دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:39:39

انواع مدل هاشور ابرو

هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن

هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ

 

انواع مدل هاشور ابرو


هاشور ابرو یکی از روش های رایج تاتو برای تغییر یا بهبود حالت ابروها است که مانند هر پروسه آرایشی دیگر، در زیبایی هر چه تمام تر چهره کمک شایانی می کند. هاشور ابرو که نوعی تاتو تلقی می شود، خود دارای انواع مختلفی است که در ادامه مقاله انواع مدل هاشور ابرو به مطالعه آن خواهید پرداخت. با وب سایت رژلب همراه باشید.


انواع هاشور ابرو بر اساس شکل ظاهری


همان طور که به این موضوع اشاره کردیم، هاشور ابرو دارای انواع مختلفی است که متناسب با انواع فرم های صورت طراحی شده است. انتخاب هاشور ابرو با توجه به ویژگی های چهره و ابرو موجب تجربه بهتری از طراحی زیباتر و طبیعی تر ابروها خواهد شد.

هاشور ابرو نچرال

یکی از بهترین روش ها برای داشتن ابروهایی زیبا، طبیعی و پرپشت، هاشور ابرو نچرال است. در این روش، ابروها شکل اصلی خود را حفظ می کنند و تنها قسمت هایی از ابرو که خالی هستند، هاشور زده می شوند.

هاشور ابرو مویی

در این روش، با استفاده از دستگاه مخصوص، طرح هایی مانند تار موهای ابرو ایجاد می شود که در نهایت فرم ابرو را کامل تر و زیباتر نشان خواهد داد. حتی می توان با استفاده از روش هاشور ابرو مویی، شکل اصلی ابروها را تغییر داد، آن را بلندتر و یا ضخیم تر کرد.

هاشور ابرو کرکی

روش هاشور ابرو کرکی برای افرادی که ابروهای کم پشتی دارند، مناسب است. در این روش، لابه لای تارهای ابرو خطوط باریکی ایجاد می شود تا حالت طبیعی آن حفظ شود. ابروها در هاشور ابرو به روش کرکی حالت سایه داشته و پرتر و زیباتر نشان داده می شوند.

هاشور ابرو سه بعدی

در این روش، زمانی که کار هاشور به اتمام رسید، یک هایلایت همرنگ با هاشور یا رنگ روشن زده می شود و سپس با استفاده از یک رنگ سوخته تر، پرزهایی مانند موهای نازک در وسط کار کشیده می شود که شکل جذاب و طبیعی را برای ابروها به ارمغان می آورد. امروزه این روش بسیار پرطرفدار است.

 

انواع مدل های هاشور ابرو


انواع مدل های هاشور ابرو بر اساس ابزارهای مورد استفاده


هاشور ابرو با استفاده از دو دستگاه انجام می شود که از جمله آن ها می توان به میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ اشاره کرد. در ادامه قصد داریم شما را با این روش ها بیشتر آشنا کنیم.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

برخلاف تاتو که برای نقش زدن روی بدن کاربرد دارد، میکروپیگمنتیشن جهت بازسازی طبیعی، جلوه بخشی و متعادل سازی چهره مورد استفاده قرار می گیرد. اساس کار میکروپیگمنتیشن مبتنی بر اصول علمی است که با استفاده از دستگاه های استاندارد و وسایل یکبار مصرف صورت می گیرد و این امکان را به پیگمنتر می دهد که آرایش دائمی ایمن را پیاده سازی کند.
طی انجام میکروپیگمنتیشن، رنگدانه های زیست سازگار در عمق مشخصی از پوست تزریق می شوند که این عمل، آسیب به بافت های پوستی را به حداقل می رساند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این نوع تتو علاوه بر کاربردهای زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربرد دارد. میکروپیگمنتیشن نسبت به تاتو سنتی، دارای درد و خونریزی کمتری است و ماندگاری بالاتری نیز دارد.

فواید آرایش دائمی میکروپیگمنتیشن

آرایش دائمی این امکان را در اختیار بانوان قرار می دهد که در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنند. علاوه بر این، برای افرادی که به آرایش حساسیت دارند یا افرادی که اختلالات حرکتی دارند و قادر به آرایش کردن نیستند، بسیار مناسب واقع می شود.

معایب آرایش دائمی میکروپیگمنتیشن

افرادی که به بی حس کننده های موضعی حساسیت دارند، ممکن است پس از به کارگیری این مواد دچار آسیب هایی شوند. از آنجایی که میکروپیگمنتیشن روی اندام های حساسی نظیر لب و چشم ها طراحی می شود، توجه به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است. به جرأت می توان گفت که از بزرگترین معایب آرایش دائمی، عدم رضایت از نتیجه نهایی است. از آن جایی که این تکنیک روز به روز از محبوبیت بیشتری برخوردار می شود، احتمال تغییر مد در آن بسیار بالاست و به طبع احتمال افزایش پشیمانی از انجام آن نیز بالا می رود.

 

میکروپیگمنتیشن چیست


انواع دستگاه های میکروپیگمنتیشن

محصولات آمیا Amiea بر اساس استانداردهای پزشکی تولید شده اند و تنها محصولاتی هستند که از بازگشت خون و لنف طی فرآیند میکروپیگمنتیشن جلوگیری می کنند. این محصولات مجهز به هندپیس های سبک و ارگونومیکی هستند که از بروز آسیب جلوگیری به عمل می آورند.
دستگاه های تاتو ایمن آمیا با کم ترین میزان لرزش طراحی شده اند تا منافذ بسیار ظریف و منظمی را در عمق مورد نظر پوست ایجاد کنند. در ادامه با این دستگاه ها بیشتر آشنا خواهید شد:

دستگاه Med revive

این دستگاه دارای صفحه نمایش دیجیتال است که بدنه خارجی بهداشتی و مقاومی دارد. قدرت و سرعت Med revive بسیار بالاست و میزان صدا و لرزش در آن پایین است. دو خروجی برای هندپیس این دستگاه در نظر گرفته شده است.

دستگاه Linelle two

Linelle two بسیار سبک و دقیق بوده و از سرعت بالایی برخوردار است. این دستگاه دارای قابلیت های تنظیم تعداد ضربات در ثانیه و عمق نفوذ سوزن می باشد.

دستگاه Symphony

حمل این دستگاه بسیار آسان و دارای پدال پا است. می توان گفت عنوان سبک ترین و کوچک ترین هندپیس آمیا به دستگاه سیمفونی اختصاص دارد. طراحی آن ارگونومیک بوده و از قابلیت تنظیم عمق نفوذ سوزن برخوردار است.

 

انواع دستگاه میکروپیگمنتیشن

 

از میکروپیگمنتیشن در حوزه آرایش چه استفاده هایی می شود؟

تاتو ایمن در حوزه آرایش کاربردهای فراوانی دارد که از جمله آن ها می توان به قرینه سازی ابرو با استفاده از تکنیک های هاشور ابرو و سایه ابرو، کشیدن خط چشم دائمی، بهبود خط لب، بهبود ظاهر پلک ها و از بین بردن سیاهی دور لب اشاره کرد. کاربردهای پزشکی نظیر پوشاندن لک های ماه گرفتگی، ناهنجاری های مویرگی، بازسازی هاله سینه و مخفی کردن قسمت های بدون مو در بیماران دارای جای زخم روی فرق سر نیز از دیگر مزایای استفاده از میکروپیگمنتیشن هستند.

میکروبلیدینگ چیست؟

در هاشور زدن به روش میکروبلیدینگ از بلید یا تیغ برای برش پوست و انتقال رنگ به لایه های زیرین استفاده می شود. انجام این عمل به وسیله یک قلم غیر الکتریکی و به صورت دستی میسر می گردد. طی روش میکروبلیدینگ که آرایش نیمه دائمی نیز محسوب می شود از دو تکنیک هاشور کردن و شیدینگ برای جلوه بخشی هر چه طبیعی تر به ابروها به کار گرفته می شود.
عمل شیدینگ همان سایه زدن است که قابلیت پوشاندن نقاط خالی از مو و جای زخم را به خوبی دارا می باشد. به عبارتی، ترکیب هاشور و سایه با توجه به رنگ پوست، تاثیر به سزایی در زیباتر و شاداب تر نشان دادن چهره خواهد داشت.

مزایای هاشور کردن به روش میکروبلیدینگ

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، هاشور زدن ابرو به متد میکروبلیدینگ در عمق سطحی از پوست انجام می شود؛ بنابراین درد و خونریزی را در پی نخواهد داشت. در این روش، خطوط هاشور به صورت نامنظم و با طول نامساوی ایجاد می شوند؛ به همین دلیل ابروها از فرم طبیعی تری برخوردار هستند.

 

میکروبلیدینگ چیست

 

معایب میکروبلیدینگ

تاتو کردن به روش میکروبلیدینگ علاوه بر این که باعث تخریب پوست می شود، زخم های ناشی از پارگی اپیدرم را نیز به همراه دارد که گاها برای افرادی با پوست حساس، جبران ناپذیر خواهد بود. علاوه بر این، نباید از خطرات ناشی از انتقال عفونت و بیماری های واگیر دار نیز چشم پوشی کرد.

وقتی ابروهایتان را میکروبلیدینگ می کنید چه اتفاقی می افتد؟


- ابتدا ابروها را با قرار دادن موها کنار هم شکل می دهیم و آن ناحیه را تمیز و برای کاشت اماده می کنیم.
- معمولا بی حسی با یک پماد موضعی حدود چهل دقیقه طول می کشد . در طول این مدت می توان رنگ ها را به مشتری نشان داد و برای داشتن بهترین سایه و ظاهری مطلوب به گفتگو نشست.
- ده دقیقه قبل از اینکه کرم کاملا اماده کار شود با استفاده از ابزارها ، ابروها را اندازه گرفته و شکل صورت , قرینه بودن و ویزگی های صورت و غیره را در نظر میگیریم.
- در این هنگام سوزن زنی را شروع کرده و به ارامی رنگ ها را از طریق خط های ایجاد شده روی پوست می گذاریم.  خط  کاملا سطحی است و رنگ در ان قرار می گیرد، حتی اگر کمی شخص اذیت شود ما باز هم کرم بی حس کننده می زنیم.
- در اخر لایه نهایی از رنگ را اضافه می کنیم و به مدت پنج  دقیقه صبر می کنیم تا روی ابروها بماند و سپس آن قسمت را تمیز می کنیم.
- بعد از گذشت شش تا هفت هفته، یک جلسه را به ترمیم اختصاص می دهیم تا جاهایی که خوب رنگ نگرفته، پر شود.

ماندگاری میکروبلیدینگ به چه صورت است؟

میکروبلیدینگ بین  دوازده تا هجده ماه باقی می ماند؛ اما ماندگاری رنگ آن به جنس پوست شما بستگی دارد. افرادی که پوست چربی دارند حدود دوازده ماه (بدون نیاز به تمدید) و افرادی که پوست معمولی دارند اثر آن هجده ماه ماندگار است.

هاشور ابرو به روش میکروبیلدینگ چه تفاوتی با میکروپیگمنتیشن دارد؟

میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ دو روش آرایش نیمه دائمی هستند که در ظاهر شباهت های بسیاری به هم دارند، در صورتی که تفاوت های جزئی نیز در آن ها مشاهده می شود. به عنوان مثال برای طراحی ابرو به متد میکروپیگمنتیشن از ابزار دیجیتالی استفاده می شود؛ این در حالی است که دستگاه مورد استفاده در روش میکروبلیدینگ، غیر الکتریکی بوده و به صورت دستی انجام می گیرد.
انجام تتو به روش میکروپیگمنتیشن در لایه های عمیق تری از پوست صورت می گیرد و مدت زمان بیشتری را نسبت به میکروبلیدینگ می طلبد. در میکروبلیدینگ از تیغ نازکی برای هاشور زدن استفاده می شود؛ در حالی که برای پیاده سازی میکروپیگمنتیشن، نیاز به ایجاد صدها نقطه تا زمان شکل گیری ابرو است.
میکروپیگمنتیشن هر دو تا پنج سال نیاز به ترمیم دارد؛ این مدت زمان در روش میکروبیلدینگ به شش ماه تا یک سال می رسد. میکروپیگمنتیشن به مراقبت های بیشتری نیاز دارد و هزینه آن از تتو به روش میکروبیلدینگ نیز بیشتر است.

 

انواع روش های هاشور ابرو

 

آیا هاشور ابرو موجب سرطان می شود؟



برخی تحقیقات حاکی از آن هستند که جوهرهای هاشور ابرو حاوی مواد شیمیایی خطرناکی از جمله مواد سرطان زا هستند. آن طور که از مطالعات مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا بر می آید، در جوهر های هاشور ابرو، فلزهای سنگینی همچون آرسنیک، سرب، نیکل، مواد نگهدارنده و باکتری وجود دارد. حتی در یکی از بیانیه های آژانس مواد شیمیایی اروپا این گونه آمده است که جوهرهای تاتو و آرایش دائمی احتمالا حاوی مواد خطرناکی هستند که موجب بروز سرطان، جهش های ژنتیکی، نازایی، آلرژی و اثرات مخرب دیگر خواهند شد. علاوه بر این، سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز از احتمال وجود باکتری در جوهرهای مورد استفاده در هاشور ابرو و تاتو خبر داد.
رنگ هایی که در روش سنتی تاتو مورد استفاده قرار می گرفته، در واقع جوهر هایی رنگی هستند که در تمامی تحقیقات انجام شده ثابت شده است که این رنگ ها سمی بوده و به هیج وجه نباید در پوست تزریق شوند.
رنگ های هاشور ابرو از پیگمنت های رنگی مورد تایید FDA ساخته می شود که بر اساس آزمایشات، ایمن بودن این پیگمنت ها ثابت شده است. رنگ های مورد استفاده در هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن بر اساس ترکیبات اصلی به کار برده شده به دو دسته معدنی (inorganic) و ارگانیک (organic) تقسیم میشوند. از سال 1982 تا کنون هیچ گونه عوارضی در مورد رنگ های معدنی و ارگانیک گزارش نشده در حالی که جوهرهای سنتی معمولا باعث ایجاد التهاب و عفونت می شدند.

 

نکات عمومی در مورد حالت و رنگ هاشور ابروها



بعد از هاشور ابرو ممکن است محل انجام تیره تر از حد معمول به نظر برسد و به گونه ای باشد که گویی آن را نقاشی کرده اند. اما این رنگ به مرور و تا چند هفته آینده کم رنگ شده و پس از بهبودی، منطقه مورد نظر طبیعی تر به نظر خواهد رسید. البته این تغییر بستگی به میزان لایه برداری پوست دارد. معمولا پروسه لایه برداری بین 4 تا 5 روز بعد از هاشور بوده و پس از 1 هفته نتیجه نهایی مشخص خواهد بود. البته ممکن است رنگ ابروها بیش از اندازه کم رنگ شود که در این صورت نیز نیازی به نگرانی نیست. با جلسه های ترمیم، ابروها حالت و زیبایی خود را به دست می آورند.

 

20 مدل عکس قبل و بعد از هاشور ابرو

 

هاشور زدن ابرو

 

هاشور ابرو به روش فیبروز

 

فیبروز ابرو

 

هاشور ابرو به روش بلیدینگ

 

 

میکروبلیدینگ ابرو

 

میکروبلیدینگ ابرو

هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن

 

 

میکروپیگمنتیشن ابرو

 

میکروپیگمنتیشن ابرو

 

هاشور ابرو بلیدینگ

 

هاشور ابرو جدید

 

هاشور ابرو طبیعی

 

هاشور ابرو نچرال

 

هاشور ابرو دخترانه

 

هاشور ابرو روشن

 

هاشور ابرو مویی

 

هاشور ابرو کرکی

 

هاشور ابرو زنانه

 

جدیدترین روش هاشور ابرو

 

 

 

تکنیک فیبروز هاشور ابرو

 

 

جهت انجام مشاوره خدمات و آموزش از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید👇👇

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر خانم مریم صدوق مدیریت سالن زیبایی مریم در پیروزی شرق تهران به پیج اینستاگرام مراجعه کنید

 

 

 

سالن زیبایی منیر هنرمند در سعادت آباد غرب تهران

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: