دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:44:13

شیوه های مختلف پاک کردن تتو

ریموو تاتو

پاک کردن تاتو

شیوه های مختلف ریموو تاتو

 

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند شامل:

ریموو تاتو با لیزر

ریموو تاتو با عمل جراحی

ریموو تاتو با میکروپیگمنتیشن

ریموو تاتو درم آبریژن

بهترین روش ریموو تاتو

نکات مهم ریموو تاتو

 

 

 

شیوه های مختلف پاک کردن تتو:

در بسیاری مواقع اتفاق می افتد که شخصی اقدام به تتو و خالکوبی می نماید و بعد از مدتی این تتو او را دلزده می کند و یا بنا به دلایلی از انجام آن پشیمان می شود. در این حالت بهترین کاری که او می تواند انجام دهد پاک کردن تتو می باشد.

سوالی که برای این دسته از افراد پیش می آید این است که چگونه تتو خود را پاک کنم تا هم پوست آسیب کمتری ببیند و هم اینکه روش مناسبی باشد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا روش های مختلف پاک کردن تتو از روی پوست را برای شما تشریح کنیم تا با توجه به اطلاعاتی که کسب می نمایید یکی از روش ها را برای پاک کردن تتو خود انتخاب نمایید و از آن روش استفاده کنید.

البته نباید نادیده گرفت که پاک کردن تتو عوارضی را نیز به همراه خواهد داشت که با توجه به نوع پوست افراد این عوارض می تواند کم یا زیاد باشد، همچنین مورد تاثیر گذار دیگر استفاده از روش های مختلف است که هر کدام عوارض خاص به خود را دارند که باید برای انجام یا عدم انجام آن تصمیم گرفت.

 

انواع روش های پاک کردن تتو

 

انواع روش های پاک کردن تتو:

پاک کردن تتو روش های مختلفی دارد که می بایست با مزایا و معایب هر کدام از آن ها آشنا شوید و سپس اقدام به استفاده از آن روش نمایید. در میان روش های مختلف پاک کردن تتو استفاده از لیزر رواج بیشتری دارد و از این رو اولین موردی که می خواهیم به آن بپردازیم پاک کردن تتو با استفاده از لیزر می باشد. پاک کردن تتو با جراحی مورد بعدی است که به آن خواهیم پرداخت. در مرحله بعدی پاک کردن تاتو با روش میکروپیگمنتیشن می باشد که در رابطه با آن توضیحات لازم را داده ایم. پاک کردن تتو و درم آبریژن مورد دیگری است که در این مقاله به چگونگی انجام خواهیم پرداخت. برای آشنایی با هر کدام از این روش ها و عوارضی که ممکن است داشته باشند با ما همراه باشید.

 

پاک کردن تتو با استفاده از لیزر:

پاک کردن تتو با استفاده از لیزر از آنجایی که آسیب کمتری به پوست می رساند یکی از روش های متداول می باشد که طرفداران زیادی را جذب خود کرده است. اگر شما روش لیزر را برای پاک کردن تتو خود انتخاب نموده اید حتما توجه داشته باشید که این کار توسط دستگاه مخصوص پاک کردن تتو و اپراتور وارد به کار آن دستگاه انجام پذیرد، چرا که در غیر این صورت پوست شما ممکن است دچار سوختگی و یا مشکلات خاصی گردد.

پاک کردن تتو به وسیله لیزر معمولا تعداد جلسات زیادی را نیاز دارد چیزی در حدود 6 تا 10 جلسه برای پاک کردن کامل آن نیاز است، هر چند که در مواقعی به صورت کامل نیز پاک نمی شود.

عوارضی که با استفاده از لیزر برای پاک کردن تتو وجود دارد نسبت به سایر روش ها بسیار کمتر می باشد اما نمی توان گفت که هیچ عوارضی ندارد. با پاک کردن تتو به وسیله لیزر این احتمال وجود دارد که پوست شما زخم شود و این زخم تا مدت ها و یا برای همیشه باقی بماند.

 

پاک کردن تتو از روی پوست

 

اگرچه خالکوبی یا تتو از روی پوست شما پاک شود نیز این احتمال وجود دارد که رنگ پوستتان نسبت به دیگر نواحی تغییر پیدا کند و پررنگ تر از نواحی دیگر گردد و در مواقعی نیز احتمال کمرنگ تر شدن نیز وجود دارد. این حالت در طول زمان بهبود می یابد و رنگ آن قسمت از پوست همرنگ بخش های دیگر می شود یا بسیار نزدیک به آنها می گردد.

در مواردی نیز با توجه به نوع جوهر خالکوبی، پوست هنگام عمل لیزر آلرژی نشان می دهد و دچار خارش می شود، همچنین احتمال قرمزی پوس نیز وجود دارد. برای کاهش التهاب این آلرژی باید کمتر مقابل نور آفتاب قرار گرفت. مصرف داروهای ضد التهاب برای جلوگیری از آن نیز می تواند موثر واقع شود.

 

پاک کردن تتو با جراحی

 

پاک کردن تتو با استفاده از جراحی:

جراحی یکی از روش های بسیار قدیمی جهت پاک کردن تتو از روی پوست می باشد. در روش جراحی بخشی از پوست را که تتو روی آن انجام گرفته است، برمی دارند و اطراف بخشی که تتو بود و برداشته شده است را به هم بخیه می زنند. در خالکوبی هایی که وسعت زیادی دارد از پیوند پوست برای بخشی که در جراحی برداشته شده است استفاده می کنند.

در حالت کلی باید گفت که این روش بیشتر برای آن دسته از خالکوبی هایی کار آمد است که کوچک باشند. برای تتوهایی با وسعت زیاد این روش جوابگو نمی باشد.

در تتوهایی با وسعت زیاد پزشک بعد از عمل برداشتن تتو از پیوند پوست استفاده می نماید که زیاد خوش آیند نخواهد بود. این روش پیوند پوست این احتمال وجود دارد که پوست شما دچار عفونت شود و مشکلات بسیاری را برای شما به همراه بیاورد. احتما پس زده شدن پوست پیوندی بر روی پوست شما نیز دور از انتظار نیست.

جراحی برای پاک کردن تتو از روی پوست می بایست توسط پزشک انجام شود. برای انجام عمل پوست پیش از شروع به عمل با بی حسی موضعی بی حس می گردد. بعد از این مرحله که پزشک مطمئن شد بیمار درد را حس نخواهد کرد شروع به بریدن بخشی از پوست که خالکوبی دارد می نماید. بعد از برش کامل این منطقه پوست اطراف آن به هم دوخته می شود. در این روش باید به این نکته توجه نمود که امکان باقی ماندن جای بخیه وجود دارد. بهبود منطقه جراحی شده نیز بسته به وسعت آن ممکن است تا چند هفته ادامه یابد.

 

پاک کردن تتو

 

پاک کردن تاتو با استفاده از روش میکروپیگمنتیشن:

در برخی از مواقع پاک کردن تتو از روی پوست با لیزر یا جراحی امکان پذیر نمی باشد و یا اقدام به استفاده از این روش ها آسیب زا خواهد بود. یکی از این موارد پاک کردن تتو ابرو یا چشم می باشد که استفاده از لیزر یا جراحی در این مناطق می تواند خطرناک باشد و به چشم آسیب برساند یا باعث از بین رفتن موی ابرو شود.

بهتر است در استفاده از روش میکروپیگمنتیشن یا ریمو ابرو، کار پاک کردن ابرو خود را به یک پیگمنتر حرفه ای بسپارید. در این روش رسیدن به شناخت دقیق از رنگدانه های پوست بسیار مهم می باشد و این شناخت بخش عمده خود را مدیون تجربه پیگمنتر است.

یک پیگمنتر حرفه ای باید بتواند با ترکیب مواد رنگی بسازد که با پوست شخص مورد نظر همرنگ باشد و به این ترتیب از طبیعی بودن آن مطمئن شود. در این صورت رنگ ساخته شده بر روی پوست به صورت وصله دیده نمی شود و در ترکیب با پوست مثل روز اول پوست بخش تتو شده همرنگ با دیگر بخش های پوست می شود.

در این روش با توجه به اینکه تتو شما چگونه است تعداد جلسات متفاوتی برای پاک کردن تتو مورد نیاز است. عوامل مهم در این زمینه به میزان رنگ تتو موجود در پوست و همچنین عمق آن بستگی دارد. میزان تیرگی رنگ نیز از موارد بسیار مهم در این زمینه به شمار می رود. قدمت تتو روی پوست نیز در پاک کردن آن بسیار تاثیرگذار می باشد. باید توجه داشت که در این روش این احتمال وجود دارد که تتو مورد نظر به صورت کامل پاک نشود و به صورت کمرنگ تر همچنان باقی بماند.

 

انواع روش های پاک کردن تتو

 

پاک کردن تتو و درم آبریژن:

این شیوه از پاک کردن تتو از روی پوست بدن در دسته بندی روش های جراحی می باشد. در این روش یک متخصص پوست منطقه ای را که دارای خالکوبی است بی حس می نماید همانگونه که در هنگام جراحی این کار را انجام می دهند. در مرحله بعد، پوست لایه بالایی تتو توسط یک دستگاه ساییده می شود و جوهر مورد استفاده برای تتو خود را نشان می دهد. در این مرحله این جوهر از زیر پوست بیرون کشیده می شود. همانگونه که مطرح شد این روش از آنجایی که جزو روش های جراحی قلمداد می شود در مطب پزشکی انجام می گیرد.

مدت زمان انجام این عمل نیز با توجه به این که اندازه خالکوبی چقدر است می تواند متفاوت باشد. همچنین وجود رنگهای مختلف در خالکوبی بر مدت زمان انجام آن تاثیر می گذارد. در این نوع از پاک کردن تتو چون پوست سابیده می شود، درد زیادی را همراه دارد. در رابطه با میزان تاثیرگذاری آن نیز باید گفت که این روش نمی تواند در حد لیزر کردن و جراحی موثر باشد.

 

پاک کردن تتو از روی پوست دست

 

برای استفاده از این روش افراد باید این نکته را د رنظر بگیرند که حساسیت پوستی یا مشکلات پوستی نداشته باشند. در این روش آن دسته از افرادی که پوست تیره رنگی دارند احتمال تغغیر رنگدانه های پوستی شان بسیار بیشتر است.

بعد از انجام پاک کردن تتو به این روش، پوست شما برای چندین روز ممکن است سوزشی را حس کند و حتی در مواقعی دچار خونریزی گردد. بعد از بهبود این حالت پوستتان به رنگ صورتی در می آید که بعد از مدت زمانی خاص که معمولا چندین ماه به طول می انجامد و البته به نوع پوست شما نیز ارتباط دارد، این اثرات التهاب از بین می رود.

این نکته را در رابطه با این روش در نظر داشته باشید که اگر این روش برای شما موفقیت آمیز نباشد باید بعد از انجام آن هزینه هایی برای بهبود پوستتان پرداخت کنید.

 

کدام روش بهترین روش برای پاک کردن تتو می باشد:

در جواب سوالی که می خواهد یک روش را به عنوان بهترین روش برای پاک کردن تتو برگزیند باید بگوییم که این مورد بستگی به این دارد که پوست شما چه ویژگی هایی دارد و تتو مورد نظری که می خواهید پاک کنید در کدام بخش از بدنتان قرار داشته باشد. با توجه به این دو مورد و اطلاعاتی که از هر کدام از روش ها مطرح کردیم باید بهترین تصمیمی را که برای شما مناسب است بگیرید و به عوارض آن ها نیز توجه نمایید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

 

نکات مهم در رابطه با پاک کردن تتو:

باید به این نکته بسیار مهم در رابطه با پاک کردن تتو هم اشاره کرد که تتوهای غیرحرفه ای که همراه با زخم پوست می باشند و یا دارای ناهمواری بر روی پوست هستند کاری بسیار دشوارتر و سخت تر و در عین حال با عوارض بیشتر نسبت به تتوهایی هستند که به صورت حرفه ای ایجاد شده اند، بنابراین برای انجام تتو روی پوست نیز باید دقت زیادی کرد چرا که انجام غیر حرفه ای آن هم زیبا نخواهد بود و هم مشکلات بعدی برای پاک کردن تتو را نیز به همراه خواهد داشت. توجه داشته باشید که یکی از دلایل اقدام برای پاک کردن تتو نیز وجود تتوهای غیر حرفه ای می باشد.

پاک کردن تتو از روی پوست های تیره در حالت کلی و در بسیاری از روش ها کاری سخت تر نسبت به پوست های روشن است.

رنگ خود تتو و میزان عمق آن در پوست نیز بر روی نحوه پاک کردن آن در روش های مختلف تاثیر می گذارد و پاک کردن تتو را دچار سختی های خاص به خود می کند.

 

پاک کردن تتو دست

 

هزینه های بعدی برای ترمیم پوست بعد از پاک کردن تتو در همه روش های موجود برای این کار می تواند وجود داشته باشد، اما در روش هایی که عوارض زیادی دارند این هزینه ها بیشتر خود را نمایان خواهد کرد، بنابریان باید با دقت و وسواس زیاد اقدام به انتخاب یک روش مناسب برای این منظور نمایید تا عوارض آن در حداقل ترین حالت خود باشد و شما را وادار به صرف هزینه های بعد از آن نیز نکند.

 

نکته پایانی:

یک نکته بسیار مهم دیگر این است که روش های زیادی برای پاک کردن تتو پیشنهاد می شود اما واقعیت این است که این روش ها معمولا پایه علمی ندارند. یکی از این روش ها استفاده از کرم های پاک کننده تتو می باشد. بهتر است برای پذیرش انجام یک روش ها حتما در مورد آن تحقیق کنید و با پزشکان و متخصصان در این زمینه مشورت نمایید و سپس اقدام به انتخاب یک روش خاص کنید؛ همچنین سعی کنید در تمامی روش ها از افراد متخصص برای پاک کردن تتو از روی پوستتان کمک بگیرید و این کار مهم را که ارتباط مستقیمی با زیبایی شما دارد به آن ها بسپارید.

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 10:05:22
سلام
یه روش خیلی خوب برای اینکه افراد موقع تاتو و بعد از اون درد نکشند استفاده از فوم تمیز کننده پوست پروتون هست.
https://kaladerm.ir/product/skin-cleans-proton-foam/
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: