دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:46:10

فیبروز ابرو و هر آنچه راجع به آن باید بدانید

 

هاشور ابرو به روش فیبروز

آموزش فیبروز ابرو

 

فیبروز ابرو و هر آنچه راجع به آن باید بدانید


 

این روزها شاهد متدهای بسیاری در عرضه تاتو و هاشور ابرو هستیم که یکی از آن ها، تکنیک فیبروز است. در این مقاله از وب سایت رژلب بر آن شدیم تا شما را با فیبروز ابرو و هر آنچه راجع به آن باید بدانید بیشتر آشنا کنیم تا با دید بازتری نسبت به انجام آن اقدام کنید. با ما همراه باشید.

 

تکنیک فیبروز ابرو برای نخستین بار توسط برانکو بابیچ از کشور صربستان ابداع شد. آقای بابیچ موسس یکی از بزرگ ترین آکادمی های هاشور ابرو در جهان به نام «فی» هستند که سبک های مختلفی از آرایش دائمی مانند فیبروز ابرو، فی کانتور، فی ریمووال، فی اسکالپ و ... را ابداع کرده اند. ایشان هر ساله دوره های آموزشی مختلفی را در سراسر جهان از جمله ترکیه، دبی، آذربایجان و ... برگذار می کنند. متاسفانه امکان برگذاری این دوره های آموزشی در ایران فراهم نیست و ایرانیان عزیز جهت آموزش می توانند به سایر کشورها سفر کنند. افرادی که موفق به گذراندن تمام مراحل دوره های آموزشی برانکو بابیچ شوند، لوگوی مخصوصی به آن ها داده شده و نام آن ها به عنوان نماینده رسمی در وب سایت آکادمی فی به نمایش گذاشته می شود. خوب است بدانید که آکادمی فی در کشورهای بزرگی همچون آمریکا، آلمان، روسیه و ... اقدام به راه اندازی دفتر کرده است تا دسترسی مخاطبان به امکانات راحت تر صورت گیرد.

 

متد فیبروز چیست؟

 

فیبروز ابرو، روشی نیمه دائمی برای آرایش ابروها است که طی آن از فرآیند طراحی هاشور و سایه به کار گرفته می شود. این عمل به صورت دستی و با استفاده از سوزن های یکبار مصرف صورت می گیرد و به دلیل آن که تزریق در لایه های سطحی پوست انجام می شود، درد و خونریزی زیادی را به همراه ندارد. همچنین از آن جایی که طراحی هاشور ابرو به صورت نامنظم و با خطوط ریز انجام می شود، فرم زیبا و طبیعی را برای ابروها به ارمغان خواهد آورد.

 

فیبروز ابرو چیست؟

 

طراحی ابرو با متد فیبروز


طراحی ابرو در روش فیبروز بر اساس فرم کلی صورت فرد و اجزای آن شکل می گیرد و این موضوع بدان معنی است که مشتری هیچ نقشی در تصمیم گیری مدل آن نخواهد داشت. بلکه درستی انجام این عمل و رضایت از نتیجه کار کاملا به تخصص و حرفه تاتو کار بستگی دارد.
معمولا در طراحی ابرو به روش فیبروز از قانون نسبت طلایی استفاده می شود که در آن نسبت اجزای مختلف بدن که بیشترین هماهنگی با هم دارند را عدد 1.618 تعیین کرده اند.

 

روش انجام هاشور ابرو و سایه زدن در متد فیبروز


انجام هاشور ابرو و سایه زدن در این روش با استفاده از قلم دستی میکروبلیدینگ صورت می گیرد. سوزن های به کار رفته در این قلم، یکبار مصرف هستند و پس از هر بار استفاده تعویض می شوند.

 

آموزش فیبروز ابرو

 

طراحی ابرو با کمک تکنیک فیبروز، بر اساس فرم کلی صورت فرد و اجزای آن انجام می گیرد؛ این موضوع به معنی آن است که مشتری هیچ نقشی در تصمیم گیری مدل آن نخواهد داشت. بلکه درستی انجام این عمل و رضایت از نتیجه کار کاملا به تخصص و حرفه تاتو کار بستگی دارد.


معمولا در طراحی ابرو به روش فیبروز از قانون نسبت طلایی استفاده می شود که در آن نسبت اجزای مختلف بدن که بیشترین هماهنگی با هم دارند را عدد 1.618 تعیین کرده اند. برای انجام هر چه دقیق تر این تکنیک می توان از خط کش فی استفاده کرد. توجه داشته باشید که طراحی ابرو معمولا بر اساس عدد پی و جام چهره مراجعه کننده انجام می شود.


قرینه سازی ابروها به این صورت است که ابتدا فاصله میان دو ابرو را اندازه گرفته و نقطه میانی آن را با استفاده از مداد طراحی ابرو علامت می زنیم. سپس موقعیت قرارگیری تاج ابروها را علامت می زنیم که برای این کار می توان از استخوان بینی کمک گرفت. در مرحله بعد، باید اندازه قد ابروها را در نظر گرفت که برای این کار می توان خط کش دیوایدر را به صورت موازی با ابروها و لب مراجعه کننده قرار داد.

 

آموزش فیبروز ابرو

 


بهتر است هنگام طراحی از دستکش استفاده کنید تا تمام موارد بهداشتی را به خوبی رعایت کرده باشید. پس از این که نقاط اصلی ابرو با استفاده از مداد علامت گذاری شد، شروع به متصل کردن آن ها کرده و یک خط واضح برای آن در نظر می گیریم. یکی از اصلی ترین مراحل انجام فیبروز، طراحی ابتدایی ابروها است. حتما دقت و زمان کافی را برای انجام این کار به خرج دهید. فاصله های آرک، تاج و قد ابرو همگی باید متقارن با هم باشند و برای این منظور، خط کش دیوایدر می تواند کمک بسیاری به شما کند.

 

پس از طراحی ابروها، کار انجام شده را با اپلیکیشن چک می کنیم تا خطای دید موجب بروز اشکال در آن نشده باشد. پس از این که طراحی خود را چک کردیم، مواد بی حسی را روی ابروها قرار داده و به مدت 20 الی 30 دقیقه منتظر می شویم تا کارایی خود را داشته باشد. در مرحله بعد، از قلم یک بار مصرف میکروبلیدینگ به همراه سوزن نازک برای ایجاد خطوط طبیعی و مشابه با تارهای ابرو استفاده می کنیم. بهتر است خطوط در زوایای مختلف و همانند تارهای اصلی ابروها ایجاد شوند تا نتیجه بهتری حاصل شود. سپس ماسک رنگ را روی ابروها قرار می دهیم و به مدت 2 الی 3 دقیقه به آن مکث می دهیم. پس از این مدت، رنگ را با استفاده از یک پد آرایشی به طور کامل از روی ابروها پاک می کنیم.


دوباره شروع به طراحی ابروها کرده و نقاطی که جا انداخته بودیم را ایجاد می کنیم. سپس دوباره ماسک رنگ ایجاد کرده و به همین ترتیب، رنگ را از روی ابروها پاک می کنیم. پس از این که طراحی دو ابرو به پایان رسید، دوباره ماسک رنگ را همراه با مکث روی ابروها قرار می دهیم. سپس فوم التیام دهنده را روی ابروها قرار داده و آن را به خوبی ماساژ می دهیم. بدین ترتیب هم اضافه رنگ ابرو پاک می شود و هم پوست به خوبی التیام داده خواهد شد. علاوه بر این، رنگ فیبروز نیز تثبیت می شود. دوباره با استفاده از پد، فوم را از روی ابروها پاک کرده و بدین ترتیب طراحی فیبروز خود را به اتمام می رسانیم.

 

طراحی ابرو به روش فیبروز

 

رنگ های استفاده شده در هاشور ابرو به روش فیبروز


رنگ های مورد استفاده در تکنیک فیبروز از مواد معدنی ساخته شده اند که فاقد هر گونه فلزات سنگین نظیر سرب هستند و به راحتی جذب پوست می شوند. این موضوع تاثیر به سزایی در طبیعی جلوه دادن ابروها داشته و پس از گذشت مدت زمانی، ته رنگ قرمز از خود به جای نمی گذارند. تاکنون پنج نسل از رنگ های فیبروز تولید و روانه بازار شده است که در حال حاضر دسترسی به نسل سه و پنج میسر است. در ادامه به بررسی رنگ های فیبروز ابرو خواهیم پرداخت. نسل سوم از رنگ های فیبروز که با نام SUP شناخته می شود، در اندازه 10 میل تولید شده و جهت استفاده در روش دستی میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن مفید واقع می شود. این رنگ ها دارای پنج سری هستند. جدیدترین نسل از رنگ های فیبروز نیز SUPE نام دارد که در اندازه 5 میل موجود بوده و برای روش میکروبلیدینگ مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ ها نسبت به سری قبل از کیفیت و ماندگاری بالاتری برخوردارند. علاوه بر این، به دلیل آن که در ساخت آن از الکل استفاده نشده است، دچار ریزش نمی شود.

مزایای فیبروز ابرو


هاشور زدن ابرو با متد میکرو فیبروز دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:
می توان حتی بدون تزریق جوهر در سراسر قاب ابرو نیز نسبت به قرینه سازی آن ها اقدام کرد. با ایجاد تارهای ظریف مو در لا به لای ابروها می توان حالت پرپشتی به آن ها داد. از آن جایی که انجام هاشور ابرو به روش فیبروز به صورت دستی صورت می گیرد، میزان دقت در عملکرد تا حد قابل توجهی افزایش می یابد. همچنین به دلیل تزریق جوهر در بافت ابتدایی پوست، امکان پاک کردن تاتو و تغییر مدل آن راحت تر بوده و درد و خونریزی کمتری را به دنبال خواهد داشت.

 

معایب فیبروز ابرو


متاسفانه چنانچه قبلا از روش تاتو معمولی برای طراحی ابرو استفاده شده باشد، امکان انجام فیبروز وجود نخواهد داشت. به عبارت دیگر، فیبروز در افرادی قابل اجرا است که پیش از آن نسبت به انجام هیچ یک از متدهای تاتو اقدامی نکرده باشند.

 

 

مراقبت های بعد از فیبروز ابرو

 

سعی کنید تا چند ساعت پیش از انجام میکروبلیدینگ از فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کنید. همچنین، بهتر است تا 24 ساعت پیش از این نوع تاتو، از آسپیرین، ایبوپروفن، ویتامین و نیاسین مصرف نکنید. توجه داشته باشید که پوست شما در طول عادت ماهیانه حساس تر خواهد بود؛ پس بهتر است زمان دیگری را برای تاتو کردن در نظر بگیرید.
دقت داشته باشید که پوست صورت تان آفتاب سوخته نشده باشد. از سه روز پیش از انجام هاشور، اقدامی جهت برداشتن ابرو انجام ندهید. و در آخر نیز از مصرف الکل و کافئین در روز تاتو پرهیز کنید.

در ادامه نکاتی را ذکر خواهیم کرد که رعایت آن ها تا 10 روز پس از انجام بلیدینگ، ضروری به حساب می آید:
- به هیچ عنوان موضع مورد نظر را نخارانید یا پوست های خشک آن را جدا نکنید.
- از انجام هر گونه فعالیتی که موجب عرق ریختن می شود، خودداری کنید.
- از شنا کردن، استفاده از سونا و همچنین جکوزی اجتناب کنید.
- غذاهای تند مصرف نکنید.
- تا یک ماه از ماسک صورت، بوتاکس و کرم های شیمیایی استفاده نکنید.
- به مدت یک ماه از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.
- روی صورت نخوابید.
- سیگار نکشید.
- صورت خود را به طور مستقیم در زیر دوش قرار ندهید و پیش از حمام روی ابروهای خود کرم محافظ قرار دهید.
- سعی کنید از وسایل نقلیه سرباز همچون قایق، دوچرخه، موتور سیکلت و ... استفاده نکنید.

 

 

تفاوت فیبروز با تاتو در چیست؟


در تاتو ابرو به روش قدیمی، جوهر به صورت یک دست و غیر طبیعی در لایه درم پوست تزریق می شد که حالت مصنوعی به چهره می داد. همچنین از آن جایی که لایه درم در عمق پوست قرار دارد، امکان پاک کردن تاتو به امری بس دشوار تبدیل می شد. این در حالی است که تکنیک های جدید تاتو، تمام این معایب را نقض کرده و حالت طبیعی تری به چهره می بخشند. در روش میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن و فیبروز که همگی اخیرا در دسته های تاتو جای گرفته اند، جوهر در لایه سطحی پوست تزریق می شود که امکان پاک کردن آن را آسان تر می سازد. همچنین با گذشت زمان و تغییر مد می توان مدل هاشور ابرو را بدون ترس از به جای ماندن تاتو قبلی، حذف کرد یا تغییر داد.

 

فیبروز ابرو و ابزار آن

 

قیمت فیبروز ابرو

قیمت فیبروز ابرو با توجه به نوع مدل هاشور متفاوت است. همچنین از آن جایی که فیبروز از جدیدترین متدهای تاتوی ابرو محسوب شده که در آن از قلم دستی برای طراحی هر چه نازک تر و طبیعی تر ابرو استفاده می شود، هزینه بیشتری نسبت به روش های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن دارد. با توجه به این تفاصیل، قیمت فیبروز ابرو را می توان چیزی حدود 300 تا 800 هزار تومان در نظر گرفت. قیمت قلم میکروبلیدینگ نیز با توجه به نوع و جنس آن، هزینه ای بین 20 تا 50 هزار تومان را در بر می گیرد.

مدل های هاشور ابرو به روش فیبروز


هاشور ابرو به روش میکرو فیبروز در روش های مختلفی صورت می گیرد که فیبروز کار می تواند بنا به فرم صورت شما، آن را انتخاب کند.


مدل هاشور Spine – 3

در این مدل که به هاشور ابرو تیغ ماهی نیز مشهور است، نقطه کانونی هاشور روی انتهای ابرو قرار گرفته و سایر قسمت های هاشور در جهت انتهایی ابرو زده می شوند

هاشور Spine – 5

نام دیگر این نوع هاشور، ابروی آسیایی است که در آن نقطه کانونی در قسمت پایینی ابروها و در جایی بین ابتدا و قوس ابروها قرار دارد.

هاشور Spine – 6

به این نوع هاشور ابرو، هاشور کلاسیک نیز گفته می شود که نقطه کانونی آن در قسمت قوس پایینی ابروها قرار داشته و سایر هاشورها در جهت این نقطه زده می شوند.

هاشور Upper Spine

نقطه کانونی هاشور در این مدل، در قسمت بالایی ابروها قرار دارد و همه هاشورها در جهت بالای ابروها زده می شوند.

 

 

 

 

 

در مطلبی که پیش رو دارید به بررسی کامل فیبروز و هر آنچه راجع به آن باید بدانید پرداختیم. امیدواریم پس از مطالعه مقاله فوق توانسته باشید اطلاعات لازم در خصوص این متد جدید را کسب کنید.

 

 

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

saied.ghanbarik1@ در اینجا انواع مدل ها و تکنیک های هاشور ابرو به روش فیبروز را بررسی کرده اند.
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: