چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 17:15:09

آیا می توان هاشور ابرو را پاک کرد؟

پاک کردن هاشور ابرو به روش پزشکی

پاک کردن هاشور ابرو به روش های خانگی

 

پاک کردن هاشور ابرو


از زمانی که تاتو ابداع شد، چند سالی می گذرد و در این سال ها، متقاضیان زیادی نسبت به انجام آن اقدام کرده اند. البته از آن جایی که دنیای مد و زیبایی مدام در حال تغییر است، متدهای جدیدی از آن نیز روانه بازار شده است. هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ و فیبروز از جمله جدیدترین تکنیک های تاتو هستند که در آرایش دائم کاربرد دارند. در گذشته افراد برای طراحی و تغییر مدل ابروهای خود، از روش تاتو دائم استفاده می کردند که معایبی همچون ظاهر مصنوعی و ماندگاری طولانی مدت را به دنبال داشت. ماندگاری طولانی مدت را از این لحاظ در دسته معایب قرار می دهیم که در صورت بروز پشیمانی از انجام آن، مشکلات زیادی برای پاک کردن آن وجود داشت. روش های جدیدتر اما از ماندگاری کمتری برخوردارند؛ اما باز هم در آن ها احتمال پشیمانی از انجام وجود دارد. در صورت این  که از انجام هاشور ابرو پشیمان شویم باید چه کار کنیم؟ آیا می توان هاشور ابرو را پاک کرد؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود با رژلب همراه باشید.


چه افرادی به فکر پاک کردن هاشور ابرو می افتند؟


معمولا اولین دسته از افرادی که به فکر پاک کردن هاشور ابرو و تاتو می افتند، افرادی هستند که به هر دلیلی ابراز پشیمانی می کنند و یکنواختی هاشور دل آن ها را زده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که معمولا 70 درصد افرادی که اقدام به پاک کردن هاشور ابرو می کنند، در این دسته افراد پشیمان قرار دارند. دسته دوم اما اعتقاد دارند که پیگمنت آرتیست، کار هاشور ابرو آن ها را به خوبی انجام نداده است. در واقع از طرح هاشور ابروی خود رضایت ندارند و در صدد هستند که آن را پاک کنند. گروه سوم نیز افرادی هستند که پس از انجام تاتو متوجه می شوند نسبت به آن حساسیت دارند و باید نسبت به برداشتن آن اقدام کنند.


کدام رنگ ها به سختی پاک می شوند؟


معمولا رنگ های سیاه و قهوه ای قابلیت پاک شدن راحت تری نسبت به رنگ های تناژ قرمز دارند. اغلب پاک کردن رنگ های قرمز با مشکلاتی همراه است و این رنگ دیرتر به لیزر پاسخ می دهد. پاک کردن رنگ های سبز و آبی نیز در حین پاک کردن با مشکلاتی مواجه خواهد شد. اما از آن جایی که هاشور ابرو معمولا در رنگ های قهوه ای و سیاه صورت می گیرد، احتمال پاک شدن راحت تر آن با لیزر بیشتر است.


پاک کردن هاشور ابرو با لیزر


یکی از رایج ترین روش های پاک کردن تاتو استفاده از لیزر است که روشی موثر و در عین حال گران است. به علاوه انجام لیزر در چندین جلسه متمادی می تواند تاتو را از بین برده و روشی بسیار دردناک است.مشکل این روش دردناک بودن و گران بودن آن است. از جمله لیزرهای قابل استفاده برای پاک کردن تاتو می توان به Q-Suitched اشاره کرد که از طریق تکه تکه کردن قطعات رنگ موجود در پوست، سلول های ایمنی پوست را در از بین بردن رنگ خالکوبی کمک می کند. این روش معمولا بدون ایجاد زخم بوده و گاهی تا 10 جلسه به طول می انجامد.
انواع دیگر لیزر که به لیزرهای لایه بردار معروف هستند، اربیوم و CO2 نام دارند. این لیزرها نسبت به نوع قبلی، به تعداد دفعات کمتری برای پاک کردن تتو نیاز دارند. برخی آرایشگرها برای ریموو کردن تاتو از رنگ های همرنگ پوست استفاده می کنند که می توان گفت اشتباه بزرگی است. از این جهت که پاک کردن این رنگ ها توسط لیزر با مشکلات متعددی همچون تغییر رنگ تیره صورت می گیرد که وضع را بدتر از قبل می کند.
برای پاک کردن تاتو معمولا به 5 الی 20 جلسه لیزر نیاز است که این عدد بسته به نوع و رنگ پوست، رنگ خالکوبی و ... متغیر می باشد. در برخی مواقع نیز حتی پس از گذشت 20 جلسه لیزر، نمی توان آن را محو کرد. در برخی مواقع نیز تاتو به طور کامل محو نمی شود و ممکن است یک هاله روح مانند از رنگ ها باقی بماند.

 

پاک کردن هاشور ابرو با لیزر

 

معایب پاک کردن هاشور ابرو با لیزر


در طول درمان توسط لیزر، ممکن است در ناحیه ابروها کمی احساس سوزش و حرارت داشته باشید. معمولا تا چند ساعت نخست لیزر نیز سوزش و خارش را تجربه خواهید کرد. اما لیزر یک روش مطمئن و بدون عارضه است. قبل از انجام لیزر با پزشک خود مشورت کنید تا از سازگاری آن با شرایط خودتان اطمینان حاصل نمایید.


پاک کردن هاشور ابرو با آب نمک


آب نمک یا سالین، یکی از روش های مطمئن برای پاک کردن تاتو ابرو است که توسط متخصص صورت می گیرد. تکنسین معمولا مقدار کافی ازسالین را به ناحیه ابرو تزریق می کند. فاصله زمانی برای پاک کردن ابرو به روش سالین، معمولا 4 تا 6 هفته به طول می انجامد. این روش نسبت به سایر روش های پاک کردن هاشور ابرو، درد کمتر و تاثیر بیشتر خواهد داشت.


انواع کرم های پاک کننده هاشور ابرو


اخیرا کرم های پاک کننده تاتو به بازار عرضه شده اند که تاثیر بسیاری روی رنگ هاشور داشته و قادر به ریموو کردن آن هستند.فاوصل زمانی استفاده از این کرم ها برای پاک کردن هاشور ابرو تقریبا ماهی یکبار است. از جمله این کرم ها می توان به Rejuvi Cream، Profade، Wrecking Balm و Tattoo Off اشاره کرد.

 

جراحی پلاستیک


یکی از روش های سریع برای پاک کردن هاشور ابرو جراحی پلاستیک است. با این روش سطح پوست تاتو شده با پوست جدید از بدن جایگزین شده و تاتو پوشانده می شود. این روش در مدت کوتاهی اثر کرده و از آن جایی که نسبت به لیزر درد کمتری دارد، روشی محبوب به حساب می آید.

 

روش نور درمانی پالسی شدید



این روش که با نام IPL شناخته می شود، معمولا در مراکز انجام تاتو مورد استفاده قرار می گیرد که طی آن از نور با شدت بالا استفاده شده و عملکردی مشابه با نور لیزر دارد. در این فرآیند از یک ژل استفاده می شود که مستقیما روی پوست محل تاتو مالیده می شود. سپس ناحیه مورد نظر در معرض والس های نوری قرار گرفته که موفق تر بوده و درد کمتری دارد. در حالی که روش نور درمانی از سرعت و اثر بخشی بالایی برخوردار است، اما می تواند هزینه بالایی را برای فرد به همراه داشته باشد.

 

روش های پزشکی پاک کردن هاشور ابرو

 

ساخت لایه بردار شیمیایی در منزل



معمولا لایه بردارهای شیمیایی بسیار پرهزینه هستند و برای تاثیرپذیری بیشتر، نیاز به صرف وقت بسیاری نیز دارند. ما قصد داریم روش طبیعی برای ساخت لایه بردار شیمیایی به شما آموزش دهیم که به راحتی درست شده و نیاز به صرف هزینه های بالا ندارد.
ابتدا روغن ویتامین ای، ژل آلوئه ورا و اسکراب زردآلو را به اندازه مساوی با هم مخلوط کنید. ترکیب حاصل شده را با استفاده از گوش پاک کن مستقیما روی پوست محل هاشور ابرو گذاشته و به صورت دورانی فشار دهید تا کل تتو پوشانده شوند. اجازه دهید پوست محل تاتو به مدت 5 دقیقه به مواد آغشته باشد. سپس پوست را با آب سرد شستشو داده و این مراحل را به مدت 1 ماه روزی 4 مرتبه انجام دهید.
البته ممکن است با توجه به اندازه هاشور، شدت و تنوع رنگ، مدت زمان انجام آن متغیر باشد. بنابراین اگر تمایل دارید تاتو خود را برای همیشه از بین ببرید، بهتر است این روش را هر روز انجام دهید.

 

روش های خانگی برای پاک کردن هاشور ابرو


تا اینجای مطلب راجع به گزینه های پزشکی مناسب برای ریموو کردن هاشور ابرو توضیح دادیم که پرهزینه بوده و ممکن است انجام آن برای هر کسی میسر نباشد. خوشبختانه برخی درمان های خانگی برای از بین بردن هاشور ابرو وجود دارند که از هزینه کمتری برخوردار بوده و به همان اندازه روش های پزشکی موثر واقع می شوند.

پاک کردن هاشور ابرو با آلوئه ورا

آلوئه ورا برای اکثر درمان های پوستی موثر بوده و در لوازم آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه به دلیل وجود ویتامین ای و پادریا تومنتوسا، برای پاک کردن هاشور ابرو بسیار مفید واقع می شود.

اسکراب نمک

اسکراب نمک یک روش طبیعی برای پاک کردن تاتو است. در این روش پوست روی تاتو با چندین بار لایه برداری از بین رفته و پوست جدیدی جایگزین آن می شود. این روش بسیار ارزان است ولی از آن جایی که یک روش علمی نیست ممکن است باعث آسیب دیدن پوست شود.

عسل

یکی از موادی که در پاک کردن هاشور ابرو موثر است، عسل می باشد. برای بهره مندی از خواص این ماده نیز باید کمی نمک، ژل آلوئه ورا، عسل و ماست بدون شکر را با هم ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را روی محل ابرو بزنید. البته قبل از زدن این خمیر روی پوست، بهتر است محل تاتو به دقت شسته و تمیز شود. بدین صورت که ابتدا محل تاتو را به خوبی تمیز کرده و سپس کرم را روی آن بمالید. ترکیبات روی پوست را به خوبی ماساژ دهید تا عصاره آن به عمق لایه های اپیدرم نفوذ کند و جوهر هاشور ابرو را از بین ببرد.

لیمو ترش

پاک کردن هاشور ابرو به روش های پزشکی می تواند بسیار دردناک باشد. یکی دیگر از روش های خانگی پاک کردن هاشور ابرو، استفاده از آب لیمو ترش است که می تواند تاتو را به مرور زمان از بین ببرد.
برای استفاده از این روش، کافیست روی محل تاتو با آب ولرم تمیز شده و سپس کمی آب لیموی طبیعی روی آن مالیده شود. سپس باید کمی صبر کرد تا آب لیموی روی پوست خشک شده و آن را با آب ولرم شست.

پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده

ترکیب پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده، سلول های پوست را برای رسیدن به جوهر هاشور ابرو، پاره می کند. روش کار به این صورت است که مواد را به خوبی ترکیب کرده و ژل آلوئه وار را با آن ترکیب کنید تا خمیر سفتی حاصل شود. سپس این مخلوط را روی تاتو بمالید. انجام روزانه این کار می تواند هاشور ابرو شما را برای همیشه پاک کند.

نمک و آب لیمو

برای پاک کردن تاتو علاوه بر نمک ترکیب نمک و آب لیمو نیز موثر است و با کمک این روش می توان تاتو را به شکل کاملا طبیعی از بین برد. برای این کار نیز کافیست 100 گرم نمک با آب لیمو ترکیب شده و روی پوست مالیده شود. پس از مالیده شدن این مخلوط بر روی پوست باید 30 تا 60 دقیقه صبر کرده و آن را با آب ولرم شست. برای استفاده از این روش باید خود را برای تحمل هر گونه سوزشی آماده کنید.

 

پاک کردن هاشور ابرو در خانه

 

اسکراب زردآلو و نمک

برای ساخت یک لایه بردار طبیعی می توان از زردآلو و نمک استفاده کرد. نمک مانند یک ساینده عمل کرده و اسکراب زردآلو نیز جوهر را پاک می کند. البته این روش تنها برای محو کردن بخش هایی از تاتو به کار می رود و قادر به پاک کردن هاشور ابرو به طور کامل نیست.

عصاره لوندر

لوندر یکی از معدود گیاهانی است که به دلیل بی خطر بودن، می توان آن را به طور مستقیم روی پوست قرار داد. این گیاه قادر است زخم های ناشی از آفتاب سوختگی و گوشت اضافه های ناشی از فرآیند پاک کردن تاتو را تسکین دهد. اگر شما هم طی پاک کردن هاشور ابرو دچار گوشت اضافه شده اید، کافیست با استفاده از یک پنبه آغشته به عصاره لوند، ناحیه ابرو را 2 بار در روز ماساژ دهید.

ترکیب آلوئه ورا، نمک، عسل و ماست

از هر مواد به اندازه 2 قاشق در کاسه ای ریخته و به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت 30 دقیقه روی ابرو قرار دهید. سپس شستشو داده و به مدت 30 دقیقه با نمک ماساژ دهید. در این فرآیند پوست شما به خوبی تراشیده می شود. پس از گذشت این مدت زمان، خواهید دید که نواحی ابروهایتان به رنگ قرمز تیره در می آیند. پس از این که پوست خود را با نمک مالش دادید، پماد آنتی بیوتیک به آن بمالید و آن را به مدت 3 روز استفاده نمایید. بعد از حدود یک هفته، لایه های بالایی پوست محو شده و رنگ هاشور ابرو کاهش می یابد.

در این مقاله از وب سایت رژلب به بررسی این سوال که آیا می توان هاشور ابرو را پاک کرد؟ پرداختیم. چنانچه تجربه ای در این زمینه دارید، می توانید آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: