر اساس فرم کلی صورت انجام شود. در واقع بهتر است که طرح ابرو روی صورت کاملا متناسب با باقی اجزای صورت بوده و حالتی کاملا طبیعی داشته باشد. برای انجام طراحی می توان از ابزاری همچون نخ، خط کش مخصوص ابرو، کولیس، ماژیک مخصوص و ... به کار گرفت.
 

بی حس کردن ابرو

در این مرحله باید از یکی از انواع بی حسی همچون قطره، ژل و کرم استفاده کرد.


ایجاد خطوط اصلی

خطوط اصلی هاشور را بر اساس یکی از انواع هاشور که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت، می زنیم.


قرار دادن رنگ روی هاشور ابرو

پس از ایجاد خطوط اصلی، رنگ را روی ابرو قرار می دهیم. همواره به این نکته توجه داشته باشید که رنگ های مورد استفاده بدون سرب و طبیعی باشند؛ چون رنگ های دارای سرب موجب ایجاد حساسیت در فرد می شوند.


ایجاد خطوط ظریف بین هاشورها

پس از ایجاد خطوط اصلی و رنگ گذاشتن روی آن ها، فرم اصلی هاشور ابرو مشخص شده و نوبت به کشیدن خطوط ظریف بین خطوط اصلی هاشور می رسد تا حالت زیباتری به خود بگیرند.


گذاشتن رنگ

پس از کشیدن خطوط ظریف بین خطوط اصلی روی ابروها، رنگ را قرار می دهیم. در این مرحله، فرم هاشور ابرو تکمیل می شود.


افزودن سایه به هاشور ابرو

اضافه کردن سایه ابرو به قسمت های انتهایی و وسط ابرو، باعث زیباتر و طبیعی تر شدن این عضو مهم خواهد شد.

 

هر آنچه درباره هاشور ابرو باید بدانید

 

تفاوت هاشور، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ


در بخش های قبل به تفاوت هاشور و میکروپیگمنتیشن اشاره کردیم. در روش میکروبلیدینگ نیز از قلم بلید استفاده می شود که به صورت دستی و بدون موتور است. همچنین دارای سوزن های یکبار مصرف فلت یا اسلوپ بوده که فشار دست سوزن به صورت مو روی پوست حرکت داده می شود. این در حالی است که در روش میکروپیگمنتیشن از قلم دارای موتور برقی با قابلیت تنظیم دور موتور به کار گرفته می شود.
در روش میکروبلیدینگ، دوام رنگ در پوست نسبت به میکروپیگمنتیشن بسیار کمتر است. دلیل این امر نیز سطحی بودن فشار سوزن روی پوست است که رنگ در لایه اولیه پوست قرار می گیرد. هزینه هاشور ابرو در روش میکروبلیدینگ نیز کمتر از روش میکروپیگمنتیشن است.

 

زمان ماندگاری هاشور یا میکروپیگمنتیشن چقدر است؟


مدت زمان ماندگاری هاشور یا میکروپیگمنتیشن به عوامل بسیاری از جمله رنگ، عمق کاشت، نوع پوست و میزان تعریق پوست هاشور شده بستگی دارد. به طور کلی، معمولا میزان ماندگاری رنگ در میکروپیگمنتیشن حدود 6 ماه تا دو سال و حتی بیشتر، متغیر است.

 

انواع رنگ های هاشور ابرو


امروزه تاتوی ابرو با رنگ ها و روش های مختلفی صورت میگیرد که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.
 

رنگ قهوه ای روشن سرد

قهوه ای روشن سرد یا Pearly Blond برای سایه زدن ابرو و روشن کردن ابروهای تیره مورد استفاده قرار میگیرد.
 

رنگ قهوه ای تیره سرد

این رنگ با تناژ خاکستری و زیتونی، جهت هاشور و ترکیب با دیگر رنگ ها برای از بین بردن قرمزی ابروهایی که قبلا تاتو شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد.
 

رنگ قهوه ای تیره گرم

برای تکنیک هاشور ابرو، سایه زدن و ترکیب با دیگر رنگ ها استفاده می شود.
 

رنگ بلوند روشن خنثی

این رنگ برای روشن کردن ابروهای تیره در مرحله ترمیم کاربرد دارد.
 

قهوه ای روشن خنثی

جهت سایه زدن و تکنیک های گوناگون استفاده می شود.
 

قهوه ای متوسط خنثی

جهت سایه زدن و هاشور زدن کاربرد دارد.
 

قهوه ای تیره خنثی

این رنگ نیز جهت هاشور زدن و سایه زدن مورد استفاده قرار می گیرد.
 

قهوه ای گرم با تناژ قرمز

جهت سایه زدن و دیگر تکنیک ها به ویژه جهت ابروهای خاکستری که قبلا تاتو شده اند، به کار گرفته می شود.
 

بلوند گرم روشن

جهت سایه زدن و تکنیک های متنوع کاربرد دارد.
 

قهوه ای گرم روشن

مناسب جهت تیره کردن رنگ های لایت است.
 

قهوه ای متوسط بسیار گرم

جهت سایه زدن و ترکیب با رنگ های روشن کاربرد دارد.
 

قهوه ای گرم تیره

جهت هاشور، خط چشم روشن و تیره کردن دیگر رنگ های گروه ابرو مناسب است.
 

Eyebrowmask

این ماسک نیز پس از اتمام کار برای روشن کردن ابروهای تیره و حفظ ماندگاری رنگ مورد استفاده قرار میگرد.

 

هر آنچه درباره هاشور ابرو باید بدانید

 

 

مراقبت های بعد از هاشور ابرو


بعد از هاشور ابرو، ممکن است محل انجام آن تیره تر از حد معمول به نظر برسد؛ اما خوب است بدانید که این رنگ به مرور کم رنگ شده و پس از بهبودی، ابروها به رنگ طبیعی خود خواند رسید. بهتر است بعد از هاشور ابرو، در روهای اولیه مراقبت های زیر را انجام دهید تا نتیجه بهتری به دست آورید.
طی یک هفته ای که ابروها در حال ترمیم هستند، روزی 2 تا 3 بار روی ابرو لایه نازکی از پماد مخصوص مالیده شود. برای پاک کردن آرایش خود از روغن بچه یا صابون های ملایم استفاده کنید. سعی کنید خشک کردن ابروها را آرام و ملایم انجام دهید. در مدت زمانی که ابروها در حال بهبودی هستند، از قرار گرفتن در زیر آفتاب مستقیم خودداری کنید. به مدت طولانی زیر دوش حمام قرار نگیرید. در هفته اول، می توانید هر روز صبح ها و عصرعا روی ابروهای خود کمپرس آب یخ را به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید.
پس از گذراندن مدت زمان بهبودی، برای هر بار بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید. برای پاک کردن آرایش نیز می توانید از یک تکه پنبه آرایشی کمک بگیرید و از فشار بیش از حد به آن اجتناب کنید.

 

پاک کردن هاشور ابرو


اگر به هر دلیلی از هاشور ابرو خود چندان راضی نبودید، بهترین روش برای پاک کردن این تاتو، لیزر است. البته نتایج لیزر به رنگ جوهر استفاده شده در تاتوی شما بستگی دارد. اما توجه داشته باشید که جوهرهای قدیمی نسبت به جوهرهای امروزی سخت تر از بین می روند. علاوه بر این، برخی جوهرها پس از چند جلسه لیزر درمانی از بین می روند، برخی اکسید شده و به مراتب تیره تر می شوند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، برای حذف این مواد رنگی لیزر کاربردی ندارد و بهتر است از سایر روش ها بهره مند شوید.
یکی دیگر از روش های پاکسازی تاتو، گلایکولیک اسید است که موجب لایه برداری از سطح پوست می شود. این ماده که به صورت قرص و محلول در بازار یافت می شوند، فرمولاسیون اسیدی دارند و می توانند سلول های مرده سطح پوست را حذف کنند. بنابراین استفاده از این روش به مدت زمان بیشتری نیازمند است. برای استفاده از این ماده، نیازی به مراجعه نزد پزشک ندارید؛ اما پیش از استفاده حتما نسبت به عدم حساسیت به آن اقدام کنید.
آب نمک یا سالین نیز یک روش ساده برای پاک کردن تاتو است که باید توسط افراد ماهر انجام شود. این روش نسبت به سایر روش ها درد کمتر و تاثیرپذیری بیشتر دارد. اخیرا کرم های پاک کننده ای نیز روانه بازار شده است که روی انواع رنگ های تاتو تاثیر داشته و قادر به پاکسازی آن ها است. فواصل زمانی استفاده از این کرم ها برای پاک کردن سایه ابرو، تقریبا ماهی یکبار است.
روش های جراحی نیز از دیگر انواع روش های حذف تاتو هستند که با مراجعه به پزشک محقق می شود.

 

 

 پاک کردن هاشور ابرو با لیزر

 

یکی از رایج ترین روش های پاک کردن تاتو استفاده از لیزر است که روشی موثر و در عین حال گران است. به علاوه انجام لیزر در چندین جلسه متمادی می تواند تاتو را از بین برده و روشی بسیار دردناک است.مشکل این روش دردناک بودن و گران بودن آن است. از جمله لیزرهای قابل استفاده برای پاک کردن تاتو می توان به Q-Suitched اشاره کرد که از طریق تکه تکه کردن قطعات رنگ موجود در پوست، سلول های ایمنی پوست را در از بین بردن رنگ خالکوبی کمک می کند. این روش معمولا بدون ایجاد زخم بوده و گاهی تا 10 جلسه به طول می انجامد.

انواع دیگر لیزر که به لیزرهای لایه بردار معروف هستند، اربیوم و CO2 نام دارند. این لیزرها نسبت به نوع قبلی، به تعداد دفعات کمتری برای پاک کردن تتو نیاز دارند. برخی آرایشگرها برای ریموو کردن تاتو از رنگ های همرنگ پوست استفاده می کنند که می توان گفت اشتباه بزرگی است. از این جهت که پاک کردن این رنگ ها توسط لیزر با مشکلات متعددی همچون تغییر رنگ تیره صورت می گیرد که وضع را بدتر از قبل می کند.
برای پاک کردن تاتو و هاشور ابرو معمولا به 5 الی 20 جلسه لیزر نیاز است که این عدد بسته به نوع و رنگ پوست، رنگ خالکوبی و ... متغیر می باشد. در برخی مواقع نیز حتی پس از گذشت 20 جلسه لیزر، نمی توان آن را محو کرد. در برخی مواقع نیز تاتو به طور کامل محو نمی شود و ممکن است یک هاله روح مانند از رنگ ها باقی بماند.


 

انواع هاشور ابرو

 

سه نوع هاشور ابرو وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد:
 

هاشور خطی

در این نوع هاشور، کادری به دور ابرو می کشند که فرد به راحتی قادر به تمیز کردن خط ابرو باشد. هاشورهای ایجاد شده در جهت خواب ابرو هستند.
 

هاشور ابرو سه بعدی

در این نوع، به منظور برجسته نشان دادن ابرو، خطای دید ایجاد می کنند. بدین صورت که هاشور به شکل حرف د روی پوست کشیده می شود.
 

هاشور ابرو هایلایت

در هاشور ابرو هایلایت، از دو رنگ دارک و لایت بلوند استفاده می شود. بدین ترتیب که برای شروع از رنگ دارک استفاده شده و میان آن را با لایت بلوند، سایه کاری می شود.

 

امروزه هاشور ابرو به روش های میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ، یکی از بهترین راهکارها برای رهایی از مواد آرایشی مضر هستند. اگر شما هم تمایل به انجام هاشور ابروی خود دارید یا هر گونه سوالی راجع به آن برایتان پیش آمده است، با مطالعه مطلب هر آنچه در مورد هاشور ابرو باید بدانیم و انواع مدل های آن، راحت تر و سریع تر به اطلاعات مورد نظر خود دست خواهید یافت. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نظر، خوشحال می شویم آن را با ما در قسمت ثبت نظرات در میان بگذارید.

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

شمال تهران باشه اگه نیاوران نبودند
لطفا یک مدرس هاشور ابرو در نیاوران معرفی کنید
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: