دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:43:40

میکروبلیدینگ ابرو

 

میکروبلیدینگ ابرو چیست و چه مزایایی دارد؟

میکروبلیدینگ و خطرات و معایب آن

 

همه چیز درباره میکروبلیدینگ ابرو

 

ابروهای پرپشت به لطف بازیگران و مدل هایی همچون کارا دلوین، اما واتسون و صوفیا ورگارا محبوب شد و طرفداران بسیاری پیدا کرد. این مد روز به نفع خانم هایی شد که از دست گرفتن موچین متنفر بودند. و البته برای خانم هایی که از مد روز پیروی می کنند و ابروهای نازکی دارند نیز به یک دردسر تبدیل شد. بیشتر افراد با استفاده از یک مداد می توانند نسبت به پر کردن مناطق خالی و پراکنده ابروهای خود اقدام کنند. اما اگر نمی خواهید صبح وقت زیادی را بابت طراحی ابروها صرف کنید، می توانید از روش های تاتو ابرو مانند میکروبلیدینگ استفاده نمایید. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم شما را با متد میکروبلیدینگ بیشتر آشنا کنیم.


در روش میکروبلیدینگ، تارهای ابرو دقیقا مشابه با موهای طبیعی ابرو در نواحی خالی کشیده می شوند و ظاهر آن را پرپشت تر جلوه می دهند. در این بین، برخی خانم ها ادعا می کنند که تجربه خوبی از میکروبلیدینگ ابرو نداشته و با تجربیات تلخی مواجه شده اند. اما آیا واقعا این داستان های وحشتناک که از میکروبلیدینگ تعریف می کنند، حقیقت دارد؟ در مقابل، برخی از افراد نیز وجود دارند که از این روش تاتو ابرو بسیار خرسند به نظر می رسند و این تجربه را باز هم تکرار می کنند. به همین دلیل، به سراغ متخصصان تاتو ابرو و میکروبلیدینگ رفتیم تا ببینیم که دقیقا به چه صورت است؟ چقدر هزینه دارد؟ خطرات و معایب میکروبلیدینگ چیست؟

 

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟


میکروبلیدینگ دقیقا چیست؟


میکروبلیدینگ را می توان یکی از روش های تاتو یا خالکوبی دانست؛ اما نه به آن اندازه عمیق. قلم میکرونیدلینگ از هزاران میکرونیدل تشکیل شده است. میکرونیدل ها به قدری کوچک هستند که با چشم غیر مسلح نمی توان جزئیات آن را مشاهده کرد. بنابراین این گونه می توان تارهای نازک ابرو را تقلید کرد. قلم میکرونیدلینگ به صورت دستی کار می کند و جوهر را به لایه اپیدرم پوست می رساند.

 

تاریخچه میکروبلیدینگ ابرو

 

تکنیک کاشت رنگدانه بعد از ایجاد برش های ریز در پوست ممکن است به هزاران سال بازگردد؛ اما تصور می شود که روند استفاده از تکنیک های تاتو ابرو در 25 سال گذشته در آسیا پدیدار شده است. میکروبلیدینگ ابرو تا سال 2015 به محبوب ترین روش تاتو کردن ابرو در اروپا و ایالات متحده تبدیل شده بود. امروزه تکنیک های بسیاری از میکروبلیدینگ ابداع شده اند که از جمله آن ها می توان به میکروبلیدینگ سه بعدی، میکروبلیدینگ پادر بروز، میکروبلیدینگ کمبو بروز و ... اشاره کرد.

 

میکروبلیدینگ پادر بروز چیست؟

 

روش پادر بروز تلفیقی از میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ است که بسیار شبیه به ابروهای نچرال می باشد و گاهی اوقات با نام های پادر بروز و آمبره بروز Ombre brows نیز شناخته می شود. دلیل این امر نیز آن است که انتهای ابرو بسیار تیره تر است و هر چه به آرامی به سمت گوشه های داخلی ابرو نزدیک می شود، به تدریج محوتر و طبیعی تر به نظر می رسد. پادر بروز، طراحی بسیار ظریف و همه پسندی دارد. البته باید توجه داشت که این روش به مرور زمان کمرنگ تر شده و شما با مراجعه به سالن زیبایی مورد نظر خود باید نسبت به ترمیم آن اقدام نمایید. افرادی که تمایل دارند ابروهای خود را بسیار پرپشت نشان دهند، می توانند از این روش استفاده کنند. این ایده برای افرادی که ابروهای کم پشت دارند و تمایل دارند آن را پر نشان دهند، مناسب است. 

 

میکروبلیدینگ پادر بروز چیست؟

 

 

اگر تمایل دارید ابروهایتان حالت آمبره داشته باشد، یعنی تیره و روشن باشد، روش پادر بروز را انتخاب کنید. در متد پادر بروز، ابروها از قسمت ابتدایی محو و طبیعی بوده و هر چه به سمت انتهای ابروها نزدیک می شویم، حالت متراکم تری پیدا می کنند. در پادر بروز خبری از تارهای ابرو نیست و شاهد حالت شیدینگ ابرو خواهیم بود. ماندگاری تاتو ابرو به روش پادر بروز حدود 4 سال است. این در حالی است که ماندگاری روش میکروبلیدینگ 2 تا 3 سال می باشد. افراد دارای پوست چرب یا افراد مسن با خیال راحت می توانند پادر بروز را انتخاب کنند.

 

تفاوت میکروبلیدینگ و پادر بروز چیست؟

 

در روش میکروبلیدینگ، زاویه دست بسیار حائز اهمیت است و خطوطی مشابه با تارهای طبیعی ابرو ایجاد می شود. میکروبلیدینگ برای افرادی مناسب است که نواحی خالی لابلای ابروهایشان مشاهده می شود. همچنین افرادی که تمایل دارند ظاهر ابروهایشان طبیعی باشد باید از این متد استفاده کنند. توجه داشته باشید که پیش از انجام میکروبلیدینگ ابرو، حتما نوع پوست خود را مد نظر بگیرید. از آن جایی که میکروبلیدینگ در لایه های سطحی پوست تزریق می شود، بسیار زودتر از سایر روش ها نیاز به ترمیم دارد. همچنین، برای افراد دارای پوست چرب چندان توصیه نمی شود. افراد دارای پوست چرب بهتر است از روش تلفیق میکروبلیدینگ با پادر بروز به کار ببرند.

برای مشتریانی که خواهان استفاده از هر دو روش میکروبلیدینگ و پادر بروز هستند، باید بگوییم که این امکان وجود دارد. در روش ترکیبی میکروبلیدینگ و پادر بروز، ابتدا خطوط طبیعی ابرو را با استفاده از قلم میکروبلیدینگ ایجاد می کنیم. سپس سایه هایی را لابلای خطوط و لبه های اطراف ابروها می کشیم تا حالت پرپشت و منسجم تری به ارمغان بیاید. با استفاده از روش تلفیقی میکروبلیدینگ و پادر بروز هم ماندگاری تاتو ابرو افزایش خواهد یافت و هم این که حالت پرپشت تری ایجاد می کند.
میکروبلیدینگ، پادر بروز و تلفیقی از هر دوی این روش ها، همگی گزینه عالی برای داشتن ابروهایی خوش فرم و متراکم هستند. شما با کمک متدهای جدید تاتو ابرو می توانید روز خود را بدون صرف وقت بابت رسیدگی به ابروها شروع کنید. در صورتی که هر گونه سوال در مورد روش های تاتو ابرو دارید، آن را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید تا کارشناسان در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

میکروبلیدینگ کمبو بروز چیست؟

 

اخیرا روش جدیدی از تاتو ابرو ابداع شده است که حالت بسیار طبیعی دارد و ابروها را پرپشت و زیبا جلوه می دهد. این روش که کمبو بروز Combo Brows نام دارد، از تلفیق دو متد میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ استفاده می کند. بدین ترتیب که ابتدا با استفاده از قلم دستی میکروبلیدینگ، تارهای ابرو طراحی می شوند. سپس با کمک دستگاه میکروپیگمنتیشن، عمل سایه زدن ابرو انجام می شود. در ادامه این مطلب از سایت رژلب با ما همراه باشید تا به بررسی همه چیز درباره کمبو بروز بپردازیم.
Combo Brows گزینه بسیار خوبی برای جایگزینی با روش های ارزان قیمت طراحی ابرو مانند مداد ابرو است که مصرف آن موجب ریزش ابرو نیز می شود. شما با انجام تاتو ابرو جدید و پرداخت هزینه بیشتر، اطمینان حاصل خواهید کرد که ابروهای شما همیشه و در همه حال زیبا و مرتب هستند.

 

میکروبلیدینگ کمبو بروز

 

در متد Combo Brows، ابتدا تارهای ابرو را با استفاده از قلم دستی میکروبلیدینگ طراحی می کنیم. برخلاف روش های سنتی تاتو ابرو، این رنگدانه دائمی نیست و برای همیشه باقی نمی ماند. اما دوام آن تا یک سال خواهد بود و شما پس از این بازه نیاز به تمدید هاشور ابروی خود خواهید داشت. مزیت نیمه دائمی بودن تکنیک های جدید تتو ابرو این است که هر گاه تمایل به تغییر مدل آن داشتید، امکان پذیر خواهد بود.
اگر تمایل دارید ابروهای شما کمی تیره تر و پرپشت تر به نظر برسد، سایه زدن یا شیدینگ گزینه بسیار خوبی است. برای انجام این کار نیاز به دستگاه میکروپیگمنتیشن خواهید داشت. تلفیق روش های میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ باعث می شود که ماندگاری تاتو ابروی شما افزایش پیدا کند.

 

کمبو بروز مناسب چه افرادی است؟

 

حتما در مورد این که کمبو بروز را نزد کدام متخصص تاتو انجام دهید، تحقیقات لازم را به عمل بیاورید. چرا که مهمترین عامل همیشه میزان ایمنی و راحتی شما خواهد بود. یک پیگمنت آرتیست ماهر باید مشاوره های لازم و همه نکات را به شما متذکر شود و قادر به پاسخگویی سوالات شما باشد. همیشه نمونه کارهایی از متخصصی که نزد وی مراجعه کرده اید را مشاهده کنید تا بتوانید تصمیم درست تری بگیرید. حتی می توانید از تجربیات دوستان و اطرافیان خود نیز بهره مند شوید و در صورتی که به پیگمنت آرتیست خاصی مراجعه کرده اند، سوالات مورد نظر و میزان حرفه ای بودن او را جویا شوید.
پس از این که در مورد متخصص تاتوی مورد نظر خود اطمینان حاصل کردید، قرار ملاقاتی جهت مشاوره اولیه ترتیب دهید. همه چیز را در مورد نوع پوست خود، حساسیت یا آلرژی های پوستی، طراحی ابروی مورد نظر و ... در اختیار وی قرار دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود. حتی می توانید چند مدل ابرو را با استفاده از مداد ابرو به طور موقت امتحان کنید تا ببینید کدام مدل با مشخصات چهره شما منطبق تر است. سپس می توانید جلسه دیگری را جهت انجام کمبو بروز ترتیب دهید و بدین صورت در وقت خود صرفه جویی بیشتری به عمل آورید.

 

هزینه میکروبلیدینگ چقدر است؟


هزینه میکروبلیدینگ با توجه به موقعیت مکانی و تجربه پیگمنت آرتیست متفاوت است. اما به طور کلی می تواند حدود یک تا یک میلیون و دویست هزار تومان را در بر گیرد.


آیا میکروبلیدینگ موجب آسیب به پوست می شود؟


اولین جلسه از تاتو میکروبلیدینگ، بسیار طولانی تر از سایر جلسات خواهد بود. این زمان بسته به سطح مهارت های تاتوکار می تواند بین یک و نیم تا دو ساعت به طول بینجامد. در این زمان اقداماتی نظیر مشاوره، طراحی اولیه ابروها، بی حسی و تاتو صورت می گیرد. هنگامی که کرم بی حسی را روی سطح ابرو قرار می دهید، باید حدود 30 تا 45 دقیقه صبر کنید تا اثر کند و سپس کار خود را آغاز نمایید.


اگر به انجام میکروبلیدینگ تمایل دارید، باید این مژده را به شما بدهیم که این روش به طور کلی بدون ضرر است. مهمترین عامل در انجام میکروبلیدینگ، تسکین درد است که تا حد زیادی با استفاده از محصولات بی حسی انجام می شود. با این حال، ممکن است پس از برطرف شدن تاثیر بی حسی کمی احساس درد کنید که توصیه می شود از قرص مسکن استفاده نمایید.

 


روند بهبودی میکروبلیدینگ چقدر طول می کشد؟


اغلب اوقات دو هفته طول می کشد تا میکروبلیدینگ کاملا بهبود یابد؛ اما این زمان در هر شخص می تواند متفاوت باشد. بلافاصله پس از انجام تاتو ابرو، ابروهای شما بسیار تیره به نظر می رسد. سپس با گذشت 10 الی 14 روز، پوست شروع به لایه برداری کرده و این گونه به نظر می رسد که رنگ تاتو بسیار کمرنگ شده است. دوباره پس از گذشت چند روز، رنگ اصلی میکروبلیدینگ نمایان می شود. توصیه ما این است که تا بهبودی کامل و مشخص شدن رنگ ابرو، یک ماه صبوری کنید. پس از این زمان، رنگ واقعی ابروها آشکار می شود. در طول این یک ماه می تواند هر شب ابروهای خود را چرب کنید. اگر پوست شما خشک است، نیاز بیشتری به مرطوب نگه داشتن پوست خواهید داشت.


ماندگاری میکروبلیدینگ به چه صورت است؟


ممکن است به روش میکروبلیدینگ، آرایش دائم نیز بگوییم؛ اما حقیقت این است که برای همیشه دوام نخواهد داشت و به تدریج رنگ آن محو می شود. در حالی که میکروبلیدینگ می تواند تا دو سال دوام داشته باشد، اما باز هم این میزان به عواملی همچون واکنش پوست شخص به جوهر، نوع پوست و ... متفاوت است. به طور معمول به افراد توصیه می شود هر 6 ماه یکبار نسبت به تمدید تاتو ابروی خود اقدام کنند. بهتر است قبل از این که میکروبلیدینگ شروع به محو شدن کند، آن را تمدید نمایید.


آیا میکروبلیدینگ به ابروهای طبیعی آسیب می زند؟


اگر میکروبلیدینگ به درستی و نزد شخص معتبر انجام شود، باید حداقل آسیب را به ابروهای طبیعی وارد کند. با این تفاصیل، مراجعه به سالن معتبر و دریافت خدمات از پیگمنت آرتیست های باتجربه بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که تکنسین، رنگ را وارد لایه های عمیق پوست کند، ممکن است منجر به بروز عفونت شده و به فولیکول های مو آسیب دائمی وارد نماید. همچنین، ممکن است تیغه قلم میکروبلیدینگ که رنگدانه را به پوست وارد می کند، موهای طبیعی شما را ببرد.


چه افرادی می توانند از روش میکروبلیدینگ ابرو استفاده کنند؟


افرادی که دارای پوست سالم و بدون تاتو هستند، گزینه مناسبی برای انجام میکروبلیدینگ هستند. از آن جایی که در این روش، آسیب های جزئی به پوست وارد می شود، اگر پوست ناسالم باشد نتیجه غیر قابل پیش بینی خواهد بود. این بدان معنی است که افراد مبتلا به اختلالات خونریزی، شرایط التهابی، اگزما، پسوریازیس، زونا، حساسیت به جوهر و افرادی که داروهای حاوی رتینول، رقیق کننده خون یا مکمل مصرف می کند، نباید از روش میکروبلیدینگ ابرو استفاده کنند. اگر دارای هر یک از علائم بالا یا سایر مشکلات پوستی هستید، حتما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: