دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:40:16

همه چیز درباره رنگ تاتو

انواع رنگ تاتو

علت رنگ نگرفتن تاتو چیست؟

 

همه چیز درباره رنگ تاتو


همان طور که می دانید، برای نقش انداختن روی بدن و صورت از رنگ تاتو مخصوص استفاده می شود. برای زیباتر کردن نتیجه کار می توان از رنگ های متنوع استفاده کرد. البته پیش از انجام این کار، بهتر است بدانید که رنگ قرمز در بین رنگ ها، دیرتر پاک می شود. شایع ترین انواع رنگ تاتو سبز، قهوه ای و مشکی هستند. البته گاهی اوقات رنگ های دیگری نظیر سفید و قرمز نیز مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در تاتو درمانی یا آرایش دائم از رنگ های مشکی، آبی تیره، قهوه ای و قرمز برای لب ها استفاده می شود. در تاتوی دکوراتیو نیز می توان از رنگ های مختلف و ترکیبی برای تزئین هر چه زیباتر استفاده کرد. در ادامه مطلب همه چیز درباره رنگ تاتو با وب سایت رژلب همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.


رنگ تاتو موقت


شاید شما هم درباره رنگ تاتو موقت و دائم شنیده باشید. اجازه دهید از همین ابتدا به شما بگوییم که رنگ تاتو دائم به طور کلی وجود خارجی نداشته و پس از گذشت مدت زمان مشخص، به طور کامل کم رنگ و رفته رفته محو می شود. به خصوص در تاتوهای امروزی که رنگ به سطح کم عمق تری از پوست تزریق می شود. به طور مثال در روش های میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ، رنگ تاتو در سطح بالاتری از پوست تزریق شده و به مرور پس از گذشت چند ماه از روی آن محو می شود.


کاربرد انواع رنگ تاتو


از رنگ تاتو با پایه آب می توان برای بدن استفاده کرد. رنگ تاتو با پایه روغن نیز برای صورت مناسب تر است. البته در برخی مواقع استثنا نیز وجود دارد و می توان از رنگ های پایه آب برای صورت استفاده کرد.

 

کاربرد انواع رنگ تاتو


تفاوت رنگ تاتو پایه آب با رنگ تاتو پایه روغن


رنگ های پایه آب را زمانی که به داخل لیوان آب می ریزیم، در لیوان پخش می شود. این درحالیست که رنگ های پایه روغن به محض ریختن در لیوان آب، ته نشین می شوند. رنگ های پایه روغن را زمانی که روی دست می کشیم، حالت چرب دارد؛ در صورتی که رنگ تاتو با پایه آب فورا خشک می شود. رنگ های پایه آب معمولا رقیق هستند و رنگ های پایه روغن بافت غلیظ تری دارند.
رنگ های با پایه آب معمولا صاف و یکدست هستند؛ اما رنگ های با پایه روغن پس از مدت زمانی ثابت ماندن، روغن آن ها جمع می شود و برای مصرف باید آن را به خوبی تکان داد. رنگ های پایه آب معمولا کمتر تغییر رنگ می دهند اما رنگ های پایه روغن بیشتر تغییر رنگ می دهند. رنگ های پایه روغن را می توان با گلیسیرین ترکیب کرد؛ در حالی که رنگ های پایه آب برای ترکیب کردن به آب مقطر نیاز دارند. رنگ های پایه آب مختص کار روی بدن هستند و رنگ های پایه روغن برای کار روی صورت کاربرد دارند.
البته مدت زمانی است که رنگ تاتو با پایه ترکیبی آب و روغن به بازار آمده است که برای آرایش دائم لب مورد استفاده قرار می گیرد. از رنگ های پایه روغن می توان برای ابرو نیز استفاده کرد.


انواع رنگ تاتو ابرو


به طور کلی دو نوع رنگ تاتو ابرو سرد و گرم داریم. رنگ گرم برای پوست سبزه کاربرد دارد. از این رنگ می توان برای هاشور و دکاپاژ استفاده کرد. از رنگ گرم روشن نیز می توان برای هاشور و سایه استفاده کرد.اصولا رنگ های گرم حاوی قرمزی هستند.


منبع تولید رنگ تاتو


- رنگ تاتو سیاه یا آبی از کربن به دست می آید.
- رنگ تاتو قرمز از رنگ های گیاهی یا جیوه تولید می شود.
- معمولا از آلومینات کبالت برای به دست آوردن رنگ آبی روشن استفاده می کنند.
- از اکسید جیوه یا کروم می توان رنگ سبز تولید کرد.
- رنگ قهوه ای از اکسید آهن یا گل اخری به دست می آید.
- رنگ زرد از سولفید کادمیوم تهیه می شود.
منشاء تمام رنگ های به کار رفته در خالکوبی ها، گیاهی و شیمیایی است. البته مواد شیمیایی بیشتر به کار می رود. تنوع استفاده از رنگ ها برای اتجام تاتو بسیار وسیع بوده و می توان آن را با ترکیب چند رنگ به دست آورد.

 

منبع تولید رنگ تاتو


مواد تشکیل دهنده رنگ تاتو


از جمله مواد تشکیل دهنده رنگ تاتو می توان به اکسید آهن، دی اکسید تیتانیوم، جوهر سیاه، جوهر آبی، جوهر سبز، جوهر زرد و جوهر نقره ای اشاره کرد. کربن و جوهر سیاه به کار رفته در رنگ تاتو عمدتا آن را به رنگ تیره و سیاه در می آورد. تاتوهایی که به وسیله رنگدانه های حاوی اکسید آهن و دی اکسید تیتانیوم رنگی شده اند، تیره خواهد بود. اگر جوهر آبی، سبز یا زرد به کار رفته باشد، تاتو به همان رنگ ها خواهد بود.


ترکیب انواع رنگ تاتو


همه انواع رنگ تاتو از جوهر نیستند؛ بلکه ترکیبی از پیگمنت ها در یک محلول به صورت سوسپانسیون هستند که اغلب این رنگدانه ها گیاهی با ترکیب نمک های فلزی، معدنی و آلی صنعتی و همچنین رنگدانه های پلاستیکی هستند که موجب واکنش های آلرژیک و همچنین واکنش های فتو توکسیک می شوند. علاوه بر این، با قرار گرفتن در معرض آفتاب و اشعه ماوراء بنفش، موجب بروز زخم می شود. به خصوص وجود رنگدانه های پلاستیکی، بروز این زخم و حساسیت را تشدید می کند.


علت رنگ نگرفتن تاتو


برای آن که ثابت شود تاتو رنگ گرفته یا نه، باید دو الی سه هفته صبر کرد تا رنگ تاتو در پوست تثبیت شود. به دلیل آن که پوست پس از گذشت چند روز خودش را بازسازی می کند، اوایل انجام تاتو این گونه به نظر می رسد که هاشور کم رنگ شده و در بعضی موارد بدون رنگ است.
یکی ازمهمترین دلایل رنگ نگرفتن تاتو، استفاده از رنگ نامرغوب است. از آن جایی که کشور ما تحریم بوده و هیچ نمایندگی از برندهای معتبر لوازم آرایش وجود ندارد، هیچ گونه کنترلی روی محصولات نبوده و احتمال استفاده از رنگ تاتو نامرغوب بسیار است.
بعضی از افراد نیز وجود دارند که پوست شان رنگ نمی گیرد. علت رنگ نگرفتن این پوست ها یا به مشکلات داخلی مربوط می شود و یا به مشکلات بیرونی. از جمله مشکلات داخلی می توان به بیماری های قلبی، اختلالات هورمونی، ناراحتی اعصاب، دوران پریودی و بارداری، مصرف برخی قرص ها و دوران شیردهی اشاره کرد. مشکلات بیرونی مانند جنس پوست، رنگ پوست، رنگ تاتو، آفتاب گرفتن، استخر رفتن زیاد، مصرف برخی کرم ها و محصولات لایه بردار، رنگ تاتو و ... هستند.

 

تثبیت رنگ تاتو


افزایش میزان رنگ پذیری رنگ تاتو


به خاطر داشته باشید که هر چه رنگ انتخابی شما به رنگ پوست تان نزدیک تر باشد، کار از دوام کمتری برخوردار خواهد بود. همچنین، مکث رنگ باعث ثبات بیشتر رنگ در محل می شود. بهتر است دو ابرو به طور همزمان کار شود. سمت چپ معمولا دردناک تر است.
نکته ای که شاید بسیار باید مورد توجه قرار بگیرد انتخاب صحیح سوزن برای انجام کار هست که بسته به موقعیت و عملیات انتخابی تعیین می شود. به عنوان مثال ما برای خط لب از سوزن های تک سر، سه سر گرد و پنج سر گرد می توانیم استفاده کنیم؛ اما به نظر شما کدام مناسب تر است و در عمل نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت؟
به شما پیشنهاد می کنیم که از سوزن تک سر به هیچ عنوان در این کار استفاده نکنید؛ چرا که احتمال بروز حساسیت و نازکی لایه اپیدرم پوست لب استفاده از 3 یا 5 سر نتیجه به مراتب بهتری را در پی خواهد داشت.

 

انتخاب رنگ تاتو متناسب با رنگ پوست


اگر قصد دارید از تاتوهای رنگی برای خود استفاده کنید، به شما توصیه می کنیم در وهله اول رنگ پوست خود را بشناسید. بسیاری از مردم از زیبایی تاتو لذت می برند اما برخی از رنگ تاتوها هماهنگی لازم با تناژ پوست را ندارد. به همین خاطر حائز اهمیت است که به توصیه های تاتوکار خود گوش کنید تا متوجه شوید کدام رنگ تاتو کنتراست مناسب با نوع پوست شما را دارد.
یک پیگمنت آرتیست با تجربه می تواند توصیه هایی را برای نوع تاتو ارائه دهد که بهترین ترکیب را با تناژ پوست شما ایجاد می کند. وی همچنین می توانند بر اساس انتخاب شیوه زندگی خود پیشنهاداتی را ارائه دهند. هدف هر هنرمند ایجاد یک تاتو خیره کننده است که در طول زمان فریبنده باقی بماند.
توجه داشته باشید که تاتو برای افرادی که مدت زمان زیادی را در معرض نور خورشید هستند، توصیه نمی شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید موجب برنزه شدن می شود و به دنبال آن، محو شدن رنگ تاتوها را به همراه خواهد داشت.
بهتر است متخصصان تاتو ابتدا انواع مختلف رنگ تاتو را مورد بررسی قرار دهند؛ زیرا این امر به آن ها اجازه می‌ دهد تا بهترین سبک هنری خود را پیدا کنند و نتیجه قابل قبولی را بر جای بگذارند. در ادامه راهنمای انتخاب رنگ تاتو با توجه به رنگ پوست را به شما خواهیم گفت.


پوست تیره


افرادی که پوست تیره دارند، باید از انتخاب رنگ تاتوهای روشن پرهیز کنند؛ چرا که این رنگ ها چندان قابل مشاهده نیستند. مرز تاتو نیز بهتر است نازک باشد. بهترین رنگ تاتو برای افراد با پوست تیره، سیاه و قرمز است.


پوست رنگ پریده


این نوع رنگ پوست به طور کلی از تمام رنگ تاتو به استثنای زرد پشتیبانی می کند. با این حال، شما می توانید از زرد برای پر کردن جزئیات  اندک الگو یا طراحی خود استفاده کنید. رنگ تاتو مانند قرمز، نارنجی، آبی، سبز، بنفش و سیاه می توانند در پوست رنگ پریده بسیارشگفت انگیز باشد.


پوست قهوه ای


مشکل این نوع تناژ پوست این است که تاریک می باشد؛ به طوری که نارنجی و زرد به سختی در آن دیده می شوند. رنگ پوست قهوه ای مناسب برای رنگ تاتو های تیره آبی، قرمز، بنفش و سیاه می باشد.

 

انتخاب رنگ تاتو با توجه به رنگ پوست

چه چیزی باعث پخش رنگ در پوست می شود؟


اولین نکته که در هنگام حرکت دادن هندپیس روی پوست به آن باید توجه کنید، زاویه حرکت دست است. اگر دست را در زاویه درست حرکت ندهید با ایجاد فضای بیشتری در پوست امکان پخش رنگ را بیشتر می کنید.
دومین نکته عمق نفوذ سوزن در پوست می باشد. برخی از پیگمنتر ها به اشتباه تصور می کنند که هرچه رنگدانه را در عمق بیشتری از پوست قرار دهند، ماندگاری رنگ میکروپیگمنتیشن بیشتر میشود. درحالی که این تصور کاملاً اشتباه بوده و عمیق کارکردن با وارد کردن رنگدانه در رگ های خونی باعث پخش رنگ در زیر پوست می شود.
جنس رنگی که در میکروپیگمنتیشن استفاده می کنید نیز در پخش رنگ مؤثر است. اگر از رنگ هایی که پایه روغنی دارند استفاده کنید، این رنگ ها به راحتی در بافت پوست حرکت می کنند و پخش می شود. اما رنگ های میکروپیگمنتیشنی که بر پایه آب هستند در مقایسه با این رنگ ها پخش رنگ کمتری دارند.

 

خطر استفاده از دستگاه ها و کارتریج های غیر استاندارد


یکی از خطراتی که در دستگاه های غیر استاندارد، مشتری و پیگمنتر را تهدید می کند Back flow است. Back flow به بازگشت خون و لنف از کارتریج به هند پیس گفته می شود. در صورتی که در کارتریج ها از ممبران استفاده نشده باشد، خون و لنفی که از پوست خارج می شوند با حرکت رفت و برگشت سوزن، از کارتریج به هندپیس منتقل شده، و زمانی که برای مشتری بعدی کار میکروپیگمنتیشن انجام می دهید این خون و لنف از هندپیس به کارتریج جدید و پوست مشتری وارد خواهد شد.
به همین دلیل خون آلوده یک مشتری به راحتی به افراد دیگر منتقل شده و اگر یکی از هزاران مشتری شما بیماری هایی مثل ایدز و یا هپاتیت داشته باشد به راحتی این بیماری به افراد دیگر منتقل می شود. لازم است بدانید شیوع بیماری هایی نامبرده از راه میکروپیگمنتیشن بسیار رایج می باشد و از آن جا که این بیماری ها به راحتی به افراد دیگر نیز قابل انتقال هستند، طیف وسیعی از اطرافیان فرد مبتلا نیز در معرض خطر قرار خواهند گرفت.
اما این خطر به اینجا ختم نمیشود، اگر حین کار دست شما نیدل استیک شود (وارد شدن سوزن به پوست) احتمال انتقال این بیماری ها از مشتری به شما نیز وجود دارد. پس برای حفظ سلامت خود و مشتریان خود حتما از دستگاه ها و کارتریج های استاندارد استفاده کنید.

 

 

سالن زیبایی منیر هنرمند در سعادت آباد غرب تهران

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 

 

 

جهت انجام مشاوره خدمات و آموزش از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید👇👇

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر خانم مریم صدوق مدیریت سالن زیبایی مریم در پیروزی شرق تهران به پیج اینستاگرام مراجعه کنید

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

ممنونم از مطلب کاملتون. خرید رنگ تاتو اصل حرف اولو در ماندگاری تاتو میزنه!
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: