سه شنبه 18 دی 1397 - 17:06:11

هر آنچه باید درباره سلامت، کاشت و طراحی ناخن بدانید

راهکارهایی برای افزایش رشد و سلامت ناخن

انواع روش های کاشت ناخن

 

هر آنچه از سلامت، کاشت و طراحی ناخن باید بدانید

 

ناخن ها شکل دیگری از پوست هستند که از پروتئین مرده و شفافی به نام کراتین و همچنین سلول های زایا ساخته شده اند. سلول های زایا در قسمت ابتدایی ریشه ناخن قرار داشته و با فعالیت خود، ناخن ها را پدید می آورند. به همین دلیل است که برای داشتن ناخن های زیبا و سالم می بایست توجه ویژه ای نسبت به سلامت و تغذیه این بخش از بدن نشان دهیم. به طور کلی، نکاتی درباره سلامت، کاشت و طراحی ناخن وجود دارد که دانستن آن برای داشتن ناخن های سالم و زیبا حائز اهمیت است. مطالعه این مطلب از رژلب را از دست ندهید.


ساختار تشکیل دهنده ناخن به چه صورت است؟


شاید برایتان جالب باشد بدانید که ناخن تنها یک جزء واحد نیست و از اجزای مختلفی تشکیل شده است که از جمله آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

لبه آزاد ناخن

این همان قسمت سفید رنگ ناخن است که به صورت جدا از پوست رشد می کند و شما مجبور به گرفتن و سوهان کشیدن آن هستید.

صفحه ناخن

قسمتی از ناخن که به پوست چسبیده و قابل مشاهده است، صفحه ناخن نام دارد که از کربن، اکسیژن، هیدروژن، نیتروژن و سولفور تشکیل شده و با فرآیند کراتینه سازی تولید می شود.

هلال ناخن

احتمالا تاکنون به هلال سفید رنگ پایین ناخن خود برخورده اید؛ این قسمت هلال ناخن نام داشته و محل برخورد بستر ناخن با ماتریس است.

کوتیکول

به قسمتی از پوست که روی ناخن را در بر گرفته است، کوتیکول گفته می شود و قطری کمتر از یک میلیمتر دارد. وظیفه این بخش از ناخن، حفاظت در مقابل عفونت و باکتری است که متاسفانه در فرآیند مانیکور برش داده می شود.

هایپونیچوم

خطی که صفحه ناخن از بستر ناخن را جدا می کند، هایپونیچوم نام داشته و باید به هنگام ناخن گرفتن مراقب آن باشیم که موجب آسیب رسانی نشویم.

شیار ناخن

به قسمتی از ناخن که لبه آزاد ناخن را از پوست جدا می کند و خط هدایت کننده رشد ناخت است، شیار ناخن گفته می شود.فرو رفتن لبه ناحن به گوشت در این قسمت رخ می دهد؛ به همین دلیل نباید شیار ناخن را عمیق کوتاه کرد.

دیواره ناخن

قسمت پوستی که دو طرف ناخن را در بر می گیرد، دیواره ناخن نام دارد.

ماتریس ناخن

قسمتی است که بافت ناخن در آن ساخته می شود و تنها قسمت زنده بافت ناخن محسوب می شود. ماتریس ناخن حاوی عصب و رگ های خونی است که سلول های ناخن را می سازد.

پایه ناخن

پایه ناخن، قسمتی است که زیر صفحه ناخن قرار داد و در واقع قسمتی از پوست انگشت است.


نکاتی برای رشد سالم ناخن ها


جهت سلامت و رشد صحیح ناخن ها، نکات بسیاری وجود دارند که رعایت آن ها خالی از لطف نیست.

- شستشوی مداوم دست ها پس از هر بار فعالیت بیرون از منزل
- استفاده از دستکش در هنگام کار با انواع شوینده ها، خاک و ...
- عدم قرار دادن دست ها در معرض نور مستقیم خورشید
- تارجیحا استفاده از سوهان به جای ناخن گیر
- عدم فشار روی ناخن ها جهت جلوگیری از آسیب رسانی
- ماساژ قسمت ماتریس ناخن جهت افزایش جریان خون و رشد بهتر
- استفاده از انواع کرم و لوسیون جهت جلوگیری از خشک شدن پوست دست و ناخن ها

 

نکاتی که باید در رابطه با افزایش رشد و سلامت ناخن ها بدانید


رابطه ناخن با انواع بیماری ها


معمولا پزشک ها حین معاینه، ناخن های بیماران را نیز مورد بررسی قرار می دهند. در واقع ناخن می توانند علائم بزرگی از ابتلا به بیماری ها را در اختیار پزشکان قرار دهند.

شکل ناخن ها

ناخن های دارای انحنا، خبر از احتمال ابتلا به بیماری های ریوی، کلیوی، کبدی و حتی سرطان دارند. البته این ویژگی در برخی افراد به صورت ژنتیکی وجود دارد؛ اما بهتر است برای کسب اطمینان از عدم ابتلا به بیماری های فوق، به پزشک خود مراجعه کنید.

عدم مقاومت ناخن ها

معمولا ناخن های ضعیف، نرم و شکننده، نشان دهنده کمبود مواد مغذی به ویژه آهن در بدن هستند.

ناخن های رنگ پریده

ضعف عروق در ناحیه نوک انگشت ها، سردی و رنگ پریدگی ناخن ها می توانند بیان کننده بیماری های آرتریوپاتی، نارسایی قلبی و ریوی باشند.

رنگ ناخن ها

ناخن های سفید می توانند حکایت از بیماری های گوارشی، ریوی یا لنفوم داشته باشند. ناخن های قهوه ای نیز نشان دهنده بیماری های هورمونی هستند. لکه های کوچک قرمز روی ناخن ها، احتمال وجود بیماری های خود ایمنی را بروز می دهند و قرمزی اطراف ناخن ها نیز می تواند خبر از درماتومیوریت داشته باشد.


دانستنی هایی جالب در مورد ناخن


درباره ناخن اطلاعات درست و نادرست بسیاری شنیده می شود؛ از این رو قصد داریم شما را با حقایق و دانستنی هایی جالب درباره ناخن آشنا کنیم.

سرعت رشد ناخن پا دو برابر کمتر از ناخن دست است

اگر ناخن های پایتان را کمتر از دست هایتان کوتاه می کنید، بدانید که کاملا طبیعی است. ناخن پا 1.6 میلی متر و ناخن دست 3.5 میلی متر در ماه رشد می کنند. بهتر است در کوتاه کردن ناخن پاها دقت بیشتری به خرج دهید تا در گوشت پا فرو نروند.

 

لکه های سفید روی ناخن نشان از کمبود کلسیم ندارند

برخلاف باورهای رایج مردم، لکه سفید روی ناخن خبر از ضعف اتصال و چسبندگی ناخن به گوشت دارد. این مسئله می تواند ناشی از وارد کردن ضربه ب ماتریس ناخن نیز باشد. معمولا بروز لکه های سفید در افرادی که ناخن های خود را می جوند، بیشتر است. البته لکه های کوچک خطری برای سلامتی فرد ندارند؛ اما اگر این لکه ها به طور غیر عادی بزرگ بودند، می توانند ناشی از وجود قارچ باشند.

ناخن ها در فصل تابستان بیشتر رشد می کنند

میزان نور خورشید تاثیر به سزایی در رشد ناخن ها دارند. دلیل آن هم تحریک جریان خون و افزایش ساخت کراتین است. حتی چپ دست یا راست دست بودن نیز در میزان رشد ناخن ها موثر است. دلیل آن هم گردش خون در دستی است که با آن می نویسید.


همه چیز درباره کاشت ناخن


با افزایش تنوع و گستردگی حوزه ناخن، سیل افرادی که به گروه بزرگ کاشت ناخن افزوده می شوند، روز به روز در حال رشد است. اگر شما هم قصد دارید به این سیل خروشان بپیوندید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

نحوه کاشت ناخن

کاشت ناخن انواع مختلفی دارد که مهم ترین آن ها نوع پودری است. در کاشت اولیه، تیپ یا همان ناخن مصنوعی از نیمه ناخن با استفاده از چسب چسبانده می شود. سپس تا اندازه دلخواه کوتاه شده و روی آن ضد قارچ زده می شود. در مرحله بعد، پودر کاشت را روی ناخن زده و در امتداد قالب کار می کنند. سپس با استفاده از سوهان برقی به ناخن شکل می دهند.

انواع روش های کاشت ناخن

پیش از انجام کاشت ناخن بهتر است مواردی همچون انواع کاشت و مواد مورد نیاز را شناخت تا تجربه بهتری به دست آید.

کاشت ناخن قالبی

کاشت ناخن قالبی به نوعی بی کیفیت ترین نوع کاشت به حساب می آید. در این نوع کاشت، موا کاشت را روی ناخن مصنوعی زده و سپس ضد قارچ زده می شود. از آن جایی که این نوع کاشت نیاز به سوهان کشی ندارد، بعد از گذشت مدت زمانی دچار هوا گرفتگی می شود.

کاشت ناخن ژله ای

مواد ژله ای را می توان به صورت آماده خریداری کرد. در این روش کاشت، بعد از ضد قارچ، مواد ژل را روی ناخن ها می زنند و دست را درون دستگاه یووی قرار می دهند. شیوه کاشت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است و تفاوت آن ها در موادهایشان است.

کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن پودری از لحاظ زیبایی و مقاومت در رتبه اول قرار می گیرد. در این نوع کاشت، ابتدا تیپ را در اوایل ناخن چسبانده و به میزان دلخواه کوتاه می کنند. سپس ضد قارچ زده و شروع به زدن مواد کاشت می کنند. بعد از اتمام کار، ناخن ها نیاز به سوهان کشی دقیق و فراوانی دارند.

کاشت ناخن میکس

همان طور که از نام آن بر می آید، از ترکیب دو نوع کاشت در آن استفاده می شود. کاشت ناخن میکس ترکیبی از کاشت های پودری و ژله ای است که محکم و زیبا بوده و نسبت به سایر روش ها از قیمت بیشتری برخوردار است.

 

آشنایی با انواع روش های کاشت ناخن

 

خطرات احتمالی کاشت ناخن

 

ناخن پا به دلیل آن که بیشتر روز را در فضای بسته ای به سر می برد، بهتر است که کاشت انجام ندهیم. رعایت بهداشت ناخن پا نیز از ناخن های دست دشوارتر است؛ به همین دلیل کاشت ناخن در پا می تواند خطرناک تر باشد.
افرادی که به بیماری های قارچی و عفونی دچار هستند، بهتر است که عمل کاشت ناخن را انجام ندهند. به دلیل آن که این کار باعث می شود پیشرفت بیماری از چشم فرد و متخصصان دور بماند. افرادی که مستعد عفونت هستند نیز بهتر است ازانجام کاشت ناخن خودداری کنند.


مزایا و معایب کاشت ناخن


کاشت ناخن برای افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند اما قصد دارند آن را ترک کنند، بسیار مفید است. معایب کاشت ناخن اما بیشتر است و شامل موارد ذیل می شود:

- نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن و تغییر رنگ آن
- احتمال از بین رفتن ریشه ناخن و تغییر شکل کلی آن
- احتمال بروز حساسیت نسبت به مواد شیمیایی
- احتمال بروز عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی
- التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن


جایگاه طراحی ناخن در دنیای امروز


تکنیک طراحی و دیزاین ناخن یک هنر ظرافتمندانه است که با استفاده از روش های مختلف به انجام می رسد. به مرور زمان طرح و نوش متنوعی برای این شاخه از آرایش و زیبایی عرضه شده است که موجب هر چه زیباتر شدن ناخن ها می شود.
طراحی و دیزاین ناخن ها بهتر است به صورت دقیق و با تکنیک های مشخصی صورت گیرد تا زیبایی دست ها بیش از پیش نمایان شوند. ابزارها و روش های گوناگونی برای انجام این کار لازم است که توجه به آن ها بسیار ضروری می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با دیزاین ناخن بیشتر آشنا شوید.


مدل های مختلف طراحی ناخن


با ایجاد تکنیک های مختلف برای طراحی ناخن، مدل های متنوعی از این هنر نیز شکل گرفته که هر کدام از جذابیت و خلاقیت های خاصی برخوردارند. نوع درخواست مشتری تاثیر به سزایی در دیزان ناخن داد. در برخی موارد نیز این طرح ها کاملا بداهه وده و به صورت یک طرح جدید به ثبت می رسد. دیزاین ناخن ها برای مراسم مختلف می تواند متفاوت باشد. در صورت عدم وجود مراسم خاصی هم می توان دیزاین را به صورت کاملا ساده یا حتی رسمی انجام داد.


وسایل مورد نیاز برای طراحی ناخن


یک طراح حرفه ای ناخن به وسایل تکنیکی نیز نیاز دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

انواع لاک

از مهمترین ملزومات طراحی و دیزاین ناخن، استفاده از لاک در رنگ های مختلف است. البته برند آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است تا ماندگاری و سلامت ناخن ها تضمین شود.

بیس و تاپ کت

بیس برای حفظ سلامت ناخن ها بسیار مناسب است تا جلوی شکنندگی ناخن ها گرفته شود. جهت دوام طراحی های ناخن نیز می توان از تاپ کت استفاده کرد.

 

انواع وسایل مورد نیاز برای یک طراحی ناخن حرفه ای

 

فرچه برای گذاشتن نقطه

از دیگر ملزومات طراحی ناخن، استفاده از فرچه و قلم ظریف است که عمل نقطه گذاری را به خوبی انجام دهد.

چسب مخصوص طراحی ناخن

این نوع چسب در دیزاین ناخن ها بسیار ضروری است و می توان از طریق آن طرح های جذابی خلق کرد.

انواع اکلیل های درخشان

اکلیل های درخشان در رنگ های مختلف، تاثیر بسیاری در جلوه بیشتر ناخن ها داشته و برای استفاده از آن، تاپ کت و فرچه های مخصوص بسیار به کار می آید.

نگین های تزئینی

از دیگر وسایل مورد نیاز برای طراحی ناخن استفاده از نگین های تزئینی می باشد که جلوه بسیاری به ناخن می بخشد.

 

مبحث ناخن از چنان گستردگی برخوردار است که بیان تمامی آن ها در این مقاله نمی گنجند. در این مقاله به بررسی هر آنچه باید درباره سلامت، کاشت و طراحی ناخن بدانیم پرداختیم. در مقالات آینده نیز به بررسی زیر شاخه های این دسته از آرایش و زیبایی خواهیم پرداخت. با وب سایت رژلب همراه باشید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: