پنجشنبه 22 آذر 1397 - 00:43:55

چگونه یک ناخن کار حرفه ای باشید؟

 

 

رازهای موفقیت در ناخن کاری

نکات مهم درباره ناخن کاری
 

 

 

 

ناخن کار بودن به عنوان شغل انتخاب درستی میتواند باشد. شغل ناخن کاری، درآمد بالا و مناسبی دارد، زمان در اختیار شماست و خودتان ساعت کاریتان را مشخص میکنید. شما میتوانید طرح های هنری زیبا و زیادی روی ناخن مشتری ایجاد کنید. در حالیکه چندان احساس نمیکنید که سرکار رفته اید؛ چرا که کل روز را با رنگ ها و طرح های هیجان انگیز و افراد مختف سپری کرده اید. 
تمام این موارد ذکر شده درست هستند، امّا ناخن کاری معایبی هم دارد. مثلاً: ساعت کاریتان زیاد میشود، شغل خیلی تمییزی ندارید، همچنین نمیتوانید مشتری هایتان را به خوبی و نزدیکی یک دوست بدانید. اگر هنگام کار، بتوانید هم کار کنید و هم به صحبت دوستانتان گوش دهید؛ شاید از شغلتان، احساس رضایت بیشتری داشته باشید. گوش دادن به صحبت های مشتری و انجام خدماتی که او میخواهد، شما را به یک ناخن کار حرفه ای تبدیل میکند. با 
رژلب همراه باشید.

 

 

 

ناخن کار حرفه ای

 

 

 

 

 چگونه مانند یک ناخن کار حرفه ای عمل کنید؟


 مشکلات شخصی خود را در خانه نگه دارید. سالن، خانه شخصی شما نیست و صاحب سالن مسئول نگه داری از بچه شما نیست؛ همچنین مدیرسالن، مسئول مشکلات خانوادگی شما و یا مشکلات خودرو شما نیست. مشتریان دوست ندارند از مشکلات شما چیزی بدانند؛ بلکه آنها میخواهند در مورد مسائل خودشان صحبت کنند.
 به یاد داشته باشید که بعضی روزها، ممکن است؛ بیمار باشید یا حال و روز شخصی تان مساعد نباشد. بهتر است این روزها در خانه بمانید و به اوضاع و احوال خود رسیدگی کنید؛ چرا که این ناراحتی شما به دیگران سرایت کرده و حس ناخوشایندی به مشتریان انتقال می دهد. 
 راه خود را در این کار پیدا کنید، روی آن چیزی که دوست دارید تمرکز کنید و آن را بهتر از هرکسی انجام دهید. این کار شما را از سالن های دیگر مجزا میسازد. نسبت به محلی که کار میکنید، متعهد باشید و تلاش کنید تا همکاران خود را بخوبی بشناسید. سپس طبق اطلاعاتی که بدست آورده اید، کارتان را در آن منطقه گسترش دهید.
 صنعت و جامعه ناخن کاران بسیار کوچک است؛ پس بهتر است، هیچوقت پل های پشت سر خود را خراب نکنید؛ چرا که ممکن است روزی نیاز داشته باشید که از آنها عبور کنید.

 

 چگونه ناخن کار بهتری باشیم؟


 این کار، شامل مراقبت و شنیدن درد و دل های سوزناک یا همراهی با شادی های مشتریان است. داشتن تسلط روی کار با ناخن و ارائه خدمات به بهترین نحو از التزامات شغل ناخن کاری است. همچنین ناخن کاری، همانند همگی مشاغل دنیا نیاز به علاقه و شوق دارد تا در آن پیشرفت کنید.

 به این فکر نکنید که این یک راه برای پول در آوردن و درآمدزایی سریع است. شما باید هزینه هایی که به سالن پرداخت میکنید و یا صرف کار خود میکنید را در نظر بگیرید. ممکن است، بعضی روزها برایتان، بدون مشتری سپری شود. همچنین ممکن است مشتری آخرین لحظه ای داشته باشید و این کار تمام برنامه های شما را بهم بزند.
 تضمین چندانی برای موفقیت در ناخن کاری وجود ندارد؛ بلکه رسیدن به موفقیت یک ریسک است. هیچوقت به مدیر سالن اعتماد نکنید تا برای شما مشتری پیدا کند. خودتان برای کارتان برنامه ریزی کنید و به دنبال مشتری باشید؛ چرا که این خود شما هستید که شهرتتان را میسازید.
 ارزش خود را بدانید. لازم نیست 50% کمیسیون را به مدیر سالن انتقال دهید. یک صاحب سالن به ناخن کاری با تجربه و همراه با مشتری نیاز دارد. اگر شما چنین خصوصیتی دارید و باید هنگام تعیین نرخ کمیسیون با سالن، سهم بیشتری را بگیرید.

هنگام پذیرفتن مشتری خیلی پایبند برنامه خود نباشید؛ اگر میتوانید برای مشتری خود در بین وقت ها، زمانی را تعیین کنید، از این انعطاف پذیری نهایت استفاده را ببرید تا رضایت مشتریان را بدست آورید. 

 برای کارهای روزمره خود پیاده روی را انتخاب کنید؛ چرا که این کار باعث میشود، مشتری جدید پیدا کنید. هرچند بهتر است، کارتان را از شبکه های اجتماعی شروع کنید و به سراغ فالوورهای دوستانتان بروید. اگر مخاطبی ندارید و این کارها را نمیتوانید انجام دهید، بهتر از نشان دادن ناخن های خود و توزیع کارت هایتان شروع کنید.

 برای یادگیری ناخن کاری، از یک سالن و آموزشگاه معتبر استفاده کنید تا مدرکی معتبر برای پیشرفت در کار بدست بیاورید. همچنین محل کار شما، کمک زیادی برای به دست آوردن تجربه های گوناگون میکند. در آموزشگاه میتوانید مهارت ها و تکنیک های زیادی را ببینید و یاد بگیرید.
 یک مربی پیدا کنید، شاید این کار به نظر سخت باشد. بسیاری از ناخن کارهای حرفه ای در کنار کار خود به دنبال یادگیری هستند تا بتوانند تجربه های بیشتری را به دست آورند. 

همیشه به دنبال راه های جدیدی برای یادگیری باشید.

 حتی بیرون از سالن هم مانند سالن لباس بپوشید و مثل صنعت کار رفتار کنید. حتماً لازم نیست که پول زیادی بپردازید، امّا مد روز باشید. همیشه آرایش و ناخنی مرتب داشته باشید؛ چرا که این آراستگی، بهترین تبلیغات برای شما به حساب می آید. یک ناخن کار خوب همیشه به خودش اهمیت میدهد.
 برای خود رزومه بسازید. از مراحل قبل و بعد هر ناخن عکس بگیرید.
 ممکن است در طول مسیر ناخن کاری گاهی دچار ناامیدی شوید؛ امّا جازه ندهید که ناامیدی شما را از کار سرد کند، ممکن است رسیدن به شهرت و اعتبار یک شبه انجام نگیرد و طول بکشد؛ اما بهترین راه صبر است. همچنین داشتن اعتماد به نفس و ایمان داشتن به خود، گزینه مهمی برای هموارتر شدن مسیر است. پس به خود ایمان داشته باشید.
 در آخر تنها کاری که باید بکنید، این است که در کنار کار خود، تمرین داشته باشید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (6)

جمعه 30 خرداد 1399 - 16:43:43
عالییییییی بود
سه شنبه 16 مهر 1398 - 16:34:36
ممنون از انرژی مثبتتون .
یکشنبه 12 اسفند 1397 - 12:25:44
عـــــــــــالـــــی و پراز انرژی
جمعه 28 دی 1397 - 18:08:36
بینهایت،عالی
پنجشنبه 13 دی 1397 - 17:04:07
سپاس بیکران
پنجشنبه 22 آذر 1397 - 15:46:14
عالی بود ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: