دوشنبه 21 آبان 1397 - 12:19:44

هر آنچه لازم است درباره لاک زدن ناخن بدانید

 

 

 

چرا لاک می زنیم؟

رازهایی درباره زیبایی ناخن

 

 

 

 

همه ما از تأثیری که آراستگی ناخن روی ظاهر ما دارد، واقف ایم. شاید به خاطر همین است که طراحی و کاشت ناخن این روزها در میان خانم ها، جزء نیازهای مبرم و ضروری به حساب می آید. امّا بد نیست بدانید که این هنر تاریخچه و قدمتی 5000 ساله دارد. در آن زمان زنان با استفاده از حنا و موم زنبور عسل ناخن های خود را زینت می بخشیدند. اولین لاک ناخن، توسط چینی های باستان به ثبت رسیده است. امروزه با پیشرفت علم و فناوری، آنقدر لاک های متنوع با رنگ های هیجان انگیز و زیبا در بازار موجود است که کمتر زنی می تواند با رد شدن از کنار این مغازه های خوش آب و رنگ، دست خالی به خانه برگردد. در این مقاله از سایت رژلب قرار است شما با هر آنچه لازم است درباره لاک زدن ناخن بدانید آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

 

مدل لاک ناخن دخترانه

 

 

 

چرا لاک می زنیم؟

 

لاک ناخن برای زیبا جلوه دادن ناخن و تا حدی محافظت کردن از ناخن های دست و پا استفاده می شود.

 

انواع لاک ناخن:

 

 لاک هاردنر یا محافظ ناخن: ناخن ها را در مقابل ضربات فیزیکی مانند شکنندگی ناخن محافظت می کند.

 لاک سوپر شاین: خاصیت ضد زردی داشته و سطح روی ناخن را شفاف می کند.

 لاک ناخن مات: لاک ناخن مات که تازگی به بازار آمده و حالتی مات به ناخن ها می دهد. 

لاک وایتنر: روشن کننده بسیار قوی و مناسب سطح ناخن. این لاک از زردی روی ناخن جلوگیری کرده و کمک به روشن شدن سطح ناخن می کند.

لاک ویتامینه: برای مقاوم شدن سطح ناخن در هنگام شست و شوی دستها استفاده می شود.

لاک تلخ: اگر عادت به جویدن ناخن ها دارید حتما از لاک تلخ استفاده کنید.

لاک ناخن ژله ای: این لاک ناخن جدید، بیشتر در آرایشگاه ها و بعد از کاشت ناخن استفاده می شود و زیر دستگاه UV آن را خشک می کنند. این لاک به راحتی پاک نمی شود و برای پاک کردنش، آستون صددرصد خالص لازم است. البته انواعی از آن ها هم در بازار عرضه شده که می توانید در خانه استفاده کنید. نوعی از این لاک ها، لاک ژله ای مات است که این محصول آرایشی به شما این امکان را می دهد که با صرف کمترین زمان و هزینه به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید. معمولاً از لاک ناخن ژله ای برای مدل لاک ناخن عروس استفاده می شود. لاک های ژله ای از آنجایی که ماندگاری طولانی تری دارند، طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند. این نوع لاک ها علاوه بر نکات مثبت، مضراتی نیز دارند و برای ناخن های آسیب پذیر و حساس به هیچ وجه توصیه نمی شوند.

 

شما می توانید از این لاک ها علاوه بر انگشتان دست برای لاک ناخن پا نیز استفاده کنید. برای آموزش چند مدل لاک ناخن دخترانه می توانید با جستجوی عنوان فرنچ ناخن یا طراحی ناخن در وبسایت رژلب با جدیدترین مدل های طراحی و کاشت ناخن آشنا شوید.

 

 

 

 

 

انواع لاک ناخن 

 

 

مانیکور چیست؟

 

مانیکور یکی از بهترین روش های نگهداری از ناخن دست می باشد. در ابتدا خانم ها از این موضوع بی اطلاع بودند؛ امّا بعد از مدتی متوجه اهمیت مانیکور و پدیکور شدند. مانیکور به معنای فرم و شکل دادن به ناخن، ماساژ دست، مراقبت از کوتیکول و پولیش آن است. مانیکور هر 15 روز یک بار انجام می شود. توصیه می شود همواره با آب گرم و صابون دست ها را شست و شو داده و با استفاده از برس یا محلول تمیز کننده ، ناخن و جرم های زیر و اطراف آن را پاکیزه کنید. همچنین برای طراحی ناخن از لاک هایی استفاده کنید که بدون سم (Non-Tixic) باشد، زیرا بعضی از این مواد باعث عفونت ناخن و حتی خارش در پوست می شود.

 

بهترین فرم ناخن دست

 

فرم ایده آل، ناخن بیضی است؛ زیرا که از استحکام بیشتری برخوردار می باشد. در مانیکور و پدیکور فرم و اندازه دست و پا و حتی نوع فعالیت روزانه فرد نقش مهمی دارد. همواره برای شکل و فرم دادن ناخن از سوهان استفاده نمایید. سمت زبر سوهان را برای کوتاه کردن طول نان به کار ببرید و سمت نرم تر را برای برداشتن کناره های ناهموار آن. سپس با توجه به فرم دست یکی از مدل های چهار گوش، نوک تیز و یا بیضی را انتخاب کنید.

 

هشدار: به علت داشتن زوایا خطر شکستگی ناخن زیاد است.

 

فرم های هندسی بر روی ناخن دست

 

مدل مناسب ناخن برای دست های بلند و کشیده: بهتر است سر ناخن ها را به فرم چهار گوش مانیکور کنید.

مدل مناسب ناخن برای دست های کوتاه و تپل: بهتر است سر ناخن را به فرم بیضی مانیکور کنید.

پرداخت کردن یعنی: صاف و براق نمودن صفحه ناخن

مدل مناسب ناخن برای دست های با اندازه متوسط: بهتر است سر ناخن را به فرم گرد مانیکور کنید.

 

 

 

انواع ابزار و مواد مصرفی برای طراحی و کاشت ناخن دست و پا

 

 

علاوه بر لاک ناخن مواد دیگری برای طراحی و کاشت ناخن استفاده می شود که این مواد عبارتند از:

 

برطرف کننده لاک ناخن یا لاک پاک کن مایع: برای برطرف کردن لاک و چربی رویی صفحه ناخن قبل از لاک زدن استفاده می شود.

کرم دست: برای نرم کردن پوست و کوتیکول اطراف ناخن و همچنین ماساژ دست استفاده می شود.

بی رنگ کننده ناخن یا لاک لایتنر: برای سفید کردن ناخن ها ، اطراف ناخن مورد استفاده قرار می گیرد.

پولیش ناخن: برای سرعت بخشیدن به خشک شدن ناخن مورد استفاده قرار می گیرد که به صورت مایع یا اسپری عرضه می شود. پس از مالیدن و یا پاشیدن بر روی ناخن، لاک ناخن زود خشک می شود.

مواد مرطوب کننده ناخن: برای جلوگیری از خشکی ناخن استفاده می شود. قبل از استفاده ناخن های دست را به مدت 15 دقیقه در آب ولرم قرار دهید سپس کرم را روی ناخن ها بمالید و برای جذب بهتر  از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

ناخن های پلاستیکی: در انواع رنگ بندی متفاوت و متنوع موجود است.

 

این ناخن ها به سه گروه اصلی تقسیم می شود:

 

 ناخن های کشویی: این ناخن ها با فشار در گوشه های ناخن جا داده می شود.

 ناخن های برچسبی: این ناخن با استفاده از چسب هایی که در زیر آن قرار دارد بر روی ناخن می چسبد.

 ناخن هایی که با چسب مایع بر روی ناخن دست می چسبد.

 

این سه گروه ناخن بیش از بقیه ناخن ها رایج هستند. همواره به یاد داشته باشید که ناخن های مصنوعی روی ناخن های صاف و بدون تخریب چسبانده شود.

 

کرم کورتیکول: برای نرم کننده کوتیکول اطراف ناخن بکار می رود.

سفت کننده ناخن (لاک کلسیم): برای سفت و ضخیم کردن ناخن های (سطح ناخن) شل و شکننده به کار می رود.

پرداخت کننده ها یا بافر ناخن: برای براق نمودن صفحه ناخن.

سوهان ناخن: جهت کوتاه نمودن طول ناخن سمت تیره و برای شکل دادن و برداشتن کناره های ناصاف سمت نرم به کار می رود.

سمباده ناخن: برای پرداخت ناخن استفاده می شود.

گوشت گیر: استفاده از گوشت گیر کار بسیار حرفه ای است که فقط مانیکوریست حرفه ای باید انجام شود.

انگشتانه: وسیله ای برای جداسازی انگشتان پا در هنگام مانیکور و پدیکور.

سوهان برقی ناخن: برای پرداخت و مرتب کردن ناخن همچنین تزیین کردن ناخن به انواع دیزاین و مدل های متفاوت.

 

 

 

 

لاک ناخن جدید

 

 

 

عوارض استفاده از لاک ناخن

 

ترکیب لاک ناخن سرطانزا شناخته شده است و باعث تغییراتی در هورمون‌ها، مشکلات تیروئیدی و بارداری بخصوص در پسرها می‌‌شود. فرمالدئید یک ماده شیمیایی است که برای نگهداری اجساد از آن استفاده می‌‌شود و به عنوان ماده نگهدارنده در ترکیب لاک ناخن به کار برده می‌‌شود. این ماده نیز سرطانزا شناخته شده است و تماس پوست با‌‌ این ماده باعث واکنش‌‌های آلرژیک می‌‌شود. خشکی و آسیب به ناخن‌‌ها از عوارض استفاده از آن گزارش شده است. تولوئن یکی از حلال‌‌های موجود در لاک ناخن است که باعث یکنواختی لاک می‌‌شود. ‌‌این ترکیب یک ماده آلی فرار است که استنشاق آن باعث سوزش چشم‌‌ها، ریه‌‌ها و گلو شده و روی سیستم اعصاب مرکزی عصبی تاثیر می‌‌گذارد. آسیب‌‌های باروری و سرگیجه نیز از اثرات آن گزارش شده است.

 

 

 

کدام لاک ناخن بهتر است؟

 

 

با توجه به مطالب ارائه شده سعی کنید، لاک ناخنی را انتخاب نمایید که عاری از سه ماده سمی فوق‌الذکر باشند. برخی لاک‌‌ها نه تنها حاوی ‌‌این مواد نیستند؛ بلکه شامل ویتامین، روغن درخت چای، پروتئین گندم و مواد ضد قارچی نیز هستند. بنابراین، مصرف ‌‌این نوع لاک‌‌ها به بقیه ارجحیت دارد. معمولاً برچسب‌‌های روی لاک ناخن، ترکیبات شیمیایی درون لاک را نشان می دهدو شما با خواندن این برچسب ها، می توانید تصمیم بگیرید که کدام لاک برای ناخن شما بهتر است. گرچه کارشناسان پس از بررسی‌‌های فراوان به‌‌این نتیجه رسیدند که همه لاک‌‌های موجود در بازار منطبق با برچسب خود نمی باشند و حتی مواردی هم دیده شده که علیرغم وجود برچسب‌‌های عاری از مواد سمی، لاک ناخن حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی سمی بوده است و یا بر عکس آن. فرمول لاک‌‌ ناخن سالم، اصولاً طوری طراحی شده که علاوه بر زیبایی، باعث رشد بهتر و استحکام ناخن‌‌ها می‌‌شوند و عاری از سه ماده سمی هستند. یک دسته از ‌‌این لاک‌ها بر پایه آب ساخته شده؛ بنابراین به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. برخی از لاک ها‌‌ حاوی: پروتئین سویا، کلاژن و ویتامین B5 هستند که برای رشد بهتر و جلوگیری از خش دار شدن ناخن‌‌ها مفید است. ‌‌این دسته لاک‌ها معمولاً بی‌رنگ بوده و زیر لاک ناخن‌‌های رنگی استفاده می‌‌شوند. کارشناسان بیشتر نگران وجود فرمالدئید، تولوئن و دیبوتیل فتالات در لاک‌‌ها هستند و توصیه می‌‌کنند قبل از خرید لاک‌‌ ناخن، برای اطمینان بیشتر بروشور مربوطه یا برچسب روی آن را مطالعه فرمائید.

 

 

چرا ناخن های ما آسیب می بیند؟

 

برخی از ما از تغییراتی که در ناخن هایمان پدیدار می شود، احساس نارضایتی می کنیم و دوست داریم با آگاهی از علت این مشکل، آن را درمان کنیم. در اینجا برخی از علل صدمات ناخن آمده است:

 

ضربات فیزیکی و یا جویدن مکرر ناخن ها باعث تغییر شکل و حالات غیر طبیعی می شود.

رژیم غذایی نامتعادل و فقر غذایی

کم خونی یا تغییر و نقص در خونرسانی به ناخن ها

عفونت های قارچی و میکروبی و بیماریهای پوستی

بیماریهایی مانند تیروئید و دیابت

کمبود آهن در بدن

لاک زدن های مکرر

 

 

نگهداری ناخن با مواد ویتامینه

 

قوام و استحکام ناخن در افراد متفاوت می باشد و شایع ترین علت آن کمبود ویتامین B2 ، B12 و آهن است. علاوه بر آن، بیماریهایی چون: تیروئید و دیابت، می تواند علت این نقص باشد. شست و شوی مکرر دست ها با شوینده های قوی ، استفاده از مواد جرم گیر نیز به شکنندگی ناخن ها کمک می کند. لذا همواره برای شست و شوی دست ها لزوماً از کرم های مرطوب کننده و چرب کننده استفاده کنید. ناخن ها را به طور مرتب تمیز و پاکیزه نگه دارید برای پیشگیری از ترک خوردن ناخن ها می توانید روزی یک یا دو بار از ترکیب مقدار مساوی روغن اوسرین و لانولین استفاده کنید. در صورت خشکی بیش از حد و شکنندگی ناخن ها حتما به پزشک مراجعه نمایید.

 

 

چگونه ناخن های سالم داشته باشیم؟

 

برای داشتن ناخن سالم به نکات زیر توجه کنید :

 

همواره ناخن ها را بطور مرتب کوتاه کرده یا مانیکور نمایید تا از شکستن و ترک برداشتن آنها جلوگیری شود.

در هنگام کار با مواد شوینده ها حتما از دستکش ضد حساسیت استفاده کنید.

از ناخن های خود برای باز کردن درب قوطی، نوشابه و ... استفاده نکنید.

عدم رعایت بهداشت از عوامل بسیار مهم در شکنندگی و عفونت ناخن ها می باشد

استفاده از سبزیجات تازه، حبوبات و پروتئین را فراموش نکنید.

مصرف گروه ویتامین های B را فراموش نکنید.

اگر ناخن های شکننده ای دارید برای پاک کردن ناخن از استون استفاده نکنید. زیرا این ماده رطوبت ناخن و دست را می گیرد و باعث شکنندگی ناخن می شود.

تغذیه و رژیم مناسب اثر فراوانی بر سلامت ناخن ها دارد؛ بدین منظور بادام زمینی، تخم مرغ ، ماهی، سویا، هویج و کرفس را در سبد غذایی خود قرار دهید.

استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، جوانه گندم و روغن بادام را فراموش نکنید. بدین ترتیب که روزی 10 دقیقه ناخن های خود را در این روغن های گیاهی قرار دهید.

اگر نقاط سفید رنگی بر روی ناخن ها نمایان شد، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید . عواملی چون: ضربه، عفونت های قارچی یا نارسایی کبد و کلیه باعث ایجاد این نقاط خواهد شد.

عفونت های قارچی سطح صاف و صیقلی ناخن ها را از بین می برد. در صورت بروز این مشکل حتماً به پزشک مراجعه نمایید.

قاشقی شدن ناخن ها در اثر کم خونی، فقر آهن و مشکلات تیروئید است. در صورت مشاهده حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

امیدواریم شما عزیزان هرآنچه لازم است درباره لاک زدن ناخن بدانید را در این مقاله آموخته باشید. در صورتی که مدل لاک ناخن دخترانه یا مدل لاک ناخن عروس خاصی را در ذهن دارید، آن را برای ما ارسال کنید تا روش انجام آن را بصورت مرحله به مرحله در وبسایت رژلب منتشر کنیم.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

یکشنبه 26 خرداد 1398 - 17:08:39
عالی بود واقعا ممنون
دوشنبه 21 آبان 1397 - 14:33:22
سپاس
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: