شنبه 26 آبان 1397 - 14:51:28

هفت نکته برای کوتاهی مو 2018


چطور مو کوتاه کنیم؟

چطور مانند یک آرایشگر حرفه ای موهایتان را کوتاه کنید؟

 


برای ما خانم ها کوتاهی موی بلند، تغییری بزرگ و حتی گاهی، کاری هولناک به نظر می آید، کاری که هرکسی قدرت ریسک آن را ندارد. امّا ما می خواهیم، امروز شما را قانع کنیم تا اگر واقعاً خواهان کوتاهی موی خود هستید، بدون تردید آن را انجام دهید. مقاله امروز ما در سایت رژلب  درباره هفت نکته مهم برای کوتاهی موی 2018 است. با ما همراه باشید. پیش از شروع نکات کوتاهی مو، لازم است طبق قولی که دادیم شما را برای کوتاهی موی بلند قانع کنیم:

 

 قدرت زنانگی یا نفوذ بیشتر، کدام را می پسندید؟


انگار داشتن موی بلند، حسی رویایی به ما می دهد و برای ما یادآور قصه های شاه پریان و راپانزل و بسیاری قصه های دیگر است. امّا با نگاه به برخی از هنرپیشه های مشهور یا مدل های معروف که مویی کوتاه دارند، می توانید روی تأثیری گذاری و نفوذ بیشتر چهره آنها صحه بگذارید. افراد دارای موی کوتاه نسبت به خانم هایی که موی بلند دارند، گویی یک وجه تمایز قدرتمند برای ظاهر خود انتخاب کرده اند.

 

 آیا از شامپو زدن فراوان یا گره خوردن موهایتان خسته اید؟

یکی از مزایای کوتاهی مو، صرفه جویی در میزان مصرف شامپوها و حالت دهنده ها یا نرم کننده هایی است که بکار می برید. یکی از دردسرهای موی بلند برای ما خانم ها بستن مو و سنگینی آن روی سر است یا گره خوردن آن موقع شانه کردن و یا خشک کردن موی بلند، با کوتاهی مو از شر همه از دردسرها خلاص خواهید شد.

 

 آیا موهای بلند و کم پشتی دارید؟


اگر موی بلند و کم پشتی دارید، همین حالا برای کوتاهی مو دست بکار شوید؛ زیرا کم پشتی مو در موهای بلند، بسیار محسوس تر از موی کوتاه است. وقتی موی خود را حتی به اندازه چند سانت، کوتاه می کنید، یک دست شدن انتهای موها موجب می شود که مو پرپشت تر و خوش فرم تر به نظر برسد.

 

 دوست دارید جوان تر به نظر برسید...

موی کوتاه نسبت به موی بلند شما را جوان تر و کم سن تر نشان می دهد، بخاطر همین است که اغلب مامان های ما به کوتاهی مو علاقه خاصی دارند.

 

کوتاهی موی دخترانه


 

 

اگر با تمامی این توصیفات برای کوتاهی موهایتان آماده هستید، نکات زیر را قدم به قدم دنبال کنید:

 

 نکته اول برای کوتاهی موی 2018

مو را آماده کنید

مو را بشویید. دقیقاً مانند یک هنرمند که بوم نقاشی جدیدش را آماده می کند، شما هم قبل از کوتاهی به موی تمیز احتیاج دارید. موی کثیف، حاوی مواد بسیاری است که اجازه نمی دهد، شما دقیق پایان کار خود را برانداز کنید. شامپو و نرم کننده مناسب، استفاده کنید. شامپوهای بسیار متنوعی برای تمامی موها وجود دارد؛ اعم از: شامپو برای موهای خشک، چرب، معمولی، رنگ شده، آسیب دیده و غیره. بنابراین متناسب با موی خود شامپو انتخاب کنید. اگر موهای حالت دار، گره گره یا ژولیده ای دارید، از شامپوی نرم کننده یا اسپری آن استفاده کنید. مسلماً نمی خواهید، موقع شانه زدن موها گیر کنند یا کنده شوند.

 

 نکته دوم برای کوتاهی موی 2018

مو را خیس نگه دارید

به این ترتیب، شما بهتر می توانید ببینید که چگونه وقتی که مو خیس است به طور طبیعی به زمین می افتد. همچنین، آسانتر می توان، خطوط راهنمای برش را دید و نظم برش های مو را بررسی کرد. به یاد داشته باشید، این نکته در مورد موهای صاف صدق می کند.

 کوتاه کردن موی فر یا حالت دار وقتی خیس است، به مراتب سخت تر است؛ چون آب باعث می شود مو به طور موقت لخت و صاف شود. اگر الگوی فر یا حالت آن را رعایت نکنید، ممکن است نتوانید به درستی کوتاهی مو را انجام دهید و در آخر بافت ناهماهنگی به دست بیاورید.

 اگر موی آمریکایی-آفریقایی دارید، قبل از اینکه کوتاهی مو را شروع کنید، آن را کاملاً خشک کنید.

 موی خیس بعد از برش سر جای خود می ایستد، بنابراین برش راهنما به وضوح دیده می شود.

 یک بطری اسپری آب، کنارتان قرار دهید تا در طول کار اگر مو شروع به خشک شدن کرد، از آن استفاده کنید و مو را دوباره مرطوب کنید.

 

 

کوتاهی موی جدید

 

 

 نکته سوم برای کوتاهی موی 2018


تحت شرایط خاص با موی خشک کوتاهی را انجام دهید

اطمینان حاصل کنید که موها خشک هستند، اگر دوست دارید، می توانید از کلیپس استفاده کنید یا لایه به لایه مو را تقسیم بندی کنید تا مطمئن شوید، برش هایتان نامنظم نیست. اگر نوک گیری انجام می دهید، می توانید از موی خشک استفاده کنید. اگر از لحاظ زمانی تحت فشارید، کار با موی خشک، باعث می شود، وقتتان را روی شستن و خشک کردن مجدد مو هدر ندهید.

 

 نکته چهارم برای کوتاهی موی 2018

انتخاب مدل مو

شکل صورت را تعیین کنید و ویژگی های آن را با کوتاهی مناسب تکمیل کنید: صورت بیضی ، گرد، قلب ، مربع، مستطیل، و الماس شکل
 

  دستورالعمل های دقیقی در رابطه با مدل موی خاصی که می خواهید انجام دهید، کسب کنید.

 ویدئوهای آموزشی ببینید، به یوتیوب سر بزنید و سراغ سایت های تخصصی کوتاهی مو بروید و دستورالعمل ها را دقیق اجرا کنید.

 مجله های تخصصی مو را ورق بزنید، بعضی از مجلات با چند عکس مراحل کوتاهی را با توضیحات نشان می دهند.

 سایت هایی که مواد آرایشی عرضه می کنند، معمولاً سایت هایی که شامل لینک آموزشی باشند را معرفی می کنند، همچنین اینستاگرام و پینترست هم برای ایده گرفتن بسیار ارزشمند اند.

 با اصطلاحات تخصصی این حرفه آشنا شوید. شما باید با اصطلاحاتی که یک آرایشگر در هنگام کوتاهی مو استفاده می کند، آشنایی داشته باشید تا بتوانید دستورالعمل های آن را به طور دقیق تری دنبال کنید.

 زاویه، نشان دهنده وضعیت قیچی موقع کوتاهی است. ممکن است افقی یا عمودی باشد و یا در زاویه 45 درجه باشد.

 بلندی مو، اشاره دارد به جهتی که مو را گرفته و برای کوتاه کردن نگه می دارید. وقتی نوک مو به سمت زمین باشد زاویه بلندی آن صفر است. وقتی نوک مو به موازات زمین باشد، زاویه آن 90 درجه است. زمانیکه نوک مو را به سمت سقف بلند می کنید و عمود به سقف می شود، زاویه بلندی 180 درجه می شود.

  Razoring یا کوتاهی با تیغ، تکنیکی است که برای ایجاد لایه های ریز و یا کم کردن حجم و نازک کردن مو استفاده می شود.

 Layering یا مدل کوتاهی مو لیر به معنای ایجاد طول متغیر مو از طریق برش های منظم است. لایه های بلندتر باعث می شود، شما فکر کنید مو بلند است و لایه های کوتاه تر مو را حجیم تر نشان می دهند. 

 Graduation یا مصری ، مدل مویی است که موها به تدریج از پشت کوتاه تر هستند و لایه های رویی بلندتر، تا پایین موها بتوانند به شکل گرد دربیایند.

 

 

 نکته پنجم برای کوتاهی موی 2018

قیچی کردن

مو را تقسیم بندی کنید. تکنیک های تقسیم بندی، شامل چهار، پنج و هفت قسمت است، که می توانید در دوره های آموزشی بیاموزید. البته ممکن است مدل های متفاوت دیگری در دوره ها ببینید، زیرا هر جایی اصول و قواعد خودش را دارد. تقسیم بندی هفتایی انجام دهید که شامل قسمت بالای سر، قسمت راست و چپ، راست و چپ تاج سر، راست و چپ پشت گردن. برای شروع و قیچی کردن، مقدار کمی مو را به صورت شل حدودا 1.5 سانت رها می گذاریم.

 

 

مدل کوتاهی مو


کوتاهی موی جدید:

کوتاهی موی دخترانه:

 مرحله اول برای کوتاهی موی دخترانه

 مو را با دقت تقسیم بندی کنید. بعد، موی جدا شده را تمیز شانه زده و با کلیپس بالای سر نگه دارید. برای قسمت های دیگر نیز همین کار را انجام دهید.

 

 مرحله دوم برای کوتاهی موی دخترانه

 براساس مدل موی انتخابی، دستورالعمل کوتاهی را انجام دهید. در بعضی موارد باید از پشت سر به سمت جلوی سر کوتاهی را انجام دهید، در بعضی از جلوی سر شروع می کنید و حتی گاهی از دور و اطراف سر این کار را انجام دهید. هر مدل مویی، الگوی خاص خودش را برای کوتاهی دارد.

 

 مرحله سوم برای کوتاهی موی دخترانه

 به آرامی پیش بروید. به یاد داشته باشید، زمان لازم برای کوتاهی مو در یک آرایشگاه معمولی از نیم ساعت تا یک ساعت و نیم می تواند، متغیر باشد، پس عجله نکنید. شما هنوز یک متخصص کوتاهی مو نیستید، پس اگر زمان بیشتری طول بکشد تا کارتان را تمام کنید طبیعی است. کوتاهی شما اگر لایه های مو نامنظم داشته باشد، توسط یک حرفه ای باید اصلاح شود و این را به یاد داشته باشید که برای یک موی کوتاه نامنظم ممکن است، چاره کار فقط زمان باشد تا مو رشد کند و بتوان آن را اصلاح کرد. پس برای کوتاه کردن مو عجله ای نداشته باشید.

 

 مرحله چهارم برای کوتاهی موی دخترانه

 اندازه مو را چک کنید. از هردو طرف سر، مقداری مو به مرکز بیاورید و اندازه کنید اگر یک طرف کمی بلندتر یا کوتاه تر بود به این معنی است که لایه های مو نامنظم کوتاه شده اند، بنابراین باید اصلاح و منظم شود.

 نکته ششم برای کوتاهی موی 2018

نوک گیری

1. نوک گیری به معنای کم کردن حجم نوک موی سر است برای جذابیت دادن به نوک مو  و یا از بین بردن موخوره. بنابراین برای از بین بردن موخوره و جذابیت بیشتر از این روش استفاده کنید. برای این کار از تیغ و قیچی معمولی نیز می توان استفاده کرد.
2. برش های مقطعی بدهید. برش های مقطعی بیشتر برای موی متوسط یا نسبتاً بلند به کار می رود تا خط برش قیچی را نرم تر و شکل آن را جذاب تر و یا حجم مو را در آن قسمت کم تر کند. این روش حتی برای موهای فر نیز مناسب است.
مقداری مو برداشته و آن را شانه بزنید و بین انگشتانتان (داخل دست) عمود بر سر نگه دارید.
قیچی را به سمت داخل نگه داشته و برش را از داخل دست مطابق با زاویه شیب انجام دهید.
عرض و عمق برش های مقطعی شما، نشان می دهد که کار ظریف یا حجیم است.
برش مقطعی عمیق و موازی از طریق لبه قیچی انجام می شود نه نوک آن که ممکن است مشابه مدل کوتاهی مو لیر باشد.
3. شکاف ایجاد کردن را یاد بگیرید. شکاف ایجاد کردن هم مشابه برش های مقطعی انجام می شود. تنها فرقی که دارد اینست که از این روش برای مدل موهای کوتاه و صاف استفاده می شود تا ظاهری شلوغ تر و پر تر به مو بدهد. این تکنیک ممکن است در نگاه اول سخت به نظر برسد اما رفته رفته با تمرین کار آسانی خواهد بود.
4. شکاف ایجاد کردن مو را با دستان آزاد امتحان کنید. برای استفاده از این تکنیک، قیچی را برداشته و به طور تصادفی برش های کوچکی برای کم کردن حجم مو و یا جذاب تر کردن آن ایجاد کنید. تمرکز این تکنیک بر روی نوک مو است.
5. از تکنیک سر دادن (خزیدن) قیچی روی موی بلند استفاده کنید تا حجم نوک مو را کم کنید.
• مو را عمود بر سر بگیرید و کمی قیچی را باز نگه دارید.
• قیچی را در امتداد مو از بالا به پایین بکشید، توجه کنید قیچی کمی باز باشد و روی مو بخزد تا کمی حجم مو را گرفته و کوتاه کند.
6. تکنیک برش های تکه ای: در این تکنیک از حرکت برای کم کردن وزن مو استفاده می شود. این تکنیک زمانی استفاده می شود که کوتاهی تمام شده باشد و می تواند با موی خشک یا خیس انجام شود.
• قیچی را باز نگه دارید و از بالا به پایین همزمان باز و بسته کنید تا به نوک مو برسید.
• هرچه بیشتر قیچی را باز و بسته کنید موی بیشتری را کوتاه می کنید.
• هشدار: مواظب باشید قیچی را تمام مدت بسته نگه ندارید تا یک دفعه کل مو را قیچی نزنید.

 

7. تکنیک کوتاهی مو با شانه را امتحان کنید.

• این تکنیک مخصوص کوتاهی موی مردانه است. این تکنیک به شما اجازه میدهد تا نزدیک سر مو را کوتاه کنید، و مو نرم تر به نظر می رسد.

• یک قسمت از مو را باشانه بلند کنید.

• موهای بیرون زده از شانه را با قیچی به موازات شانه کوتاه کنید.

• قیچی را در حرکت نگه دارید و تا وسط تیغه آن، کوتاهی مو را انجام دهید.

• کوتاهی را با نوک قیچی انجام ندهید، سعی کنید تا وسط تیغه قیچی، کوتاهی انجام شود که در آخر لایه های مو نامنظم نباشد.

• وقتی قسمت اول مو را کوتاه کردید، کمی از آن را به همراه قسمت بعدی موها به عنوان راهنما با شانه بردارید. به همین روش تمام موها را می توانید منظم کوتاه کنید.

8. کوتاهی مو با تیغ. از تیغ برای کم حجم کردن مو استفاده می شود. گاهی اوقات از تیغ به عنوان قیچی برای کوتاه کردن کل مو استفاده می شود.
• اول مو را تقسیم بندی کنید و کلیپس بزنید.
• با زاویه 45 درجه مو را در شانه نگه دارید و تیغ را از بالا به پایین با همان زاویه روی مو بکشید تا به نوک مو برسید. این کار را تا پشت سر و طرفین ادامه دهید.
• از این تکنیک برای موهای فر و حالت دار استفاده نکنید، زیرا در آخر تمام مو را پخش و وز در هوا مشاهده خواهید کرد.

 

 نکته هفتم برای کوتاهی موی 2018

به پایان رساندن کار

1. موهای کوتاه شده را از روی زمین جارو کنید تا هنگام خشک کردن موهای کوتاه شده در هوا پخش نشوند.
2. مو را سشوار کشیده و خشک کنید. شما تا مو را خشک نکنید، متوجه نقص های آن نخواهید شد. وقتی مو را خشک کردید می توانید برای بار آخر اندازه مو را بسنجید و اگر نا منظم بود آن را اصلاح کنید و شکل نهایی مدل مو را بهتر ببینید.

 

از میان تمام مطالبی که درباره کوتاهی مو وجود دارند، این هفت نکته برای کوتاهی مو 2018، بر اساس جدیدترین مطالب و اطلاعات در این زمینه انتخاب شده اند که امیدواریم شما عزیزان از خواندن آن استفاده برده باشید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: