یکشنبه 22 مهر 1397 - 13:31:18

6 تکنیک برای کوتاهی مو به شیوه ای بی نقص

 

برای کوتاهی مو به چه نکاتی باید توجه داشت

کوتاهی مو به شیوه ای بی نقص 

 


 

کوتاهی مو مانند نواختن موسیقی است. برای اینکه نتیجه بهتری بدست بیاورید؛ باید همزمان به ریتم، هماهنگی و در عین حال زیبایی کار توجه کنید. قبل از دست بردن به قیچی باید شکل صورت و سر فرد را کاملاً، مد نظر قرار داده و با توجه به حجم موی و سلیقه مشتری، نتیجه دلخواه را به او نشان دهیم. با این حال 6 نکته کلیدی وجود دارد که می تواند در هر کوتاهی کار شما را بی نقص و زیبا کند. برای آموختن 6 تکنیک کلیدی این مقاله از سایت آرایشگری رژلب، را دنبال کنید.

تکنیک اول: داشتن ابزار کار مناسب برای کوتاهی مو

 یک ست وسایل کوتاهی مو، شامل: قیچی های مناسب اعم از قیچی تیغ دار، قیچی دندانه دار و قیچی استاندارد کوتاهی به علاوه  تیغ کوتاهی مو و سایر وسایل مورد نیازانتخاب کنید. بهتر است در ابتدای کار، اندکی بیشترهزینه کنید و تا مدت طولانی از کیفیت ابزارتان اطمینان خاطر داشته باشید. همچنین به روز ترین وسایل کوتاهی مو را همیشه در اختیار داشته باشید تا علاوه بر پاسخگویی به جدیدترین نیازهای مشتری، هیچگاه در هیچ زمینه از لحاظ ابزار کار کمبود نداشته باشید. البته در این زمینه نیاز نیست زیاده روی کنید، بلکه همیشه ابزار کاربردی و جنس خوب انتخاب شماره یک است.

 

ابزار مناسب برای کوتاهی مو

 

تکنیک دوم: استفاده از کششی یکنواخت برای کوتاهی مو

هنگام کوتاهی مو، گرفتن مو و کشیدن آن به سمت مورد نیاز برای ایجاد خطوط صاف و یکنواخت الزامی است. برای اینکه در نهایت نتیجه تمیزتری بدست آورید به میزان کشیدگی مو توجه کنید. باید همواره کشیدگی موها به یک اندازه باشد تا نتیجه دلخواهی بدست آورید.

تکنیک سوم : جهت دهی مناسب برای کوتاهی مو

با جهت دهی به موها، هنگام کوتاه کردن، می توانید روی مو حجم و بافت به وجود بیاورید. با کشیدن مو در جهتی مخالف رویش مو، برش های حالت دار به مو می خورد و با رها کردن و بازگشت آن تکه به محل اصلی خود، شاهد باف و لایه لایه شدن ظرف در عین حجم گرفتن موها خواهیم بود.

تکنیک چهارم: توجه به ارتفاع مو در حین کوتاهی

منظور از ارتفاع، همان حجم و قد مو است که باید با توجه به شکل سر در هر ناحیه تفاوت داشته باشد. به این معنی که اگر قرار است مویی را کوتاه کنید، باید لایه پایینی از لایه بالایی اندکی بلندتر باشد که البته این قانون برای موهای چتری به گونه دیگری صدق میکند. هنگام کوتاهی مو همواره باید ارتفاع مو را کنترل کنید.

 

تکنیک پنجم: دقت در فرم کوتاهی مو

هنگام کوتاه کردن مو به مدل گرفتن دست و جهت قیچی زدن باید توجه ویژه ای داشته باشید. اگر مو را از پشت سر به صورت افقی کوتاه کنید، موها حالت صاف و کم حجم پیدا می کند. اگر موها را بین انگشت به صورت افقی بگیرید و به سمت صورت بکشید. موها دور صورت و به طرف صورت برش می خورند و اگر به همین صورت و عمودی مو را به طرف عقب بکشید و موها به حالت خارج از صورت حالت می گیرند. دقت کنید که موقع کوتاهی مو به شکل سر فرد دقت کنید و موها را با توجه به فرم سر و در جهت آن کوتاه کنید.

تکنیک ششم: دقت در لیر کردن مو

لیر کردن و خرد کردن مو به ویژه وقتی موهای گردن خیلی کوتاه است کار دشواری است. در این مواقع از شانه های کوچک، مانند شانه های جیبی مردانه برای تنظیم مو در جهت دایره ای سر استفاده کنید. به این ترتیب که انگشت خود را موقع گرفتن مو کاملاً به سر بچسبانید و لایه زیرین را معیار حرکت خود قرار دهید. بنابراین کوتاهی مو را از گردن شروع کنید تا خط معیار شما در ابتدا برای کوتاهی تا بالای سر شکل بگیرد.
برای رسیدن به نتیجه متفاوت، ابتدا باید طرز فکرتان را تغییر دهید و شیوه های اشتباه را کنار بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: