جمعه 12 بهمن 1397 - 11:27:38

آموزش صفر تا صد کاشت ناخن تصویری

آموزش کاشت ناخن به صورت تصویری

مدل های مختلف کاشت ناخن

 

آموزش تصویری کاشت ناخن

 

کاشت ناخن نیز مانند خیلی دیگر از سبک های آرایشی، به محض ورود به عرصه زیبایی، جای خود را در میان بسیاری از خانم ها باز کرد. کاشت ناخن انواع مختلفی که دارد که مهمترین و پرکاربردترین آن ها، کاشت ناخن پودری است. روش کار در این نوع کاشت بدین صورت است که ابتدا تیپ یا همان ناخن مصنوعی روی ناخن قرار می گیرد و پس از زدن ضد قارچ روی آن، مواد کاشت گذاشته می شود. سپس با استفاده از سوهان برقی اضافه های ناخن گرفته شده و به آن شکل داده می شود. روش های دیگری نیز برای کاشت ناخن وجود دارد که در این مقاله از وب سایت رژلب قصد داریم به آموزش صفر تا صد کاشت ناخن تصویری بپردازیم.

ابزارهای مورد استفاده در کاشت ناخن

به طور کلی مبحث ناخن از گسترده ترین مباحث آرایشی می باشد که داشتن مهارت در این زمینه مسلتزم آموزش های دقیق و جز به جز است. علاوه بر گذراندن دورهای آموزشی وکسب تجربه، مهمترین مسله این است که از چه ابزاری و چگونه باید استفاده کنید که با مشکلاتی از قبیل شکستگی ناخن، ترک خوردن، هواگرفتن ناخن و ... مواجه نشوید. به عنوان مثال برای اینکه ناخن های کاشت شده بعد از ترمیم ناخن هوا نگیرند، تمام مراحل سوهان کشی اول، مواد گذاری، سوهان کشی دوم مکمل همدیگرهستند. به این معنی که کوچکترین ضعف درهریک از این مراحل کیفیت کار مراحل دیگر را تحت شعاع قرار میدهد. در ادامه با کاربرد انواع ابزارهای کاشت ناخن آشنا خواهید شد:

- سعی کنید برای سهولت و تمیزی کار در سوهان کشی اول برای دورگیری از سرسوهان الماسه سرگرد شیار دار و برای ریموو مواد از سرسوهان مخروطی و کاغذی استفاده کنید. تمام حرکت های سرسوهان ها و سوهان های کاغذی را بصورت 1.2.3. و غیر مداوم انجام دهید و روی ناخن فشار ندهید در اینصورت هم سوهان داغ نمیشود و هم به کتفتان فشار وارد نمیشوید.

- در مرحله موادگذای نوع قلم مهم ترین مسله میباشد،اگر مواد شما سفت میشود،اگر مواد بعد از خشک شدن صاف و یکدست نیست،اگر کناره های ناخن مواد خوب نمی خوابد مطمئن باشید که ایراد از قلم مویتان است پس حتما قلم مویتان را عوض کنید و خودتان نتیجه کار را ببینید.

- در مرحله دوم سوهان کشی یعنی بعد از مواد گذاری اگر دو مرحله قبل را کامل و به دقت انجام داده باشید دراین مرحله کارتان بسیار راحت تر خواهد بود و بر خلاف خیلی از دوستان که دراین مرحله گاهی بیشتر از حتی 45 دقیقه زمان از دست میدهند شما با یک دورگیری و یک دور کشیدن بافر،مرحله سوهان کشی آخر را نهایتا بعد از 15 دقیقه به اتمام خواهید رساند.

نکته : برای کوتاه کردن ناخن های کاشت شده از سوهان چوبی 100یا از مته کاغذی و مخروطی پهن وبرای کوتاه کردن ناخن های طبیعی از سوهان چوبی 180 استفاده کنید. بعد از اتمام کارتان زیر ناخن های کاشت شده را با مته مخروطی باریک و فقط یک دور و بدون هیچ فشاری حتما تمیز کنید. درانجام کاشت ناخن گریم برای سهولت درصدف سازی از قلم موهای دم گربه ای صدرصد طبیعی و برای صاف درآوردن خط خنده(اسمایل) ازابزار پینک کاتراستفاده کنید.

 

ابزارهای کاشت ناخن

 

آموزش کاشت ناخن گریم استیند گلاس

این نوع کاشت ناخن گریم کاملا شیشه ای است و اگر ناخن مدل ما خیلی کوتاه بود و بیس نداشت باید صدف سازی را انجام دهیم. برای کاشت ناخن گریم استیند گلاس به فرمر، پودر هلویی، پودر کلییر، بافر متوسط، فویل، سوهان دستی، ژل تاپ شاین و ابزار دیزاین نیاز خواهید داشت. برای شروع کاشت ناخن، ابتدا مطابق تصویر فرمر را روی انگشتان نصب می کنیم و یک تکه فویل را مچاله می کنیم تا خطوطی روی فویل ایجاد شود. سپس فویل را باز می کنیم و روی فرمر قرار می دهیم.

 

آموزش کاشت ناخن گریم

 

در مرحله بعد قلم را به لیکویید آغشته می کنیم و با پودر هلویی صدف سازی ناخن را مطابق شکل انجام می دهیم.

 

آموزش کاشت ناخن گریم

 

در این مرحله از کاشت ناخن گریم، با استفاده از پودر کلییر یک لایه بیسیک میسازیم. سپس با وسایل طراحی ناخن مورد نظر، طرح های دلخواه را روی لایه بیسیک پیاده می کنیم. با استفاده از اککلیل، ساچمه، گل و... می توان دیزاین ناخن جذابی را داشته باشیم.

 

آموزش کاشت ناخن گریم

 

در مرحله بعد از کاشت ناخن گریم استیند گلاس، قلم را آغشته به لیکویید و پودر کلییر می کنیم و روی دیزاین ها لایه جدیدی را می گذاریم. 3 دقیقه مکث می کنیم تا خشک شود.

 

کاشت ناخن گریم

 

با بافر متوسط روی کل سطح ناخن را با حرکت رفت و برگشت یا اصطلاحا حرکت 1-2-3 می کشیم تا سطح ناخن  یکدست و صاف شود.

 

فویل و فرمر را با احتیاط از زیر کاشت ناخن جدا می کنیم و با سوهان دستی 100 و یا با سرسوهان کاغذی به ناخن فرم می دهیم. می توانید نوک ناخن را کاملا تیز کنید یا نوک ناخن را زاویه دهید و طرح دلخواه را درآورید.

سپس روی سطح ناخن را ژل تاپ شاین می زنیم و به مدت 180 ثانیه در دستگاه یو وی قرار می دهیم.

 

آموزش مرحله به مرحله کاشت ناخن

 

اکستنشن ژله ای ناخن چیست؟

امروزه استفاده از اکستنشن ناخن محبوبیت خاصی پیدا کرده و بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند به جای استفاده از ناخن های مصنوعی بر روی سطح ناخن های خود از اکستنشن استفاده کرده و ناخن های خود را بلندتر نشان دهند. اکستنشن ناخن ها انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها انواع ژله ای و آکریلیک هستند.  در این مقاله از سایت رزلب به بررسی اکستنشن ناخن ژله ای که نوعی از اکستنشن محبوب روی ناخن هاست، بیشتر پرداخته شده و نحوه به کار گیری آن بیشتر توضیح داده شده است.

اکستنشن ناخن ها چگونه است؟

اکستنشن ناخن ها معمولا با استفاده از چسباندن قطعه ای مصنوعی روی نوک و یا از وسط ناخن ها انجام می شود تا ناخن ها بلند تر شده و حالت دلخواهی به دست آورند. سر ناخن ها نیز می تواند به رنگ سفید و یا به صورت مانیکور بوده و یا به رنگ معمولی ناخن ها باشد.
اکستنشن های بی رنگ با خود ناخن ترکیب شده و حالتی طبیعی روی ناخن ها به وجود می آورند. اما اکستنشن های رنگی یا سفید رنگ از رنگ صورتی ناخن ها جدا بوده و کاملا متفاوت دیده می شوند.

اُوورلِی ها و پوشش ها (overlays)

در استفاده از اُوورلِی ها از نوک های رنگی یا بی رنگ خبری نبوده و تنها به اندازه ناخن ها کمی اضافه می شود.

مزایای اکستنشن ناخن  ژله ای و اوورلی ها

• تقویت و استحکام بیشتر ناخن ها
• بلندتر کردن ناخن ها
• جلوگیری از جویدن ناخن ها
• مصرف طولانی مدت آن ها بدون هیچ مشکلی
• جلوگیری از شکستن ناخن ها و یا ترک خوردن آن ها
• مخصوص کسانی که نمی توانند ناخن های خود را بلند کرده و یا ناخن ها شکننده ای دارند.
• در بلند کردن ناخن ها می توان از اُورلِی ها استفاده کرده و استحکام ناخن ها را تضمین کرد.
برای این که اکستنشن ها و اُورلِی های مناسبی روی ناخن ها داشته باشید، باید از آن ها مراقبت کرده و از آسیب دیدن آن ها جلوگیری کنید.

 

 
اکستنشن ژله ای ناخن
 
 
مراقبت های بعد از انجام اکستنشن ناخن ژله ای و یا قرار دادن اُوورلِی
• پس از استفاده از این مواد می بایست از لاک پاک کن های حاوی استون دوری کرد، زیرا استون ژل روی ناخن ها و یا اُوورلِی ها را در خود حل می کند.
• هر 2 تا 3هفته یک بار باید ناخن ها چک شوند.
• در صورتی که فشار بیش از اندازه ای به ناخن ها وارد شده و از ناخن ها به عنوان ابزار استفاده شود، می شکنند.
• برای چرب کردن ناخن ها باید از روغن های مخصوص کوتیکل و یا کرم های مخصوص آن استفاده شود.
• زیر ناخن ها باید به آرامی تمیز شود.
• در صورت استفاده از یک تاپ کت محافظ در برابر UV، ژل روی ناخن ها زرد نشده و حالت طبیعی خود را حفظ می کنند.
• برای شستشو، باغبانی، انجام کارهای منزل و رنگ کردن موها باید از دستکش های مناسبی استفاده شود.
• می بایست از جویدن نوک ناخن خودداری شود.
 

آموزش کاشت ناخن پودری

 

در مقایسه با روش آکریلیک، کاشت ناخن پودری به راحتی و سریع تر روی ناخن ها قرار گرفته و بوی بدی ندارند. کاشت ناخن پودری ، به بستر طبیعی ناخن ها، آسیبی نرسانده و و در مقایسه با دیگر روش های کاشت ناخن دوام بالاتری دارند. به علاوه این نوع ناخن ها در هر رنگی موجود بوده و به صورت تکنیک های مختلف قابل طراحی هستند. این روش هم برای مصرف کنندگان آن مزایای زیادی داشته و سلامت ناخن ها را حفظ می کند و هم برای دارندگان سالن های زیبایی صرفه اقتصادی دارد. کاشت  ناخن پودری تا 8 هفته روی ناخن ها باقی می ماند، این در حالی است که ناخن های ژله ای در بهترین حالت تنها 2 هفته روی ناخن ها باقی می مانند. علت دیگری که سالن داران به کاشت ناخن پودری تمایل دارند، این است که پروسه قرار دادن آن روی ناخن ها، سریع تر بوده و این به معنی تعداد بیشتری مشتری است. به علاوه در این روش بوی نامطبوعی که در روش های دیگر کاشت ناخن به وجود می آید، وجود نخواهد داشت.

علت سالم تر بودن کاشت پودری

کاشت ناخن ژله ای و آکریلیکی شامل موادی به نام مِتاکریلِیت هستند که باعث نرم شدن و ضعیف شدن سطح ناخن می شوند. این موضوع به خصوص برای کسانی که همیشه از انواع کاشت ناخن استفاده می کنند، ناراحت کننده می باشد. این ماده در کاشت آکریلیکی دیده می شود ولی در کاشت ژله ای نیز از ماده ای به نام هیدروکسیتل متاکریلیت استفاده می شود که این ماده سطح ناخن ها را آسیب پذیر و شکننده می کند. به علاوه مطالعات نشان داده اند که حدود 25% از خانم ها به متاکریلیت آلرژی داشته و این افراد علامت هایی روی پوست اطراف ناخن و یا روی سطح ناخن خود مشاهده می کنند که نشان دهنده این آلرژی است.
این در حالی است که درکاشت ناخن پودری از این ماده استفاده نمی کنند و ماده موجود در آن ها کیانوکریلیت است که از آن در بیمارستان ها به جای بخیه برای چسباندن پوست استفاده می کنند. این ماده آلرژی زا نبوده و سطح ناخن ها را هم تضعیف نمی کند.

آیا برای کاشت ناخن پودری به اشعه UV نیاز است؟

در کاشت ناخن پودری هیچ نیازی به نور UV نیست که این خود یکی از مزایای استفاده از کاشت ناخن پودری بوده و با استفاده از این روش نیازی به نگرانی در مورد اشعه های مضر UV وجود ندارد. به خصوص این که تحقیقات نشان می دهند که قرار گرفتن در نور UV باعث ایجاد انواع سرطان می شود.

کاشت ناخن پودری

آموزش مرحله ای کاشت ناخن آکواریوم

با پیشرفت مدل های مختلف طراحی ناخن، هر روز سبک های جدیدی برای این کار معرفی می شود. یکی از این روش های محبوب ناخن های حبابی است که به ناخن آکواریومی هم شناخته می شود. در این تکنیک از تیپ محفظه دار  مخصوص کاشت ناخن آکواریوم استفاده می شود و تنها لازم است  بنا به سلیقه خودتان آن را با  اکلیل، سنگ های زینتی، نگین و هر نوع وسیله طراحی دیگری که با معلق  شدن در آب زیباست ، پر کرد . آن وقت  یک طراحی فوق العاده زیبا و اعجاب انگیز به وجود می آید. 

وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن آکواریوم

  •  تیپ محفظه دار مخصوص کاشت آکواریوم
  • کیت طراحی ناخن آکواریوم
  •  ژل های آکریلیک
  •  اکلیل، نگین و دیگر وسایل تزئینی دیگر ناخن
  •  موچین

کاشت ناخن آکواریوم

 

مرحله اول آموزش کاشت ناخن آکواریوم

اولین قدم برای طراحی ناخن آکواریومی این است که از سر ناخنی که اندازه مناسبی داشته باشد، استفاده کنید. به همین دلیل ناخنی را انتخاب کنید که با کار کردن با آن احساس راحتی می کنید. خوشبختانه این کیت های ناخن در اندازه های مختلفی وجود داشته و در دسترس همگان قرار دارند.

مرحله دوم آموزش کاشت ناخن آکواریوم

پس از انتخاب کردن اندازه نوک ناخن، نوبت به وصل کردن نوک نصفه ناخن و کل آن می رسد. برای این کار از ناخن گیر استفاده کرده و سری ناخن مصنوعی و سوراخ آن را ببرید. این کار به نازک تر کردن سر ناخن کمک کرده و به شما کمک می کند تا ناخن های زیباتری به وجود آورید.

مرحله سوم آموزش کاشت ناخن آکواریوم

کمی ژل آکریلیک شفاف در زیر نوک ناخن و کناره ها بزنید. دقت داشته باشید تنها مقدار کمی از این محصول را استفاده کنید تا اتصال راحت تر باشد.

مرحله چهارم آموزش کاشت ناخن آکواریوم

به آرامی سری را روی بیس قبلی قرار داده و در هنگام انجام این کار دقت داشته باشید که هر دو را به خوبی به هم چسبانده باشید.

مرحله پنجم آموزش کاشت ناخن آکواریوم

ناخن ها را زیر اشعه قرار دهید.

مرحله ششم آموزش کاشت ناخن آکواریوم

سری ها را از زیر اشعه در آورده و با استفاده از خلال دندان انتهای یکی را را در بین دو سری دیگر قرار دهید. فراموش نکنید که خلال دندان را خیلی نباید فشار دهید. مراقب باشید هیچ سوراخی به وجود نیاید تا آب بیرون نریزد. در این مرحله هنوز نباید انتهای ناخن ها را ببندید.

مرحله هفتم آموزش کاشت ناخن آکواریوم

پس از آن که مطمئن شدید بین دو سری ناخن پوشش خوبی به وجود آورده اید، آن ها را زیر اشعه UV قرار دهید.

مرحله هشتم آموزش کاشت ناخن آکواریوم

سری ها را از زیر اشعه خارج کرده و و خلال دندان و فیلم های پخش چسبناک را بردارید.

مرحله نهم آموزش کاشت ناخن آکواریوم

بین دو سری از اکلیل و یا هر محصول دیگری قرار داده و سپس یک سرنگ هیپودرمیک را داخل سوراخ فرو برده و تا جای ممکن داخل آن را با آب پر کنید.

مرحله دهم آموزش کاشت ناخن آکواریوم

با استفاده از ژل قسمت انتهایی دو سر ناخن را بسته و آن را محکم کنید. سپس سری ناخن ها را زیر UV قرار دهید.

مرحله یازدهم آموزش کاشت ناخن آکواریوم

سری را از نور لامپ UV خارج کرده و روی کل ناخن ژل بزنید. دقت داشته باشید که گوشه ها را به درستی حالت داده و برای شکل دهی آماده کنید. در این جا بار دیگر ناخن را زیر لامپ UV قرار دهید.

مرحله دوازدهم آموزش کاشت ناخن آکواریوم

در این جا می توانید ناخن ها را حالت داده و در صورت تمایل روی آن طراحی ناخن دلخواهی انجام دهید.

 

کاشت ناخن به روش پودری

 

ناخن پودری مانند یک پیوند بین ناخن های واقعی و ناخن های مصنوعی است. این روش سه تا چهار هفته ماندگاری داشته و در مقایسه با کاشت ناخن آکریلیک یا ژل، در این روش سطح ناخن ها نازک تر و طبیعی تر به نظر می رسد. این نوع کاشت ناخن نیاز به وسایل کمتری داشته و مدت زمان کمتری نیاز دارد. به علاوه در این روش از اشعه UV استفاده نشده و بوی نامطبوعی هم حس نمی شود.

 

مراحل کاشت ناخن پودری

 

مرحله اول آموزش کاشت ناخن پودری : مرتب کردن ناخن ها

در این مرحله لاک های روی ناخن را به خوبی پاک کرده و ناخن ها را برای انجام کاشت آماده کنید. سپس سطح ناخن را با استفاده از سوهان از هرگونه بقایای کاشت های قبلی پاک کنید.

مرحله دوم آموزش کاشت ناخن پودری: ضدعفونی کردن ناخن با الکل

در این مرحله یک تکه پارچه آغشته به الکل را روی سطح ناخن و پوست اطراف آن کشیده و ناخن را ضدعفونی کنید.

مرحله سوم آموزش کاشت ناخن پودری : پیدا کردن اندازه مناسب ناخن

هر کس به ناخن های بلند، متوسط و یا کوتاه علاقه دارد. به همین دلیل قبل از هر کاری باید اندازه مناسب سر ناخن ها را پیدا کرده و این سری را به گونه ای انتخاب کنید که تمام عرض ناخن را به خوبی بگیرد. هر سری را با زاویه 45 درجه نگه داشته و 20 ثانیه صبر کنید. در صورتی که اندازه مناسب را ندارید، می توانید از سایزهای بزرگ تر استفاده کرده و سپس با سوهان آن ها را کوتاه کنید.

مرحله چهارم آموزش کاشت ناخن پودری: باندِر را روی ناخن بزنید

باندر را در حرکات ضربه مانند و آهسته روی ناخن ها بزنید. سپس 1 دقیقه صبر کنید تا به خوبی خشک شود. این کار را برای هر ناخن به صورت جداگانه انجام دهید.

مرحله پنجم آموزش کاشت ناخن پودری: صمغ یا چسب را روی ناخن بزنید

این کار را به آهستگی انجام داده و در تمام سطح ناخن انجام دهید.

مرحله ششم آموزش کاشت ناخن پودری: قرار دادن انگشت در محفظه حاوی پودر ناخن

ناخن را به آهستگی در پودر ناخن موجود در محفظه فرو کرده و 5 ثانیه صبر کنید. سپس ناخن را بیرون آورده و این کار را برای انگشت های دیگر انجام دهید. برای از بین بردن پودرهای اضافی، ضربه های کوتاهی با انگشت بزنید تا پودر های اضافی از روی ناخن بریزند. پس از خشک شدن ناخن از یک برس ناخن استفاده کرده و بقیه پودرهای اضافی را از سطح ناخن پاک کنید.

 

مراحل کاشت ناخن پودری

 

مرحله هفتم آموزش کاشت ناخن پودری: پودر و چسب بیشتر

در این مرحله بار دیگر کمی چسب روی سطح ناخن ها و نوک آن ها زده و آن ها را به آهستگی با چسب بپوشانید. در صورتی که به دنبال داشتن یک کاشت ناخن  رنگی هستید، می توانید ناخن ها را در پودرهای رنگی فرو کنید. سپس پودر اضافی را پاک کرده و برای بار سوم و آخر روی ناخن ها چسب بزنید.در صورتی که می خواهید ناخن ها ضخیم تر به نظر برسند می توانید این مراحل را چند بار دیگر هم تکرار کنید.
 

مرحله هشتم آموزش کاشت ناخن پودری: اکتیوِیتِر

در این مرحله اکتیویتر را مانند لاک معمولی روی ناخن ها زده و 5 ثانیه صبر کنید. سپس بار دیگر این کار را تکرار کرده و باز هم 5 ثانیه صبر کنید.

مرحله نهم آموزش کاشت ناخن پودری: سوهان کشیدن

با استفاده از یک سوهان نرم کناره های ناخن و قسمت های بیرون زده را سوهان بکشید.

مرحله دهم آموزش کاشت ناخن پودری: تاپ کُت

برای پایان کار از تاپ کُت استفاده کرده و آن را روی ناخن ها بکشید. سپس دو دقیقه صبر کنید تا ناخن ها خشک شوند.

مرحله یازدهم آموزش کاشت ناخن پودری: روغن ناخن

در این مرحله روغن ناخن را هم به کناره های ناخن بمالید.

مرحله دوازدهم آموزش کاشت ناخن پودری: شستن دست ها

پس از این که از خشک شدن لاک روی ناخن ها، مطمئن شدید، با استفاده از آب ولرم دست ها را با صابون و یک برس ناخن بشویید تا هرگونه پودری از روی ناخن ها پاک شود. سپس دست ها را با حوله خوب خشک کنید.

 
 

آموزش کاشت ناخن بیبی بومر

 

روش بیبی بومر، روشی است که در بین خانم های خوش سلیقه محبوبیت زیادی دارد. این روش مانند طراحی فرنچ فرانسوی است ولی در آن سر سفید ناخن ها با بستر ناخن که به رنگ صورتی یا گلبهی است، ترکیب می شود. از آن جایی که در این نوع کاشت ناخن، انتهای ناخن به رنگ خود ناخن هاست، با رشد ناخن ها، طراحی زیبایی خود را از دست نداده و طبیعی تر به نظر می رسد. به علاوه نتیجه به دست آمده آن، از هر نوع  کاشت ناخن دیگری زیباتر است. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به آموزش کاشت ناخن بیبی بومر پرداخته می شود.


مراحل انجام کاشت بیبی بومر نیز مانند کاشت ناخن پودری است ولی در آن از دو رنگ پودر استفاده شده و کاشت ناخن بنحوی انجام می شود که روی ناخن ها شکل هایلایت مانندی به وجود می آید. این امر باعث شده که کاشت ناخن بیبی بومر به کاشت ناخن هایلایت هم شناخته شود.

 

مراحل کاشت ناخن بیبی بومر

 

مرحله اول

 ژل بیس را به صورت بسیار نازکی روی ناخن ها بزنید تا بستر ناخن آماده کار شود. سپس آن را به مدت 2 تا 3 دقیقه زیر لامپ UV قرار دهید. نوع کاشت را به صورت بادامی و یا نوک تیز انتخاب کنید.

مرحله دوم

پودر بیبی بومر سفید را در سر ناخن زده و با برس آن را به خوبی پخش کنید. دقت داشته باشید که پخش کردن را به گونه ای انجام دهید که سفیدی از سر ناخن به سمت ریشه آن کمرنگ تر و محو شود. پس از قرار دادن پودر سفید و محو کردن آن، از پودری به رنگ گلبهی یا صورتی استفاده کرده آن را در ریشه ناخن ها قرار دهید. سپس آن را به سمت قسمت بالایی ناخن ها، محو کرده و در رنگ سفیدی که از قبل زده بودید، به خوبی محو کنید. در این جا ناخن را به مدت 15 تا 20 ثانیه زیر دستگاه قرار داده و سپس با استفاده از یک گیره با سر کج دو طرف ناخن را نگه دارید.

مرحله سوم

در صورتی که خواستار به دست آوردن شکل بادامی و طبیعی تری روی ناخن ها هستید، ناخن را بین گیره قرار دهید تا بهتر حالت گیرد. سپس به مدت 2 دقیقه بازهم آن را در زیر لامپ UV قرار دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله روی ناخن را ژل زده و آن را برای قرار دادن در زیر لامپ UV آماده کنید. سپس آن را به مدت 30 تا 40 ثانیه در زیر دستگاه قرار دهید.

 

مرحله پنجم

سپس با استفاده از سوهان ناخن را سوهان کشیده و سپس با بافر روی آن را صاف کنید.

 

مرحله ششم

گرد و غبارهای به وجود آمده از سوهان کشیدن را به خوبی پاک کرده و روی ناخن تاپ کت براق بزنید. سپس برای آخرین بار، ناخن را به مدت 2 تا 3 دقیقه در زیر لامپ UV قرار دهید.

 

انتخاب مدل ناخن مناسب با دست

 

امروزه مدل های زیادی در طراحی و کاشت ناخن وجود دارد که هر فرد با هر سلیقه ای می تواند از آن ها استفاده کرده و از داشتن ناخن هایی زیبا، لذت ببرد. اما غیر از سلیقه، عوامل دیگری نیز در انتخاب نوع کاشت ناخن می تواند تاثیر داشته باشد که در این مقاله از سایت آرایشگری رژ لب به بررسی انواع مدل کاشت ناخن پرداخته شده است.

انواع روش های کاشت ناخن


فرم ناخن های کوتاه

سطح مهارت: مبتدی
نوع محصول: آکریلیک
طول ناخن: کوتاه
مناسب برای: کسانی که برای اولین بار کاشت ناخن را تجربه می کنند.


این نوع کاشت ناخن برای کسانی توصیه می شود که ترجیح می دهند ناخن های کوچک و در عین حال زیبایی داشته باشند. به علاوه شکل مشبک آن نیز باعث می شود که کسانی که در کاشت ناخن، مبتدی هستند بتوانند این کار را به نحو بهتری انجام داده و روی ناخن شکل انحنا مانند C شکلی به وجود آورند.

 

انواع کاشت ناخن

 

فرم بی رنگ برای ناخن های متوسط

سطح مهارت: مبتدی و پیشرفته
نوع محصول: ژل
طول ناخن: متوسط
مناسب برای: همه افراد


یکی از اساسی ترین مشکلاتی که در کاشت ناخن های ژله ای وجود دارد این است که ژل به خوبی روی ناخن ها قرار نگرفته است. به همین دلیل برای کاشت این نوع ناخن ها، بهتر است از طرح های بی رنگ استفاده شود تا ژل به خوبی از جنس بی رنگ و شفاف رد شده و روی ناخن قرار بگیرد. در این حالت ماندگاری بیشتر و زیباتر ناخن ها تضمین می شود.

 

فرم های پلاتونیومی برای انواع ناخن ها

سطح مهارت: مبتدی و پیشرفته
نوع محصول: آکریلیک و ژل
طول: کوتاه، متوسط و بلند
مناسب برای: هر نوع ناخن


فرم های پلاتینیومی برای کسانی که به دنبال ناخن های طبیعی تر هستند، مناسب است. این کاشت ناخن، به شکل کاملا طبیعی روی ناخن قرار گرفته و می توان آن را در اندازه های مختلفی امتحان کرد. این فرم های پلاتینیومی برای کاشت با ژل نیز مفید هستند، البته برای انجام این کار باید ژل به شکل بسیار نازکی روی ناخن قرار گرفته باشد.

 

 کاشت ناخن های نوک تیز

سطح مهارت: پیشرفته
نوع محصول: آکریلیک و ژل
طول ناخن: بلند
مناسب برای: کسانی که به دنبال طرح های خاص در کاشت ناخن هستند.


این فرم ها برای به وجود آوردن ناخن های دشنه ای یا نوک تیز مناسب هستند. به علاوه از آن ها می توان برای به وجود آوردن مدل هایی مانند، مدل بادامی، لبه دار، بیضوی و حتی برای به وجود آوردن ناخن ها به فرم طبیعی استفاده کرد. این نوع کاشت ناخن، بلندترین نوع آن محسوب می شود و با کمک آن ها، می توان بدون نیاز به چند فرم متفاوت، تنها در یک حرکت کاشت ناخن های بلند مورد نظر را انجام داد. مشابه فرم های پلاتونیومی، با این فرم ها می توان کاشت با ژل را هم انجام داد. البته همان طور که گفته شد، برای انجام این کار باید حتما از بیس نازکی از ژل برای کاشت ناخن استفاده کرد.

 

آموزش کاشت ناخن در 11 مرحله

 

کاشت ناخن مزایای زیادی دارد. با این کار ناخن ها بلندتر می شوند و جنس سخت و در عین حال انعطاف پذیر مواد به کار رفته در این ناخن های مصنوعی به سطح ناخن آسیبی وارد نکرده و به خصوص برای کسانی مناسب است که ناخن های خود را می جوند.

وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

  • قالب های کاشت ناخن
  • مایع آکریلیک
  • حوله کاغذی
  • براش ناخن های آکریلیکی
  • پودر شفاف و بی رنگ آکریلیکی
  • محلول ضد قارچ
  • پرایمر

 

مراحل کاشت ناخن آکریلیک

 

مراحل کاشت ناخن

مرحله اول کاشت ناخن آکریلیک


ابتدا باید ناخن های طبیعی را آماده کاشت ناخن کنید. در این مرحله لاک های روی ناخن را به خوبی پاک کرده و ناخن ها را برای انجام کاشت آماده کنید. سپس سطح ناخن را با استفاده از سوهان براق و یکدست کنید. با استفاده از پرایمر برای از بین بردن هرگونه رطوبت و روغن از روی ناخن اقدام نمایید در غیر اینصورت اکریلیک ‏برروی ناخن نمی چسبد. برای ضد عفونی کردن ناخن از محلول ضد قارچ و یا الکل حاوی ایزوپروپیل استفاده کنید، این نوع الکل به حل کردن چربی‌های سطح ناخن کمک می‌کند و از طرف دیگر باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود.

 

مرحله دوم کاشت ناخن آکریلیک


‏قالب های کاشت ناخن را مناسب با ناخن بریده و آماده کنید. برای کاشت بهتر ناخن‌ آکریلیک،  بر روی سطح ناخن از قالب‌هایی از جنس پلاستیک یا فویل‌های فلزی نیز استفاده می‌شود؛ از این طریق می‌توان کاشت ناخن آکریلیک را با شکل و حالت دلخواه انجام داد.

 

مراحل کاشت ناخن

مرحله سوم کاشت ناخن آکریلیک


در منطقه ای که تهویه مناسبی دارد مایع اکریلیک را در ظرفی آماده کنید و توجه داشته باشید که این ماده تولید گاز سمی ‏می کند.‏ قلم مو را به مایع اکریلیک آغشته نموده و توجه داشته باشید که ‏مایع تهیه شده خیلی شل نباشد و حالت چسبندگی داشته باشد.‏ مواظب باشید اکریلیک به پوست شما مالیده نشود و چند میلیمتر با آن فاصله داشته باشد.‏ مقدار زیادی از ترکیب آکریلیک را روی سر ناخن و لبه های آن زده و به خوبی پخش کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که سطح ناخن صاف و صیقلی شود.

 

مرحله چهارم کاشت ناخن آکریلیک


برای یک دست شدن مواد آکریلیکی با سطح ناخن، براش را روی ناخن کشیده و تمام سطح ناخن را به یک ضخامت در آورید.

 

مرحله پنجم کاشت ناخن آکریلیک


ترکیب آکریلیک را از دو طرف به خوبی جمع کرده و آن را به صورت خطوط صافی روی ناخن بکشید. برای یکدست شدن ناخن طبیعی و مواد آکریلیک چند ضربه کوتاه روی ناخن بزنید تا آکریلیک موجود روی آن به خوبی پخش شده و هم سطح ناخن شود.

 

مراحل کاشت ناخن

 

مرحله ششم کاشت ناخن آکریلیک


لبه های ناخن را به گونه ای صاف کنید که سر ناخن به شکل یک مربع با زاویه 90 درجه درآید.

 

مرحله هفتم کاشت ناخن آکریلیک


کمی از ترکیب آکریلیک را به مرکز ناخن مالیده و سپس آن را به خوبی روی سطح ناخن پخش کنید. با براش خود چند بار روی ناخن ضربه بزنید و اضافات آن را به لبه های ناخن ببرید تا به ترکیب مرحله قبل به خوبی اضافه و مخلوط شود.

 

مرحله هشتم کاشت ناخن آکریلیک



بار دیگر مقدار کمی از ترکیب آکریلیک را روی سطح ناخن و در نزدیکی کوتیکل ناخن پخش کنید. سپس آن را به سمت کناره های ناخن برده و به خوبی پخش کنید. برای یکدست شدن و هم سطح شدن سطح ناخن نیز چند بار با براش خود روی ناخن ضربه بزنید.

 

مراحل کاشت ناخن آکریلیک

 

مرحله نهم کاشت ناخن آکریلیک



شکل ایده آل ناخن باید به صورت خط صافی باشد که لبه های آن نیز کمی حالت مورب و منحنی شکل دارد. مرتفع ترین سطح ناخن نیز باید در مرکز آن بوده و لبه ها باید کمترین ارتفاع ناخن را داشته باشند.

 

مرحله دهم کاشت ناخن آکریلیک



به آرامی قالب کاشت ناخن را برداشته و دقت داشته باشید که ناخن باید مشابه تصویر شده باشد. در این حالت ناخن کاشته شده باید کاملا عریض بوده و لبه های آن نیز پهن باشد. 

 

مراحل کاشت ناخن آکریلیک

مرحله یازدهم کاشت ناخن آکریلیک


از سه قسمت سر ناخن، وسط آن و قسمت انتهایی ناخن، به لبه های ناخن فشار آورید تا ترکیب آکریلیک بهتر روی ناخن طبیعی چسبیده و بهتر روی آن قرار گیرد. اجازه دهید اکریلیک خشک شود. در این حالت با زدن ضربه و شنیدن صدای کلیک متوجه خواهید شد که ‏مواد آکریلیک خشک شده اند.  با این کار یک حالت C شکل زیبا نیز روی ناخن ها به وجود می آید.

روی بقیه سطح ناخن نیز ترکیب آکریلیک بزنید تا کاشت ناخن تکمیل شود.

 

کاشت ناخن پودری با دیپ

 

مانیکور و کاشت ناخن به روش دیپ در حقیقت روشی مابین مانیکور ناخن و ناخن مصنوعی است و حدودا به مدت 3 تا 4 هفته باقی میماند. درمقایسه با ناخن های ژلی معمولی یا ناخن های آکریلیکی ، مانیکور با دیپ نازک تر است و به ماده پر کننده و وسایل کمتری برای اجرا نیاز دارد .

به علاوه ظاهر طبیعی تری دارد، سخت تر جدا میشود و آسان تر اجرا میشود. نیازی به مایع مونومر یا اشعه یو وی ندارد. 

 

 

آموزش تصویری کاشت ناخن

 

 از وسایل پولیش و ریموور ست مانیکور ناخن استفاده کنید

 ناخنتان را پولیش کنید تا سطح ناصاف یا موادی از قبل روی آن باقی نماند. برای جدا کردن پوست های اضافه دور ناخن از دورگیر مخصوص استفاده کنید. به آرامی پوست اضافه دور ناخن را عقب بزنید ، این کار باعث میشود که ناخن هایی که قرار است رشد کنند تا حدی پیدا شود و این مدت زمان باقی ماندن کاشت را افزایش میدهد

 

 با بافر روی سطح ناخن را صاف کنید

مهم نیست که ناخن شما طبیعی ست یا روی آن از ژل یا آکریلیک استفاده شده است سطح ناخن را با یک بافر یا سوهان صاف کنید.  بعد از سوهان کشی و صاف کردن سطح ناخن مواد باقی مانده را با استفاده از یک براش آرایشی صاف کنید.

 

 نقاطی که دچار آسیب دیدگی هستند را صاف کنید

دور تا دور ناخن را به دقت نگاه کنید تا احیانا خراشیدگی یا بریدگی روی ناخن و کناره های آن به وجود نیامده باشد. از یک سوهان ناخن با دنده های درشت برای از بین بردن این مناطق استفاده کنید. اگر در حال حاضر روی ناخن های شما تیپ وجود ندارد و میخواهید روی ناخن هایتان را افزایش دهید ناخن های طبیعی را کوتاه کنید و با استفاده از سوهان ناخن لبه های ناخن را کاملا صاف کنید.

 

 ناخن های خود را با الکل ضد عفونی کنید

یک پنبه یا پد بردارید  به الکل آغشته کنید. میتوایند از اسپری ضد عفونی کننده یا ضد عفونی کننده که در ظرف های مخصوص قرار دارد استفاده کنید. پد آغشته به الکل را روی ناخن ها و انگشت ها (از آخرین بند انگشت به سمت ناخنها) بکشید
این پاکسازی سطح ناخن شما را خشک و برای مانیکور به وسیله دیپ آماده میکند. سعی کنید هیچ باکتری و میکروبی در سطح ناخن شما باقی نماند.

 

سایز تیپ مناسب ناخن های خود را پیدا کنید

اگر میخواهید ناخن هایتان بلند باشد،  برای هر ناخن تیپ مناسبی پیدا کنید که بیش از یک سوم سطح ناخن تان را نپوشاند. هر تیپ باید به اندازه عرض ناخن شما باشد. از گوشه ای به گوشه دیگر را کاملا پوشش دهد بدون اینکه از جایی بیرون زدگی نداشته باشد. نقاط خالی تیپ را با کوت رزین تیپ بپوشاند. هر یک را به مدت 20 ثانیه در زاویه چهل و پنج درجه نگه دارید. اگر موفق به پیدا کردن دیپ مناسب برای ناخن هایتان نشدید میتوانید با ناخن گیر مقداری از قسمت های اضافی آن را بگیرید و تنظیم کنید. کناره های تیپ را چند ثانیه به سمت پایین نگه دارید و سعی کنید که رزین رو پوست انگشتان شما نریزد

 

 تیپ را با ناخن گیر گرفته و تمیز کنید

بالای تیپ هارا با ناخن گیر جدا کنید. سطح جدا شده را با بافر ناخن صاف کنید و روی سطح تیپ را بافرینگ کنید و سپس همین کار را برای همه ناخن های دیگر تکرارکنید.

 

 

آموزش کاشت ناخن ساده

 

 روی باند را رنگ کنید. این مراحل را برای همه ناخن ها تکرار کنید. با کمی فاصله از کناره های ناخن رنگ را بزنید و مراقب باشید که به آن برخورد نکند

 با براش به ناخن هایتان رزین بزنید. به آرامی حرکت کنید و مواد را به صورت یکنواخت پخش کنید. روش زدن رزین مانند لاک ناخن نیست بلکه باید هر بار مقدار زیادی از رزین را بردارید به طوری که روی قلمو بماند. از آنجایی که پودر روی رزین ریخته میشود، سعی کنید رزین را تا حد ممکن یکنواخت و تمیز اجرا کنید.  روی گوشه های ناخن و به وجود آوردن یک خط صاف رد آن ناحیه دقت کنید. اگر فقط دو هفته از آخرین باری که  کاشت زده اید گذشته و میخواهدی رزین را تمدید کنید . رزین را به ضخامت دلخواه خود (سه یا چهار کوت) بریزید و نیازی به اضافه کردن پودر نیست. اگر روی ناخن طبیعی خودتان مانیکور انجام میدهید یا سه هفته یا بیشتر از آخرین کاشت شما میگذرد فقط یک لایه رزین اضافه کنید. انگشت خود را درظرف حاوی پودر فرو کنید. ابتدا ظرف حاوی پودر را به خوبی تکان دهید. بعد از یک وسیله برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید. انگشت خود را مستقیما در ظرف فرو کنید و به آرامی بچرخانید. انگشت خود را به مدت پنج ثانبه در ظرف نگه دارید. انگشت را خارج کنید و به لبه ی ظرف بکوبید. اگر میخواهید از پودر های رنگی استفاده کنید در این مرحله باید این کار را انجام دهید. بار دیگر انگشت خود را در ظرف پودر فرو کنید و بعد از خارج کردن انگشت باقی مانده های اضافی پودر را براش پاک کنید و روی آن یک لایه دیگر رزین اضافه کنید.


اگر میخواهید مانیکورتان محکم تر و ضخیم تر باید میتوانید این مرحله را تکرار کنید.
 

مانیکور کردن ناخن 

 

اکتیویتور را به ناخن اضافه کنید. به همان صورت که لاک ناخن میزنید اکتیویتور را به ناخن اضافه کنید. بگذارید حدود 5 ثانیه باقی بماند . یک لایه دیگر اضافه کنید، باز هم 5 ثانیه به آن فرصت دهید  

  لبه ناخن را شکل دهید. با یک سوهان نرم، لبه های ناخن را فرم دهید. در آخر با یک تاپ کت، کار را پایان دهید و مطمئن شوید که لایه نهایی برای ناخن اکریلیک طراحی شده است  انگشتانتان را صاف نگه دارید و اجازه دهید مواد خشک شود،  این کار حدود دو دقیقه زمان نیاز دارد به آرامی روغن کوتیکول را به پوست اطراف ناخن ها بمالید
لایه نهایی را مانند لاک زدن اضافه کنید.
 دستان خود را بشویید ولی از قبل اطمینان حاصل کنید که تمام مواد خشک شده اند. دور تا دور ناخن اجرا شده را تمیز کنید و با حوله خشک کنید

 
 

در ادامه گیف هایی از کاشت ناخن آکریلیک آماده کرده ایم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شوند.

 

                                                                                                    

آموزش کاشت ناخن ژله ای

ناخن های ژله ای طبیعی به نظر رسیده و در عین حال، استحکام ناخن های آکریلیکی را هم دارند. به علاوه کاشت ناخن های ژله ای بخارات خطرناکی نداشته و این ناخن ها زیر اشعه UV سفت می شوند. هر لایه از این ناخن ها زیر نور UV به مدت 2 تا 3 دقیقه سفت شده و بین ناخن و کاشت ژله ای یک پیوند شیمیایی محکم به وجود می آید.

 

بخش اول کاشت ناخن:آماده سازی ناخن ها


برای داشتن ناخن های ژله ای زیبا، باید ابتدا آن ها را به اندازه دلخواه در آورده، حالت داده و در نهایت با بافر سطح آن ها را برای کاشت ناخن گرد و مسطح کرد. پس از این که ناخن ها به حالت دلخواه در آمدند، باید کوتیکل و پوست کناره های ناخن ها را از بین برد. در مرحله بعد باید یک لایه نازک بیس کت را روی ناخن زد. برای کاشت ناخن های ژله ای باید دقت شود که این لایه بسیار نازک باشد.

 

کاشت ناخن ژله ای

 


بخش دوم کاشت ناخن: لاک ناخن

 

پس از زدن لایه اولیه و خشک شدن آن، لایه نازک دیگری روی ناخن بزنید. این لایه ژل رنگی شماست که ممکن است کمی چسبناک باشد که برای لایه اول طبیعی است. این لایه باید روی نوک ناخن زده شده و نوک ناخن با آن رنگ شود. پس از زدن هر لایه نیز باید آن را به مدت 2 تا 3 دقیقه زیر نور UV قرار داد. در مرحله بعد روی کل ناخن تاپ ژل زده و روی نوک ناخن را رنگ کنید و بار دیگر آن را زیر نور UV قرار دهید. برخی از محصولات در اطراف ناخن اضافاتی به جا می گذارند که در این مرحله باید آن ها را از روی ناخن و اطراف آن ها برداشت. برای این کار نیز می توان از پنبه آغشته به الکل استفاده کرد. برای اتمام کار نیز کافیست روفن کوتیکول روی ناخن و پوست اطراف آن زده شود.

 


بخش سوم کاشت ناخن: برداشتن ناخن های ژله ای

 

برای برداشتن ناخن های ژله ای، ابتدا باید لایه رویی را با سوهان از بین برد. این کار درخشش ناخن را از بین می برد که طبیعی است. ناخن های ژله ای تنها با استون 100% برداشته می شوند. به همین دلیل باید ده تکه پنبه آغشته به استون 100% را روی ناخن ها قرار داد. در مرحله بعد برای جذب بهتر استون روی پنبه، باید روی پنبه روی ناخن ها را با فویل پوشاند. فویل و پنبه باید حداقل 15 دقیقه روی ناخن ها مانده و سپس دانه دانه از روی آن ها برداشته شوند. در صورتی که ژله ها برداشته نشده بودند نیز باید این پروسه بار دیگر تکرار شود. پس از برداشتن ناخن های ژله ای باید روی ناخن ها و پوست اطراف آن روغن کوتیکل زد.

 

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 13 آذر 1398 - 01:17:42
ممنون
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 17:56:20
ممنون از آموزش خوبتون لطفا اموزش کاشت با ژل رو هم بگین
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: