شنبه 27 دی 1399 - 17:01:47

آرایش - گریم و میکاپ صورت

 

آرایش صورت و همه تکنیک های آن

معرفی لوازم آرایشی مورد نیاز یک آرایش مبتدی تا حرفه ای

 

هر نکته ای که باید در مورد آرایش و میکاپ تخصصی بدانید، در این مقاله است.

 

از گذشته های دور تاکنون، زیبایی و میل به آن در ذات همه انسان ها وجود داشته است. هر فردی تمایل دارد در انظار عموم و مراسمی که در آن شرکت می کند، به بهترین شکل ممکن بدرخشد؛ از این رو به استفاده از مواد آرایشی و زیورآلات روی می آورد. این موضوع در مورد زن و مرد هم مستثنی نیست. در این مطلب از وب سایت رژلب با ما همراه باشید تا نگاه دقیق و کلی به مبحث آرایش، گریم و میکاپ داشته باشیم.


آرایش چیست؟


به طور کلی، به عملیاتی که در راستای آراستگی ظاهر صورت گیرد، آرایش می گوییم. معمولا آرایش زنان خدمات متفاوت تری از آرایش مردان را ارائه می دهد که از جمله آن ها می توان به آرایش و گریم صورت، کوپ، رنگ و مش، شینیون، براشینگ، بافت مو، خدمات ناخن، مانیکور و پدیکور، اپیلاسیون و ... اشاره کرد. این در حالی است که آرایش مردان محدود به آرایش و کوتاهی مو و همچنین ریش و سبیل می شود. البته امروزه آرایشگاه های مردانه نیز همانند سالن های زیبایی بانوان، خدمات گسترده تری همچون وکس صورت، رنگ و لایت، سولاریوم و ... را ارائه می دهند. در مورد آرایش خوب است که همواره به این نکته توجه داشته باشیم: بهترین آرایش آن است که عیب ها را بپوشاند و با موقعیت، سن و زمان تناسب داشته باشد.

 

مدل آرایش صورت جدید


تاریخچه آرایش


یکی از مشهورترین آرایش ها در طول زمان، مختص به آرایش مصریان است که عمدتا در زن و مرد صورت می گرفت. مصریان اطراف چشمان خود را با رنگ های سبز و خطوط سیاه رنگ آمیزی می کردند. پادشاهان و درباریان ایرانی و اعراب نیز با آویختن زیورآلات به گوش ها و ریش هایشان، خود را از زیردستان خود متمایز می کردند. این موضوع در مورد درباریان انگلیسی و فرانسوی نیز با گذاشتن کلاه گیس های بلند صدق می کرد. قبایل سیاه پوست و سرخ پوست نیز با استفاده از رنگ های شاد در چهره های خود، نسبت به آراستگی ظاهرشان اقدام می کردند.


تاریخچه آرایش در ایران


اگر یک ایرانی اصیل باشید، حتما واژه هفت قم آرایش را تاکنون شنیده اید و شاید برایتان سوال پیش آمده که معنی این اصطلاح چیست؟ هفت قلم آرایش به لوازم آرایشی در قدیم اشاره دارد که نام های آن قاضه (سرخاب)، سپیدآب، خال، نگار (حنا)، وسمه (پرپشت کردن ابروها) و زرک (گرد طلایی رنگ) ذکر شده اند. پیش از اسلام و در عهد باستان به این اصطلاح «هفت وند» نیز می گفتند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در عهد باستان، آرایش بیشتر به شاهان و ملکه ها اختصاص داشت و تنها شامل زنان نمی شد. در این زمان، استفاده از جواهرات و تزئینات نیز نقش به سزایی در آراستگی ظاهر ایرانیان داشته است. رفته رفته و با ورود دین مبین اسلام، استفاده از آرایش در انظار عموم ممنوع و تنها زنان متاهل حق آراستن خود آن هم فقط در خانه و به دور از چشم نامحرمان را داشتند.

 

مدل آرایش صورت ایرانی


مدل های مختلف آرایش


امروزه آرایش در صنعت های مختلفی از جمله تئاتر و سینما، مراسم نامزدی و عروسی، انواع جشن های خاص نظیر هالووین و ... مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی، آرایش را می توان از لحاظ مدل به انواع آرایش های روز و شب، آرایش نامزدی و عروسی، آرایش صنعتی و آرایش هنری دسته بندی کرد که هر کدام شیوه و سبک مخصوص به خود را دارند.


تکنیک های آرایش صورت


حال که با مدل های مختلف آرایش آشنا شدیم، باید بدانیم که چه تکنیک هایی برای پیاده سازی آن ها لازم است. یکی از اصلی ترین بخش های آرایش، برجسته سازی اجزای صورت با استفاده از تعیین حد و مرزها است.انجام این کار با استفاده از روش گریم صورت می گیرد. البته نگران نباشید؛ با کمی تکرار و تمرین نیز می توانید خودتان عمل گریم را در منزل پیاده سازی کنید.
برای طراحی گریم، دو روش اصلی و قابل استفاده وجود دارد که لولایت یا تکنیک کم رنگ کردن و هایلایت یا تکنیک پر رنگ و برجسته کردن می گوییم. در واقع از لولایت برای پوشاندن قسمت هایی از صورت که نمی خواهیم به چشم بیایند، استفاده می شود و معمولا با به کار بردن یک رنگ تیره تر امکان پذیر است. برعکس، تکنیک هایلایت جهت برجسته نشان دادن اجزایی به کار می رود که تمایل به نشان دادن آن داریم و معمولا با به کارگیری سایه های مات و براق امکان پذیر می شود.

 

تکنیک های آرایش صورت

 

استفاده از تکنیک هایلایت و لولایت در اجزای صورت

 

به کارگیری این تکنیک ها در اقصی نقاط صورت متفاوت است که در ادامه به هر کدام اشاره خواهیم کرد:

گریم گونه

با استفاده از برس گونه متوسط یا بزرگ و سایه لولایت تیره، در زیر استخوان گونه یک خط ایجاد کنید. قسمت بالای لولایت را نیز هایلایت کنید. می توانید برای این کار، رنگ براق و درخشان را در امتداد استخوان های گونه زده و سپس با استفاده از برس، محو کنید.

گریم بینی

یکی از استراتژی های تکنیک گریم این است که بینی را کی باریک تر از آن چه هست نشان دهید. سایه لولایت را برداشته و گوشه درونی ابرو شروع کنید و تا انتهای هر دو طرف بینی ادامه دهید. سپس از بالا تا پایین پل بینی را برجسته یا همان هایلایت کنید. بهتر است برای آرایش بینی از محصولات مات استفاده کنید.

چشم

چشم ها را می توان در دو مرحله آرایش کرد؛ بدین صورت که ابتدا کار را با لولایت شروع کرده و روی چین و چروک ها و پلک استفاده می کنیم. سپس با استفاده از یک قلموی باریک، زیر ابرو را هایلایت کنید.

گریم فک

از زیر فک تا امتداد خط فک را لولایت کنید و این کار را تا نقطه ارتباطی فک با گردن ادامه دهید. بهتر است برای این که خط ایجاد شده دیده نشود، با استفاده از یک قلموی تمیز، زیر فک و گردن را برس بزنید تا یکدست شود. حال بالای خط فک را هایلایت کرده و با نواحی اطراف هماهنگ کنید.البته این کار را برای اطراف چانه به کار نبرید؛ چون هدف این است که دو طرف فک پایین برجسته شود.

 

تکنیک ها و ترفندهای آرایش و گریم عروس


ترفندهای آرایش و میکاپ صورت


انجام یک آرایش صورت درست و اصولی نیازمند رعایت نکاتی است که اصطلاحا فوت کوزه گری نیز شناخته می شود. در ادامه ترفندهایی را به شما خواهیم آموخت که امیدواریم به کارتان بیایند:

شستشوی صورت به طور مداوم را از یاد نبرید

حتما قبل و بعد از آرایش، صورت خود را با آب و یک فیس واش مناسب شستشو دهید. شاید برخی افراد را دیده باشید که روی صورت هایشان دچار لک شده اند. دلیل این موضوع عدم شستشوی صحیح صورت پس از آرایش است که موجب رسوب آن در زیر پوست می شود. اگر می خواهید پوست خود را از آسیب مصون نگاه دارید، ما برای شما راهکاری داریم. سعی کنید همیشه صورت خود را با فیس واش بشویید و سپس از شیر پاک کن استفاده کنید.این روش خوبی برای پاکسازی صورت از آرایش است؛ اما هنوز تا مراقبت کامل از پوست، راه درازی در پیش دارید. پس از شستشوی صورت با آب و فیس واش، پوست شما هنوز به پاکسازی و تغذیه نیاز دارد. می توانید پیش از خواب، صورت خود را با استفاده از تونر پاکسازی کنید. اسکراب ها نیز نقش به سزایی در سلامت پوست ایفا می کنند که می توانید پس از حمام جهت از بین بردن لایه های مرده پوست از آن استفاده کنید.

شناخت انواع کرم ها

اگر پوست شما در اثر استفاده مداوم کرم پودر دچار خشکی و بد حالتی شده است، ب ب کرم ها راه حل مناسبی برای شما هستند. ب ب کرم ها، کرم پودری هستند که در آن ها به میزان کافی رطوبت وجود دارد که موجب مرطوب و شفاف شدن پوست می شوند. بهتر است برای آرایش چشم، حتما از کانسیلر استفاده کنید که سیاهی آن را به خوبی تحت پوشش قرار داده و با کرم ب ب نیز هماهنگ باشد.

ریمل خود را بهتر بشناسید

ریمل های همیشه یکی از مهم ترین ابزارهای آرایشی بانوان را تشکیل می دهند. گاهی روی ریمل ها از واژه اسمکی استفاده می شود که احتمالا با معنی آن چندان آشنا نیستید. این ریمل ها حاوی سرمه هستند که علاوه بر سیاهی خیره کننده مژه ها، موجب به هم چسبیدن آن ها نیز نمی شود. برای آن که تجربه بهتری از کار با ریمل داشته باشید، پیشنهاد می کینم از فرمژه برای فر و زیباتر کردن مژه های خود استفاده کنید. برای آن که حالت مژه هایتان نیز هنگام استفاده از فرمژه به هم نریزد، می توانید از یک قطره روغن زیتون استفاده کنید.

 

ترفندهای آرایش صورت


شناخت انواع گریم


گریم را از لحاظ تکنیک های اجرایی کردن آن می توان در دو نوع سینمایی و عروس دسته بندی کرد که در ادامه به شرح کامل هر یک خواهیم پرداخت:

گریم سینمایی

این نوع گریم به معنای ایجاد تغییری در چهره و اعضای بدن است تا چهره شخص به چهره ای که مورد نظر است، تبدیل شود. گریم سینمایی خود به دسته های مختلفی تقسیم می شود. به طور مثال، اگر بحص چهره پردازی ساده در میان باشد، گریمور باید کار خود را به نحوی پیاده سازی کند که تغییری در چارچوب اصلی صورت بروز نیابد. مثال دیگری از چهره پردازی سینمایی، گریم بر اساس نقش مورد نظر است که ظاهر بازیگر با نقش وی همگام سازی می شود.

 

گریم عروس

گریم عروس به استفاده از تکنیک های فون و فن حرفه ای برای آرایش صورت گفته می شود که تغییر ظاهر به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد. برای اعمال یک گریم تخصصی عروس، لازم است که موارد مهمی همچون شینیون مو و گریم تخصصی صورت پیاده سازی شود.
آرایش و مدل مو یکی از مراحل مهم گریم تخصصی عروس است. مدل مو تاثیر به سزایی در زیبایی هر چه بیشتر عروس دارد. گریم تخصصی صورت نیز با توجه به توع و حالت های مختلف صورت، بررسی و اعمال می شود. گاهی اوقات ممکن است صورت عروس دارای عیوبی باشد که با استفاده از تکنیک های هایلایت و لولایت قابل برطرف سازی می باشد.

 

انواع گریم صورت

 

آرایش و ابزارهای مورد نیاز آن


آرایش صورت مانند هر حرفه دیگری، نیاز به ابزارهای حرفه ای و کاملی دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم هر آنچه برای یک میکاپ مبتدی تا حرفه ای نیاز دارید را به شما معرفی کنیم.

مرطوب کننده و پرایمر

آرایش خود را با استفاده از یک مرطوب کننده یا پرایمر آغاز کنید. مرطوب کننده برای سبک آرایش روزانه و ملایم بسیار کاربردی است و استفاده از آن کمک می کند تا پوست همواره مرطوب و شاداب بماند. اگر قصد آرایش حرفه ای را دارید، پس از این که مرطوب کننده را سطح پوست ماساژ دادید چند دقیقه صبر کنید تا جذب پوست شود. سپس از پرایمر استفاده نمایید تا مدت ماندگاری آرایش صورت شما افزایش چشمگیری پیدا کند. استفاده از پرایمر همچنین به شما کمک می کند تا از ماسیده یا پوسته پوسته شدن آرایش جلوگیری کنید. مرطوب کننده و پرایمر را با توجه به نوع پوست خریداری کنید تا کارایی بیشتری داشته باشد.

آرایش صورت با کانسیلر و فاندیشن

استفاده از کانسیلر برای افرادی که دارای زخم، جوش، تیرگی و کک و مک روی پوست خود دارند، بسیار توصیه می شود. شما با استفاده از کانسیلر می توانید سیاهی و فرورفتگی دور پلک خود را از بین ببرید. همچنین می تواند جای زخم و التهاب ناشی از جوش صورت را به راحتی محو کنید. انواع کانسیلر رنگی برای اهداف خاصی تولید و عرضه شده اند که با توجه به نوع نیاز خود می توانید از آنها استفاده نمایید.

 

آرایش و گریم صورت

 


به عنوان مثال جهت از بین بردن تیرگی و فرورفتگی دور پلک ابتدا می توانید از کانسیلر نارنجی استفاده کنید. کانسیلر فوق را خوب فید کنید و سپس روی آن از کانسیلر با رنگ طبیعی استفاده نمایید تا جلوه طبیعی و زیبایی داشته باشد. جهت از بین بردن قرمزی ناشی از جای جوش یا زخم نیز می توانید ابتدا از کانسیلر سبز استفاده کنید و سپس روی آن کانسیلر به رنگ طبیعی به کار ببرید. پس از اینکه زیرساز آرایشی را به همین ترتیب انجام دادید، برای پوشاندن و یکدست شدن رنگ پوست از فوندیشن متناسب با رنگ و جنس پوست خود استفاده کنید. فوندیشن را با کمک بیوتی بلندر روی پوست فید کنید تا آثاری از خطوط و جوش ها باقی نماند.

آرایش ابرو

ابروها یکی از نقش های اصلی را در چهره شما ایفا می کنند و تاثیر بسزایی در زیبایی دارند. برای ترسیم هر چه دقیق تر آرک های ابرو باید از یک ابزار کاربردی به نام براش ابرو استفاده کنید. قلم مخصوص ابرو از برند آناستازیا بورلی هیلز یکی از محبوب ترین ابزارهای طراحی ابرو در بین کاربران است؛ زیرا کاربرد راحتی دارد و با داشتن دو سری، نیاز به طراحی و شانه زدن ابروها به طور همزمان را برطرف می کند. برای طراحی ابرو می توان از انواع لوازم آرایشی مانند مداد ابرو، ژل ابرو، ماژیک ابرو و ... استفاده کرد که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند و نیاز افراد با سلیقه ها و علاقه مندی های مختلف را برطرف می کنند.

آرایش چشم

همه افراد چه مبتدی و چه حرفه ای، از حداقل ابزار ریمل برای آرایش چشم خود استفاده می کنند. ریمل و خط چشم دو ابزار بسیار کارآمد در آرایش چشم هستند و چشم ها را خوش حالت تر جلوه می دهند. هنگام انتخاب و خریداری ریمل باید به جنس و نوع مژه های خود توجه داشته باشید. اگر مژه های شما کم پشت است، می توانید از انواع ریمل های حجم دهنده استفاده کنید. افراد دارای مژه های کوتاه می توانند از ریمل بلند کننده بهره مند شوند. خط چشم نیز دارای انواع مختلف قلم مویی، قلم نوک نمدی، ماژیکی، ژل و ... است که افراد با هر سلیقه و نیازی می تواند نوع مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کند.

 

آرایش چشم جدید

 

آرایش لب

رژلب یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین لوازم آرایشی در بین خانم ها است. هر خانوم باید حداقل دو رنگ رژلب قرمز و لایت در کیف خود داشته باشد تا به راحتی و در یک چشم به هم زدن، آرایش روز خود را به آرایش شب تبدیل کند. استفاده از رژلب دارای یک قاعده خاصی است: اگر قصد استفاده از رژلب قرمز یا تیره را دارید، باید آرایش چشم خود را ملایم در نظر بگیرید. همچنین، اگر رژلب مصرفی شما روشن است، می توانید از آرایش چشم تیره و اسموکی استفاده نمایید.

آرایش صورت حرفه ای با انواع براش

فرقی نمی کند در آرایش صورت فردی مبتدی باشید یا حرفه ای؛ همیشه باید انواع مختلف براش یا قلمو را در کیف لوازم آرایشی خود داشته باشید. سعی کنید یک ست براش باکیفیت و گران قیمت تهیه کنید تا نیاز شما برای همیشه به انواع ابزارهای آرایشی برطرف شود. یک ست براش یا قلمو می تواند شامل انواع براش آرایش سایه چشم، براش آرایش ابرو، براش آرایش ابرو، براش فوندیشن، براش پودر فیکس، براش رژگونه و بیوتی بلندر باشد.

رژگونه و هایلایتر

استفاده از رژگونه کمک می کند تا چهره جذاب تر و خوش آب و رنگ تری داشته باشید. برای انتخاب رژگونه نیز باید به تناژ پوستی خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال، افراد دارای تناژ پوستی سر با پوست روشن بهتر است از انواع رژگونه صورتی، هلویی و بژ استفاده کنند. افراد دارای پوست تیره تر با تناژ پوستی گرم توصیه می شود از انواع رژگونه با رنگ های کرم و برنز استفاده کنند.
استفاده از هایلایتر نیز به برجسته سازی نقاطی از چهره کمک زیادی می کند. شما با کمک رنگ های تیره و روشن می توانید بینی، گونه، پیشانی و گردن خود را کانتورینگ کنید و با کمک آن به راحتی نواقص چهره را بپوشانید. برای استفاده از کانتور می توانید از سه درجه تیره تر از رنگ کرم پودر یا فوندیشن و سه درجه روشن تر برای هایلایت استفاده نمایید.

 

مدل آرایش چهره

 

پالت سایه چشم

افرادی که تمایل دارند آرایش مجلسی تری داشته باشند، می توانند از سایه چشم نیز استفاده کنند. سایه چشم در انواع مختلف رنگ ها و ترکیب ها وجود دارد که آن را می توانید با توجه به سلیقه و تناژ پوستی خود خریداری نمایید. به طور کلی در یک پالت سایه چشم باید از انواع ترکیب رنگ با هارمونی یکسان و همچنین یک یا چند رنگ تیره برای تکمیل آرایش چشم وجود داشته باشد. همچنین وجود یک رنگ روشن و ترجیحا شاین در پالت سایه چشم به شما در تکنیک های هایلایت چشم کمک بسیاری می کند.

پودر فیکس و اسپری فیکس

امروزه پودر و اسپری فیکس کاربردهای بسیاری در آرایش صورت دارند. شما با مصرف این محصولات دیگر نگرانی از بابت دوام پایین آرایش خود نخواهید داشت. از پودر فیکس می توان حین آرایش برای افزایش ماندگاری آرایش اجزایی از صورت مانند آرایش چشم استفاده کرد. پس از تکمیل آرایش نیز می توان اسپری فیکس را در جهت افزایش ماندگاری کل آرایش به کار برد.

 

معرفی لوازم آرایش صورت


وسایل مورد نیاز گریم عروس

 

پیش از انجام هر گونه گریم تخصصی، شناخت نوع پوست مشتری یا عروس از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انجام یک گریم حرفه ای عروس، نیاز به انواع فون ها دارید که با توجه به انواع پوست خشک، چرب، نرمال و مختلط مورد استفاده قرار می گیرند. خود فون ها نیز به سه دسته فون خشک، فون لیکوئیدی و فون چرب تفکیک می شوند.

فون خشک

شامل آکواکالرها و کیک میکاپ ها هستند که برای پوست های چرب مورد استفاده قرار می گیرند. البته گاهی می توان از آن برای پوست های مختلط نیز استفاده کرد.

فون لیکوئیدی یا کرم پودر

این فون برای انواع پوست های خشک و نرمال استفاده می شود. البته یک سری کرم پودرها وجود دارند که پایه آن ها از الکل تشکیل شده و به دلیل آن که زود خشک می شوند، برای پوست ها خشک مناسب نیستند. بهتر است از کرم پودری استفاده کرد که پایه آب دارد و به پوست رطوبت می رساند.

 

آرایش و میکاپ صورت زیبا

 

فون چرب

این فون ها به سوپراها یا پن استیک ها نیز معروف هستند که برای انواع پوست های نرمال تا خشک مورد استفاده قرار می گیرند.


نحوه کار میکاپ آرتیست


یک میکاپ آرتیست واقعی باید مهارت های مختلفی را فرا گرفته و با نحوه مراقبت و زیبایی پوست و چهره آشنایی کامل داشته باشد. آرایشگر ماهر باید بداند که چه نوع آرایشی مناسب چه نوع چهره ای است. او می تواند با مشاهده گریم و آرایش های مختلف، طیف رنگی و زیرسازی کار را شناسایی و روی صورت مشتری پیاده کند. همچنین باید با برندهی مطرح جهانی آشنا باشد و اکثر آن ها را تست کرده باشد. آگاهی از تکنیک های روز دنیا، استفاده از تکنولوژی هاب جدید، به کارگیری سبک های نوین جهانی، آشنایی با منابع روز جهان و ... از جمله معلوماتی است که یک میکاپ آرتیست باید نسبت به آن ها آگاهی کسب کند.

 

نحوه کار یک میکاپ آرتیست چگونه باید باشد؟


مهارت های یک میکاپ آرتیست


علاوه بر تمامی مواردی که در بخش گذشته به آن ها اشاره کردیم، یک میکاپ آرتیست حرفه ای باید دارای ذهن خلاقی باشد. در واقع، خلاقیت بهترین رمز موفقیت در حرفه آرایشگری است. جذابیت این شغل در این است که هر روز شیوه های جدیدی را تجربه و و برای هر فرم صورت، ایده های جدید را پرورش می دهید. برخی مواقع ممکن است مشتری از شما بخواهد یک آرایش خاصی را برای وی پیاده سازی کنید. در چنین مواقعی ذهن شم باید از قدرت پردازش بالایی برخوردار باشد تا قادر به پیاده سازی خواسته های مشتری باشد.


امروزه سالن های زیبایی بی شماری را می توان در سطح شهر یافت که آرایش، گریم و میکاپ فوق العاده ای را از خود به نمایش می گذارند. این امر انتخاب بهترین میکاپ آرتیست را به امری دشوار تبدیل می کند. اگر شما نیز در انتخاب گریمور یا آرایشگر مورد نظر خود مردد مانده اید، تنها کمی جستجو در سایت رژلب و مشاهده نمونه کارهای مختلف می تواند شما را در این امر مهم یاری رساند.

 

 

 

همچنین در رژلب بخوانید:

آرایش صورت و لوازم آرایشی مورد نیاز آن

رژلب و هر آنچه راجع به آن باید بدانید

10 ابزار لازم برای میکاپ

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (12)

جمعه 24 مرداد 1399 - 17:53:46
مرسی از شما دوست گرامی که سایت رژلب را دنبال می کنید
جمعه 24 مرداد 1399 - 17:51:56
دوست عزیز استفاده از هایلایتر روی لب ها باعث برجسته و درشت به نظر رسیدن لب ها می شود.
جمعه 24 مرداد 1399 - 17:51:13
ممنون از شما دوست عزیز که نظرات مثبتتون رو به اشتراک می گذارید
جمعه 24 مرداد 1399 - 17:35:46
مرسی از مطالب خیلی مفیدی که در اختیار ما قرار می دید
جمعه 24 مرداد 1399 - 17:24:53
چرا روی لب از هایلایتر استفاده می کنیم؟
جمعه 24 مرداد 1399 - 17:16:20
ممنون از مطالب بسیار خوبی که میذارید
سه شنبه 31 تیر 1399 - 10:34:54
دوست عزیز و گرامی، تمامی لوازم آرایشی هایی که در این وب سایت مشاهده می کنید قابل خریداری نیستند و صرفا جهت معرفی قرار داده شده اند. با تشکر
سه شنبه 31 تیر 1399 - 10:34:08
سلام دوست عزیز، با تشکر از این که نظرات خود را با ما به اشتراک می گذارید.
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: