دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:44:35

میکروشیدینگ یا سایه ابرو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

میکروشیدینگ و تفاوت آن با سایر تکنیک های تاتو ابرو
روش کار میکروشیدینگ

 

با ساز و کار میکروشیدینگ یا سایه ابرو آشنا شوید

 

 

 

 

 

فهرست آیتم هایی که در این مطلب خواهید خواند

 

میکروشیدینگ یا سایه ابرو چیست؟

انواع مختلف میکروشیدینگ

روش طراحی ابرو در میکروشیدینگ

روش تلفیقی میکروشیدینگ

دستگاه میکروشیدینگ

قیمت میکروشیدینگ

آیا میکروشیدینگ با درد و خونریزی همراه است؟

مزایا و معایب تکنیک میکروشیدینگ

شرایط منع استفاده از میکروشیدینگ

عوامل موثر در روند بهبود تاتو موقت به روش میکروشیدینگ

تفاوت میکروشیدینگ با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

مدت زمان ماندگاری میکروشیدینگ

در جلسه تاتو موقت به روش میکروشیدینگ چه اتفاقی می افتد؟

میکروشیدینگ در چند جلسه انجام می شود؟

 

 

 

تاکنون روش های بسیاری جهت زیباتر شدن ابروها، روانه دنیای زیبایی شده است که اکثر آن ها نیز با استقبال خوبی مواجه شده اند. شاید به دلیل همین استقبال گسترده بانوان از انواع روش های تاتو ایمن باشد که روزانه شاهد گستردگی هر چه بیشتر این شاخه از علم زیبایی هستیم. در ادامه این مقاله با تکنیک میکروشیدینگ ابرو آشنا خواهید شد، با رژلب همراه باشید.
در گذشته های نه چندان دور که تنوع بسیاری در تاتو ابرو وجود نداشت، از روش تاتوی معمولی که دائمی نیز بود استفاده می شد. امروزه اما روش های تاتوی موقت جایگزین نسل قدیم خود شده اند که مزایای بیشتری را نیز در اختیار کاربران قرار می دهند. از جمله انواع تاتوهای موقتی که با نام های تاتو ایمن و آرایش دائم نیز شناخته می شوند، می توان به میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن و میکروشیدینگ اشاره کرد.
پیش از این مطلب، به تفصیل راجع به متدهای میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ گفته ایم؛ حال قصد داریم شما را با روش میکروشیدینگ آشنا کنیم.


میکروشیدینگ یا سایه ابرو چیست؟


همان طور که احتمالا می دانید، شیدینگ به معنی ایجاد سایه است. میکروشیدینگ ابرو نیز یکی از انواع روش های تاتو موقت است که در آن از تکنیک سایه زدن استفاده می شود. در واقع تکنیک میکروشیدینگ جهت حفظ حالت طبیعی ابرو، از متد سایه ابرو به کار می گیرد که به آن سایه پودری نیز گفته می شود. انجام این عمل به افرادی که دارای ابروهای کمرنگ یا تو خالی هستند، بسیار توصیه می شود. میکروشیدینگ، نوعی هاشور تلفیقی است که معمولا جهت هر چه زیباتر شدن نتیجه کار همراه با تکنیک میکروبلیدینگ به کار می رود. در ادامه با ساز و کار این روش بیشتر آشنا خواهید شد.


انواع مختلف میکروشیدینگ


روش میکروشیدینگ از آرایش دائم، در هر نقطه دیگری از صورت که بتوان تکنیک سایه زدن را روی آن پیاده کرد، کاربرد دارد. از نقاط شامل ابرو، چشم و لب هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

میکروشیدینگ ابرو

یکی از پرکاربردترین نقاطی که میکروشیدینگ ابرو در آن استفاده می شود، ابروها هستند. معمولا برای نتیجه بهتر، میکروشیدینگ را همراه با میکروبلیدینگ به کار می برند. بدین معنی که با استفاده از قلمی بسیار ظریف تر از قلم میکروبلیدینگ، نقاط ریزی را در پوست ایجاد می کنند که در نهایت تولید سایه ابرو می کند. سپس با استفاده از قلم میکروبلیدینگ، خطوط نازکی به مانند تارهای مو روی آن ایجاد می کنند.

 

میکروشیدینگ یا سایه ابرو

 

 

میکروشیدینگ چشم

ایجاد سایه چشم نیز در آرایش دائم بسیار پرطرفدار بوده که برای پیاده سازی آن از تکنیک میکروشیدینگ استفاده می شود. با کمک این روش، زیبایی چشم ها دو چندان شده و سایه ای کاملا طبیعی روی پلک ها ایجاد می کند. علاوه بر این، در درشت تر دیده شدن چشم ها نیز بسیار تاثیرگذار واقع می شود.

میکروشیدینگ لب

جهت اصلاح فرم لب ها و قرینه سازی خط لب می توان از میکروشیدینگ استفاده کرد. همچنین برای برخی افرادی که بنا به دلیل مشغله کاری فرصت تمدید رژلب خود را ندارند نیز می توانند از این تکنیک برای آرایش دائم لب بهره بگیرند. روش کار بدین صورت است که ابتدا با به کار گیری تکنیک میکروپیگمنتیشن نسبت به برطرف سازی عیوب لب اقدام کرده و سپس با استفاده از روش میکروشیدینگ، نقاط بسیار ریزی که در واقع همان سایه زدن هستند، در لب ایجاد کنیم.

 

روش طراحی ابرو در میکروشیدینگ


قلم به کار رفته در روش میکروشیدینگ ابرو، بسیار نازک تر از سوزن های میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ می باشد. به همین دلیل درد کمتری را به همراه داشته و به افراد دارای پوست حساس توصیه می شود. در طراحی ابرو به روش میکروشیدینگ، با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، نقطه گذاری هایی در عمق سطحی پوست انجام می شود که سایه ابرو را به وجود می آورند. همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، طراحی ابرو به روش میکروشیدینگ می توانید تلفیقی از روش میکروبلدینگ نیز باشد تا تارهای مویی نازکی روی ابرو زده شود. البته افرادی که تنها سایه ابرو را می پسندند، می توانند تکنیک میکروشیدینگ ابرو را به تنهایی به کار گیرند.


روش تلفیقی میکروشیدینگ


به دلیل اینکه تکنیک میکروشیدینگ  کم رنگ تر است، معمولا به همراه دیگر روش ها مثل میکروبلیدینگ و میکروفزرینگ استفاده می شود. در واقع بسیاری از ابروکارها از روش سنتی میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ با هم استفاده می کنند مخصوصا برای افرادی که ابروهای نازکی داشته و تمایل به تغییر زیادی دارند. همچنین کسانی که پوست خشک و شکننده ای دارند، استفاده از میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ برای آن ها بسیار مفید واقع می شود. به بیانی دیگر، یک ابروکار ماهر از روش میکروشیدینگ ابرو برای پرکردن قسمت های خاصی استفاده می کند در حالی که کل ابرو را میکروبلیدینگ استاندارد انجام می دهد.

 

روش تلفیقی میکروشیدینگ ابرو

 


دستگاه میکروشیدینگ


قلم به کار رفته در متد میکروشیدینگ ابرو همان دستگاه مورد استفاده در روش میکروبلیدینگ است؛ با این تفاوت که سوزن نازک تری دارد که کار را به ظریف ترین شکل ممکن انجام می دهد.


قیمت میکروشیدینگ


هزینه انجام روش میکروشیدینگ ابرو به عوامل مختلفی نظیر تخصص شخص تاتوکار بستگی دارد. بدین معنی که اگر شما تمایل داشته باشید تاتو میکروشیدینگ خود را در کلینیک تخصصی انجام دهید، باید هزینه بیشتری را نسبت به سالن های آرایش و زیبایی پرداخت کنید. این هزینه نسبت به محل سالن نیز می تواند رقم مختلفی را داشته باشد که از حدود 300 هزار تومان تا 800 هزار تومان متغیر است. به طور کلی، به دلیل آن که میکروشیدینگ تقریبا یک تکنیک زیبایی جدید است، تعیین هزینه متوسط ان سخت می باشد. اما اغلب هزینه میکروشیدینگ به میکروبلیدینگ شبیه می ماند.


آیا میکروشیدینگ با درد و خونریزی همراه است؟


میکروشیدینگ ابرو با استفاده از سوزن بسیار ظریفی در سطح کم عمق پوست انجام می گیرد که احتمال بروز درد و خونریزی را به حداقل می رساند. افراد دارای پوست حساس که تمایل به انجام آرایش دائم دارند، بهترین گزینه پیش رویشان استفاده از متد میکروشیدینگ است.

 

طراحی میکروشیدینگ ابرو

 


مزایا و معایب تکنیک میکروشیدینگ


مزایای تاتو ایمن به روش میکروشیدینگ ابرو از قرار ذیل است:
- کاهش احتمال بروز درد و خونریزی در افراد
- زیباتر نشان دادن بافت ابروها
- دادن جلوه طبیعی به ابروها
- عدم وجود خطر برای پوست
- مناسب برای به کار گیری در افراد مبتلا به سرطان
- منظم نشان دادن نوع رشد ابروها


بسیاری از بانوانی که قصد انجام تاتو ایمن به روش میکروشیدینگ را دارند، در مورد معایب این روش سوالات بسیاری را می پرسند. خوشبختانه میکروشیدینگ ابرو هیچ گونه حساسیتی را برای پوست به دنبال ندارد و اگر با داشتن پوست حساس قصد انجام این کار را دارید، باید بگوییم که بهترین انتخاب را انجام داده اید. البته برخی کارشناسان بر این عقیده هستند که عوارض جانبی میکروشیدینگ شبیه میکروبلیدینگ است؛ چه شما تارهای ابروی خطی بخواهید یا نقطه ای. اما اگر به افراد غیرمتخصص اعتماد کنید، خطرهای بسیار جدی مثل عفونت، هپاتیت یا ایدز را به دنبال خواهد داشت.


شرایط منع استفاده از میکروشیدینگ


- بارداری یا شیردهی
- چربی بیش از حد پوست
- پوست های خیلی حساس
- اکنه شدید
- سابقه داشتن زخم های کلوید( گوشت اضافه)
- داشتن الرژی به ضدعفونی کننده ها وجوهر تاتو
- قرمزی ان  ناحیه، اگزما ( خشکی پوست)
- هنگامی که جای تتو قبلی هنوز محو نشده است

اگر به عارضه پوستی خاصی دچار هستید، بهتر است پیش از انجام هر گونه تاتو یا آرایش دائمی نظیر میکروشیدینگ ابرو، با پزشک خود مشورت کنید.

 

میکروشیدینگ ابرو

 

 

عوامل موثر در روند بهبود تاتو موقت به روش میکروشیدینگ


برای موفقیت کامل، روند بهبودی شما بسیار اهمیت دارد. احتمالا کارشناس برای کمک به بهبودی ابروها و جلوگیری از عفونت، ضدعفونی کننده و کرم های مراقبتی مناسبی را توصیه خواهند کرد. مراقبت های پوستی شما پس از میکروشیدینگ ابرو ممکن است کمی تغییرکند؛ به این معنا که شما نمی توانید به مدت چند روز صورتتان را بشویید یا ارایش کنید. بهتر است صبر کنید زخم ها کاملا جوش بخورند و خوب شوند. هنگامی که زخم ها به طورطبیعی ترمیم می شوند بسیارمهم است که از دست زدن و تحریک این ناحیه اجتناب کنید.


تفاوت میکروشیدینگ با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن


در ادامه به تفکیک انواع روش های تاتو ایمن و تفاوت آن ها با میکروشیدینگ ابرو خواهیم پرداخت.

تفاوت میکروشیدینگ با میکروپیگمنتیشن

این روش جایگزینی برای تاتو سنتی است که زیر پوست تزریق شده و حالت یکدستی به ابروها می بخشد. تفاوت عمده میکروشیدینگ با میکروپیگمنتیشن در مدت زمان ماندگاری آن ها است. به طوری که این مدت در روش میکروشیدینگ ابرو بسیار کمتر از روش میکروپیگمنتیشن است. البته حالت طبیعی که میکروشیدینگ به ابروها می دهد بسیار زیباتر از روش میکروپیگمنتیشن است. در کشورهای اروپایی، میکروشیدینگ از محبوبیت بالتری نسبت به سایر روش ها به خصوص میکروپیگمنتیشن برخوردار است.

تفاوت میکروشیدینگ با میکروبلیدینگ

تفاوت روش میکروبلیدینگ با سایر روش ها در ایجاد خطوط ظریف شبیه به تارهای مو است. با استفاده از این متد، ابروها با خط های نازک و ظریف، حالتی طبیعی به خود می گیرند.تفاوت این روش با میکروشیدینگ نیز در همین مورد است؛ در میکروشیدینگ ابرو دیگر خبری از تارهای طبیعی مو نیست و بیشتر شکل سایه ابرو به خود می گیرد. انجام میکروبیلیدینگ در افرادی که به طور کلی فاقد تارهای ابرو هستند، بسیار کاربرد دارد.

 

مراحل میکروشیدینگ ابرو

 

 

مدت زمان ماندگاری میکروشیدینگ


میکروشیدینگ روشی نیمه دائمی برای ارایش ابرو است اگر خوب مراقبت شود یک تا سه سال باقی می ماند. توصیه می شود برای ماندگاری بیشتر در طول این مدت ترمیم شود. به دلیل اینکه میکروشیدینگ ابرو با روش نقطه گذاری صورت می گیرد ممکن است دوام بیشتری نسبت به میکروبلیدینگ داشته باشد و تا دو سال باقی بماند . لازم به ذکر است جنس پوست، مراقبت وسبک زندگی نیز در این مورد بسیار تاثیرگذار هستند.


در جلسه تاتو موقت به روش میکروشیدینگ چه اتفاقی می افتد؟


ابتدا کارشناس از مشتری می پرسد که ایا عکس خاصی مد نظرشان است یا خیر. سپس صورت را اندازه میگیرد تا محل قرارگیری ابروها مشخص شوند. پس از آن طرح ابروها را می کشد که با هم قرینه باشند و بی حس کننده می زند. در مرحله بعد، رنگ را می گذارد که در مجموع حدود سی وپنج دقیقه طول می کشد تا کامل شود. روش میکروشیدینگ ابرو مانند میکروبلیدینگ نیاز به دوره استراحت ندارد؛ اما بهتر است بعضی کارها انجام نگیرد:

- ابروها نباید خیس شوند یا عرق کنند
-  تا دو هفته نباید درمعرض تابش شدید نور خورشید قرار گیرند
- از اسکراب های قوی و محصولاتی که اسید میوه ای دارند و رنگ را محو می کنند اجتناب کنید
- خانم های باردار و پرستاران از انجام این کار بپرهیزند
- افرادی که دیابت و پوست های حساسی دارند ابتدا با پزشک خود مشورت کنند

 

آموزش میکروشیدینگ ابرو

 


میکروشیدینگ در چند جلسه انجام می شود؟


ممکن است یک جلسه برای میکروشیدینگ ابرو کافی باشد اما توصیه نمی شود. معمولا جلسه ای برای مشورت با کارشناس ابرو، جلسه دو ساعته تاتو جلسه هایی برای ترمیم به مدت چندین هفته نیاز است. هنگامی که میکروشیدینگ کم رنگ باشد نیازی به ترمیم نیست. به طور کلی، تکنیک و نتیجه دلخواه شما تعیین کننده هزینه است.


نتیجه گیری


میکروشیدینگ  ابرو یا سایه ابرو می تواند توسط متخصصین ارایشی، زیباشناس ها و کارشناس های آرایش دائم با توجه به  تجربیات و سوابق مختلف انجام شود. ابتدا مطمئن شوید که یک فرد ماهر وکارازموده در هنر و میکروبلیدینگ را انتخاب میکنید که دارای گواهی از انجمن حرفه ای ارایش های دائم یا از یک موسسه ارایشی معتبر باشند. بعد از انتخاب فرد کارازموده به تکنیک موردنظر ان ها دقت کنید، میکروبلیدینگ بیشتر یک هنر است تا یک علم. معمولا تکنیک و زیبایی کار تاتو کارها با هم فرق دارد. بسته به جنس پوست و نتیجه دلخواه تان، کارشناس ابرو شما ممکن است یک یا همه ی تکنیک ها را برای داشتن ابروهایی بی نقص توصیه کند. در میکروبلیدینگ از ابزارهای دستی و دائمی ارایش (معمولا از سوزن های مختلف) برای کشیدن موهای خیلی نازک استفاده می کنند. میکروشیدینگ ابروهای کم پشت وباریک را اصلاح می کند و با استفاده از یک ابزار دستی نقطه های ریز و سوزنی میکشد. به عبارت دیگر، تاثیر پودری نیمه دائمی دارد.
دیدن کارهای ابروکار در اینستاگرام، فیس بوک و وبسایت ها به شما کمک می کند که تشخیص دهید کدام تکنیک به نتیجه دلخواه شما نزدیک تر است.

 

 

میکروشیدینگ ابرو

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 18 دی 1397 - 19:27:13
توضیحتون جامع بودمرسی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: