دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:48:37

پشیمانی از هاشور ابرو

آیا می توان رنگ و طرح هاشور ابرو را تغییر داد؟

علت کمرنگ شدن هاشور ابرو چیست؟

 

پشیمانی از هاشور ابرو


“دیروز ابروهایم را هاشور زدم اما پشیمانم” این دیالوگی است که از بسیاری خانم هایی که ابروهای خود را هاشور زده اند، می شنویم. اما دلیل این امر چیست؟ آیا می توان پس از انجام هاشور ابرو، رنگ و مدل آن را تغییر داد؟ این سوال بسیاری از خانم هایی است که به تازگی قصد انجام تاتو ابرو دارند ولی با توجه به این مسائل، در مورد آن تردید دارند. در ادامه مقاله پشیمانی از هاشور ابرو با ما همراه باشید تا به تمام سوالات شما در این مورد پاسخ دهیم.


بعد از هاشور زدن ابروها چه اتفاقی می افتد؟


پس از انجام هاشور ابرو، بسیاری از افراد از تیره شدن رنگ ابروهای خود گله مند می شوند. درست بعد از تاتو، یک دوره اکسیده شدن در رنگ اتفاق می افتد. در واقع، یک سری رنگ دانه های محافظ و آب میان بافتی بعد از اتمام کار روی سطح پوست به وجود می آید که کار آن ها حفاظت از پوست خراش دیده است. در این زمان، رنگ دانه ها در غلیظ ترین حالت خود دیده خواهد شد. پس از این که زخم بهبود پیدا کرد، زخم ها به حالت پوسته های خشک شده پدیدار می شوند و موجب کم رنگی محل می گردد که طی 7 روز ریزش پوسته صورت گرفته و از روز چهاردهم به بعد، رنگ اصلی روی پوست پدیدار می شود.
طی یک هفته ای که ابروها در حال ترمیم هستند، روزی 2 تا 3 بار روی ابرو لایه نازکی از پماد مخصوص مالیده شود. برای پاک کردن آرایشخود از رغن بچه یا صابون های ملایم استفاده کنید. سعی کنید خشک کردن ابروها را آرام و ملایم انجام دهید. در مدت زمانی که ابروها در حال بهبودی هستند، از قرار گرفتن در زیر آفتاب مستقیم خودداری کنید. به مدت طولانی زیر دوش حمام قرار نگیرید. در هفته اول، می توانید هر روز صبح ها و عصرعا روی ابروهای خود کمپرس آب یخ را به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید.
پس از گذراندن مدت زمان بهبودی، برای هر بار بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید. برای پاک کردن آرایش نیز می توانید از یک تکه پنبه آرایشی کمک بگیرید و از فشار بیش از حد به آن اجتناب کنید.

 

اقدامات بعد از هاشور ابرو


طرح واقعی و اصلی تاتو هاشوری چه زمانی خودش را نشان می دهد؟


بعد از هاشور ابرو ممکن است محل انجام آن روی ابروها تیره تر از حد معمول به نظر برسد و به گونه ای باشد که گویی آن را نقاشی کرده اند. اما این رنگ به مرور و تا چند هفته آینده کم رنگ شده و پس از بهبودی، منطقه مورد نظر طبیعی تر به نظر خواهد رسید. البته این تغییر بستگی به میزان لایه برداری پوست دارد. معمولا پروسه لایه برداری بین 4 تا 5 روز بعد از هاشور بوده و پس از 1 هفته نتیجه نهایی مشخص خواهد بود. البته ممکن است رنگ ابروها بیش از اندازه کم رنگ شود که در این صورت نیز نیازی به نگرانی نیست. با جلسه های ترمیم، ابروها حالت و زیبایی خود را به دست می آورند.


ترمیم هاشور ابرو


اثرهاشور به روش های انجام آن از جمله میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ بستگی دارد. میکروپیگمنتیشن در صورتی که اصولی و توسط پیگمنتر با تجربه انجام شده و مراقبت های پس از آن نیزبه خوبی و طبق دستور العمل ارائه شده، صورت پذیرد حداقل تا 2 سال باقی می‌ماند. اما به ‌دلیل کمرنگ شدن لازم است هر 6 ماه تا یک سال آن را ترمیم کرد. البته نوع پوست افراد  در این رابطه نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
هاشور به روش میکروبلیدینگ و متد فیبروز نیز به همین صورت است؛ با این تفاوت که روش میکروپیگمنتیشن ماندگاری بیشتری داشته؛ اما در روش میکروبلیدینگ به دلیل ظرافت و زیبایی بیشتر از ماندگاری کمتری برخوردار خواهد بود.


تغییر دادن رنگ هاشور ابرو


در روش های قدیمی متأسفانه امکان روشن کردن تاتوهای تیره به رنگ روشن نبود؛ ولی با پیشرفت علم در این رشته اکنون شما قادر خواهید بود کلیه رنگ های مشکی را با یک فرمول مشخص تا پایه بلوند عسلی روشن کنید. حتی می توانید این امکان را برای مشتری فراهم نمایید تا بتواند تغییراتی را که سال ها منتظرش بوده در رنگ تاتو و فرم آن ایجاد نماید. به طور کلی ما دو نوع رنگ مشکی در افراد گوناگون می بینیم یکی رنگ مشکی که زمینه بنفش قرمز دارد و دیگری رنگ مشکی که زمینه بنفش آبی دارد که برای هرکدام از این تاتوها یک فرمول خاص استفاده می شود.

فرمول اول:
            رنگ گروه گرم+ بژ+ کارامل = رنگ مشکی با تناژ بنفش آبی
در این فرمول چون رنگ بنفش آبی مشکی جزء گروه سرد می باشد، جهت خنثی کردن سردی رنگ نیاز به یک ترکیب با تناژ گرم می باشد.

فرمول دوم:
           رنگ گرم و سرد+ بژ + کارامل = رنگ مشکی با تناژ قرمز بنفش
در فرمول دوم چون رنگ مشکی دارای تناژ قرمز بنفش می باشد، برای خنثی کردن آن نیاز به یک رنگ از گروه سرد می باشد.

 

تغییر رنگ هاشور ابرو یکی از دلایل پشیمانی از هاشور

 

نسبت ترکیب رنگ ها یک فرمول کلی دارد که عبارت است از 1/3 که عدد بالایی کسر همیشه رنگ پایه بوده و زیر کسر همیشه میزان رنگ های ترکیبی بعدی می باشد.
نکته: برای اینکه کاربر بتواند از نظر ترکیب رنگ به مهارت کافی برسد، حتماً نیاز است با ترکیب رنگ های گواشی مختلف خلاقیت خود را تحریک کرده و با آزمون و خطاهای بسیار تجربه هایی را کسب نماید.
حال برای کمک به کاربران عزیز چند فرمول ترکیب رنگ جهت رنگ ابرو و لب ارائه می دهیم. شایان ذکر است که این ترکیبات برای همه پوست ها قابل اجرا نمی باشد. شما کاربر گرامی باید توجه به رنگ پوست و موقعیت اجتماعی شخص با کم و زیاد کردن رنگ دانه ها به نتیجه مطلوب دست یابید.

Brown+ Honey Brown+ Caramel= قهوه ای عسلی
3+1+1
Wood Brown+ Brown+ Shallow Coffee= قهوه ای دودی
3+1+1
Coco+ Light Brown + Caramel= قهوه ای زیتونی
3+1+1
Caramel+ Honey Brown+ Gold = قهوه ای بلوند
3+1+1
Red  Dark Pink + Dark Red + Sun Brown= کالباسی لب
3+1+1
Red + Orange  Rose Red + = گل بهی
3+1+1
Dark Red +True Magnet + Orange= اناری لب
1+1+3

یکسری رنگ های سه ترکیبه در بازار به نام رنگ های حرفه ای وجود دارد که در فرمول این رنگ ها یک رنگ گرم در کنار یک رنگ سرد قرار گرفته است و این گروه رنگ نیاز به خنثی کننده نداشته و قابل استفاده بدون ترکیب با رنگ ثانویه دیگری می باشد.

مانند:                
قهوه ای طلایی نسکافه ای Shallow Coffee 
قهوه ای سوخته Deep Coffee
قهوه ای دودی Wood Brown
قهوه ای نسکافه ای Brown Brown
قهوه ای عسلی Honey Brown
کاراملی Caramel
قهوه ای قرمز طلایی Sun Brown Red

نکته: دقت نمایید از ترکیب رنگ بیش از 3 نوع جداً خودداری نموده؛ زیرا نه تنها باعث زیبایی نشده بلکه رنگ ترکیبی شما، مات و بد رنگ می شود. شرط ماندن رنگ در آرایش دائم را هیچکس نمی تواند قطعی اعلام نماید با وجود اینکه این علم چندین سال است که در اروپا و آمریکا صورت گرفته واقعیت امر این است که زمان مشخصی برای از بین رفتن تاتو اعلام نشده است. لذا کاربر نباید بی احتیاطی کرده و زمان خاصی را به مشتری اعلام نماید. ماندگاری تقریبی آرایش دائم به مهارت کاربر و نوع تکنیک اجرایی آن بستگی دارد و هم چنین نوع دستگاه حرفه ای و ترکیبات رنگی که به کار برده می شود. به هر حال نباید ساختار پوست، سبک زندگی و تقسیمات سلولی مشتری فراموش شود. نکته مهم اینجاست که آرایش دائم صورت با آرایش بدن تفاوت بسیار داشته و قوانین خاص خود را دارا است.

 

آشنایی با رنگ های هاشور ابرو

 

تغییر دادن طرح هاشور ابرو


اگر پس از انجام هاشور ابرو از مدل آن منصرف شدید و قصد تغییر آن را داشتید، می توانید تا بهبودی کامل زخم ها صبر کرده و سپس نسبت به تغییر طرح آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که مدت زمان بهبودی کامل زخم در افراد مختلف متفاوت است؛ اما به طور کلی بین 7 تا 14 روز زمان می طلبد. پس از این زمان می توانید با پیگمنت آرتیست خود مشورت کنید تا در صورت امکان، طرح انتخابی شما را پیاده سازی کند. در صورتی که به طور کامل نسبت به هاشور ابرو پشیمان شده اید، می توانید با استفاده از روش های ریموو که مهم ترین آن ها لیزر است، نسبت به پاک کردن هاشور ابرو اقدام کنید.


ریزش رنگ و کمرنگ شدن هاشور ابرو


گاهی اوقات پیش می آید که در صورت رعایت تمام مسائل ایمنی و به کارگیری رنگ های استاندارد، باز هم با ریزش رنگ و کمرنگ شدن هاشور ابرو مواجه شویم که علت آن به موارد ذیل باز می گردد:

- سرعت زیاد دست
- سرعت زیاد دستگاه
- زاویه نامناسب دست
- عمق نامناسب سوزن
- وجود مشکلات هورمونی و تیروئیدی
- قرار داشتن مشتری در یکی از حالات پریودی، بارداری و شیردهی
- مصرف داروهای خواب آور
- فشار خون بالا
- اعتیاد به مواد مخدر یا الکل
- استرس و ترس مشتری
- استفاده بیش از حد از بی حسی و لیدوکائین
- پوست چرب مشتری
- وجود دیابت در فرد
- پوست چرب و تیره مراجعه کننده
- رقیق بودن بیش از حد خون
- استفاده از قرص های ضد بارداری

برای اینکه ثابت شود که هاشور ابرو رنگ نگرفته، باید دو الی سه هفته بعد از انجام کار صبر کرد تا رنگ در پوست تثبیت شود. دلیل این امر آن است که چند روز پس از تاتو یا هاشور ابرو، پوست شروع به بازسازی می کند و کمرنگ یا حتی بدون رنگ نشان داده خواهد شد.
شاید عمده ترین دلیل رنگ نگرفتن هاشور و تاتو در روش میکروپیگمنتیشن، تکنیک و تجربه پیگمنتر، رنگ مورد استفاده و چرب کردن بلافاصله بعد از تاتو به دفعات زیاد باشد که البته بیشتر مشکلات از بابت رنگ های تقلبی موجود در بازار ایران است. از آن جایی که کشور ما تحریم است، برندهای معتبر آرایشی در ایران نمایندگی ندارند. لذا هیچ گونه کنترلی روی این مواد نیست و در بهترین حالت از شرکت هایی که تحت لیسانس برندها در چین فعالیت دارند تهیه می شود که باز هم مورد تایید نبوده و احتمال بروز مشکل وجود دارد.

 

ریزش رنگ هاشور ابرو


علت طوسی شدن و قرمز شدن هاشور ابرو


در بحث تغییر رنگ ها عوامل متعددی تأثیر گذار هستند. در رنگهای تاتوهای قدیمی به دلیل شیمیایی بودن رنگ ها و اینکه رنگ ها حاوی اکسید فلزات زیادی هستند معمولا ته رنگ های بد (قرمز، نارنجی، سبز، سرمه ای، طوسی و ...) بیشتر دیده می شوند. به عنوان مثال اگر مقدار اکسید آهن در رنگ های تاتوی سنتی زیاد باشد، بعد از مدتی ته رنگهای قرمز، نارنجی، بادمجانی و ... را مشاهده می کنیم که پررنگی و کم رنگی ته رنگها نیز به میزان اکسید آهن موجود در رنگ بستگی دارند. از طرفی به دلیل عمق زیاد کاشت رنگ در تاتوهای سنتی، از بین بردن و یا خنثی کردن این بدرنگی ها ممکن نبوده و یا به سختی امکانپذیر است. در روش میکروپیگمنتیشن در صورتی که از رنگهای استاندارد برای این کار استفاده شود این تغییر رنگها کمتر آزاردهنده است. در رنگهای میکروپیگمنتیشن میزان اکسید فلزات بسیار کم است (یکی از دلایل اینکه ماندگاری این رنگها نسبت به رنگهای تاتوهای سنتی کمتر است همین موضوع می باشد). بنابراین رنگها سلامت بیشتری داشته و ایمن تر است؛ ولی ممکن است در این روش نیز برخی رنگها به سمت قرمزی بروند. پیگمنت قرمز به طور کلی در طبیعت دارای ساختاری است که از بین نمی رود و جذب بدن نیز نمی شود و ماندگاری این رنگدانه از دیگر رنگدانه ها بیشتر است، بنابراین وقتی رنگی که دارای قرمزی است انتخاب می شود، بعد از مدتی سایر رنگدانه ها به دلیل ماهیتشان جذب پوست شده یا از پوست خارج می شوند و رنگدانه قرمز (به دلایلی که توضیح داده شد) باقی می ماند و خود را نشان می دهد که همانطور که گفته شد، میزان پررنگی و کم رنگی این ته رنگ به میزان اکسید آهن موجود در رنگ بستگی دارد. البته یک سری عوامل باعث می شود، این ته رنگها بیشتر یا کمتر دیده شوند؛ به عنوان مثال قرمزی روی پوست خانم هایی که دارای پوست روشن هستند نسبت به خانم هایی که پوست گندمگون دارند، بیشتر خود را نشان می دهد. از طرفی در پوست های چرب به دلیل تعریق بیشتر و منافذ باز پوست و بازسازی سریعتر، فرآیند از بین رفتن رنگها با سرعت بیشتری صورت می گیرد، بنابراین رنگدانه های قرمز خود را زودتر نشان می دهند.
باید گفته شود که اگر رنگی ضد قرمزی باشد به سمت دودی و طوسی می رود. در پوست های خانم های ایرانی برای اینکه رنگ، زنده تر و زیباتر نشان داده شود نیاز به این است که رنگ انتخابی کمی قرمزی داشته باشد و اکثر خانم های ایرانی از رنگهای دودی استقبال نمی کنند. به همین دلیل، برای اینکه رنگها کمتر و دیرتر، ته رنگ قرمزی را نشان دهند، با سرد کردن تناژ رنگ ها و از طرفی کمی تیره تر کردن رنگ این روند را می توان کند کرد. و در روش میکروپیگمنتیشن به دلیل اینکه رنگ در عمق بالاتری از پوست کاشته می شود تغییر بر روی آن، آسانتر است. بدین معنی که هم می توان ته رنگهای قرمزی را خنثی کرد و هم می توان رنگ را ازپوست خارج نمود.

 

علل تغییر رنگ در هاشور ابرو

 

در مقاله پشیمانی از هاشور ابرو به بررسی تمام نکات از تغییر رنگ هاشور تا تغییر مدل آن خواهیم پرداخت. چنانچه شما هم تجربه مشابهی در این مورد دارید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.

 

جهت انجام مشاوره خدمات و آموزش از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید👇👇

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر خانم مریم صدوق مدیریت سالن زیبایی مریم در پیروزی شرق تهران به پیج اینستاگرام مراجعه کنید

 

سالن زیبایی منیر هنرمند در سعادت آباد غرب تهران

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

سلام من دیروز هاشور زدم ابروهام خیییلی ضخیم و خشن شدن چکار کنم پاک بشه . گفت بعداز 20 روز برم برای شارژ .اگه نرم پاک میشه ؟؟کمکم کنید لطفا
شنبه 31 فروردین 1398 - 14:35:08
سلام مطالب عالی بودن ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: