یکشنبه 20 آبان 1397 - 15:18:04

دو مدل جدید کوتاهی برای موهای بلند و کوتاه

 

 

دو مدل کوتاهی مو 2018

مدل های کوتاهی مو زنانه

 

 

 

 

اغلب خانم ها، هرگاه احساس روزمرگی و کسالت دارند، با رفتن به آرایشگاه یا خرید کردن از مغازه های خوش آب و رنگ، سعی می کنند که حس و حال خود را تغییر دهند. "کوتاهی مو" نیز، جزء این امور خوشایند و لذت بخش است که با انجام آن احساس سبکی و آراستگی بیشتری می کنیم.

شاید برخی از شما دوست دارید که حس و حال خود را با کوتاهی مو عوض کنید؛ امّا نمی دانید جدیدترین مدل برای کوتاهی مو کدام است. به همین خاطر در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، ما سعی داریم به شما عزیزان دو مدل جدید کوتاهی برای موهای بلند و کوتاه را آموزش دهیم با ما همراه باشید.

 

 

 

کوتاهی مو جدید

 

 

 

پیش از اینکه این دو مدل موی جدید را به شما آموزش دهیم، می خواهیم به برخی از مهمترین نکات درباره کوتاهی مو پاسخ دهیم:

 

 "آیا کوتاهی مکرر مو باعث رشد و تقویت مو می شود؟"

 

اصولاً دور ریختن ساقه مو، تأثیر مستقیمی بر رشد موها ندارد. زیرا موهای ما از ساقه رشد نمی کند. ساقه مو، تأثیری روی فولیکول های پوست سر، که تعیین کننده سرعت و حجم مو است، ندارد. بنابراین اصلاح و کوپ، صرفاً باعث می شود، موهای شما در شرایط سالم تری رشد کنند.

 

 برای کوتاهی زیاد مو هرگز ریسک نکنید

 

بسیاری از خانم ها که موی بلندی دارند، گاهاً از مشکلاتی که موی بلند دارد، خسته می شوند و تصمیم می گیرند موی خود را خیلی کوتاه کنند. امّا بعد از این کار پشیمان می شوند، چون همواره موی بلند زیبایی و جذابیت خاصی به ظاهر فرد می دهد. بنابراین اگر 100 درصد مطمئن نیستید که می خواهید موهایتان را بیش از حد کوتاه کنید، قسمت کوچکی از موهایتان را که کمتر از مقداریست که در نظر دارید ، کوتاه کنید. همیشه فرصت این را دارید که موهایتان را کوتاه کنید بنابراین از مقدار کوتاه تر شروع کنید تا ببینید ابتدا چه احساسی به آن دارید.

 

 کوتاهی مو را به صورت متناوب و در فواصل زمانی مختلف انجام دهید

 

گاهی فواصل زمانی بین پیرایش موهای خود را تغییر دهید، مثلاً به جای مرتب سازی معمول 6 یا 8 هفته ای، وقفه ای 3 یا 4 ماهه، بین پیرایش موها ایجاد نمایید. زیرا حدوداً هر سه یا چهار ماه، انتهای موها شروع به دو شاخه شدن می کند. اصطلاحاً موهای شما موخوره می گیرد و این زمانی است که موهای شما واقعاً نیاز به کوتاهی دارد.

 

 آیا گردن خود را دوست دارید؟

 

آیا با گردنتان راحت هستید؟ یا احساس می کنید که پس از کوتاهی، گردن شما درازتر از سابق به نظر می سد؟ وقتی موهایتان را کوتاه میکنید ، مویی ندارید تا گردنتان را پشتش پنهان کنید. برخی از ما فقط فصل تابستان را برای کوتاهی مناسب می داینم چون در زمستان برای گرم تر ماندن به موهای بلند خود نیاز داریم. پس اگر واقعاً همه جوانب را سنجیده اید، این کار را انجام دهید.

 

 برای کوتاهی مو به جنس موهایتان توجه کنید

 

برای کوتاهی مو باید، جنس موهایتان را در نظر بگیرید. اگر موهای شما مجعد و ضخیم، است با تکه هایی که کاملاً متقارن و یکدست نیستند، زیباتر می شوند. در صورتی برای موهای شما صاف، است، هر چقدر این تقارن و تناسب حفظ شود، بهتر است.

 

 

 اگر موخوره دارید، بدانید زمان کوتاهی مویتان فرا رسیده است

 

اگر به صورت مرتب موهای خود را کوتاه نکنید، موخوره های پایین مو بیشتر شده و به تدریج به سمت بالای مو می آیند و باعث شکنندگی و ضعیف شدن موهای شما می شوند. اگر در پایین موهای خود، تعدادی موی دو شاخه شده مشاهده نمودید، یعنی زمان آن است که به برای کوتاهی مو اقدام کنید.

 

 قبل از کوتاهی مو شامپو نکنید

 

به هر حال بعد از کوتاهی، شما باید موهای خود را بشویید. پس نیازی نیست که دو بار موها و پوست سر خود را شسته و خشک نموده و به آنها آسیب بزنید.

 


 

 

 

کوتاهی موی بلند

 

 

 

 

 کوتاهی موی بلند

 

اصولاً کوتاهی موی بلند نسبت به مویی که کوتاه است، کار به مراتب راحت تر و آسان تری است. البته این در صورتی است که کوتاهی مو، لیر یا همان خورد نباشد. اگر مدل کوتاهی موی شما لیر یا همان خورد است، توصیه می کنیم، اول موهای خود را یکدست کنید و سپس شروع به کوتاهی مو کنید. در این قسمت ما به شما یک کوتاهی مو جدید را آموزش می دهیم:

 

مرحله اول برای کوتاهی مو زنانه جدید:

 موها را تقسیم بندی کنید

با یک شانه دم باریک، قسمت بالایی مو و بقیه قسمت ها را به ترتیب زیر جدا کنید:

موها را از گوش تا بالای سر و گوش دیگر جدا کرده و کلیپس بزنید. این قسمت، بخش فوقانی سر است.

بقیه موها را در پشت سر، از گوش تا گوش جدا کنید و تمام قسمت ها راکلیپس بزنید. بجز قسمت پایینی پشت سر. به اندازه 2.5 سانت، قطر مو را از پایین آماده کوتاهی کنید.

 

مرحله دوم برای کوتاهی مو زنانه جدید:

 موهای پشت سر را کوتاه کنید

موها را با شانه دم باریک به سمت زمین شانه زده تا مطمئن شوید، تمام موها در یک جهت قرار گرفته اند و بعد به دو بخش راست و چپ آن را تقسیم می کنیم. موهای سمت راست را اول کوتاه کنید. با یک دست مو را با کمی فشار بین انگشت اشاره و انگشت وسط قرار دهید و نصف آن اندازه ای که می خواهید کوتاه کنید، قیچی بزنید.مثلا اگر 2.5 سانت قرار است کوتاه کنید، 1.5سانت قیچی بزنید. برای کوتاه کردن قسمت چپ، مقداری مو از قسمت راست به عنوان راهنمای بلندی مو بردارید. بعد قیچی بزنید تا هر دو طرف یک اندازه باشد.

به بخش بعدی مو بپردازید و آن را از کلیپس آزاد کنید. مانند مرحله قبل آن را شانه زده و به دو قسمت راست و چپ تقسیم کنید. حواستان به راهنمای بلندی مو از مرحله قبل باشد، طبق راهنما مو را کوتاه کنید و این بخش را هم مانند مرحله قبل به پایان برسانید.

 

نکته : موهای فر وقتی خیس هستند بلندتر می شوند بنابراین زمانیکه موخشک است و میخواهید، فقط 2.5 سانت آن را کوتاه کنید، موقع کوتاهی 0.5 سانت آن را قیچی کنید، چون موها در این زمان خیس هستند.

 

مرحله سوم برای کوتاهی مو زنانه جدید:

 موهای جلوی سر را کوتاه کنید

بخش فوقانی سر را آزاد کنید و به دو قسمت تقسیم کنید. مو را به اندازه 2.5 سانت از گوش جدا میکنیم، بقیه را کلیپس میزنیم و شروع به کوتاه کردن از شقیقه به پشت سر می کنیم و از شقیقه می رویم.

اول سمت راست سر را کوتاه کنید و مقداری از مو به عنوان راهنما از پشت سر بردارید و شروع به کوتاه کردن کنید. بعد از آن، سمت چپ را به همان ترتیب انجام دهید و در آخر از دو طرف سر مو را اندازه کنید و سعی کنید منظم و یکسان باشند.

 

کوتاهی موی زنانه جدید

 

 

 

 مدل کوتاهی مو 2018

قطعاً کار شما برای کوتاهی موی کوتاه، سخت تر است، زیرا مدل موها، بیش از پیش خود را نمایان می کند. کوتاه کردن موها باعث نمی شود که مراقبت از آنها راحت تر شود. بلکه نگهداری از موهای کوتاه، مستلزم صرف زمان بیشتری است، تا حالت و سبک موهای شما در وضعیت مناسبی بماند. ما در اینجا یک مدل کوتاهی مو 2018 را برای شما انتخاب کرده ایم. برای انجام این کوتاهی، مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

 

مرحله اول مدل کوتاهی مو 2018:

 موها را تقسیم بندی کنید

با یک شانه دم باریک، مو را قسمت کنید. یک قسمت فوقانی را به مانند مستطیل از گوش ها تا تاج سر جدا کنید و شانه بزنید. تمام سر را به چهار قسمت تقسیم کنید از گوش تا گوش به پشت سر و از قسمت صدفی سر به پایین.

 

مرحله دوم مدل کوتاهی مو 2018:

 موهای پشت سر را کوتاه کنید

موهای بخش فوقانی را رها کرده و از سمت چپ، مقدار کمی مو بردارید و به خوبی شانه بزنید. از چپ به راست و از پشت به جلو حدود 0.5 سانت کوتاه کنید. به خط جلویی مو که رسیدید 1.5 سانت کوتاه کنید.

نکته: در موهای کوتاه، گرچه شما کل مو را 0.5 سانت کوتاه می کنید؛ امّا قسمت هایی از آن بعد از اتمام کار بلندتر به نظر می رسند و این مسئله به دلیل شکل کروی سر است.

 

مرحله سوم مدل کوتاهی مو 2018:

 موهای جلوی سر را کوتاه کنید

 قسمت سمت چپ پشت سر را رها کرده و به راهنمای قسمت کوتاه شده قبلی توجه کنید و به بلندی راهنما مو را کوتاه کنید. از راست به چپ کار کنید. این کار را در قسمت چپ پشت سر، بخش فوقانی سمت راست و بخش پایینی سمت راست تکرار کنید.

 

مرحله چهارم مدل کوتاهی مو 2018:

بخش کناری مو را قیچی بزنید

به تقسیم بندی مو به شکل بخش های کوچک تر افقی از سمت چپ ادامه دهید. از راست به چپ 5/0 سانت قیچی بزنید. برای بخش کناری سمت راست صورت هم، همین کار را انجام دهید. کارتان را با شانه زدن موها به سمت جلو تمام کنید و هر اندازه که لازم هست این بخش را کوتاه کنید. اگر هنوز ترجیح می دهید، مدل کوتاهی مو 2017 خود را حفظ کنید با جستجوی عنوان "مدل مو 2017" در بخش مقالات رژلب می توانید با برخی از مدل های آن آشنا شوید.

 

 

 چگونه از ماشین اصلاح برای کوتاهی مو استفاده کنیم؟

 

یک محافظ برای حد کوتاهی خود انتخاب کنید و به دستگاه ضمیمه کنید(می توانید از گارد شماره 3 استفاده کنید). از پشت سر شروع کنید تا به تاج سر برسید، سپس موهای طرفین را با تعویض محافظ کوتاه کنید. برای موهای کناری سر از گارد شماره 2 می توانید استفاده کنید تا موها را کو تاه تر کند. برای استفاده ماشین اصلاح قوانینی وجود دارد که توصیه می کنیم عنوان کوتاهی مو مردانه، را در وبسایت رژلب وارد کنید تا با اصول استفاده از ماشین اصلاح بهتر آشنا شوید.

 

 چگونه از ماشین اصلاح برای خط مو استفاده کنیم؟

 

پایین گردن یک خط صاف ایجاد کنید تا کنار گوش را با ماشین اصلاح امتداد بدهید و خط بیندازید. این کار دقیقاً همانند کوتاهی مو مردانه انجام می شود. اگر دوست دارید، کوتاهی مو مدل کرنلی را برای خود انتخاب کنید، می توانید با جستجوی عنوان مدل موی کرنلی در بخش مقالات رژلب تصاویری از این مدل مو را ببیند. در صورتیکه پس از مراجعه به تصاویر کوتاهی مو مدل کرنلی، دوست دارید با نحوه کوتاهی آن به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید؛ به بخش ویدئوهای آرایشی رژلب مراجعه کرده و عنوان مدل کرنلی را جستجو کنید تا این مدل کوتاهی مو را آموزش ببینید.

 

 پس از کوتاهی مو کدام حالت برای براشینگ بهتر جواب می دهد؟

 

برای خانم هایی که موهایی با حالت طبیعی دارند، بهتر است که موهایشان موقع کوتاه شدن خشک باشد. در این حالت نتیجه کار بهتر خواهد بود. البته تشخیص این موضوع نیاز به آزمایش و تجربه کردن دارد.

 

 نکاتی برای کوتاهی مو در آرایشگاه

اگر فرصت کمی برای کوتاهی مو دارید و احساس می کنید با کوتاه کردن مو در منزل به نتیجه دلخواه نمی رسید، بهتر است به نکات زیر بدقت توجه کنید:


 

 مدل مورد نظر خود را بیابید

از آنجاییکه این روزها با زدن یک عنوان در جستجوگرهای مختلف می توانید صدها یا حتی هزاران عکس مرتبط را بیابید. توصیه ما به شما این است که بجای آنکه ساعت ها وقت خود را با دیدن مجلات آرایشگاه مورد نظرتان تلف کنید. بهتر است عناوینی چون: مدل کوتاهی مو 2018، مدل موی کرنلی، کوپ کردن، مدل کوتاهی موی جدید را جستجو کنید و پس از یافتن عکس مناسب آن را به آرایشگر خود نشان دهید تا احیاناً اگر مدل کوتاهی موی خود را در مجلات آرایشگاه نیافتید، چیزی را از دست ندهید.


 

 از آرایشگر خود نظرخواهی کنید

پس از یافتن عکس از مدل موی دلخواهتان، بهتر است آن را به آرایشگر خود نشان دهید و از او درباره اینکه آیا این مدل برای رنگ پوست و فرم صورت شما مناسب است، راهنمایی بخواهید. از سؤال پرسیدن نترسید، زیرا قطعاً آرایشگران با تجربیات و تخصص بالایی که در زمینه کوتاهی مو دارند، با خلاقیت بیشتری می توانند روی موهای شما کار کنند.


 

 یکبار دیگر آنچه مدنظرتان است را مرور کنید

حتماً شما نیز این موضوع را تجربه کرده اید که یک مدل کوتاهی تا سرشانه را انتخاب کرده باشید؛ امّا یک مرتبه با موی خیلی کوتاه مواجه شوید!!! برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است پیش از شروع کار آرایشگر دقیقاً آنچه در ذهن دارید را با وی در میان بگذارید. مثلاً بگویید: میخواهم پایه موهایم بلند بماند و تنها موها لیر را خورد شوند یا فقط قصدم از این کوتاهی از بین بردن موخوره است.


 

 اگر از مدل کوتاهی موی خود راضی نبودید

از حرف زدن نترسید! حتی بعد از اینکه کار موهایتان تمام شد، آرایشگران باز هم می توانند، مدل موی شما را تغییر دهند، پس اگر موهایتان دقیقا همانی نشده که می خواستید، چیزی بگویید! آنها دلخور نمی شوند، چرا که آرایشگران دوست دارند، مشتری با رضایت قلبی از آرایشگاه خارج شود.

 

بهر حال چه موی خود را در خانه کوتاه کنید یا برای کوتاهی مو به آرایشگاه مراجعه کنید؛ این دو مدل جدید کوتاهی برای موهای بلند و کوتاه می تواند دو گزینه مناسب برای انتخاب شما باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: