چهارشنبه 13 آذر 1398 - 17:29:48

هر آنچه باید درباره میکروپیگمنتیشن پوست سر بدانید

 

همه چیز درباره میکرواسکالپ سر

موارد منع انجام اسکالپ سر

 

هر آنچه درباره میکروپیگمنتیشن پوست سر باید بدانید

 


احتمالا پیش از این درباره تاتو به روش میکروبلیدینگ شنیده بودید. آیا می دانید از این روش برای تاتو پوست سر نیز استفاده می شود؟ میکروپیگمنتیشن پوست سر که با نام SMP نیز شناخته می شود، برای درمان ریزش مو و طاسی سر مورد استفاده قرار می گیرد. اما تفاوت دقیق دو روش میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ در چیست؟


میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، روش های متفاوتی برای کاشت رنگدانه هستند. میکروبلیدینگ معمولا با استفاده از قلم دستی انجام می شود که ظرافت کار را بسیار بالا می برد. این در حالیست که میکروپیگمنتیشن با استفاده از دستگاه برقی انجام می شود. میکروبلیدینگ معمولا در هاشور ابرو کاربرد دارد ولی از میکروپیگمنتیشن بیشتر برای پوست سر استفاده می شود. دلیل این امر نیز قدرت نفوذپذیری و ضخامت بیشتر پوست سر نسبت به پوست ابروها است.


SMP چگونه کار می کند و چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟


در روش SMP، نقاط کوچکی مشابه با فولیکول های مویی روی پوست سر ایجاد می شود و به این وسیله، نقاط خالی از موی سر به خوبی پوشانده می گردد. یک متخصص باید از این قابلیت برخوردار باشد که این نقاط را به صورت کاملا طبیعی و هماهنگ با چهره شما پیاده سازی نماید. میکروپیگمنتیشن پوست سر می تواند برای افرادی که از انواع ریزش موی سر رنج می برند، مفید باشد. از جمله این افراد می توان به افراد دارای طاسی، ریزش موی ناشی از سرطان و آلوپسی، افراد دارای جای زخم و جراحت روی سر، افراد دارای موهای نازک و ... اشاره کرد.

 

میکروپیگمنتیشن پوست سر چقدر دردناک است؟


پزشک متخصص قبل از انجام اسکالپ سر، بی حسی موضعی را روی پوست سر شما اعمال می کند. اما به یاد داشته باشید که با وجود قرار دادن بی حسی، باز هم ممکن است مقداری درد احساس کنید. این میزان درد به آستانه تحمل شما بستگی دارد. جهت کاهش درد و عوارض میکرواسکالپ، توصیه ما به شما این است که به دنبال یک فرد متخصص و باتجربه باشید. احتمالا یک جلسه به ارائه مشاوره پیرامون اسکالپ سر اختصاص داده می شود و شما در این جلسه می توانید آگاهی خود را در مورد متخصص افزایش دهید.

 

تاتو کف سر یا میکرواسکالپ


موارد منع استفاده از روش میکرو اسکالپ


افراد مبتلا یه آکنه یا حساسیت های پوستی بهتر است که از روش اسکالپ استفاده نکنند. چرا که انجام این کار در مناطق دارای التهاب، دشوار خواهد بود. اگر مستعد ابتلا به بیماری کلوئید هستید که بیشتر در افراد دارای پوست تیره رخ می دهد، از انجام SMP خودداری نمایید.


مراقبت های قبل و بعد از میکرواسکالپ


- توجه داشته باشید که هر جلسه درمان به مدت 4 الی 5 ساعت به طول می انجامد. تعداد جلسات هم با توجه به شرایط افراد متفاوت است ولی معمولا حدود 3 یا 4 جلسه خواهد بود.
- قبل از انجام اسکالپ سر از مصرف نوشیدنی های الکلی و برخی داروها پرهیز کنید. چند روز قبل از انجام میکرو اسکالپ دخانیات نباید مصرف کرد.
- 4 روز پس از انجام اسکالپ سر باید از شستشوی سر خودداری نمایید.
- جلسات اسکالپ سر با فاصله چند هفته از هم انجام خواهد شد. در این مدت باید از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری نمایید. حمام خیلی گرم هم توصیه نمی شود.
- تا چهار روز پس از درمان ریزش موی خود با روش اسکالپ سر، از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب اجتناب کنید. از ضد آفتاب مناسب و کلاه برای بیرون رفتن استفاده نمایید.
- تا پنج روز پس از انجام اسکالپ سر باید از انجام حرکات ورزشی سنگین خودداری نمایید.
- بعد از روز چهارم درمان می توانید از مرطوب کننده برای پوست سر خود استفاده کنید. این کار را در هفته های بین درمان نیز انجام دهید.


هزینه میکرو اسکالپ و ماندگاری آن چقدر است؟


هزینه و مدت زمان انجام میکرو اسکالپ به شرایط مراجعه کننده بستگی دارد. میکروپیگمنتیشن یک روش نیمه ماندگار است و حدود 4 تا 6 سال ماندگاری دارد. پس از این زمان باید نسبت به ترمیم میکرو اسکالپ سر خود اقدام نمایید. تغییر رنگ اسکالپ سر پس از مدتی به دلیل استفاده از رنگ نامرغوب رخ می دهد که در صورت مراجعه به متخصص می توان از بروز آن پیشگیری کرد. افراد دارای پوست خشک باید زودتر از بقیه نسبت به ترمیم اسکالپ سر خود اقدام کنند؛ چرا که سر پوسته پوسته شده و ناخواسته رنگدانه های بسیاری از بین می روند.

 

میکروپیگمنتیشن سر خانم ها


آیا انجام میکروپیگمنتیشن پوست سر خطرناک است؟


میکروپیگمنتیشن پوست سر درست مانند سایر روش های آرایش دائم می باشد. در خالکوبی پوست، جوهر به لایه های عمیق تر پوست تزریق می شود. در صورتی که در روش میکرو اسکالپ، جوهر به لایه های سطحی تر پوست تزریق می شود. تنها خطرات ناشی از اسکالپ سر می تواند در خصوص آلرژی و عفونت مرتبط با جوهر خالکوبی باشد. به همین دلیل است که می گوییم برای میکرو اسکالپ حتما به کلینیک معتبر مراجعه نمایید.


یک متخصص SMP چه ویژگی هایی دارد؟


قبل از نهایی کردن تصمیم خود، حتما جلسه ای را جهت مشاوره با پزشک یا متخصص ترتیب دهید. به طور کلی یک کلینیک و متخصص میکرو اسکالپ باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

- مجوز آموزش SMP
- مجوز بهداشت
- محیط تمیز و استریل شده
- سوزن های بسته بندی شده که تنها جلوی مشتری باز می شوند
- دستگاه SMP، سایر تجهیزات مانند ماسک، دستکش مخصوص و ...


حتما در مورد پیشینه پزشک یا متخصص اطلاع کسب کنید. از دوره های آموزشی که گذرانده اطمینان حاصل کرده و نمونه کارهای وی را مشاهده نمایید. برای این کار، اینستاگرام یکی از بهترین راه حل هاست. برای دیدن نمونه کار تنها به تصویر کفایت نکنید و حتما فیلم ها را نیز مورد مشاهده قرار دهید. همچنین می توانید از تجربیات اشخاصی که اسکالپ سر انجام دادند، مطلع شوید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: