سه شنبه 21 مرداد 1399 - 17:45:48

آموزش ترمیم کاشت ناخن

 

ترمیم کاشت ناخن شکسته

نحوه صحیح سوهان کشیدن کاشت ناخن

 

آموزش ترمیم کاشت ناخن

 

 

 

مطالبی که در آیتم خواهید خواند:

آموزش ترمیم کاشت ناخن

آموزش ترمیم کاشت ناخن شکسته

نحوه صحیح موادگذاری روی ناخن

طرز صحیح سوهان کشیدن ناخن کاشت

 

 

 

طرز صحیح ترمیم کاشت ناخن

 

برای ترمیم کاشت ناخن احتیاج به یک زیرسازی خوب داریم که بتوانیم مواد را راحت تر روی ناخن قرار دهیم. برای زیرسازی کاشت ناخن ابتدا باید به وسیله سوهان برقی، ژل روی ناخن که قبلا انجام شده را پاک کنیم. پس از اینکه ژل قبلی را از روی ناخن پاک کردیم، ضد قارچ را به وسیله پد مخصوص روی ناخن می زنیم. چند ثانیه صبر می کنیم تا خوب خشک شود. پس از ضد قارچ، نوبت به زدن پرایمر می رسد. پرایمر را روی تمامی قسمت های بستر ناخن می زنیم.


پس از اینکه پرایمر را روی ناخن زدیم، چند ثانیه صبر کرده تا کاملا خشک شود. سپس قلم مخصوص را به لیکوئید آغشته کرده و مقدار کمی از پودر را بر می داریم. پودر را روی نوک ناخن ها قرار می دهیم و با حرکات برعکس قلم، به آن فرم می دهیم و تا قسمت انتهایی ناخن ها می کشانیم. اگر مقدار مواد کم بود می توان دوباره قلم را به مقداری لیکوئید و پس از آن پودر آغشته می کنیم و از ادامه کار روی ناخن  قرار می دهیم. دوباره مواد کاشت ناخن را با حرکات برعکس قلم، به آهستگی فید می کنیم. توجه داشته باشید موادگذاری را باید به گونه ای انجام دهیم که روی گوشت اطراف آن نچسبد.
پس از این که مواد کاشت ناخن خشک شد، به سراغ سوهان کشی می رویم. از سوهان دور گیری استفاده کرده و مواد را از دور گوشت ناخن جدا می کنیم. پس از اتمام کار با سوهان برقی، با استفاده از سوهان دستی برای فرم دادن و تعیین قد ناخن استفاده می کنیم. پس از این که قد و فرم ناخن کاشت مشخص شد، از سوهان برقی برای صاف کردن بستر ناخن استفاده می کنیم. سوهان برقی را باید با حرکات افقی روی ناخن به کار برد تا مقداری از برآمدگی سطح ناخن کاهش یابد. توجه داشته باشید که در این کار نباید زیاده روی کرد، چون احتمال دارد بستر ناخن را به شدت نازک و شکننده کند.
در این مرحله ترمیم کاشت ناخن ما به اتمام می رسد. شما می توانید به سلیقه مشتری خود از انواع رنگ ها و طرح های لاک ناخن برای جلوه بیشتر کاشت ناخن استفاده نمایید.

 

ترمیم کاشت ناخن

 


آموزش ترمیم کاشت ناخن شکسته


برای ترمیم کاشت ناخن شکسته، ابتدا ژل ناخن قبلی را کاملا از بین می بریم. برای این کار از سوهان سر پهن استفاده می کنیم. به دلیل اینکه ناخن دارای شکستگی است، نباید به سر ناخن خیلی فشار بیاوریم تا مشتری اذیت نشود. توصیه می کنیم یکی از انگشتان خود را زیر ناخن شکسته مشتری قرار دهید تا با فشار سوهان برقی، درد احتمالی شامل حال ایشان نشود. پس از اینکه ژل را کاملا از سطح ناخن برداشتیم، قسمت شکسته ناخن را کاملا از مواد خالی می کنیم. برای این کار باید سرعت دستگاه را کمی پایین بیاورید. چون قصد داریم بیشتر از سوهان برقی استفاده کنیم تا قسمت شکسته ناخن عاری از مواد کاشت شود، سرعت بالای دستگاه منجر به داغ شدن دست مشتری خواهد شد. به همین دلیل بهتر است کمی از سرعت دستگاه را کاهش دهیم.


پس از اینکه مواد را کاملا برداشتیم، شروع به مواد گذاری جدید می کنیم. در این مرحله، موادگذاری دقیقا مانند کاشت انجام می شود. به این صورت که مقداری از مواد را برداشته و با قلم مخصوص روی قسمت انتهایی ناخن قرارمی دهیم. سپس با حرکات قلم آن را تا قسمت شکستگی ناخن جلو می آوریم. با استفاده از سوهان سر گرد که معمولا برای مانیکور از آن استفاده می شود، یک مانیکور خیلی سطحی روی ناخن انجام می دهیم.


مانیکور را به این دلیل انجام می دهیم که پوسته های دور ناخن یا همان کوتیکول ها از بین بروند. این کار باعث می شود قسمت ته ناخن کاملا گرد شود و نمای زیباتری داشته باشد. علاوه بر این، باعث می شود بعدا که ناخن ها رشد کردند، زیر کاشت ناخن هوا نگیرد و کاشت تمیزتری داشته باشیم. در مرحله بعد، با استفاده از سوهان ناخن کاملا زبر، سطح ناخن را خط و خش ایجاد می کنیم تا چربی آن به خوبی گرفته شود. به این دلیل که مواد کاشت ناخن کاملا روی آن فیکس شود.

 

مراحل ترمیم کاشت ناخن

 


همیشه به یاد داشته باشید که اولین قدم در مواد گذاری کاشت ناخن، ضد قارچ زدن است. مخصوصا قسمتی از ناخن که شکسته است. چون شرایط را برای رشد میکروب ها و بروز عفونت هموار می کند. به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است که روی کل سطح ناخن بخصوص قسمت شکستگی از ضد قارچ استفاده کنیم. پس از اینکه ضد قارچ خشک شد، کل سطح ناخن را پرایمر می زنیم. سپس از قسمتی که دچار شکستگی شده، شروع به موادگذاری می کنیم.


پس از اینکه مواد را روی قسمت شکستگی قرار می دهیم، با پهنای قلم مواد را کاملا روی ناخن فیکس می کنیم. سپس به آهستگی مواد را به سمت بیرون فید می کنیم. سپس مواد را روی قسمت انتهایی ناخن قرار داده و با حرکات آرام قلمو، آن را رو به سمت بیرون فید می کنیم. پس از اینکه موادگذاری به اتمام رسید، با استفاده از سوهان دستی قسمت های کناری ناخن را فرم می دهیم. در مرحله بعد، با استفاده از سوهان دورگیری، دور تا دور ناخن را عاری از هر گونه مواد کاشت ناخن می کنیم. یعنی هیچ گونه موادی به پوست نباید چسبیده باشد.


توجه داشته باشید که سوهان دورگیری انواع مختلفی دارد. سوهان دورگیری که باید در این مرحله استفاده کنید، از نوع نازک ترین آنها است. در مرحله بعد، با استفاده از سوهان الماسی سطح روی ناخن را کاملا صاف می کنیم. همچنین، خط ترمیم روی دورگیری ناخن را کاملا از بین می بریم. بدین ترتیب، زمانی که ناخن رشد کرد، هیچ گونه پله ای روی آن ایجاد نخواهد شد. دوباره با استفاده از سوهان دستی نرم، روی سطح ناخن می کشیم تا فرم مطلوبی پیدا کند. حتما با استفاده از این سوهان دستی، دور تا دور کوتیکول ناخن بکشید. هیچ گاه سوهان دستی را به صورت صاف روی ناخن نکشید این کار کاملا اشتباه است. این کار باعث صاف شدن و غیرطبیعی جلوه دادن ناخن می شود. شما باید سوهان دستی را به صورت چپ و راستی از پایین به بالا یا دورانی روی بستر ناخن بکشید.
در مرحله آخر، روی سطح ناخن را بافر می کشیم. حال می توانید بنا به سلیقه مراجعه کننده خود از انواع لاک یا ژلیش برای زیباسازی بیشتر ناخن ها استفاده نمایید. استفاده از تاپ کات نیز به براقیت بیشتر ناخن ها کمک زیادی می کند.

 

ترمیم کاشت ناخن شکسته

 


نحوه صحیح موادگذاری روی ناخن


برای داشتن یک ناخن مرتب و انجام اصولی کاشت ناخن، ابتدا باید مانیکور اصولی را انجام دهیم. برای این کار ابتدا با استفاده از پوشر، تمامی کوتیکول های ناخن را عقب می زنیم. این کار را با نهایت دقت و آرامش باید انجام دهیم تا کوتیکول ها از گوشت جدا نشوند و باعث بروز درد و خونریزی نشود. تنها کمی عقب زدن کوتیکول ها کفایت می کند. سپس با استفاده از نیپر، کوتیکول های عقب زده شده را جدا می کنیم. پس از اتمام کار کوتیکول ها، دورگیری و سطح روی ناخن را آماده کاشت مواد می کنیم. این اصول اگر به طور کامل رعایت و انجام شود، زیر سطح ناخن شما هوا نخواهد گرفت.
با استفاده از سرسوهان بسیار نازک، عمل دورگیری ناخن را انجام می دهیم. سپس با کمک سرسوهان پهن، روی سطح ناخن را خطوطی ایجاد می کنیم تا موادگذاری بهتر روی سطح ناخن قرار بگیرد. چنانچه مراجعه کننده ناخن های بسیار کوتاهی داشتند، از تیپ یا فرمر برای افزایش قد ناخن ها استفاده می کنیم. در غیر این صورت، اگر ناخن هایشان به اندازه کافی بلند بودند، تنها روی آن را کاور می کنیم. برای این کار ابتدا سطح ناخن را با استفاده از سوهان دستی یا برقی چند خط و خش ایجاد می کنیم تا چربی طبیعی ناخن کمی برطرف شود و آماده کاشت مواد شود.


لازم نیست خیلی بستر ناخن را سوهان بکشید تا نازک و حساس شود. در همین حد که چند حرکت رفت و برگشتی با استفاده از سوهان ایجاد کنید، کفایت می کند. همچنین، به یاد داشته باشید که سوهان ناخن را نباید صاف روی ناخن ها بکشید. از حرکات رفت و برگشتی رو به بالا استفاده کنید. در مرحله بعد ضد قارچ را روی سطوح ناخن می زنیم و پس از چند ثانیه که خشک شد، پرایمر را می زنیم. مراقبت باشید که پرایمر با سطح پوست مراجعه کننده تماس پیدا نکند؛ چون برخی از پرایمرها از نوع اسیدی بوده و به پوست دست آسیب می رسانند.

 

آموزش صحیح مواد گذاری کاشت ناخن

 


برای برداشتن مواد باید به این نکته توجه داشته باشید که قلم ما باید به اندازه کافی به لیکوئید آغشته شده باشد. پودری که بر می داریم باید از یک بافت خمیری مطلوب برخوردار باشد؛ یعنی نه بیش از حد شل باشد که بریزد و کاشت را به خوبی نتوانیم انجام دهید و نه بیش از حد سفت باشد که نتوان فید کردن مواد را به راحتی انجام داد. چون قصد کاور کردن ناخن را داریم، موادگذاری را از سر ناخن شروع می کنیم. مواد را آهسته شروع به گذاشتن می کنیم و هر گاه نیاز بود مجددا مواد را روی بستر ناخن قرار می دهیم و رو به سمت بیرون فید می کنیم. برای این کار نیازی نیست حتما قلم را روی مواد فشار دهید، باید از سر قلم به آهستگی و به درستی استفاده نمایید.


حواستان باشد مواد کاشت ناخن شما نباید به کوتیکول بچسبد. چون در این صورت احتمال هوا گرفتن زیر بستر کاشت ناخن را افزایش می دهد. در مرحله بعد، با استفاده از سوهان دستی قاب ناخن را تعیین می کنیم. این قاب گرفتن به ما کمک می کند تا بدانیم در کدام نواحی از سوهان برقی استفاده کنیم. پس از کشیدن سوهان دستی، با سوهان برقی از قسمت کوتیکول ها شروع به سوهان کشی می کنیم. مرحله دور گیری را نیز انجام می دهیم. به این کار اصطلاحا بستن دور ناخن گفته می شود و بسیار حائز اهمیت است. چرا که اگر به درستی انجام نشود، احتمال هوا گرفتن را بسیار افزایش می دهد.


آموزش سوهان کشی صحیح انواع ناخن


برای سوهان کشی صحیح بعد از موادگذاری، اولین کاری که می کنیم این است که دور ناخن را با استفاده از سوهان دستی، مواد کاشت روی گوشت اطراف را جدا می کنیم. در مرحله بعد، با استفاده از سوهان برقی دورگیری انجام می دهیم. برای مواد کاشت که احیانا زیر کوتیکول ها قرار گرفته اند، از یک سر سوهان برقی بسیار نازک استفاده می کنیم. با استفاده از سرسوهان کاغذی، نسبت به هموار کردن سطح ناخن اقدام می کنیم. توجه داشته باشید که سرعت سوهان برقی را باید بسیار کاهش دهیم تا حین کار دست مشتری نسوزد.

 

آموزش سوهان کشی ناخن کاشت

 


پس از این مرحله، نوبت به فرم دهی و دورگیری مجدد با استفاده از سوهان دستی می رسد. فرم دادن را از قسمت های بغل ناخن شروع می کنیم و باید مراقب باشیم که یک طرف ناخن را بیشتر از طرف دیگر سوهان نکشیم. سپس ناخن را به سمت خودمان می گیریم و خوب دقت می کنیم که دو طرف با هم برابر باشند. زاویه دید ما از این قسمت بیشتر است و می توانیم تشخیص درست تری بدهیم. اگر به فرم دلخواه نرسیدید، می توانید این روال را مجددا انجام دهید. سوهان کشی قسمت ریشه ناخن بسیار حائز اهیت است؛ چون در صورت ضخیم بودن ممکن است مشتری را اذیت کند. پس از مرحله سوهان کشی، نوبت به استفاده از بافر می رسد. بافر باعث می شود اگر مقداری از برجستگی سطح کار باقی مانده باشد، سطح کار را کاملا صاف کند. اگر بخواهیم ناخن را ژلیش کنیم، همین مرحله از سوهان ناخن کافی است؛ اما اگر بخواهیم آن را به همین حالت داشته باشیم، باید یک دور ناخن را پولیش کنیم. استفاده از پولیش باعث براقیت و درخشانی بیشتر و زیباتر می شود.

 

در این آیتم از سایت رژلب به آموزش ترمیم کاشت ناخن و ارائه مهمترین نکات آن پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. چنانچه هر گونه سوالی درباره مراحل مختلف کاشت و طراحی ناخن دارید، برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند. از این که وب سایت آرایشی و زیبایی رژلب را دنبال می کنید، بسیار سپاسگزاریم.

 

 

همچنین در رژلب بخوانید:

 

 آموزش مرحله به مرحله مانیکور

 16 مدل طراحی ناخن جدید + عکس

 19 وسیله مهم برای ناخن کارها (وسایل کاشت ناخن)

 لاک زدن

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: