پنجشنبه 05 اردیبهشت 1398 - 23:24:59

اسکالپ میکروپیگمنتیشن

اسکالپ میکروپیگمنتیشن چیست؟

معرفی بهترین مراکز تخصصی اسکالپ سر در تهران

 

اسکالپ میکروپیگمنتیشن چیست؟

 


آیا شما از آن دسته افرادی هستید که از ریزش مو یا کم پشت بودن آن رنج می‌برید؟ پس با ما همراه شوید تا شما را با روش درمانی جدید به نام میکروپگمنتاسیون یا اسکالپ میکروپیگمنتیشن آشنا کنیم. 


میکروپیگمنتیشن اسکالپ چیست؟

 

میکروپیگمنتیشن اسکالپ یکی از تکنیک هایی است که جهت مخفی کردن سطحی از پوست مورد استفاده قرار می گیرد. روش کار میکروپیگمانتاسیون بدین صورت است که رنگدانه های را بین یک لایه از پوست تزریق می کند. انجام این کار باعث تغییر رنگ بخش مورد نظر از پوست می شود. یکی از کاربردهای میکروپیگمنتیشن در متد میکرو اسکالپ است که رنگدانه ها را به صورت دائمی در زیر لایه بالایی از سطح پوست قرار می دهد.
از متد مذکور می توان در موارد دیگری همچون برخی عمل های زیبایی نیز بهره مند شد. به عنوان مثال، پزشکان از رنگ های مشابه پوست بیمار استفاده می کنند تا در برخی عمل ها همچون عمل لب، رنگ لب بیمار را به حالت اولیه خود باز می گردانند تا زیبایی و طبیعی بودن آن از بین نرود. اسکالپ با نام اس ام پی نیز شناخته می شود.
SMP مخفف کلمات Sclap ,Micro, pigentaion  است. دو روش برای انجام اسکالپ سر یا SMP وجود دارد: استفاده از دستگاه میکروپیکمنتیشن و رول. از آنجایی که روش میکروپیگمنتیشن، مناطق خالی از سر را با طراحی و دور و نزدیک کردن نقاط سایه گذاری می کند، ظریف تر بوده و از حالت طبیعی بیشتری برخوردار است. مزیت رول نیز نسبت به میکرو آن است که حجم وسیعی از کار را با فواصل منظمی انجام می دهد. البته در افرادی که دارای مو هستند و تمایل دارند تنها بخشی از کف سرشان هاشور زده شود، سرعت عمل  بسیار افزایش می یابد.

اسکالپ یک روش نو و جدیدی برای درمان طاسی و ریزش مو در بین آقایون و خانوم هاست. میکروپگمنتاسیون یک روش درمان برای حل مشکلات مو که افراد با آن درگیر هستندمی باشد. از جمله این عوامل می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1-  افرادی که دچار کم پشتی مو هستند
2-  افرادی که از طاسی رنج می برند
3-  افرادی که بر اثر اسکار یا جای شکستگی در ابرو و سر قسمتی از موهایشان رشد نمی کند
4-  افرادی که دارای کچلی موضعی هستند
5-  اصلاح خطوط رویش مو
6-  کسانی که بر اثر استرس قسمتی از موی سر  یا ریش آن به شکل سکه‌ای دچار ریزش شده است.

 

آشنایی با میکرو اسکالپ


نحوه انجام اسکالپ


روش اس ام پی یا اسکالپ سر، با دستگاه میکروپیگمنتیشن و یا همان رول و سوزن یا میکرو انجام می‌شود.اما باید گفت ظرافت کار در میکرو بیشتر از رول هست.چون مناطق خالی رابا طراحی و دور و نزدیک کردن نقاط ،سایه گذاری می‌کند.
بهتر بودن رول ،حجم وسیع کار با فواصل منظم است ،که در هر صورت بهتراست منظم نباشد و برای کسانی که مو دارند و نواحی خالی سر زیر مو پوشش داده می‌شود ،سرعت عمل را  بالا می‌برد.
یکی از مهمترین نکاتی که در اسکالپ بسیار مهم است، ترسیم خط ریش و لایه و خط رویش مو منتاسب با جمجمه فرد است. در حوزه زیبایی هدف اصلی این است که حالت طبیعی چهره فرد توسط میکرو پیگمنتیشن حفظ شود. در حوزه پزشکی میکروپیگمنتیشن برای پوشاندن نواقص ظاهری فرد کاربرد دارد.
مراقبت های ویژه بعداز انجام اسکالپ بسیار مهم است. این مراقبت‌ها شامل حمام نرفتن، استخر نرفتن، سونا نرفتن تا 3 روز و عدم قرارگیری در معرض مستقیم نور آفتاب است.


کاربردهای میکروپیگمنتیشن اسکالپ

 

میکروپیگمنتیشن اسکالپ یا مکروپیگمانتاسیون علاوه بر حوزه زیبایی، در حوزه پزشکی نیز کاربرد فراوانی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- اصلاح اسکارهای ناشی از تصادف، جراحی و بیماری
- اصلاح تغییرات رنگدانه ای پوست در بیماری هایی همچون ویتیلیگو یا برص
- بهبود رنگ پوست بعد از برخی سوختگی ها
- اصلاح و تغییر رنگ هاله اطراف سینه بعد از جراحی های سرطان سینه و یا زیبایی
- پر نشان دادن مژه افرادی که تراکم مژه کمی دارند
- بهبود ابرو افرادی که به دلیل آلوپسی یا شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند
- بهبود و پر نشان دادن نواحی کم تراکم در افرادی که تمایلی به کاشت مو ندارند
- بهبود ظاهر افرادی که به تریکوتیلومانیا یا جنون کندن موها دچار هستند
- درمان اختلالات لب شکری و بهبود ظاهر لب با ایجاد قوس در ناحیه مناسب توسط رنگدانه مناسب و ایجاد نمای قرینه در لب با استفاده از رنگ همخوان و طبیعی برای لب
- اصلاح تاتوهای نامناسب قبلی در برخی نواحی صورت و بدن

 

کاربرد میکرواسکالپ

 

اسکالپ میکروپیگمنتیشن نیاز به چند جلسه دارد؟

 

انجام این کار به یک یا چند جلسه نیاز دارد که حداقل در دو الی چهار ساعت به طول می انجامند. معمولا این بازه زمانی به وسعت ناحیه بستگی دارد. همچنین از آن جایی که این روش بدون درد است، در صورت ایجاد درد آزار دهنده یا بروز تحریک و التهاب در ناحیه مورد نظر، نباید جلسه طولانی شود.
پس از گذشت 30 روز از انجام میکروپیگمنتیشن، بهتر است جهت ویزیت از نظر یکنواختی و پایداری رنگ به پزشک مراجعه شود. ویزیت دوم نیز ماه بعد از آن صورت گرفته و در صورت نیاز، ترمیم انجام می شود.

 

هزینه میکروپیگمنتیشن اسکالپ به چه صورت است؟

 

تعیین هزینه میکروپیگمنتیشن اسکالپ به عوامل مختلفی همچون تخصص تکنسین و محل قرارگیری کلینیک پوست و زیبایی بستگی دارد. اما به طور کلی می توان گفت که هر ساعت از آن هزینه ای حدود 200 تا 300 هزار تومان را می طلبد.

 

پاسخ به سوالات متداول درباره اسکالپ میکروپیگمنتیشن


چه افرادی می توانند از میکرو اسکالپ بهره مند شوند؟


-         افرادی که به هر دلیلی نظیر ارث، استرس، هورمون و ... دچار ریزش مو هستند
-         افرادی که از تاپیک استفاده می کنند
-         افرادی که از پوستیژ استفاده می کنند
-         افرادی که کاشت مو انجام داده اند اما بنا به هر دلیلی از تراکم آن راضی نیستند
-         افرادی که دچار اسکار هستند

 

چه افرادی می توانند اسکالپ انجام دهند؟


آیا اسکالپ سر موجب ریزش مو می شود؟


پاسخ سوال، خیر است. به دلیل آن که اسکالپ در سطحی ترین لایه از پوست سر انجام می شود، پیاز مو را برای رشد مجدد تحریک می کند. بدین معنی که اگر فولیکول های مو به خواب رفته باشند، موجب بیداری آن ها می شود.


ماندگاری اسکالپ به چه صورت است؟


ماندگاری میکرو اسکالپ بسته به نوع پوست متفاوت است؛ اما معمولا بین یک تا دو سال به طول می انجامد. افرادی که دارای پوست چرب هستند، ماندگاری اسکالپ در آن ها کمتر است. البته شایان ذکر است که اسکالپ به طور کامل از کف سر از بین نمی رود. یعنی بین 5 تا 8 سال ماندگاری دارد. در این فاصله می توان جهت تراکم بیشتر، هر از چند گاهی نسبت به ترمیم آن اقدام کرد.

 

آیا افراد مبتلا به بیماری های خاص می توانند از روش اسکالپ استفاده کنند؟


پاسخ این سوال بله می باشد. افرادی که شیمی درمانی می کنند و به همین دلیل دچار ریزش مو شده اند و بعد از گذشت مدتی موهایشان به صورت ظریف و نازک در می آید، می توانند از متد اسکالپ میکروپیگمنتیشن استفاده کنند. افرادی که آلوپسی دارند و موهایشان به صورت سکه ای می ریزد نیز می توانند از این روش بهره مند شوند.


چه عواملی در کاهش ماندگاری اسکالپ موثر است؟


- استفاده از الکل
- مصرف داروهای بدنسازی
- مصرف نوشیدنی هایی همچون قهوه، چای سبز و گل گاو زبان
- هر نوع ویتامین به خصوص قرص آهن
- آسپیرین، راکوتان، وارفارین و آنتی بیوتیک
سعی کنید چند روز قبل از انجام میکرو اسکالپ، از مصرف موارد بالا خودداری کنید.


افراد دارای پوست چرب باید چه کارهایی در جهت افزایش ماندگاری اسکالپ انجام دهند؟


از آن جایی که ماندگاری رنگ اسکالپ در افراد دارای پوست چرب کمتر از سایرین است، می توان راهکارهایی را به کار برد تا دوام آن را افزایش داد. به عنوان مثال می توان قبل از انجام اسکالپ، کف سر را با نمک دریا شستشو داد. این امر در کاهش چربی پوست بسیار موثر است. افرادی که دچار پوسته سر هستند نیز می توانند قبل از انجام اسکالپ، تحت درمان قرار بگیرند تا از این طریق، به افزایش ماندگاری این روش کمک شایانی کرده باشند.

 

برای انجام اسکالپ میکروپیگمنتیشن به کجا مراجعه کنیم؟


مراکز بسیاری برای انجام میکرو اسکالپ وجود دارند که از جمله معتبرترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مرکز تخصصی میکروپیگمنتیشن ایران اسکالپ

مرکز تخصصی میکروپیگمنتیشن به مدیریت خانم نرگس علیپور می باشد. خانم نرگس علیپور ،نقاشی هنرمند، با داشتن گواهی نامه از آلمان و مرکز فنی و حرفه ای و آکادمیهای مالزی،دوبی،ترکیه ،زیبایی را برایتان خلق میکند، ایشان تحصیلات خود را در رشته گرافیک به پایان رساندند با توجه به هنر و ذوق و علاقه درونی ،موفق به اخذ گواهی "چهره سازی " از وزارت ارشاد گردیدند . و همیشه به دنبال جدیدترین و پیشرفته ترین روش ها و تکنیک های میکروپیگمنتیشن هستند، در حال حاضر بهترین مدرس و مربی پیگمنت در ایران میباشند .‎ خانم علیپور ،پیگمنتر آموزش دیده، متعهد و آگاه، که برای سلامتی شما اهمیت قائل است و از دستگاهها و مواد مصرفی مجاز  استفاده میکند  و با طراحی مناسب چهره، زیبایی توأم با سلامت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.مرکز نرگس علیپور زیر نظر پزشک متخصص،آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است و با این روش مطمئن و بدون درد ،خونریزی و التهاب  ,برای شما بهداشت و ایمنی بیشتر را تضمین میکند.

 

 

خدمات  تخصصی میکروپیگمنتیشن در ایران اسکالپ

1-اصلاح شکل ابروها  و قرینه سازی با تکنیک های هاشور ابرو،سایه ابرو و......
2- تاتو خط چشم و خط مژه برای تقویت مژه های کم پشت از طریق هاشور مژه
3-اصلاح فرم لب ها،برجسته سازی و بزرگ کردن لب ها،بهبود خط لب پس از ضربه یا جراحی،متعادل سازی لب شکری ها
4-پاک کردن تاتوهای قدیمی
5- تغییر رنگ تاتو های آبی و مشکی و قرمز به رنگهای قهوه ای روشن
6-از بین بردن جای بخیه روی پوست
7-از بین بردن لک ،ماه گرفتگی و خال های روی پوست زیر نظر پزشک
8-از بین بردن جای شکستگی داخل ابرو و سر با تکنیک هاشور
9-از بین بردن حلقه های سیاه دور چشم و لب و هماهنگ سازی با رنگ پوست صورت
10-رفع کم پشتی مو سر و طاسی سر

مرکزتخصصی میکروپیگمنتیشن نرگس به مدیریت نرگس علیپور.جهت ارتباط با این مرکز با شماره های 02122370796  --- 09122268648تماس حاصل فرمائید.

مرکز تخصصی میکروپیگمنتیشن فائزه جعفری

یکی از مراکز معتبر میکروپیگمنتیشن در تهران، کلینیک میکروپیگمنتیشن جعفری می باشد. مدیریت این مرکز توسط خانم فائزه جعفری دارای  مدرک  مربیگریمیکروپیگمنتیشن از سازمان فنی حرفه ای می باشد.


آدرس کلینیک میکروپیگمنیشن جعفری

کلینیک میکروپیگمنتیشن  جعفری در سعادت آباد واقع شده است و کلیه خدمات میکروپیگمنتیشن در این شعبه زیر نظر پزشک و با حضور پیگمنتر متخصص انجام می شود. که علاوه بر خدمات میکروپیگمنتیشن، آموزش میکروپیگمنتیشن با مدرک فنی حرفه ای  برای علاقه مندان ارائه می گردد.

 

مرکز تخصصی میکروپیگمنتیشن فائزه جعفری

 

هزینه خدمات میکروپیگمنتیشن

مشاوره رایگان قبل از انجام خدمات میکروپیگمنتیشن درکلینیک  توسط پیگمنتر خانم جعفری صورت می گیرد. هزینه خدمات بسته به نوع میکروپیگمنتیشن و تکنیک به کارگرفته شده متفاوت است. بعنوان مثال هزینه میکروپیگمنتیشن ابرو با هزینه میکروپیگمنتیشن لب متفاوت است یا مثلا هزینه هاشور ابرو با  تاتوی سایه ابرو کاملا متفاوت می باشد. بصورت نرمال هزینه مابین 400 هزار تومان تا 550 هزار تومان می باشد .


انواع خدمات میکروپیگمنتیشن

1.  قرینه سازی ابرو مطابق با جام صورت
2.  ترکیب رنگ مناسب پوست های مختلف
3.  هاشورهای مختلف مطابق با خواب ابرو
4. هاشور ابرو D3
5.  اصلاح لب
6. حجیم سازی لب و رژ لب
7.  خط  چشم و بن مژه
8.  شید ابرو با جدیدترین متد روز
9. اسکالپ سر

مرکز تخصصی میکرو اسکالپ مریم آیرملو

یکی دیگر از پیشنهادهای ما به شما برای انجام هاشور کف سر، مراجعه به کلینیک تخصصی میکرو اسکالپ آیرملو است.

سرکار خانم مهندس مریم آیرملو مدیریت مرکز تخصصی اسکالپ مریم آیرملو هستند .
? تحصیلات دانشگاهی ایشان کارشناس ارشد مهندسی پزشکی است.
? در حوزه اسکالپ مبتکر تکنیک اسکالپ سه بعدی برای اولین بار در ایران و حتی جهان بوده اند و مدرس بین المللی رشته تخصصی میکرواسکالپ می باشند.
? ایشان در اجلاس بین المللی بانوان کارآفرین سال 1396 از سوی مسئولین به عنوان بانوی کارآفرین انتخاب شدند.
? ایشان برگزار کننده دوره های تخصصی اسکالپ در ایران هستند.
? مرکز اسکالپ آیرملو در همایش بزرگ اصناف استان تهران از طرف اتاق اصناف به عنوان واحد صنفی نمونه معرفی شد.

مرکز تخصصی اسکالپ آیرملو به مدیریت سرکار خانم مهندس مریم آیرملو، ارائه دهنده تخصصی خدمات میکرواسکالپ براساس آخرین استانداردهای روز دنیا و اصول برندینگ به همراه تیم حرفه ای و تحت نظر پزشکان متخصص آماده ارائه خدمات تخصصی میکرواسکالپ می باشد.

 

مرکز اسکالپ سر آیرملو

 

راه های ارتباطی با کلینیک مریم آیرملو

برای مراجعه به کلینیک خانم آیرملو و انجام خدمات هاشور کف سر، می توانید از طریق شماره تماس های زیر جهت تعیین وقت مشاوره اقدام کنید.

شماره تلفن: 02122388750
شماره موبایل: 09123332580

آدرس: تهران – سعادت آباد – بلوار 24 متری


در این مقاله به بررسی نکاتی پیرامون اسکالپ میکروپیگمنتیشن پرداختیم. همچنین، بهترین مراکز تخصصی میکروپیگمنتیشن اسکالپ را نیز به شما معرفی کردیم که امیدواریم به کارتان بیایند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: