چهارشنبه 20 آذر 1398 - 17:48:32

ماندگاری میکرواسکالپ و نکات مرتبط با آن

 

آیا امکان پاک کردن میکروپیگمنتیشن پوست سر وجود دارد؟

معرفی محصولات مراقبتی پس از انجام میکرواسکالپ

 

ماندگاری اسکالپ سر

 


میکروپیگمنتیشن پوست سر یکی از سریع ترین راه حل های ریزش مو در دنیا است. این روش به سرعت جای خود را در میان افراد باز کرد و به روشی قابل اعتماد و احیای اعتماد به نفس افراد دارای طاسی و ریزش مو تبدیل شد. با این حال، نکاتی در مورد میکروپیگمنتیشن پوست سر وجود دارد که بهتر قبل از انجام از آن ها باخبر شوید.

 

پیش از هر چیز، بهتر است بدانید که اسکالپ سر منجر به توقف ریزش مو یا رشد فولیکول های جدید نمی شود. بلکه با استفاده از سوزن های مخصوص، رنگدانه هایی در پوست سر ایجاد می گردد که مشابه با فولیکول های طبیعی مو بوده و مشکل کم پشت یا طاسی سر را برطرف می نماید.


یکی از متداول ترین سوالاتی که اغلب افراد با آن مواجه هستند، این است که میکرواسکالپ چقدر ماندگاری دارد؟ مدت زمان ماندگاری میکرو اسکالپ سر در افراد مختلف متفاوت است. البته عواملی وجود دارد که می تواند ماندگاری رنگدانه ها را دچار مشکل کند و در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.


بسته به شیوه زندگی یا نوع پوست شما، ماندگاری میکروپیگمنتیشن متفاوت است. به طور کلی، بعد از 3 تا 7 سال نیاز به ترمیم میکروپیگمنتیشن پوست سر خواهید داشت. یکی از مواردی که ممکن است ماندگاری اسکالپ سر را کاهش دهد، نور مستقیم آفتاب است. سعی کنید هنگام قرارگیری در معرض نور شدید آفتاب از کلاه و ضد آفتاب استفاده نمایید. عوامل دیگری مانند سیستم ایمنی بدن، نوع رنگدانه و کیفیت آن نیز در ماندگاری اسکالپ سر موثر خواهند بود. توصیه می کنیم مراقبت از پوست سر خود را به نحو احسن انجام دهید تا از ماندگاری بالای میکروپیگمنتیشن پوست سر اطمینان حاصل نمایید.

 

میکرو اسکالپ سر


آیا رنگدانه میکروپیگمنتیشن پوست سر دائمی است؟


میکروپیگمنتیشن با این که به مرور زمان محو می شود، اما از نظر فنی دائمی تلقی می گردد. این یک روش درمانی بوده که بسیار شبیه به خالکوبی عمل می کند و راهکار مناسبی برای درمان ریزش مو محسوب می گردد. این روش درمانی همان طور که در بالا نیز اشاره شد، با گذشت زمان محو می شود اما هرگز کاملا از بین نخواهد رفت. بهترین راهکار افزایش ماندگاری میکرواسکالپ این است که جلسات ترمیمی را به طور منظم انجام دهید. حتی با گذشت زمان می توان در جلسات ترمیم، تغییراتی را در شکل ظاهری مو نیز ایجاد کرد. به بیانی دیگر، میکروپیگمنتیشن پوست سر با این که روش دائمی است؛ اما از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.

 

آیا میکروپیگمنتیشن پوست سر یک نوع خالکوبی محسوب می شود؟


شاید بتوان میکروپیگنتیشن پوست سر را یک نوع خالکوبی به شمار آورد. این روش حتی با نام های خال کوبی پوست سر یا خالکوبی مو نیز شناخته می شود. با این وجود، تفاوت هایی وجود دارد که میکروپیگمنتیشن پوست سر را از خالکوبی سنتی متمایز می کند. به عنوان مثال در روش اسکالپ سر از سوزن های ظریف تری برای تزریق رنگدانه استفاده می شود. علاوه بر این، جوهر مورد استفاده در روش میکرواسکالپ نیز متفاوت از جوهر مورد استفاده در روش خالکوبی سنتی است. به طور کلی، سوزن ها و موادی که برای اسکالپ سر مورد مصرف قرار می گیرند، به طور اختصاصی برای این کار طراحی شده اند. میکروپیگمنتیشن پوست سر از تکنیک متفاوتی نسبت به خالکوبی استفاده می کند. در این روش از چندین هزار نقطه ریز برای ایجاد سایه یا ترسیم خط رویش مو استفاده می شود. در این روش، هزاران نقطه کوچک نقش فولیکول های موی طبیعی را بازی می کنند که از فاصله چند متری قابل تشخیص نبوده و باعث ایجاد سایه موی طبیعی می شوند. با این حساب می توان گفت که اسکالپ سر، فرم هنری و خاص خود را دارد و از خالکوبی متفاوت می باشد.

 

اسکالپ سر آقایان


آیا میکروپیگمنتیشن پوست سر از بین می رود؟


میکروپیگمنتیشن پوست سر خانم ها و آقایان دائمی است؛ اما با گذشت زمان محو می شود. با این حال، مدت زمان محو شدن این روش به سبک زندگی، سیستم ایمنی و دلایل مختلفی بستگی دارد. اگر می خواهید پس از گذشت مدت زمانی، رنگ یا خط رویش موی خود را تغییر دهید، باید به خاطر داشته باشید که پاک کردن رنگدانه به آسانی اضافه کردن آن نخواهد بود. برای محافظت از پوست سر خود می توانید از اقدامات بسیاری استفاده نمایید. یکی از آسان ترین روش های محافظت از میکروپیگمنتیشن پوست سر این است که از ضد آفتاب با SPF 30 تا 50 استفاده کنید. در ادامه قصد داریم شما را با محصولات مراقبت از اسکالپ سر آشنا کنیم.


مرطوب کننده After Inked


مرطوب کننده After Inked Tattoo Moisturizer در حفظ رنگدانه های پوست و افزایش ماندگاری آن کمک شایانی خواهد کرد. در این محصول هیچ گونه ماده نفتی وجود ندارد و با خیال راحت می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. این مرطوب کننده با روغن هسته انگور غنی شده و می تواند در انواع روش های آرایش دائمی مانند تاتو خط لب و رژلب، بن مژه و خط چشم، هاشور ابرو و اسکالپ سر مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می توان از این لوسیون برای مرطوب کردن پوست پس از پاک کردن تاتو به روش لیزر استفاده کرد. متخصصان پوست اظهار دارند که استفاده از مرطوب کننده After Inked آلرژی زا و تحریک کننده نخواهد بود.

 

مرطوب کننده محافظت از اسکالپ سر


مرطوب کننده PurSan


این مرطوب کننده برای مصرف بعد از انجام انواع روش های تاتو مفید واقع می شود. مرطوب کننده PurSan موجب احیا، طراوت و پاکسازی پوست می شود. نرم و در عین حال موثر است و عاری از هر گونه پارابن، عطر، رنگ و الکل می باشد. کلروکسیلنول (PCMX) یک ماده ضد میکروبی اثبات شده است که بدون سوزاندن یا تحریک پوست ، در برابر باکتری ها و ویروس ها موثر واقع می شود. هیدروکسی پروپیل متیل سلولز (Hypromellose)  نیز یک مرطوب کننده فوق العاده عالی برای پوست های حساس است.

 

مرطوب کننده محافظت از میکرواسکالپ


آیا امکان پاک کردن میکرو اسکالپ سر وجود دارد؟


درست همانند سایر روش های تاتو، امکان پاک کردن روش میکرو اسکالپ نیز وجود دارد. پاک کردن میکروپیگمنتیشن پوست سر چندین جلسه طول می کشد و معمولا درد بسیاری دارد. اما خبر خوب این است که اسکالپ سر بر خلاف روش های تاتو سنتی در لایه های عمیق پوست تزریق نشده و راحت تر و سریع تر از بین می رود. برای پاک کردن اسکالپ سر از روش لیزر استفاده می شود که نور را به ناحیه مورد نظر شما ارسال می کند. سپس رنگدانه موجود در پوست سر شما نور را جذب کرده و باعث می شود با گرم شدن به هزاران ذره کوچک تقسیم و برداشته شود. با استفاده از روش لیزر، پوست اطراف بدون آسیب باقی مانده و رنگدانه به طور دائم از پوست سر محو می شود. این یک روش ایمن برای از بین بردن میکروپیگمنتیشن پوست سر است.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: