دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:39:59

پاک کردن تاتو با مواد گیاهی

چگونه با استفاده از مواد گیاهی تاتوی خود را پاک کنم؟

پاک کردن هاشور ابرو در خانه و با استفاده از مواد گیاهی

 

پاک کردن تاتو با مواد گیاهی


برای سال های متوالی است که تاتو به خصوص تاتو ابرو در بین افراد بسیار رواج یافته است. در زمان های قدیم تنها امکان استفاده از تاتو دائم وجود داشت اما امروزه روش تاتوی موقت نیز بسیار مرسوم شده است. از این رو برخلاف گذشته که پاک کردن تاتو به سختی و تنها توسط پزشک میسر بود، تاتو موقت را به راحتی می توان با استفاده از مواد گیاهی و حتی در خانه از بین برد. در این مقاله از سایت رژلب قصد داریم شما را با روش های پاک کردن تاتو با مواد گیاهی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


تاتو چیست؟


انجام تاتو به وسیله تزریق جوهر به زیر پوست صورت می گیرد. سوزنی که به یک ابزار مخصوص متصل است، وظیفه این عمل را به عهده دارد. این ابزار مخصوص، سوزن را بین 50 تا سه هزار بار به سمت بالا و پایین مرتعش می کند تا جوهر به عمق یک میلی متری پوست راه یابد. در واقع جوهر در لایه میانی پوست یا درم که سلول های ثابتی داشته و موجب می شود تاتو برای همیشه دست نخورده باقی بماند، تزریق می شود.
توجه داشته باشید که نمی توان جوهر را در خارجی ترین لایه پوست یا همان اپیدرم تزریق کرد؛ به دلیل آن که این لایه از پوست مرتبا در حال تجدید و جایگزینی بوده و قادر به نگهداری جوهر برای مدت زمان طولانی نخواهد بود.


چرا افراد از انجام تاتو پشیمان می شوند؟


معمولا اولین دسته از افرادی که به فکر پاک کردن  تاتو می افتند، افرادی هستند که به هر دلیلی ابراز پشیمانی می کنند و یکنواختی طرح تاتو دل آن ها را زده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که معمولا 70 درصد افرادی که اقدام به پاک کردن تاتو می کنند، در این دسته افراد پشیمان قرار دارند. دسته دوم اما اعتقاد دارند که پیگمنت آرتیست، کار تاتو آن ها را به خوبی انجام نداده است. در واقع از طرح تاتو خود رضایت ندارند و در صدد هستند که آن را پاک کنند. گروه سوم نیز افرادی هستند که پس از انجام تاتو متوجه می شوند نسبت به آن حساسیت دارند و باید هر چه سریع تر آن را پاک کنند.


روش های پاک کردن تاتو


پاک کردن تاتو بدن و ابرو روش های مختلفی دارد که رایج ترین آن ها استفاده از لیزر است. گزینه های پزشکی دیگری نیز برای این کار وجود دارد که معمولا پر هزینه بوده و از طول درمان زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل ممکن است انجام این روش ها برای هر شخصی میسر نباشد. خوشبختانه روش های خانگی و کاملا گیاهی برای پاک کردن تاتو و هاشور ابرو وجود دارند که در ادامه مطالعه خواهید کرد.


روش پاک کردن تاتو با استفاده از مواد گیاهی


برخی درمان های گیاهی برای از بین بردن تاتو ابرو و بدن وجود دارند که از هزینه کمتری برخوردار بوده و به همان اندازه روش های پزشکی موثر واقع می شوند. جهت پاک کردن تاتو در منزل و با استفاده از مواد گیاهی، کافیست راهکارهای زیر را به کار ببندید.

درست کردن لایه بردار گیاهی

استفاده از لایه بردارهای شیمیایی برای پاک کردن تاتو می تواند هزینه بردار باشد مدت زمان زیادی را تا بهبودی کامل نیاز داشته باشد. با روشی که قصد داریم به شما آموزش دهیم، اصلا نیازی به استفاده از مواد شیمیایی نخواهید داشت. در واقع تمام موادی که به آن ها نیاز خواهید داشت، یک سری مواد اولیه است که به راحتی در هر خانه ای می توان پیدا کرد.
یک ظرف برداشته و روغن ویتامین ای، ژل طبیعی آلوئه ورا و پودر هسته زردآلو را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را با استفاده از گوش پاک کن مستقیما روی محل تاتو قرار دهید و به صورت دورانی فشار دهید تا کل طرح را در بر گیرد. اجازه دهید محل تاتو به مدت 5 دقیقه به این مواد آغشته باشد و سپس آن را با آب سرد بشویید. این عمل را به مدت 1 ماه روزی 4 بار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. البته با توجه به اندازه تاتو و مدت زمانی که از انجام آن می گذرد، ممکن است فرآیند پاک کردن تاتو به طول بیانجامد. به همین دلیل بهتر است تا زمانی که به نتیجه مطلوب می رسید، هر روز از این ترکیب روی محل تاتو بمالید.

 

پاک کردن تاتو در خانه با استفاده از لایه بردار طبیعی

 

ترکیب آلوئه ورا، پنجه گربه و کپسول ویتامین ای

این محصولات طبیعی هیچ ضرری برای پوست ندارند و کم تر از سایر محصولات شیمیایی پاک کننده تاتو، موجب بروز التهاب و سوزش در پوست می شوند. برای درست کردن یک لایه بردار گیاهی دیگر به برگ آلوئه ورا، برگ پنجه گربه و کپسول ویتامین ای نیاز خواهید داشت. تمامی مواد را به نسبت برابر در ظرفی مخلوط کنید تا ترکیب چسبناکی حاصل آید. می توانید به صورت روزانه 3 تا 4 بار این ترکیب را روی محل تاتو بمالید تا رفته رفته موجب پاک شدن آن شود.بهتر است مخلوط را به صورت خلاف جهت عقربه های ساعت روی پوست بمالید و این کار را حدود 10 دقیقه انجام دهید. سپس محل را با استفاده از آب گرم به خوبی آبکشی نمایید. توصیه ما به شما این است که ترکیب را به آهستگی روی پوست ماساژ دهید تا موجب بروز اسکار نشود.

ترکیب آبلیمو طبیعی و نمک

نمک حاوی سدیم و کلر است که قادر است تا عمق سلول های پوستی نفوذ کند. به همین دلیل به خوبی رنگ جوهر را محو کرده و لایه های پوست که حاوی جوهر است را از بین می برد. به همین ترتیب، لیمو نیز حاوی اسید طبیعی است که برای پوست بی خطر بوده و به خوبی جوهر را از سطح آن پاک می کند. علاوه بر این، ویتامین C موجود در لیمو می تواند موجب افزایش تعداد سلول های پوستی شده و آن را به خوبی تغذیه کند.
برای به دست آوردن این محلول، کافیست میزان 100 گرم نمک را با مقداری آبلیمو ترکیب کنید. سپس با استفاده از مقداری پنبه آن را روی محل تاتو بمالید. سعی کنید پنبه آغشته به محلول را به مدت 30 تا 60 دقیقه محکم روی پوست بمالید تا مخلوط به خوبی در پوست نفوذ کند. سپس پوست را با آب گرم بشویید. عیب روش فوق این است که سوزش بسیار زیادی روی پوست ایجاد می کند که بهتر است پیش از به کار گیری آن، خود را آماده کنید.

ترکیب پودر ماسه و سنگ سنباده

ساییدن یکی دیگر از روش های ساده پاک کردن تاتو در منزل است که با استفاده از سنگ سنباده و پودر ماسه انجام می شود. البته توجه داشته باشید که تاثیر آن به مرور زمان قابل مشاهده خواهد بود. جهت کسب نتایج بهتر، می توانید سنگ سنباده و پودر ماسه را به خوبی آسیاب و با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را به آرامی روی پوست بمالید و این کار را تا جایی ادامه دهید که تاتو کاملا از بین برود.
توجه داشته باشید که ترکیب فوق می تواند موجب ساییده و ضعیف شدن پوست شود. در طول انجام این فرآیند، پوست به شدت مستعد زخم و آسیب بوده و می تواند خیلی خطرناک باشد.

پاک کردن تاتو با عسل

یکی از موثرترین روش های پاک کردن تاتو بدون هیچ آسیب و دردی، این است که چند بار در روز روی محل تاتو را با عسل بمالید. این روش موجب می شود پوست درخشان شده و برخلاف روش های ساییدن و ... هیچ زخم و اسکاری به جا نماند. برای درست کردن محلول عسل کافیست مقدار مساوی از ژل آلوئه ورا، نمک، ماست بدون قند و عسل را به خوبی با هم ترکیب نمایید. سپس محل تاتو را به خوبی تمیز کرده و محلول به دست آمده را روی آن بمالید. این کار را آنقدر انجام دهید تا عصاره آن به عمق لایه های اپیدرم نفوذ کند و جوهر تاتو را از بین ببرد.

پاک کردن تاتو با آلوئه ورا

اگر بلافاصله پس از انجام تاتو احساس پشیمانی کردید، نگران نباشید چون اینجاست که آلوئه ورا به کارتان می آید. این ماده طبیعی، تاثیر فوق العاده ای روی پوست و زیبایی داشته و محبوب خیل عظیمی از افراد است. آلوئه ورا کمک می کند رنگدانه های جوهر از بدن خارج و کم کم محو شود. از آن جایی که پایه آلوئه ورا از آب است، به خوبی قادر است بخش های جوهر را به دام بیندازد و باقی ماندن آن در بدن را با مشکل مواجه سازد.

 

پاک کردن تاتو با مواد ارگانیک در خانه

 

پاک کردن تاتو با اسکراب زردآلو

اسکراب زردآلو نیز یکی دیگر از روش های مفید برای پاک کردن تاتو است که معمولا با نمک مورد استفاده قرار می گیرد. نمک مانند یک ساینده عمل کرده و اسکراب زردآلود نیز جوهر را پاک خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که این روش تنها برای پاک کردن قسمت هایی از تاتو به خوبی عمل می کند و قادر به محو کردن کامل آن نخواهد بود.


عوارض تاتو چیست؟


به طور کلی بهتر است که انجام تاتو با نظارت متخصصان پوست صورت گیرد؛ چون معمولا در این مراکز بهداشت به طور کامل رعایت می شود. در نتیجه عوارض خالکوبی به شدت کاهش می یابد. این درحالی است که احتمال عدم رعایت بهداشت در برخی مراکز غیرحرفه ای و آرایشگاه ها وجود دارد و می تواند به راحتی ویروس های کشنده ای را وارد خون کند. هپاتیت ب، ث و ویروس اچ آی وی از جمله عوارضی است که از طریق سرنگ آلوده به افراد منتقل می شوند.
یکی از دیگر عوارضی که در 5 تا 10 درصد افرادی که خالکوبی می کنند بروز می یابد، سارکوئیدوز است که معمولا در تاتو ابرو و به صورت گوشت اضافه نمایان می شود. البته این افراد ممکن است زمینه بیماری سارکوئیدوز را داشته باشند. معمولا بیماری فوق، ریه ها را نیز درگیر کرده و به دلیل اختلال در سیستم ایمنی ایجاد می شود.
مشکل دیگری که ممکن است پس از خالکوبی بروز یابد، عدم امکان انجام ام آر آی است. ام آر آی موجب سوزش و درد شدیدی در نواجی تاتو می شود. شاید به همین دلیل باشد که در مراکز رادیولوژی، از بیمار در مورد تاتوی بدنش سوال پرسیده می شود. گاهی اوقات متخصصان مجبورند فرکانس دستگاه را پایین بیاورند که در این صورت، دقت تشخیصی کاهش می یابد.

یکی دیگر از مشکلاتی که برخی افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، پاک کردن هاشور ابرو است که آن هم بنا به دلایلی همچون پشیمانی و عملکرد نادرست پیگمنت آرتیست به وجود می آید. ما برای حل این مشکل نیز روش هایی سراغ داریم که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

پاک کردن هاشور ابرو با آلوئه ورا


آلوئه ورا برای اکثر درمان های پوستی موثر بوده و در لوازم آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه به دلیل وجود ویتامین ای و پادریا تومنتوسا، برای پاک کردن هاشور ابرو بسیار مفید واقع می شود.

اسکراب نمک

اسکراب نمک یک روش طبیعی برای پاک کردن تاتو است. در این روش پوست روی تاتو با چندین بار لایه برداری از بین رفته و پوستجدیدی جایگزین آن می شود. این روش بسیار ارزان است ولی از آن جایی که یک روش علمی نیست ممکن است باعث آسیب دیدن پوست شود.

عسل

یکی از موادی که در پاک کردن هاشور ابرو موثر است، عسل می باشد. برای بهره مندی از خواص این ماده نیز باید کمی نمک، ژل آلوئه ورا، عسل و ماست بدون شکر را با هم ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را روی محل ابرو بزنید. البته قبل از زدن این خمیر روی پوست، بهتر است محل تاتو به دقت شسته و تمیز شود. بدین صورت که ابتدا محل تاتو را به خوبی تمیز کرده و سپس کرم را روی آن بمالید. ترکیبات روی پوست را به خوبی ماساژ دهید تا عصاره آن به عمق لایه های اپیدرم نفوذ کند و جوهر هاشور ابرو را از بین ببرد.

لیمو ترش

پاک کردن هاشور ابرو به روش های پزشکی می تواند بسیار دردناک باشد. یکی دیگر از روش های خانگی پاک کردن هاشور ابرو، استفاده از آب لیمو ترش است که می تواند تاتو را به مرور زمان از بین ببرد.
برای استفاده از این روش، کافیست روی محل تاتو با آب ولرم تمیز شده و سپس کمی آب لیموی طبیعی روی آن مالیده شود. سپس باید کمی صبر کرد تا آب لیموی روی پوست خشک شده و آن را با آب ولرم شست.

پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده

ترکیب پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده، سلول های پوست را برای رسیدن به جوهر هاشور ابرو، پاره می کند. روش کار به این صورت است که مواد را به خوبی ترکیب کرده و ژل آلوئه وار را با آن ترکیب کنید تا خمیر سفتی حاصل شود. سپس این مخلوط را روی تاتوبمالید. انجام روزانه این کار می تواند هاشور ابرو شما را برای همیشه پاک کند.

 

پاک کردن هاشور ابرو در خانه با روش های طبیعی

 

نمک و آب لیمو

برای پاک کردن تاتو علاوه بر نمک ترکیب نمک و آب لیمو نیز موثر است و با کمک این روش می توان تاتو را به شکل کاملا طبیعی از بین برد. برای این کار نیز کافیست 100 گرم نمک با آب لیمو ترکیب شده و روی پوست مالیده شود. پس از مالیده شدن این مخلوط بر روی پوست باید 30 تا 60 دقیقه صبر کرده و آن را با آب ولرم شست. برای استفاده از این روش باید خود را برای تحمل هر گونه سوزشی آماده کنید.

اسکراب زردآلو و نمک

برای ساخت یک لایه بردار طبیعی می توان از زردآلو و نمک استفاده کرد. نمک مانند یک ساینده عمل کرده و اسکراب زردآلو نیز جوهر را پاک می کند. البته این روش تنها برای محو کردن بخش هایی از تاتو به کار می رود و قادر به پاک کردن هاشور ابرو به طور کامل نیست.

عصاره لوندر

لوندر یکی از معدود گیاهانی است که به دلیل بی خطر بودن، می توان آن را به طور مستقیم روی پوست قرار داد. این گیاه قادر است زخم های ناشی از آفتاب سوختگی و گوشت اضافه های ناشی از فرآیند پاک کردن تاتو را تسکین دهد. اگر شما هم طی پاک کردن هاشور ابرو دچار گوشت اضافه شده اید، کافیست با استفاده از یک پنبه آغشته به عصاره لوند، ناحیه ابرو را 2 بار در روز ماساژ دهید.

ترکیب آلوئه ورا، نمک، عسل و ماست

از هر مواد به اندازه 2 قاشق در کاسه ای ریخته و به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت 30 دقیقه روی ابرو قرار دهید. سپس شستشو داده و به مدت 30 دقیقه با نمک ماساژ دهید. در این فرآیند پوست شما به خوبی تراشیده می شود. پس از گذشت این مدت زمان، خواهید دید که نواحی ابروهایتان به رنگ قرمز تیره در می آیند. پس از این که پوست خود را با نمک مالش دادید، پماد آنتی بیوتیک به آن بمالید و آن را به مدت 3 روز استفاده نمایید. بعد از حدود یک هفته، لایه های بالایی پوست محو شده و رنگ هاشور ابرو کاهش می یابد.

 

در این مقاله از رژلب به بررسی پاک کردن تاتو با مواد گیاهی و پاک کردن هاشور ابرو در خانه پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شوند. چنانچه تجربه ای از این موارد دارید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران سایت از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.
 

سالن زیبایی منیر هنرمند در سعادت آباد غرب تهران

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سلام .میشه ترکیب کردن رنگهای بلیدینگ رو هم بزارین.اخه یه مربی داریم که میگه بلید خنثی کننده نمیخاد. میخاستم بدونم چرا وقتی قاب و سایه میزنم رنگش تیره میشه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: