پنجشنبه 04 بهمن 1397 - 00:25:32

مدت زمان ماندگاری هاشور ابرو چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری هاشور ابرو

عوامل تاثیرگذار در افزایش زمان ماندگاری هاشور ابرو

 

کارهایی که می توان در جهت افزایش ماندگاری هاشور ابرو انجام داد


امروزه هاشور ابرو از رواج بسیار زیادی برخوردار بوده و مورد استقبال خانم ها قرار گرفته است. این روش که در واقع همان تاتو اما به شکل متفاوت تری است، ظاهر ابروها را اصلاح کرده و در متقارن نشان دادن آن بسیار کارآمد است. در عین حال، موجب مصنوعی نشان دادن ابروها که به وسیله روش های قدیمی تاتو پدید می آمدند، نخواهد شد. هاشور ابرو با نام آرایش نیمه دائمی نیز شناخته می شود که انواع مختلفی دارد. از این لحاظ به هاشور ابرو نیمه دائمی گفته می شود که نسبت به روش های قدیمی تاتو از ماندگاری بالایی برخوردار نیست. در ادامه مقاله مدت زمان ماندگاری هاشور ابرو یا میکروپیگمنتیشن چقدر است؟ از وب سایت رژلب، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.


انواع هاشور ابرو


هاشور ابرو انواع مختلفی دارد که افراد با توجه به ویژگی های ابروی خود می توانند نوع متناسب با خود را انتخاب کنند. انتخاب هاشور ابرو متناسب با ویژگی های چهره و ابرو موجب می شود طراحی زیباتر و طبیعی تری را تجربه کنید.

هاشور ابرو نچرال

یکی از بهترین روش ها برای داشتن ابروهایی زیبا، طبیعی و پرپشت، هاشور ابرو نچرال است. در این روش، ابروها شکل اصلی خود را حفظ می کنند و تنها قسمت هایی از ابرو که خالی هستند، هاشور زده می شوند.

هاشور ابرو کرکی

روش هاشور ابرو کرکی برای افرادی که ابروهای کم پشتی دارند، مناسب است. در این روش، لابه لای تارهای ابرو خطوط باریکی ایجاد می شود تا حالت طبیعی آن حفظ شود. ابروها در هاشور ابرو به روش کرکی حالت سایه داشته و پرتر و زیباتر نشان داده می شوند.

هاشور ابرو دو بعدی

هاشور ابرو دو بعدی برای افرادی که تمایلی به خط انداختن زیر ابرو ندارند و همچنین افرادی که جهت ابروهایشان رو به پایین است، کاربرد دارد. در این روش ابتدا خطوط ابرو رو به بالا هستند که به سمت دم ابرو خمیده می شوند و در انتهای ابرو خطوط هاشور رو به پایین زده می شون.

هاشور ابرو سه بعدی

در این روش، زمانی که کار هاشور به اتمام رسید، یک هایلایت همرنگ با هاشور یا رنگ روشن زده می شود و سپس با استفاده از یک رنگ سوخته تر، پرزهایی مانند موهای نازک در وسط کار کشیده می شود که شکل جذاب و طبیعی را برای ابروها به ارمغان می آورد. امروزه این روش بسیار پرطرفدار است.

هاشور ابرو تیغ ماهی

افرادی که تمایل دارند شکل جدیدی از طراحی ابرو را تجربه کنند، می توانند از هاشور ابرو به روش تیغ ماهی استفاده کنند. در این روش ابتدا شکل مورد نظر ابرو طراحی می شود و پس از تایید مشتری، هاشور به صورت درهم زده می شود.

هاشور ابرو هایلایت

در روش هاشور ابرو به روش هایلایت، هاشور به صورت کامل با رنگ قهوه ای تیره زده می شود و حد فاصل بین آن ها را با خط هایی به رنگ قهوه ای روشن طراحی می کنیم. برای این کار بهتر است از دو سوزن جداگانه استفاده شود.

هاشور ابرو ترکیبی

در این روش هاشور ابرو که به روش میکس نیز معروف است، دم ابرو را سایه زده و سر ابروها هاشور می خورد. این روش بسیار جذاب و طبیعی است.

 

مدل های مختلف هاشور ابرو


هاشور ابرو مخصوص چه افرادی است؟


افرادی که دارای ابروهای نازکی هستند، یا نقاطی از ابروهایشان دچار ریزش مو شده است، هاشور ابرو گزینه مناسبی برایشان به حساب می آید. افرادی هم که ابروهایشان دچار شکستگی است یا از تقارن خوبی برخوردار نیست نیز می توانند از تکنیک هاشور ابرو بهره مند شوند.


نحوه انجام هاشور ابرو


پیش از آغاز هاشور ابرو یا میکروپیگمنتیشن، ابتدا به وسیله مداد ابرو خطوطی را متناسب با سایر اجزای صورت طراحی می کنند. معمولا از قانون عدد P و نسبت های طلایی چهره که پیش از این درباره آن ها مقاله نوشته بویدم، برای طراحی ابرو استفاده می شود. سپس با استفاده از اپلیکیشن فیبروز می توان نسبت به درستی طراحی و قرینه سازی آن اقدام کرد. بعد از این مرحله نوبت به میکروپیگمنتیشن یا هاشور ابرو می رسد که بهتر است از رنگ های باکیفیت و فاقد هر گونه فلزات مضر مانند سرب استفاده شود. این رنگ ها که معمولا با برند آمیا در بازار موجود هستند، معمولا به دلیل عدم استفاده از سرب دارای ماندگاری کمتری هستند اما باعث بروز حساسیت نمی شوند.
در میکروپیگمنتیشن بر خلاف تاتو قدیمی، از دستگاه های الکتریکی استفاده نمی شود. روش کار دستگاه مخصوص هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن بدین صورت است که مقداری رنگ وارد سوزن شده و نواحی مورد نظر که از قبل طراحی شده اند، پر می شوند. از آن جایی که سوزن دستگاه میکروپیگمنتیشن در عمق سطحی پوست وارد می شود، درد و خونریزی زیادی را به همراه نخواهد داشت. توجه داشته باشید که طراحی ابرو بعد از اتمام جلسه کمی پررنگ تر به نظر می رسد؛ اما به مرور زمان به رنگ طبیعی خود باز خواهد گشت. رنگ نهایی به نوع پوست افراد بستگی دارد و معمولا 20 تا 80 درصد روشن تر خواهد شد. به همین دلیل 3 هفته بعد باید دوباره برای ترمیم باید مراجعه کرد.


مدت زمان ماندگاری هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن


مدت ماندگاری رنگ در هاشور ابرو معمولا 6 ماه تا 2 سال است که به عوامل بسیاری بستگی دارد. برای افزایش ماندگاری هاشور ابرو بهتر است ترمیم های اولیه را به طور منظم انجام دهید و از راهکارهایی که در ادامه خواهیم گفت، به کار گیرید.


عوامل تاثیرگذار در ماندگاری هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن


مدت زمان ماندگاری هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن در افراد مختلف متفاوت است و معیارهای بسیاری تعیین کننده آن می باشند:

روش انجام هاشور

یکی از موثرترین عوامل در افزایش ماندگاری هاشور ابرو، روش انجام آن است. برای روش انجام هاشور، دو روش میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ در اولویت قرار دارند.

روش میکروپیگمنتیشن: این روش به وسیله دستگاه میکرو پیگمنتیشن انجام می گیرد که عمق تزریق در آن نسبت به میکروبلیدینگ بیشتر است؛ در نتیجه ماندگاری آن نیز بیشتر می باشد. معمولا ماندگاری هاشور ابرو در روش میکروپیگمنتیشن به 6 ماه تا سه سال نیز می رسد.

روش میکرو بلیدینگ: در این روش از یک قلم دستی برای انجام هاشور ابرو استفاده می شود. این روش ظرافت بسیاری را برای ابروها به ارمغان می آورد اما از آن جایی که سوزن در عمق کمتری از پوست تزریق می شود، ماندگاری کمتری نسبت به روش میکروپیگمنتیشن دارد.

نوع پوست

نوع پوست نیز در ماندگاری هاشور ابرو خیلی موثر است. هر چه پوست چرب تر باشد، ماندگاری تاتو نیز کمتر از سایر پوست ها خواهد بود.

مهارت تاتو کار

مهارت پیگمنت آرتیست در افزایش ماندگاری هاشور ابرو بسیار موثر است. هر چه پیگمنت آرتیست ماهرتر باشد، رنگ ها را در عمق بیشتری از پوست قرار داده و در نتیجه ماندگاری هاشور ابرو نیز افزایش می یابد.

رنگ هاشور ابرو

معمولا هاشورهای به رنگ تیره ماندگاری بیشتری نسبت به هاشورهای با رنگ روشن دارند. هر چه رنگ های استفاده شده در تکنیک هاشور ابرو ارگانیک تر باشند، احتمال حساسیت و میزان ماندگاری در آن ها نیز کمتر خواهد بود.

دوران عادت ماهیانه

در دوران پریودی به دلیل تغییرات هورمونی در بدن، میزان رنگ پذیری پوست کاهش می یابد و ماندگاری رنگ نیز کمتر می شود. علاوه بر این، رنگ های تاتو در این دوران به ته رنگ قرمز نزدیک می شوند. به همین توصیه می شود تا سه روز قبل و سه روز بعد از پریودی نسبت به انجام هاشور ابرو اقدام نکنید.

 

چه عواملی در افزایش ماندگاری هاشور ابرو دخیل هستند؟

 

دوران بارداری

دوران بارداری نیز هورمون های بدن دچار تغییراتی می شود که احتمال کمرنگ شدن هاشور را نیز در پی دارد. علاوه بر این خون نیز رقیق می شود که انجام آن به هیچ وجه توصیه نمی شود.  البته هاشور ابرو هیچ صدمه ای را برای جنین به دنبال نخواهد داشت.

دوران شیردهی

در دوران شیردهی نیز به دلیل رقیق شدن خون، احتمال محو شدن هاشور ابرو بسیار بالا است. به همین دلیل بهتر است تا پایان دوران شیردهی خود صبر کرده و سپس نسبت به انجام آن اقدام کنید.

 

اقدامات بعد از انجام هاشور ابرو جهت افزایش ماندگاری


بعد از انجام هاشور ابرو، احتمال ایجاد زخم هایی وجود دارد که جهت سرعت بخشی به روند بهبود آن بهتر است مراقبت های خاصی انجام شوند تا جای زخم عفونی نشود. توجه به نکات زیر می تواند نتیجه بهتری از میکروپیگمنتیشن را به دنبال داشته باشد.

- سعی کنید از زمان هاشور ابرو به مدت سه روز از شستن ابروها خودداری شود.
- به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ روی ابروهای خود بمالید. روش مصرف به این گونه است که روزی یکبار مقدار اندکی از پماد را روی گوش پاک کن ریخته و روی ابروها بمالید.
- از پماد هیدروکورتیزون چشمی نیز می توانید استفاده کنید.
- تا یک هفته از رفتن به سونا و اسخر اجتناب کنید.
- تا زمانی که به طور کامل به بهبودی نرسیده اید، از قرار گرفتن در معرض اشعه مضر خورشید بپرهیزید.
- تا سه روز پس از انجام هاشور ابرو، به هیچ عنوان دستان خود را روی محل هاشور نکشید.
- صورت خود را به طور مستقیم زیر دوش آب قرار ندهید و سعی کنید آب به طور غیر مستقیم به صورت شما برسد.

 

بایدها ونبایدهای بعد از هاشور ابرو


عوارض هاشور ابرو


درست همان زمان که با خود می گویید هاشور ابرو به روش های جدید عاری از هر گونه عوارض است، باید به خدمتتان عارض شویم که حتی این جدیدترین متدهای روز دنیا نیز بدون عارضه نیستند. در ادامه شما را با انواع عوارض هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ آشنا خواهیم کرد.

احتمال ابتلا به سرطان

این روزها تقاضا برای انجام هاشور ابرو به نحوی افزایش یافته است که روز به روز به تعداد پیگمنت آرتیست ها نیز افزوده می شود. از آن جایی که احتمال استفاده از رنگ های غیر مجاز در برخی کیلینیک ها و سالن های زیبایی نامعتبر بسیار است، احتمال ابتلا به سرطان با مصرف این رنگ های غیر استاندارد نیز افزایش می یابد. از آن جایی که به دلیل ازدیاد تعداد سالن ها و مراکز زیبایی، احتمال نظارت مداوم بسیار کاهش یافته است، توصیه می شود حتما با مراکز و کلینیک های معتبر مراجعه کنید.

احتمال ابتلا به ایدز و هپاتیت

در هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن از سوزن و کارتریج های یکبار مصرف استفاده می شود. اما اگر سالن آرایشی یا مرکز زیبایی معتبری را برای انجام این کار انتخاب نکنید، احتمال تعویض این وسایل یکبار مصرف بسیار کاهش یافته و در مقابل احتمال ابتلا به بیماری عفونی جبران ناپذیری از جمله ایدز و هپاتیت افزایش می یابد.

احتمال بروز حساسیت

برخی افراد بلافاصله پس از انجام میکروپیگمنتیشن دچار عفونت در زخم می شوند. حتی برخی دیگر نیز در دراز مدت به حساسیت دچار می شوند که درمان آن بسیار دشوارتر خواهد بود. به عبارت دیگر، ممکن است پس از گذشت چند سال، قسمتی از بدن به حساسیت دچار شود که خارش و تورم نیز از عوارض بعدی آن هستند.

آسیب به فولیکول مو

به دلیل آن که سوزن در سطح عمیقی از پوست قرار می گیرد، احتمال ایجاد خونریزی وجود دارد که این مسئله پس از گذشت مدت زمانی موجب گسترش رنگدانه ها و جوهر در پوست می شود. این موضوع باعث بد نشان دادن ظاهر ابرو شده و آسیب جدی به فولیکول های مو وارد خواهد کرد.

احتمال از دست دادن ناحیه ای از پوست

همان طور که می دانید، آرایش دائمی پس از گذشت مدت زمانی محو یا کمرنگ می شود؛ به همین دلیل ملزم به ترمیم های مداوم خواهیم بود. تزریق های مکرر و خراش هایی که به واسطه میکروپیگمنتیشن ایجاد می شوند، اغلب باعث به وجود آمدت گوشت اضافه می شوند. علاوه بر این، افرادی که بدن آن ها کلوئید ساز است، احتمال دارد انجام هاشور ابرو موجب بروز این عارضه شود. در این صورت از بین بردن گوشت اضافه بسیار دشوار خواهد بود.
در این مقاله از وب سایت رژلب، به بررسی مدت زمان ماندگاری هاشور ابرو یا میکروپیگمنتیشن پرداختیم و امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد. چنانچه تجربه ای در این حوزه دارید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران سایت از قسمت نظرات در میان بگذارید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: