دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:45:00

میکروپیگمنتیشن و هر آنچه راجع به آن باید بدانید

 

میکروپیگمنتیشن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

میکروپیگمنتیشن - قیمت و عوارض آن

 

میکروپیگمنتیشن و هر آنچه راجع به آن باید بدانید

 

شاید شما هم تاکنون با خانم هایی برخورد داشته اید که همیشه ظاهر آراسته و آرایش کرده دارند و احتمالا اولین چیزی که از خود پرسیده اید این است که چگونه امکان دارد آرایش یک شخص برای مدت زمان طولانی خوب به نظر برسد. با اندکی جستجو در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی به این نتیجه خواهید رسید که آراستگی همیشگی ظاهر چیزی نیست جز میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائم که طی آن، رنگ ها به صورت دائم روی صورت فرد می نشینند. با سایت رژلب همراه باشید تا همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

میکروپیگمنتیشن چیست؟


برخلاف تاتو که برای نقش زدن روی بدن کاربرد دارد، میکروپیگمنتیشن جهت بازسازی طبیعی، جلوه بخشی و متعادل سازی چهره مورد استفاده قرار می گیرد. اساس کار میکروپیگمنتیشن مبتنی بر اصول علمی است که با استفاده از دستگاه های استاندارد و وسایل یکبار مصرف صورت می گیرد و این امکان را به پیگمنتر می دهد که آرایش دائمی ایمن را پیاده سازی کند.
طی انجام میکروپیگمنتیشن، رنگدانه های زیست سازگار در عمق مشخصی از پوست تزریق می شوند که این عمل، آسیب به بافت های پوستی را به حداقل می رساند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این نوع تتو علاوه بر کاربردهای زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربرد دارد. میکروپیگمنتیشن نسبت به تاتو سنتی، دارای درد و خونریزی کمتری است و ماندگاری بالاتری نیز دارد.

 

 

میکروپیگمنتیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 انواع تکنیک های میکروپیگمنتیشن

 

میکروپیگمنتیشن دارای تکنیک های بسیاری است که از جمله آن ها می توان به میکروپیگمنتیشن پوست سر، میکروپیگمنتیشن چشم، میکروپیگمنتیشن خط لب و رژلب و همچنین بن مژه اشاره کرد. در ادامه به تفصیل در مورد هر یک صحبت خواهیم کرد.

 

میکروپیگمنتیشن ابرو


با به کارگیری تکنیک میکروپیگمنتیشن می توان تاتو ابرو انجام داد و با طراحی حالت طبیعی موها، شکل طبیعی تری به چهره داد. حتی می توان ناحیه خارجی ابرو را تغییر داد و با شکل دادن به آن، چهره را جوان تر و زیباتر کرد. اصلاح رنگ و شکل ابروها نیز با استفاده از این روش امکان پذیر است.

 

میکروپیگمنتیشن پوست سر

میکروپیگمنتیشن پوست سرکه با نام SMP یا اسکالپ سر نیز شناخته می شود، برای درمان ریزش مو و طاسی سر مورد استفاده قرار می گیرد. در روش SMP، نقاط کوچکی مشابه با فولیکول های مویی روی پوست سر ایجاد می شود و به این وسیله، نقاط خالی از موی سر به خوبی پوشانده می گردد. یک متخصص باید از این قابلیت برخوردار باشد که این نقاط را به صورت کاملا طبیعی و هماهنگ با چهره شما پیاده سازی نماید. میکروپیگمنتیشن پوست سر می تواند برای افرادی که از انواع ریزش موی سر رنج می برند، مفید باشد. از جمله این افراد می توان به افراد دارای طاسی، ریزش موی ناشی از سرطان و آلوپسی، افراد دارای جای زخم و جراحت روی سر، افراد دارای موهای نازک و ... اشاره کرد.

 

میکروپیگمنتیشن پوست سر و اسکالپ

 

- توجه داشته باشید که هر جلسه درمان به مدت 4 الی 5 ساعت به طول می انجامد. تعداد جلسات هم با توجه به شرایط افراد متفاوت است ولی معمولا حدود 3 یا 4 جلسه خواهد بود.
- قبل از انجام اسکالپ سر از مصرف نوشیدنی های الکلی و برخی داروها پرهیز کنید. چند روز قبل از انجام میکرو اسکالپ دخانیات نباید مصرف کرد.
- 4 روز پس از انجام اسکالپ سر باید از شستشوی سر خودداری نمایید.
- جلسات اسکالپ سر با فاصله چند هفته از هم انجام خواهد شد. در این مدت باید از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری نمایید. حمام خیلی گرم هم توصیه نمی شود.
- تا چهار روز پس از درمان ریزش موی خود با روش اسکالپ سر، از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب اجتناب کنید. از ضد آفتاب مناسب و کلاه برای بیرون رفتن استفاده نمایید.
- تا پنج روز پس از انجام اسکالپ سر باید از انجام حرکات ورزشی سنگین خودداری نمایید.
- بعد از روز چهارم درمان می توانید از مرطوب کننده برای پوست سر خود استفاده کنید. این کار را در هفته های بین درمان نیز انجام دهید.

 

میکروپیگمنتیشن خط لب و رژلب

میکروپیگمنتیشن لب، تاتو رژلب یا هاشور لب، تکنیکی است که جهت قرینه سازی لب یا حجیم سازی آن به کار می رود. تاتو خط لب گاهی، برای از بین بردن سفیدی بیش از حد لب ها استفاده می شود. انجام این کار جذابیت ها و مزایای زیادی دارد. همچنین، تاتو خط لب روشی درمانی، برای رفع نقص افرادی است که به دلایل مادرزادی یا اکتسابی خط لب خویش را از دست داده اند. به طور مثال در افراد لب شکری پس از درمان نقص اصلی، می توان از تاتو کردن برای ترمیم خط لب بهره برد.

اصولاً خانم هایی که اقدام به میکروپیگمنتیشن رژلب یا خط لب می کنند به دنبال زیبایی دائم هستند؛ در حقیقت این افراد، نمی خواهند در طول روز درگیر تمدید کردن رنگ رژلب خود باشند. وقتی صحبت از تاتو و آرایش دائم به میان می آید، باید در انتخاب رنگ و مدل تاتو رژلب و تاتو خط لب توجه کنیم؛ زیرا در یک بازه زمانی طولانی این رنگ با ما خواهد بود و پشیمان شدن و تغییر دادن رنگ تاتو رژلب یا تغییر طرح تاتو خط لب کاری سخت و دردسر زاست.

واکنش هر پوست نسبت به رنگ تاتو لب متفاوت است و این تغییر رنگ هم نباید شما را نگران کند؛ زیرا بعد از مدتی رنگ اصلی لب ها نمایان خواهد شد.

 

میکروپیگمنتیشن لب

 

میکروپیگمنتیشن خط چشم و بن مژه

تکنیک های خط چشم و بن مژه، روش های بسیار ظریف و زیبایی هستند که به ما کمک می کنند چشم هایی زیباتر و پرفروغ تر داشته باشیم. انجام بن مژه از حساسیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، ممنوعیت هایی وجود دارد که باید نسبت به آن ها نهایت دقت را به خرج دهید. به طور مثال، باید از انجام تاتو روی غدد اشکی چشم خودداری نمایید. همچنین، نمی توان میکروپیگمنتیشن بن مژه را روی لثه چشم انجام داد.

در نظر داشته باشید که مشتری هنگام مراجعه، هیچ گونه التهاب و قرمزی نباید روی پلک داشته باشد. در میکروپیگمنتیشن خط چشم و بن مژه باید از بهترین برند رنگ تاتو استفاده کرد تا به مرور به رنگ آبی و خاکستری تبدیل نشود. شما می توانید برای میکروپیگمنتیشن خط چشم و بن مژه از رنگ های فاقد آیرونوکساید استفاده نمایید. توجه داشته باشید که رنگ مشکی یک رنگ ریز میکرون است که پس از گذشت مدت زمانی زیر پوست پخش خواهد شد. بنابراین رنگ مشکی نباید به صورت خالص مورد استفاده قرار گیرد. البته می توان برای خط چشم یا بن مژه از رنگ های دیگر نیز استفاده کرد. رنگ های سورمه ای و قهوه ای بهترین گزینه های جایگزین برای میکروپیگمنتیشن خط چشم و بن مژه هستند.

 

 

میکروپیگمنتیشن چشم

 

 نکاتی که قبل از انجام میکروپیگمنتیشن باید بدانید

 

قبل از انجام میکروپیگمنتیشن، پیگمنت آرتیست باید تاریخچه پزشکی شما را بررسی کرده و معاینه جسمی را انجام دهد. این زمان برای پزشک و بیمار بسیار حائز اهمیت است تا در مورد انتظارات، خطرات احتمالی و نتایج این روش با هم صحبت کنند. مراجعه کننده باید موارد زیر را هم در نظر داشته باشد:

- در وضعیت سالم قرار داشته باشید
- انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید
- هرگونه سابقه واکنش آلرژیک به مواد بی حسی را گزارش کنید.
- در مورد هرگونه داروی بدون نسخه و همچنین مکمل هایی که در حال حاضر مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید
- از تراشیدن ناحیه درمان قبل از عمل خودداری کنید.
- حداقل دو هفته قبل از عمل، داروهای رقیق کننده خون مصرف نکنید.
- حداقل دو ماه قبل از عمل از سیگار کشیدن خودداری کنید.

 

 

 میکروپیگمنتیشن چه زمانی مناسب است؟


میکروپیگمنتیشن برای شرایط زیر مناسب است و افرادی که به این عوارض دچار هستند می توانند از این متد استفاده کنند:

- زخم ها
- ویتیلیگو

 

نکات میکروپیگمنتیشن

 

 آیا میکروپیگمنتیشن دردناک است؟


در روش میکروپیگمنتیشن از سوزن استفاده می شود و می تواند دردناک باشد؛ اما برای این کار از بی حسی موضعی در طی انجام تکنیک ها استفاده می شود. در بعضی موارد از بی حسی تزریقی استفاده می شود.

 

 چه افرادی نباید از میکروپیگمنتیشن استفاده کنند؟

 

- بیماران مبتلا به اختلالات فعال پوستی مانند آکنه، زگیل یا تبخال ساده.
- بیماران مبتلا به ایدز، دیابت، سندرم خشکی چشم، اختلالات خونی، هپاتیت B یا C یا لوپوس.
- بیمارانی که به رنگهای قرمز D و C حساسیت دارند.
- بیماران مبتلا به پرکننده های بافت نرم.
- بیمارانی که در شش ماه گذشته Accutane مصرف کرده اند.

 

موارد منع میکروپیگمنتیشن

 

  قیمت میکروپیگمنتیشن

 

عوامل بسیاری در تعیین قیمت هاشور ابرو موثر هستند که از جمله آن ها می توان به رنگ تاتو، دستگاه میکروپیگمنتیشن، تجربه و مهارت پیگمنتر، تاییدیه پزشکی و بهداشت محیط کار و همچنین محل قرار گیری کلینیک یا سالن آرایشی بستگی دارد.

رنگ تاتو

یکی از موثرترین عوامل در قیمت هاشور ابرو، نوع و کیفیت رنگ مورد استفاده است. تنوع رنگ و برندهای بسیاری در این حوزه فعال هستند؛ اما به جرأت می توان گفت که تعداد برندهای معتبر در این زمینه انگشت شمار است. از آن جایی که قیمت رنگ برندهای معتبر بالا است، می توان گفت روی افزایش قیمت هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن نیز تاثیر به سزایی می گذارد.
شاید کیفیت رنگ های متفرقه در مراحل انجام کار چندان به چشم نیاید؛ اما به مرور زمان با تغییر رنگ، ماندگاری خود را نیز از دست می دهد. علاوه بر این، احتمال وجود فلزات خطرناک مانند سرب در آن ها بالا است که مصرف آن ها عواقب ناخوشایندی را در پی خواهد داشت.

دستگاه میکروپیگمنتیشن ابرو

یکی از بهترین برندهای دستگاه میکروپیگمنتیشن در دنیا، آمیا است که در آن کیفیت، سلامت، ایمنی و کاربری آسان حرف اول را می زند. این دستگاه ها با کمترین میزان لرزش طراحی شده تا منافذی بسیار ظریف و منظم را در عمق مورد نظر پوست ایجاد کنند. تمام محصولات آمیا بر اساس استانداردهای پزشکی تولید شده اند و می توان گفت تنها محصولات بازار هستند که از بازگشت خون و لنف طی فرآیند هاشور ابرو جلوگیری کرده و مانع انتقال بیماری ها می شوند. چنانچه پیگمنت آرتیست از دستگاه های باکیفیت آمیا برای هاشور زدن استفاده کند، به طبع کیفیت کار و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

دستگاه میکروپیگمنتیشن ابرو

 

تاییدیه پزشکی

برای انجام میکروپیگمنتیشن ابرو بهتر است به مراکز آرایشی مجاز و کلینیک هایی که دوره آموزشی لازم را گذرانده اند و دارای دستگاه های مجهز و حرفه ای هستند، مراجعه کنید. حتما میکروپیگمنتیشن ابرو را به شرط سلامت و ایمنی انجام دهید و برای زیباتر شدن تن به هر کاری ندهید. می توانید جهت کسب اطمینان از پیگمنت آرتیست خود بخواهید گواهی آموزشی خود را به شما نشان دهد و از مجاز بودن رنگ و دستگاه های مورد استفاده، مطمئن شوید.
همان طور که در اول بخش نیز به آن اشاره کردیم، موارد دیگری همچون محل قرارگیری کلینیک نیز در تعیین قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو موثر است. بدین معنی که معمولا هزینه هاشور ابرو در مناطق شمالی تهران با مناطق دیگر متفاوت است. همچنین، هزینه میکروپیگمنتیشن در شهرستان نیز کمتر از تهران خواهد بود.


به طور کلی، هزینه هر جلسه میکروپیگمنتیشن ابرو با توجه به این تفاصیل متغیر است و می توان قیمت حداقل یک میلیون تا یک میلیون و چهارصد هزار تومان را برای آن در نظر گرفت.

 

 

 قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو در تهران


قیمت هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین آن ها، مواد و ابزار به کار رفته در این متد است. هر چه مواد و رنگ ها اورجینال باشند، قیمت تمام شده کار نیز گران تر خواهد بود. مسئله دیگر که در تعیین هزینه هاشور ابرو تاثیرگذار است، تجربه هاشور کار می باشد. قیمت میکروپیگمنتیشن که توسط یک هاشور کار حرفه ای انجام شده باشد، به نسبت هاشور زنی که کار خود را به تازگی شروع کرده باشند، گران تر خواهد بود. از جمله موارد دیگر می توان به مکان قرارگیری کلینیک یا سالن خدمات میکروپیگمنتیشن اشاره کرد؛ به طوری که نرخ هاشور ابرو در کلینیکی واقع در شمال شهر گران تر از جنوب شهر خواهد بود.

 

 قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو در شهرستان ها

به طور کلی قیمت هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن در شهرستان از ثبات بالاتری برخوردار است. البته حرفه ای بودن هاشور کار و اورجینال بودن مواد و ابزار به کار رفته در افزایش قیمت هاشور ابرو بسیار تاثیرگذار هستند ولی تفاوت فاحشی با سایر مراکز مشاهده نمی شود.

 

قیمت میکروپیگمنتیشن

 

 قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو در خارج از کشور


هزینه میکروپیگمنتیشن ابرو به صورت نیمه دائمی در خارج از کشور به عنوان مثال کشور کانادا، هزینه ای معادل 495 دلار را در بر می گیرد. چنانچه بخواهید از ترکیب میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در هاشور ابرو استفاده کنید، باید 550 دلار پرداخت کنید. هزینه ترمیم در این کشور بسته به فاصله زمانی پس از انجام هاشور متغیر است. به عنوان مثال اگر در عرض 2 تا 5 ماه پس از هاشور ابرو به ترمیم نیاز داشته باشید، باید مبلغ 80 دلار بپردازید. چنانچه در عرض 9 تا 18 ماه پس از هاشور زدن برای ترمیم مراجعه کنید، باید 200 دلار پرداخت نمایید.

 

 موارد موثر در ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو

 

عوامل زیادی وجود دارند که در افزایش ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو تاثیرگذارند. در واقع، مدت زمان ماندگاری هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن به موارد ذیل بستگی دارد:

تاثیر جنس پوست در ماندگاری میکروپیگمنتیشن

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در دوام هاشور ابرو، نوع پوست مشتری است. هر چه جنس پوست چرب تر باشد، از آن جایی که چربی ترشح شده از پوست به هاشور صدمه وارد کرده و موجب پاک شدن آن می شود، ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو را کاهش می دهد.

تاثیر جنس رنگ در ماندگاری میکروپیگمنتیشن

امروزه به دلیل افزایش تقاضا برای انجام هاشور ابرو، رنگ های بسیاری نیز روانه بازار شده اند که برخی از آن ها غیر استاندارد هستند. برای آن که بتوان بهترین جنس رنگ را برای میکروپیگمنتیشن ابرو انتخاب کنید، حتما با متخصصین این امر مشورت های لازم را به عمل آورید.

تاثیر تکنیک و نوع اجرا در ماندگاری میکروپیگمنتیشن

این که پیگمنت آرتیست شما کار خود را با چه کیفیتی انجام میدهد، از اهمیت بالایی برخوردار است. نوع اجرا و نحوه انجام میکروپیگمنتیشن ابرو می تواند در ماندگاری آن تاثیر مستقیم داشته باشد.

تاثیر شرایط آب و هوایی در ماندگاری هاشور ابرو

شرایط آب و هوایی محل زندگی شخصی که عمل میکروپیگمنتیشن ابرو را انجام می دهد نیز حائز اهمیت است. هر چه محیط زندگی مرطوب و شرجی تر باشد، تعریق پوست افزایش یافته و ماندگاری هاشور ابرو را کاهش می دهد.

 

نتیجه میکروپیگمنتیشن و تفاوت آن با میکروبلیدینگ

 

تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو قدیمی


تفاوت پیگمنت با تاتو در روش اجرای آن است؛ بدین صورت که دیپر خبری از کادر پررنگ و غیر طبیعی نیست و فقط تارهایی به مانند مو داخل ابرو کشیده می شوند که ظاهر طبیعی تری به چهره می دهند. از دیگر تفاوت های میکروپیگمنتیشن با تاتو قدیمی می توان به بدون درد و خونریزی بودن آن اشاره کرد و این که التهاب تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.
به دلیل آن که در روش میکروپیگمنتیشن از کارتریج های یکبار مصرف استفاده می شود، امکان انتقال بیماری و ویروس به حداقل می رسد. این در حالی است که تاتوی قدیمی تنها از قابلیت تعویض سوزن برخوردار هستند. خوب است بدانید که دستگاه میکروپیگمنتیشن دارای محفظه ایمنی جهت جلوگیری از بازگشت مواد و خون به هندپیس هستند؛ در صورتی که در دستگاه های تاتو قدیمی، خون و لنف نفر قبلی حتی با استفاده از سوزن جدید نیز قابل انتقال به سایرین بود. همچنین سوزن هایی که در دستگاه پیگمنت به کار برده می شوند، برخلاف مدل های قدیمی بسیار نازک هستند که درد حاصل از خالکوبی را به حداقل می رسانند.

 

تفاوت میکروپیگمنتیشن با میکروبلیدینگ


طراحی ابرو در روش میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن دارای دوره بهبودی کوتاه تر، هزینه و ماندگاری کمتری است. علاوه بر این، برای افرادی که به دنبال طراحی طبیعی تر ابروها هستند، گزینه مناسب تری می باشد. مدت زمان ماندگاری طراحی ابرو در روش میکروبلیدینگ، حدود یک تا سه سال است؛ در صورتی که این مدت زمان در روش میکروپیگمنتیشن به حدود دو الی پنج سال می رسد.

 

انواع دستگاه های میکروپیگمنتیشن


محصولات آمیا Amiea بر اساس استانداردهای پزشکی تولید شده اند و تنها محصولاتی هستند که از بازگشت خون و لنف طی فرآیند میکروپیگمنتیشن جلوگیری می کنند. این محصولات مجهز به هندپیس های سبک و ارگونومیکی هستند که از بروز آسیب جلوگیری به عمل می آورند.
دستگاه های تاتو ایمن آمیا با کم ترین میزان لرزش طراحی شده اند تا منافذ بسیار ظریف و منظمی را در عمق مورد نظر پوست ایجاد کنند. در ادامه با این دستگاه ها بیشتر آشنا خواهید شد:

 

دستگاه Med revive

این دستگاه دارای صفحه نمایش دیجیتال است که بدنه خارجی بهداشتی و مقاومی دارد. قدرت و سرعت Med revive بسیار بالاست و میزان صدا و لرزش در آن پایین است. دو خروجی برای هندپیس این دستگاه در نظر گرفته شده است.

 


دستگاه میکروپیگمنتیشن Med

 

دستگاه Linelle two

Linelle two بسیار سبک و دقیق بوده و از سرعت بالایی برخوردار است. این دستگاه دارای قابلیت های تنظیم تعداد ضربات در ثانیه و عمق نفوذ سوزن می باشد.

 

دستگاه میکروپیگمنتیشن


 

دستگاه Symphony

حمل این دستگاه بسیار آسان و دارای پدال پا است. می توان گفت عنوان سبک ترین و کوچک ترین هندپیس آمیا به دستگاه سیمفونی اختصاص دارد. طراحی آن ارگونومیک بوده و از قابلیت تنظیم عمق نفوذ سوزن برخوردار است.

 

دستگاه میکروپیگمنتیشن آمیا


از میکروپیگمنتیشن در حوزه آرایش چه استفاده هایی می شود؟


تاتو ایمن در حوزه آرایش کاربردهای فراوانی دارد که از جمله آن ها می توان به قرینه سازی ابرو با استفاده از تکنیک های هاشور ابرو و سایه ابرو، کشیدن خط چشم دائمی، بهبود خط لب، بهبود ظاهر پلک ها و از بین بردن سیاهی دور لب اشاره کرد. کاربردهای پزشکی نظیر پوشاندن لک های ماه گرفتگی، ناهنجاری های مویرگی، بازسازی هاله سینه و مخفی کردن قسمت های بدون مو در بیماران دارای جای زخم روی فرق سر نیز از دیگر مزایای استفاده از میکروپیگمنتیشن هستند.

 

 

 پس از انجام میکروپیگمنتیشن چه انتظاراتی می توان داشت؟

 

- تورم در ناحیه تحت درمان، که با یخ و پماد قابل درمان است.
- تا زمانی که پوست بهبود یابد، رنگدانه ها برای هفته اول تیره تر به نظر می رسند.
- بهبود ظاهر در منطقه تحت درمان طی چند روز.
- بهبود کامل ناحیه تحت درمان در طی دو تا چهار هفته.
- پیگیری درمان ممکن است در بعضی موارد ضروری باشد.

 

مزایا و معایب میکروپیگمنتیشن

 

معایب آرایش دائمی میکروپیگمنتیشن


افرادی که به بی حس کننده های موضعی حساسیت دارند، ممکن است پس از به کارگیری این مواد دچار آسیب هایی شوند. از آنجایی که میکروپیگمنتیشن روی اندام های حساسی نظیر لب و چشم ها طراحی می شود، توجه به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است. به جرأت می توان گفت که از بزرگترین معایب آرایش دائمی، عدم رضایت از نتیجه نهایی است. از آن جایی که این تکنیک روز به روز از محبوبیت بیشتری برخوردار می شود، احتمال تغییر مد در آن بسیار بالاست و به طبع احتمال افزایش پشیمانی از انجام آن نیز بالا می رود.

 

فواید آرایش دائمی میکروپیگمنتیشن


آرایش دائمی این امکان را در اختیار بانوان قرار می دهد که در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنند. علاوه بر این، برای افرادی که به آرایش حساسیت دارند یا افرادی که اختلالات حرکتی دارند و قادر به آرایش کردن نیستند، بسیار مناسب واقع می شود.

 

اهمیت رنگ در روش میکروپیگمنتیشن


انتخاب رنگ مناسب در تاتو ایمن یا آرایش دائمی از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که چنانچه از رنگ های فاقد اصول  بهداشتی استفاده شود، احتمال به خطر افتادن سلامت افراد افزایش می یابد. طبق متد هاشور، رنگدانه ها باید توسط کارتریج های استریل از اولین سد دفاعی بدن یا همان اپیدرم عبور کرده و به لایه درمیس منتقل شود. از این رو، اطمینان از استریل بودن رنگ و عاری از هرگونه مواد سرطان زا از اهمیت بسیاری برخوردار است. توصیه می شود تا 7 روز پیش از انجام آرایش دائمی، مقدار کوچکی از رنگدانه های مورد نظر به پوست تزریق شود تا در صورت بروز واکنش های ناخواسته،از انجام آن صرفه نظر شود.

 

انواع میکروپیگمنتیشن ابرو

 

انواع میکروپیگمنتیشن ابرو


روش های مختلفی برای هاشور ابرو وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:
 

هاشور ابرو سه بعدی

در این روش، زمانی که کار هاشور به اتمام رسید و هایلایت با رنگی نسبتا لایت زده شد، با یک رنگ سوخته تر و با استفاده از سوزن نازک، پرزهایی شبیه به موهای نازک در وسط کار زده می شود که حالت ابروها را بسیار طبیعی نشان می دهد.
 

هاشور ابرو طبیعی

این روش هاشور یکی از بهترین روش ها برای داشتن ابروهایی زیبا و پرپشت است. در این روش، تنها قسمت های خالی ابرو که معمولا قسمت تاج می باشد، از هاشور استفاده می شود.
 

هاشور زدن ابرو به صورت هایلایت

در روش هاشور ابرو به صورت هایلایت، هاشور به صورت کامل و با قهوه ای تیره طراحی می شود و در قسمت وسط بین دو خط هاشور از خط هایی به رنگ قهوه ای روشن استفاده می شود. بهتر است برای پیاده سازی این روش از دو سوزن جداگانه استفاده شود.
 

هاشور کردن ابرو به صورت ترکیبی

طی این روش دم ابرو، به وسیله سایه یا ماژیکی یک دست طراحی شده و سر ابروها هاشور زده می شود که معمولا حالت جذابی به ابروها می دهد.

 

 

بهتر است همواره به این نکته توجه داشته باشید که اصولی ترین میکروپیگمنتیشن، زمانی صورت می گیرد که دانش کافی در مورد روش های انجام آن و بهترین نوع برای فرم های مختلف صورت کسب شود. رژلب سعی دارد با ارائه مقاله میکروپیگمنتیشن و همه چیز درباره آن شما را با ریزترین نکات پیرامون آرایش دائمی آشنا کند تا با دید بازتری نسبت به انجام آن اقدام فرمایید.

 

 

همچنین در رژلب بخوانید:

 

درباره میکروبلیدینگ بیشتر بدانید

میکروشیدینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قیمت میکروپیگمنتیشن و عوارض آن

 

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 13 فروردین 1398 - 13:03:57
جالب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: