یکشنبه 06 شهریور 1401 - 15:01:05

کاشت ناخن

 

کاشت ناخن

برای زیبایی بیشتر دست ها و داشتن ناخن های زیبا، بسیاری از خانم ها به فکر کاشت ناخن میافتند. کاشت ناخن علاوه بر زیبایی برای افرادی که دارای ناخن های بد شکل هستند و یا عادت به جویدن دارند، بسیار مناسب است. کاشت ناخن انواع مختلفی دارد که در این مقاله از سایت رژلب قصد داریم به توضیح مختصر آن بپردازیم.

فهرست مطالب:

کاشت ناخن چیست؟
انواع کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن
نکاتی که باید قبل از کاشت ناخن بدانید
سوالات مطرح شده در مراکز کاشت ناخن

 

 

کاشت ناخن

 

کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن یک نوع آرایش و تزیین ناخن می‌باشد که در آن به چند طریق نوعی از مواد، به شکل ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی فرد با ماندگاری طولانی چسبانده می‌شود. برای این کار در بهترین مراکز کاشت ناخن سطح ناخن‌ها را به وسیله سوهان برقی می‌تراشند تا جایی که لایه خیلی نازکی از ناخن باقی بماند. این کار برای این است که زیر مواد مورد استفاده در کاشت ناخن که قرار است؛ جای ناخن اصلی فرد را بگیرد برجسته نباشد تا طبیعی‌تر به نظر برسد. و هر چه ناخن کاشته شده برجستگی کمتری داشته و به ناخن طبیعی شباهت بیشتری داشته باشد، در اصطلاح خوب کاشته شده است. البته یک کاشت خوب علاوه بر، داشتن ظرافت و زیبایی باید دوام و استحکام بالایی نیز داشته باشد.

البته علاوه بر زیبایی دلایل دیگری چون مشکلات ناخن‌ها و داشتن ناخن‌های بدفرم و بد رنگ خیلی‌ها را ترغیب به انجام این عمل می‌کند. کاشت ناخن مخصوصا برای کسانی که ناخن‌های ضعیف و شکننده دارند و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند مناسب است و مانع عادت جویدن ناخن می‌شود. قبل از انجام این عمل موارد زیادی را باید رعایت کرد؛ ابزار، روش و مواد آن را باید شناخت و برای انجام آن به متخصص مراجعه کرد تا عوارض آن را به حداقل کاهش داد.

 

 

کاشت ناخن

 

 

انجام کلی خدمات کاشت و طراحی به سبک اصولی با بهترین متریال وتنوع انواع طراحی
آموزش کلیه موارد فوق به صورت تخصصی

 

انواع کاشت ناخن

برای کاشت ناخن روش ها و انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه قصد داریم انواع این کاشت ها را توضیح دهیم:


کاشت قالب
در نوع کاشت قالبی که نوع بی کیفیت و در عین حال آسوده ترین کاشت ناخن می باشد باید ناخن ها کمترین تماس را با آب داشته باشند. معمولا کاشت قالب به افرادی که زمان کمتری برای رسیدگی به ناخن هایشان دارند توصیه می شود. کاشت قالب به افرادی که ناخن های بسیار پراکنده و متفاوت از هم دارند توصیه نمی شود. چون این ناخن ها قالبی هستند و باید تمام ناخن های دو دست یک شکل باشند.

 

کاشت ناخن پودری
کاشت پودری نوع دیگری از کاشت ناخن می باشد. در کاشت اولیه تیپ یا همان ناخن مصنوعی از زیر ناخن با چسب ناخن چسبانده می شود و تا اندازه دلخواه کوتاه می شود. روی ناخن مواد ضد قارچ را می زنند.
بعد پودر کاشت که همان مواد دندانپزشکی است روی ناخن زده و در امتداد قالب کار می کند و بعد از آن سوهان برقی استفاده میشود. کاشت ناخن پودری بسیار زمان بر است و در هر بار ترمیم حدود یک ساعت و نیم زمان می برد و هر انگشت به صورت مجزا نیاز به سوهان کشی برقی دارد. این کاشت به افرادی که وقت و حوصله کافی ندارند توصیه نمی شود. اما بهترین نوع کاشت همین نوع کاشت ناخن پودری می باشد

 

کاشت ناخن ژله ای
کاشت ژله ای بر عکس کاشت پودری نیاز به مواد مایع ندارد. مواد این کاشت به صورت ژله آماده بوده و با استفاده از قلم مویی روی ناخن اعمال می شود. این نوع از کاشت ناخن دارای دوام پایین تری نسبت به کاشت پودری بوده و برای اشخاصی که طرفدار کاشت طبیعی هستند، پیشنهاد می شود.

 

کاشت ناخن با فرمر
فرمر وسیله ای است با جنس کاغذی که بر روی ناخن شما نصب می شود و به ناخن کار اجازه میدهد مواد را بر روی آن قرار داده و به ناخن شما طرح و شکل جدیدی بدهد. بر روی فرمر ها ابعاد ئ اندازه های متفاوتی نیز مشخص شده است که باعث میشود تا ناخن کار با توجه به سلیقه شما اندازه ناخن هایتان را به راحتی تعیین کند. در این روش کاشت ناخن هم از ژل های زیبا و هم از پودر های رنگی مختلف می توان استفاده کرد.

 

کاشت ناخن بیبی بومر
روش کاشت ناخن بیبی بومر، که در بین بانوان خوش سلیقه ایرانی محبوبیت بسیار زیادی دارد.
این روش مانند طراحی فرنچ فرانسوی میباشد ولی در بیبی بومر سر سفید ناخن هایتان با بستر ناخن که به رنگ های صورتی یا گلبهی است، ترکیب می شود. از آن جایی که در این نوع خاص از کاشت ناخن، انتهای آن به رنگ خود ناخن تبدیل میشود و باعث میشود با شد ناخن ها، طراحی بیبی بومر ناخن زیبایی خود را از دست نداده و بسیار طبیعی تر به نظر می رسد. نتیجه ای که به دست می آید، از هر نوع  کاشت ناخن دیگری قطعا زیباتر است.

توجه شود که مراحل انجام کاشت بیبی بومر همانند کاشت ناخن پودری مبیباشد اما در آن از دو رنگ پودر باید استفاده شود و کاشت بهتر است طوری انجام می شود که بر روی ناخن ها حالت هایلایت به وجود می آید. کاشت ناخن بیبی بومر به نوعی کاشت ناخن هایلایت هم گفته میشود

 

 

کاشت ناخن

 

آموزش کاشت ناخن

ناخن کاشتن دارای انواع مختلفی است که اغلب در آن از مواد مختلف برای این کار استفاده می‌شود. در حالت کلی برای آموزش کاشت ناخن طبیعی بایستی به مراحل زیر توجه نمایید.

مرحله اول: مانند لاین های دیگر زیبایی، برای آموزش کاشت ناخن باید یک سری لوازم را خریداری کنید، چرا که بدون این لوازم آموزش امکان پذیر نخواهد بود. ابزار و مواد معمولا به صورت پک و کامل در بازار وجود داشته و به راحتی می‌توانید خریداری کنید. در حالت کلی می‌توان این لوازم را به سه بخش زیر تقسیم بندی کرد:

مواد کاشت ناخن
دستگاه های کاشت ناخن
ابزار جانبی کاشت ناخن

 

مرحله دوم: در مرحله بعدی بایستی زیرسازی را فرا بگیرید. زیرسازی بسیار مهم بوده و نتیجه آن در کیفیت نهایی کار تاثیر زیادی به همراه دارد. زیرسازی نیز خود به دو بخش تقسیم بندی می‌شود.

مانیکور خشک: با استفاده از ابزار و وسایل مناسب ابتدا روی ناخن و اطراف آن را مرتب و شکل می‌دهند.
خراش دادن سطح ناخن: با ایجاد خراش روی ناخن چربی های روی سطح آن را از بین برده و موجب می‌شوید تا چسبندگی بیشتری ایجاد شود. دقت کنید که این مرحله به معنی نازک کاری نبوده و باید تا میزان معینی خراش داده شود.

 

مرحله سوم: در این مرحله نوبت به مواد گذاری می‌رسد. در آموزش کاشتن ناخن این مرحله مهم بوده و معمولا با یادگیری اصول اولیه می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. کافی است تا مواد را به خوبی شناخته و نحوه ترکیب و استفاده را بدانید.

 

مرحله چهارم: پس از مواد گذاری باید سوهان کشی انجام شود. در این مرحله ناهمواری های ایجاد شده ناشی از قرارگیری مواد با استفاده از سوهان های برقی و سر سوهان های مخصوص، از بین می‌رود. همچنین دورگیری و ایجاد فرم مناسب نیز در این مرحله از کاشت ناخن انجام می‌شود.

 

مرحله پنجم: آخرین مرحله طراحی و لاک زدن است. با توجه به رنگ و طرح دلخواه، روی ناخن کار خواهد شد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که آموزش کاشت ناخن باید به شکل اصولی و توسط مربی های با تجربه انجام گیرد. همچنین مهمترین اصل در این حرفه دقت و حوصله است تا بتوان نتیجه دلخواه را کسب نمود. هر چقدر توانایی بیشتری در این زمینه داشته باشید، موفق تر خواهید بود.

 

 

کاشت ناخن

 

نکاتی که باید قبل از کاشت ناخن بدانید!

این روزها در بین خانم ها کمتر کسی را میبینیم که در مورد کاشت ناخن اطلاعاتی نداشته باشد یا حداقل یکبار به فکر انجام آن نیافتاده باشد.حالا می میخواهیم دلیل این همه جذابیت این امر را پیدا کنیم و بدانیم قبل از این کار چه اطلاعاتی باید داشته باشیم. در ادامه اینجا به طور مختصر در مورد مزایا و معایب آن صحبت میکنیم تا بتوانیم با ایجاد اگاهی شما را به انتخاب درست تری سوق بدهیم.
خانم ها علاقه مند به ناخن های بلند هستند در حالی که خیلی از آنها این شانس را برای داشتن ناخن های سالم و قوی ندارند. در واقع کاشت برای کسانی که عادت به جویدن ناخن یا ناخن های شکننده و آسیب دیده دارند میتواند بهترین پیشنهاد برای زیبا کردن دست ها باشد.
یا حتی اگر ناخن های زیبا و قوی دارید چرا میخواهید زمان زیادی را برای بلند شدن ناخن ها منتظر بمانید در حالی که با نشستن زیر دست یک ناخن کار حرفه ای در کمتر از یک ساعت زیبایی را به دست های خودتان هدیه میدهید.

 

 

کاشت ناخن


سوالات مطرح شده در مراکز کاشت ناخن

عوارض کاشت ناخن چیست؟
به طور کلی کاشته شدن ناخن ها عوارض چندانی ندارد. اما اگر این کار توسط یک متخصص حرفه ای و تحت شرایط بهداشتی انجام نشود، ممکن است ناخن شما دچار عفونت های قارچی شود. از دیگر عوارض کاشت ناخن می توان به ایجاد حساسیت به چسب یا مواد کاشت اشاره کرد. همچنین، اگر هواگیری به درستی انجام نشود می تواند منجر به زرد شدن رنگ ناخن های شما شود.

 

آیا کاشت ناخن سرطان زا است؟
تا کنون شواهدی مبنی بر سرطان زا بودن مواد کاشت ناخن ارائه نشده است. اما استفاده زیاد از دستگاه UV که برای خشک شدن لاک ژل مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند باعث بروز بیماری های پوستی و سرطان شود.

 

ماندگاری ناخن های مصنوعی چقدر است؟
ناخن مصنوعی یک روش زیبایی موقت است که میزان ماندگاری آن به شرایط آب و هوایی و نگهداری شما بستگی دارد. اما در حالت عادی، به طور معمول نیاز است که پس از 3 الی 4 هفته ناخن های خود را ترمیم کنید.

 

آیا کاشت ناخن برای خانم های باردار ضرر دارد؟
به طور کلی توصیه می شود که مادر در طول دوران بارداری در معرض مواد شیمیایی قرار نگیرد. زیرا ممکن است بدن او حساسیت بیشتری پیدا کرده باشد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که به مواد، آلرژی داشته باشد و او را با خطراتی مواجه کند.

 

چه کسانی نباید ناخن بکارند؟
کسانی که به بیماری های قارچی و عفونی و مبتلا هستند و به طور کلی سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف است، نباید کاشت ناخن انجام بدهند. زیرا این کار می تواند بستر رشد قارچ بر روی ناخن را ایجاد کند و همچنین باعث شود نتوانید بر پیشرفت بیماری خود نظارت کنید.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: