دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:32:27

قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو و عوارض آن

عوارضی که میکروپیگمنتیشن ابرو به همراه دارد

چگونه ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو خود را افزایش دهیم

 

قیمت میکروپیگمنتیشن و عوارض آن

 

همان طور که احتمالا تاکنون در وب سایت رژلب مطالعه کرده اید، میکروپیگمنتیشن یکی از متدهای جدید تاتو است که بر اساس اصول پزشکی و با استفاده از دستگاه های استاندارد و وسایل یکبار مصرف انجام می شود. این روش، فرآیند کاشت رنگدانه های زیست سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست است که حداقل آسیب را به آن می رساند. از روش میکروپیگمنتیشن می توان در حوزه آرایش دائمی استفاده کرد. همچنین علاوه بر کاربردهای زیبایی، در حوزه پزشکی نیز کاربردهای گسترده ای را دارد.
روش جدید میکروپیگمنتیشن برخلاف تاتوهای قدیمی، برای بازسازی و متعادل سازی اجزای صورت به طور کاملا طبیعی انجام می شود. این روش دارای درد و خونریزی کمتری به نسبت تاتو قدیمی بوده و رنگ آن به مرور زمان تغییر نخواهد کرد. به طور کلی می توان گفت که روش کاملا پسندیده تری برای انجام آرایش دائم یا سایر کاربردهای پزشکی محسوب می شود. در ادامه قصد داریم به مبحث قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو و عوارض آن بپردازیم، با ما همراه باشید.


کاربردهای میکروپیگمنتیشن در حوزه زیبایی


متقارن سازی ابروها، بهبود ظاهر پلک ها، بهبود خط لب، تقویت مژه برای مژه های کم پشت، ایجاد خط چشم دائمی، مخفی کردن قسمت های بی مو در بیماران دارای جای زخم و ... از جمله کاربردهایی هستند که در تاتو به روش میکروپیگمنتیشن انجام می شوند. هاشور ابرو یکی از بیشترین کارایی هایی است که می توان به تکنیک میکروپیگمنتیشن ابرو نسبت داد و امروزه طرفداران بسیاری در سراسر کشور دارد. طراحی و قرینه سازی ابرو با تکنیک های مختلف مانند هاشور ابرو، سایه ابرو و ... از جمله خدماتی است که می توان به وسیله متد میکروپیگمنتیشن انجام داد.


روش کار میکروپیگمنتیشن به چه صورت است؟


روش کار میکروپیگمنتیشن مشابه با تاتو قدیمی است؛ با این تفاوت که رنگ را با استفاده از سوزن های نازکی مانند تارهای مو در جهت رویش موهای ابرو در پوست تزریق می کنند. به عبارت دیگر، در روش هاشور ابرو دیگر خبری از کادر پر رنگ ابرو نیست و فقط خطوطی طبیعی درست به مانند تارهای نازک ابرو کشیده می شوند. در این روش به دلیل آن که از سوزن های نازک برای طراحی ابرو استفاده می شود، بدون درد و خونریزی بوده و التهاب کمتری در افراد ایجاد می کند.
علاوه بر این، به دلیل استفاده از کارتریج های یکبار مصرف در متد میکروپیگمنتیشن، ایمنی و بهداشت کار بسیار بالا بوده و خطر انتقال بیماری ها بسیار کاهش می یابد.


قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو به چه صورت است؟


عوامل بسیاری در تعیین قیمت هاشور ابرو موثر هستند که از جمله آن ها می توان به رنگ تاتو، دستگاه میکروپیگمنتیشن، تجربه و مهارت پیگمنتر، تاییدیه پزشکی و بهداشت محیط کار و همچنین محل قرار گیری کلینیک یا سالن آرایشی بستگی دارد.

رنگ تاتو

یکی از موثرترین عوامل در قیمت هاشور ابرو، نوع و کیفیت رنگ مورد استفاده است. تنوع رنگ و برندهای بسیاری در این حوزه فعال هستند؛ اما به جرأت می توان گفت که تعداد برندهای معتبر در این زمینه انگشت شمار است. از آن جایی که قیمت رنگ برندهای معتبر بالا است، می توان گفت روی افزایش قیمت هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن نیز تاثیر به سزایی می گذارد.
شاید کیفیت رنگ های متفرقه در مراحل انجام کار چندان به چشم نیاید؛ اما به مرور زمان با تغییر رنگ، ماندگاری خود را نیز از دست می دهد. علاوه بر این، احتمال وجود فلزات خطرناک مانند سرب در آن ها بالا است که مصرف آن ها عواقب ناخوشایندی را در پی خواهد داشت.

 

موارد موثر در تعیین قیمت میکروپیگمنتیشن

 

دستگاه میکروپیگمنتیشن ابرو

یکی از بهترین برندهای دستگاه میکروپیگمنتیشن در دنیا، آمیا است که در آن کیفیت، سلامت، ایمنی و کاربری آسان حرف اول را می زند. این دستگاه ها با کمترین میزان لرزش طراحی شده تا منافذی بسیار ظریف و منظم را در عمق مورد نظر پوست ایجاد کنند. تمام محصولات آمیا بر اساس استانداردهای پزشکی تولید شده اند و می توان گفت تنها محصولات بازار هستند که از بازگشت خون و لنف طی فرآیند هاشور ابرو جلوگیری کرده و مانع انتقال بیماری ها می شوند. چنانچه پیگمنت آرتیست از دستگاه های باکیفیت آمیا برای هاشور زدن استفاده کند، به طبع کیفیت کار و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

تاییدیه پزشکی

برای انجام میکروپیگمنتیشن ابرو بهتر است به مراکز آرایشی مجاز و کلینیک هایی که دوره آموزشی لازم را گذرانده اند و دارای دستگاه های مجهز و حرفه ای هستند، مراجعه کنید. حتما میکروپیگمنتیشن ابرو را به شرط سلامت و ایمنی انجام دهید و برای زیباتر شدن تن به هر کاری ندهید. می توانید جهت کسب اطمینان از پیگمنت آرتیست خود بخواهید گواهی آموزشی خود را به شما نشان دهد و از مجاز بودن رنگ و دستگاه های مورد استفاده، مطمئن شوید.
همان طور که در اول بخش نیز به آن اشاره کردیم، موارد دیگری همچون محل قرارگیری کلینیک نیز در تعیین قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو موثر است. بدین معنی که معمولا هزینه هاشور ابرو در مناطق شمالی تهران با مناطق دیگر متفاوت است. همچنین، هزینه میکروپیگمنتیشن در شهرستان نیز کمتر از تهران خواهد بود.
به طور کلی، هزینه هر جلسه میکروپیگمنتیشن ابرو با توجه به این تفاصیل متغیر است و می توان قیمت حداقل 300 تا 800 هزار تومان را برای آن در نظر گرفت.

 

قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو در تهران

قیمت هاشور ابرو در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین آن ها، مواد و ابزار به کار رفته در هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن است. هر چه مواد و رنگ ها اورجینال باشند، قیمت تمام شده کار نیز گران تر خواهد بود. مسئله دیگر که در تعیین هزینه هاشور ابرو تاثیرگذار است، تجربه هاشور کار می باشد. قیمت میکروپیگمنتیشن که توسط یک هاشور کار حرفه ای انجام شده باشد، به نسبت هاشور زنی که کار خود را به تازگی شروع کرده باشند، گران تر خواهد بود. از جمله موارد دیگر می توان به مکان قرارگیری کلینیک یا سالن خدمات میکروپیگمنتیشن اشاره کرد؛ به طوری که نرخ هاشور ابرو در کلینیکی واقع در شمال شهر گران تر از جنوب شهر خواهد بود.

 

قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو در شهرستان ها

 

به طور کلی قیمت هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن در شهرستان از ثبات بالاتری برخوردار است. البته حرفه ای بودن هاشور کار و اورجینال بودن مواد و ابزار به کار رفته در افزایش قیمت هاشور ابرو بسیار تاثیرگذار هستند ولی تفاوت فاحشی با سایر مراکز مشاهده نمی شود.

 

قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو در خارج از کشور

هزینه میکروپیگمنتیشن ابرو به صورت نیمه دائمی در خارج از کشور به عنوان مثال کشور کانادا، هزینه ای معادل 495 دلار را در بر می گیرد. چنانچه بخواهید از ترکیب میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در هاشور ابرو استفاده کنید، باید 550 دلار پرداخت کنید. هزینه ترمیم در این کشور بسته به فاصله زمانی پس از انجام هاشور متغیر است. به عنوان مثال اگر در عرض 2 تا 5 ماه پس از هاشور ابرو به ترمیم نیاز داشته باشید، باید مبلغ 80 دلار بپردازید. چنانچه در عرض 9 تا 18 ماه پس از هاشور زدن برای ترمیم مراجعه کنید، باید 200 دلار پرداخت نمایید.


موارد موثر در ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو


عوامل زیادی وجود دارند که در افزایش ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو تاثیرگذارند. در واقع، مدت زمان ماندگاری هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن به موارد ذیل بستگی دارد:

جنس پوست

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در دوام هاشور ابرو، نوع پوست مشتری است. هر چه جنس پوست چرب تر باشد، از آن جایی که چربی ترشح شده از پوست به هاشور صدمه وارد کرده و موجب پاک شدن آن می شود، ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو را کاهش می دهد.

جنس رنگ

امروزه به دلیل افزایش تقاضا برای انجام هاشور ابرو، رنگ های بسیاری نیز روانه بازار شده اند که برخی از آن ها غیر استاندارد هستند. برای آن که بتوان بهترین جنس رنگ را برای میکروپیگمنتیشن ابرو انتخاب کنید، حتما با متخصصین این امر مشورت های لازم را به عمل آورید.

نوع اجرا

این که پیگمنت آرتیست شما کار خود را با چه کیفیتی انجام میدهد، از اهمیت بالایی برخوردار است. نوع اجرا و نحوه انجام میکروپیگمنتیشن ابرو می تواند در ماندگاری آن تاثیر مستقیم داشته باشد.

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی محل زندگی شخصی که عمل میکروپیگمنتیشن ابرو را انجام می دهد نیز حائز اهمیت است. هر چه محیط زندگی مرطوب و شرجی تر باشد، تعریق پوست افزایش یافته و ماندگاری هاشور ابرو را کاهش می دهد.


عوارض هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن


شاید با خود فکر کنید حال که روش میکروپیگمنتیشن نسبت به روش های قدیمی تاتو دارای ارجعیت است، پس احتمالا عوارض آن کمتر خواهد بود. اما باید به شما بگوییم که قطعا با مطالعه ادامه این مطلب، در افکارتان تجدید نظر خواهید کرد.

احتمال ابتلا به ایدز و هپاتیت

از آن جایی که در تکنیک میکروپیگمنتیشن ابرو از سوزن و کارتریج های یکبار مصرف استفاده می شود، احتمال ابتلا به بیماری های عفونی همچون ایدز و هپاتیت نیز کمتر است. اما این موضوع تنها در صورتی اتفاق می افتد که پیگمنت آرتیست نسبت به رعایت بهداشت به طور کامل، حساسیت بالایی به خرج دهد. توصیه ما به شما این است که کارتریج یکبار مصرف در مقابل چشمان خودتان باز شود تا از ابتلا به بیماری های فوق پیشگیری به عمل آید.

احتمال ابتلا به سرطان با رنگ های میکروپیگمنتیشن

از آن جایی که ممکن است در برخی کلینیک های غیر مجاز از رنگ های غیر استاندارد استفاده شود، احتمال ابتلا به سرطان در صورت مصرف این رنگ ها بسیار است. همچنین به دلیل آن که احتمال نظارت در همه جا میسر نیست، بهتر است برای این کار فقط به سالن ها و کلینیک های مجاز مراجعه شود.
سازمان غذا و داروی امریکا در سال 2012 اعلام کرده بود که برخی رنگ های غیر مجاز موجود در بازار، از رنگ های صنعتی مانند جوهر پرینتر و رنگ خودرو ساخته شده اند. استفاده از این رنگ ها عوارض جبران ناپذیری را می تواند به دنبال داشته باشد. البته به دلیل آن که در رنگ های بهداشتی و استاندارد از مواد زیست سازگار و غیر سمی استفاده می شود، ماندگاری آن ها نسبت به رنگ های غیر مجازی که از فلزات سنگین مانند سرب ساخته شده، کمتر است. اما باید همواره به این نکته توجه داشت که استفاده از رنگ های غیر مجاز برای افزایش ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو می تواند بهای گزافی را به دنبال داشته باشد.

 

عوارض میکروپیگمنتیشن چیست؟

 

آسیب به فولیکول های مو

در اثر فرو رفتن عمیق سوزن در پوست، احتمال ایجاد خونریزی شدید وجود دارد که این مسئله پس از گذشت زمان موجب گسترش رنگدانه ها و جوهر در پوست شده که ظاهر ابرو را بد نشان می دهد و آسیب جدی را به فولیکول های مو وارد می سازد.

احتمال از دست دادن ناحیه ای از پوست

از آن جایی که آرایش نیمه دائمی پس از گذشت مدت زمانی محو یا کمرنگ می شود، لازم است هر چند ماه یکبار ترمیم شوند. تزریق های مکرر و خراش هایی که به واسطه میکروپیگمنتیشن ایجاد می شوند، اغلب باعث بروز گوشت اضافه در بیماران به خصوص تاج ابرو می شود. همچنین در افرادی که بدن آن ها کلویید ساز است، این مسئله زمانی بغرنج خواهد شد که میکروپیگمنتیشن در نقاط بدن انجام و کلوییدها در آن نقاط ایجاد شود. در این صورت از بین بردن کلویید و گوشت اضافی بسیار مشکل خواهد بود.

احتمال بروز حساسیت

در برخی افراد ممکن است بلافاصله پس از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو، عفونت هایی به وجود بیاید. البته به جز این مورد، عوارض دیگری نیز در دراز مدت به وجود می آیند که درمان آن ها بسیار مشکل خواهد بود. به عنوان مثال، واکنش های حساسیتی که پس از چند سال در قسمتی از بدن که آرایش دائمی انجام شده، به وجود می آیند و باعث بروز خارش و تورم می شوند.

ابتلا به بیماری های جبران ناپذیر

در پی واکنش های حساسیتی که میکروپیگمنتیشن برای پوست به ارمغان می آورد، احتمال ابتلا به بیماری های پوستی مانند گرانولوماتوز و سارکولوئیدوز نیز بسیار است. از آن جایی که تاتو و میکروپیگمنتیشن، رنگدانه ها را به زیر پوست منتقل می کنند، احتمال واکنش های بیماری گرانولوماتوز که موجب مشکلات سیستمیک بدن می شوند نیز بسیار است.
گرانولوماتوز، بیماری است که به دستگاه تنفس فوقانی و تحتانی بدن آسیب رسانده و در دسته بیماری های جدی به حساب می آید. سارکوئیدوز نیز یک بیماری با علت ناشناخته است که طی آن التهاب در گره های لنفاوی، کبد، ریه ها، پوست، چشم ها و دیگر بافت ها پدید می آید. در این بیماری، توده کوچکی از بافت غیر طبیعی گرانولوما در اندام های خاص بدن شکل می گیرد. این گرانولوماها در برخی بیماران از بین نمی روند و التهاب بافت و زخمی شدن آن را به دنبال دارند. بیماری فوق تقریبا تمام اندام های بدن را مورد هدف قرار داده و احتمال بروز آن در زنان بیشتر از مردان است.

 

پاک کردن میکروپیگمنتیشن

 

احتمال پشیمانی از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو

برخی افرادی که آرایش دائمی انجام داده اند، پس از گذشت چند ماه تمایل به پاک کردن یا تغییر مدل آن را در خود احساس می کنند. علت این موضوع نیز آن است که افراد با خود فکر می کنند نه تنها زیبا نشده اند، بلکه چهر طبیعی خود را نیز از دست داده اند. خوب است بدانید که پاک کردن تاتو یا میکروپیگمنتیشن ابرو برای پزشک یک معضل بزرگ است؛ به دلیل آن که لیزرهای کیو سوییچ و ابلتیو تنها راه پاک کردن میکروپیگمنتیشن هستند که در ازای آن زخم و اسکار روی صورت فرد باقی خواهد ماند. حتی ممکن است سالیان سال یا تا آخر عمر نیز این جای زخم و اسکار روی صورت فرد باقی بماند.
علاوه بر این، رنگ های مورد استفاده در تاتو ترکیب هستند؛ این در حالی است که لیزر قادر به پاک کردن تنها یک فرکانس رنگی است و احتمال دارد رنگ دیگر باقی بماند. این موضوع در خصوص رنگ های قهوه ای و رنگ هایی که تم قرمز در آن ها وجود دارند، بیشتر است.


متخصصان توصیه می کنند بهتر است میکروپیگمنتیشن برای افراد سالمی که قصد استفاده از جنبه های زیبایی آن را دارند، انجام نشود. بلکه چنانچه تحت نظر پزشک و با به کارگیری رنگ های استاندارد و کارتریج یکبار مصرف انجام شود، بهتر است. انجام این عمل در مواردی همچون سوختگی و اسکارهای بد ناشی از تصادفاتی که فرد دچار آسیب شده یا مژه خود را از دست داده است، توصیه می شود. امیدواریم مطلب قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو و عوارض آن مورد پسندتان واقع شده باشد.
 

 

سالن زیبایی منیر هنرمند در سعادت آباد غرب تهران

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 

 

جهت انجام مشاوره خدمات و آموزش از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید👇👇

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر خانم مریم صدوق مدیریت سالن زیبایی مریم در پیروزی شرق تهران به پیج اینستاگرام مراجعه کنید

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: