دوشنبه 29 بهمن 1397 - 13:02:05

مراقبت بعد از هاشور ابرو

نکات مهم در مورد هاشور ابرو

هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن بهتر است یا میکروبلیدینگ؟

 

مراقبت بعد از هاشور ابرو

 

هاشور ابرو یکی از روش های رایج تاتو برای پرپشت نشان دادن و حالت دادن ابرو است و مانند هر فرآیند و پروسه آرایشی دیگر به زیبایی بیشتر چهره کمک می کند. توجه به مراقبت بعد از هاشور ابرو برای داشتن بهترین نتیجه حائز اهمیت است. در مقاله مراقبت بعد از هاشور ابرو قصد داریم به بیان تمام نکات مروبط به هاشور ابرو بپردازیم تا با رعایت آنها نهایت رضایت را از نتیجه کار داشته باشید.

 

تکنیک هاشور ابرو چیست؟

 

امروزه هاشور ابرو از رواج بسیار زیادی برخوردار بوده و مورد استقبال خانم ها قرار گرفته است. این روش که در واقع همان تاتو اما به شکل متفاوت تری است، ظاهر ابروها را اصلاح کرده و در متقارن نشان دادن آن بسیار کارآمد است. در عین حال، موجب مصنوعی نشان دادن ابروها که به وسیله روش های قدیمی تاتو پدید می آمدند، نخواهد شد. هاشور ابرو با نام آرایش نیمه دائمی نیز شناخته می شود که انواع مختلفی دارد. از این لحاظ به هاشور ابرو نیمه دائمی گفته می شود که نسبت به روش های قدیمی تاتو از ماندگاری بالایی برخوردار نیست. 

 

انواع هاشور ابرو

هاشور ابرو انواع مختلفی دارد که افراد با توجه به ویژگی های ابروی خود می توانند نوع متناسب با خود را انتخاب کنند. انتخاب هاشور ابرو متناسب با ویژگی های چهره و ابرو موجب می شود طراحی زیباتر و طبیعی تری را تجربه کنید.

هاشور ابرو نچرال

یکی از بهترین روش ها برای داشتن ابروهایی زیبا، طبیعی و پرپشت، هاشور ابرو نچرال است. در این روش، ابروها شکل اصلی خود را حفظ می کنند و تنها قسمت هایی از ابرو که خالی هستند، هاشور زده می شوند.

هاشور ابرو کرکی

روش هاشور ابرو کرکی برای افرادی که ابروهای کم پشتی دارند، مناسب است. در این روش، لابه لای تارهای ابرو خطوط باریکی ایجاد می شود تا حالت طبیعی آن حفظ شود. ابروها در هاشور ابرو به روش کرکی حالت سایه داشته و پرتر و زیباتر نشان داده می شوند.

هاشور ابرو دو بعدی

هاشور ابرو دو بعدی برای افرادی که تمایلی به خط انداختن زیر ابرو ندارند و همچنین افرادی که جهت ابروهایشان رو به پایین است، کاربرد دارد. در این روش ابتدا خطوط ابرو رو به بالا هستند که به سمت دم ابرو خمیده می شوند و در انتهای ابرو خطوط هاشور رو به پایین زده می شون.

هاشور ابرو سه بعدی

در این روش، زمانی که کار هاشور به اتمام رسید، یک هایلایت همرنگ با هاشور یا رنگ روشن زده می شود و سپس با استفاده از یک رنگ سوخته تر، پرزهایی مانند موهای نازک در وسط کار کشیده می شود که شکل جذاب و طبیعی را برای ابروها به ارمغان می آورد. امروزه این روش بسیار پرطرفدار است.

هاشور ابرو تیغ ماهی

افرادی که تمایل دارند شکل جدیدی از طراحی ابرو را تجربه کنند، می توانند از هاشور ابرو به روش تیغ ماهی استفاده کنند. در این روش ابتدا شکل مورد نظر ابرو طراحی می شود و پس از تایید مشتری، هاشور به صورت درهم زده می شود.

هاشور ابرو هایلایت

در روش هاشور ابرو به روش هایلایت، هاشور به صورت کامل با رنگ قهوه ای تیره زده می شود و حد فاصل بین آن ها را با خط هایی به رنگ قهوه ای روشن طراحی می کنیم. برای این کار بهتر است از دو سوزن جداگانه استفاده شود.

هاشور ابرو ترکیبی

در این روش هاشور ابرو که به روش میکس نیز معروف است، دم ابرو را سایه زده و سر ابروها هاشور می خورد. این روش بسیار جذاب و طبیعی است.

 

 

 

انواع هاشور ابرو

 

نکات عمومی در مورد حالت و رنگ هاشور ابروها

 

بعد از هاشور ابرو ممکن است محل انجام آن روی ابروها تیره تر از حد معمول به نظر برسد و به گونه ای باشد که گویی آن را نقاشی کرده اند. اما این رنگ به مرور و تا چند هفته آینده کم رنگ شده و پس از بهبودی، منطقه مورد نظر طبیعی تر به نظر خواهد رسید. البته این تغییر بستگی به میزان لایه برداری پوست دارد. معمولا پروسه لایه برداری بین 4 تا 5 روز بعد از هاشور بوده و پس از 1 هفته نتیجه نهایی مشخص خواهد بود. البته ممکن است رنگ ابروها بیش از اندازه کم رنگ شود که در این صورت نیز نیازی به نگرانی نیست. با جلسه های ترمیم، ابروها حالت و زیبایی خود را به دست می آورند.

 

قیمت هاشور ابرو

 

قیمت هاشور ابرو نسبت به مدل انتخابی مشتری متفاوت است؛ اما معمولا حدود قیمت ها شبیه به هم است. به عنوان مثال، اگر قیمت هاشور ابرو نچرال قیمت متفاوتی نسبت به هاشور ابرو دو بعدی خواهد داشت. البته محل قرارگیری مرکز هاشور ابرو و نوع مواد به کار رفته در تاتو نیز در تعیین قیمت آن بسیار موثر خواهند بود. مثلا اگر قیمت تاتوی ابرو در سالن آرایشی جنوب شهر تهران معادل 300 هزار تومان باشد، همین کار در آرایشگاه شمال شهر قیمتی برابر با 800 هزار تومان دارد.

مورد دیگری نیز که در تعیین هزینه تتو موثر است، انجام کار توسط شخص حرفه ای می باشد. به عنوان مثال اگر هاشور ابرو در محیطی کاملا تخصصی و تحت نظر پزشک متخصص صورت گیرد، هزینه ای متفاوت از سالن های آرایشی خواهد داشت.

 

آیا هاشور ابرو موجب سرطان می شود؟

 

برخی تحقیقات حاکی از آن هستند که جوهرهای هاشور ابرو حاوی مواد شیمیایی خطرناکی از جمله مواد سرطان زا هستند. آن طور که از مطالعات مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا بر می آید، در جوهر های هاشور ابرو، فلزهای سنگینی همچون آرسنیک، سرب، نیکل، مواد نگهدارنده و باکتری وجود دارد. حتی در یکی از بیانیه های آژانس مواد شیمیایی اروپا این گونه آمده است که جوهرهای تاتو و آرایش دائمی احتمالا حاوی مواد خطرناکی هستند که موجب بروز سرطان، جهش های ژنتیکی، نازایی، آلرژی و اثرات مخرب دیگر خواهند شد. علاوه بر این، سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز از احتمال وجود باکتری در جوهرهای مورد استفاده در هاشور ابرو و تاتو خبر داد.

رنگ هایی که در روش سنتی تاتو مورد استفاده قرار می گرفته، در واقع جوهر هایی رنگی هستند که در تمامی تحقیقات انجام شده ثابت شده است که این رنگ ها سمی هستند و به هیج وجه نباید در پوست تزریق شوند.

رنگ های هاشور ابرو از پیگمنت های رنگی مورد تایید FDA ساخته می شود که بر اساس آزمایشات، ایمن بودن این پیگمنت ها ثابت شده است. رنگ های مورد استفاده در هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن بر اساس ترکیبات اصلی به کار برده شده به دو دسته معدنی (inorganic) و ارگانیک (organic) تقسیم میشونداز سال 1982 تا کنون هیچ گونه عوارضی در مورد رنگ های معدنی و ارگانیک گزارش نشده در حالی که جوهرهای سنتی معمولا باعث ایجاد التهاب و عفونت می شدند.

 

انواع رنگ جوهر هاشور ابرو

 

رنگ های معدنی هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن

رنگ های معدنی رنگ هایی هستند که در ساختار آنها از اکسید های متنوع آهن به عنوان پیگمنت رنگی استفاده می شود. اکسید های آهن به دلیل داشتن پایداری شیمیایی، سمی نبودن و ایمن بودن در ساختار رنگ های میکروپیگمنتیشن مورد استفاده قرار می گیرند و مورد تایید FDA نیز هستند.

اکسید های آهن رنگ های متنوعی دارند که سه نوع اصلی آنها رنگ های زرد، قرمز ومشکی هستند که به ترتیب با فرمول شیمیایی FeO(OH)، Fe2O3 و Fe3O4 شناخته می شوند. اما گاهی اوقات پیگمنت های معدنی در میکروپیگمنتیشن نتایج دلخواه را به پیگمنتران و مشتریان نمی دهد. از جمله معایب این رنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- رنگ های مات و کدر
- کاشت سخت تر در پوست در مقایسه با رنگ های ارگانیک
- پاک شدن آسان از پوست
- عدم پاک شدن آسان با لیزر
- تغییر رنگ به تناژ قرمز بعد از چند ماه یا سال

رنگ های ارگانیک هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن

بعد از رنگ های معدنی، گروه جدید از رنگ های میکروپیگمنتیشن وارد بازار شدند که با نام رنگ های ارگانیک شناخته می شوند. در این پیگمنت ها منظور از ارگانیک، طبیعی بودن ساختار این رنگ ها نیست، بلکه کلمه ارگانیک به ساختار شیمیایی این رنگ ها اشاره می کند. ترکیبات ارگانیک در علم شیمی به نام ترکیبات آلی شناخته می شوند که در ساختار این ترکیبات، کربن عنصر اصلی به شمار می رود. در میکروپیگمنتیشن نیز پیگمنت های ارگانیک به پیگمنت هایی گفته می شود که به جای اکسید فلزات از ترکیبات کربنی به عنوان پیگمنت استفاده می شود. در رنگ های ارگانیک نیز از پیگمنت هایی استفاده می شود که مورد تایید FDA هستند.

از مزایایی که رنگ های ارگانیک در مقایسه با رنگ های معدنی دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- پیگمنت های شفاف تر
- کاشت بهتر در پوست
- انتقال رنگ بهتر در پوست
- ماندگاری بیشتر
- عدم تغییر به تناژ قرمزی

 

هاشور ابرو با بلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن؟

 طراحی ابرو در روش میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن دارای دوره بهبودی کوتاه تر، هزینه و ماندگاری کمتری است. علاوه بر این، برای افرادی که به دنبال طراحی طبیعی تر ابروها هستند، گزینه مناسب تری می باشد. مدت زمان ماندگاری طراحی ابرو در روش میکروبلیدینگ، حدود یک تا سه سال است؛ در صورتی که این مدت زمان در روش میکروپیگمنتیشن به حدود دو الی پنج سال می رسد.

در روش میکروبلیدینگ  از قلم بلید استفاده می شود که به صورت دستی و بدون موتور است. همچنین دارای سوزن های یکبار مصرف فلت یا اسلوپ بوده که با فشار دست سوزن به صورت مو روی پوست حرکت داده می شود. این در حالی است که در روش میکروپیگمنتیشن از قلم دارای موتور برقی با قابلیت تنظیم دور موتور به کار گرفته می شود. در روش میکروبلیدینگ، دوام رنگ در پوست نسبت به میکروپیگمنتیشن بسیار کمتر است. دلیل این امر نیز سطحی بودن فشار سوزن روی پوست است که رنگ در لایه اولیه پوست قرار می گیرد. هزینه هاشور در روش میکروبلیدینگ نیز کمتر از روش میکروپیگمنتیشن است.

 

کدام مرکز هاشور ابرو را انتخاب کنم؟

انتخاب مرکز هاشور ابرو به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم ترین آن ها، روش های میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ و فیبروز است. در واقع شما اول باید با خود فکر کنید و ببینید که قصد انجام هاشور ابرو به کدام یک از روش های مذکور را دارید. در مرحله بعد باید یک تحقیق اجمالی راجع به مراکز مورد نظر خود انجام دهید و چندین نمونه کار مشاهده نمایید. ما لیستی از بهترین و معتبرترین مراکز هاشور ابرو را برای شما گردآوری کرده ایم که جهت مشاهده آن ها و نمونه کارهایشان می توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

مراقبت های قبل از هاشور ابرو

 

  1.  عدم مصرف مشتقات کافئینی
  2.   قرار نگرفتن در مقابل اشعه UV
  3.   انجام ندادن لایه برداری و میکرودرم
  4.   پرهیز از داروهای تحریکی پوست
  5.   استفاده از داروی مناسب جهت پیشگیری از ایجاد تب خال (آسیکلوویر)

 

مراقبت های قبل و بعد از هاشور ابرو


مراقبت های بعد از هاشور ابرو

 

  1. در طی یک هفته ای که ابروها در حال ترمیم هستند، روزی 2 تا 3 بار روی ابرو لایه نازکی پماد مخصوص مالیده شود.

  2.  اگر صورت خود را آرایش کردید، برای پاک کردن آرایش از روغن بچه و یا صابون ملایمی استفاده کرده و به کمک آب آن ها را شسته و پاک کنید.

  3. خشک کردن ابروها  باید آرام و ملایم انجام شود و به صورت ضربه های آرام باشد. از مالش ابروها خودداری کنید.

  4.  در مدتی که ابروها در حال بهبود هستند از قرار گرفتن در زیر آفتاب مستقیم خود داری کنید.

  5.  درزمان بهبودی به مدت طولانی در آب قرار نگرفته و یا اجازه ندهید آب دوش به طور مستقیم روی ابروها بریزد.

  6.  در هفته اول بهبودی بهتر است صبح ها و عصرها، روی ابروها کمپرس آب یخ قرار داده و این کمپرس را به مدت 10-15 دقیقه روی ابروها نگه دارید. این کار را می توانید در چهار روز اول هم انجام دهید.

 

پس از آن که پروسه بهبودی هاشور ابرو تکمیل شد، می توان به صورت معمولی مراقبت بعد از هاشور ابرو را انجام داد. برای هر بار بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید تا ابروها محو نشوند. برای پاک کردن آرایش از روی ابروها نیز از یک تکه پنبه آرایشی کمک گرفته و از مالیدن و فشار دادن آن ها خود داری کنید. امیدواریم این مقاله از وب سایت رژلب مورد پسندتان قرار گرفته باشد. چنانچه هر گونه سوال یا نظری در این رابطه داشتید، آن را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 09 اسفند 1395 - 07:13:51
خیلی خوب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: