سه شنبه 25 مرداد 1401 - 14:15:55

گریم صورت و آموزش صفر تا صد آن

 

 

 

گریم صورت عروس و نکاتی که باید بدانید

در این مطلب آموزشی از سری مطالب وب سایت رژلب قصد داریم به گریم صورت و آموزش صفر تا صد بپردازیم. با مطالعه این مقاله با انواع گریم های عروس و سینمایی آشنا شده و کاربرد آن ها را خواهید آموخت.

 

 

گریم صورت چیست؟

گریم صورت به روشی برای متعادل سازی حرفه ای صورت گفته می شود که از ماندگاری بالاتری نسبت به آرایش برخوردار است. در واقع هرچه از زمان انجام گریم توسط گریمور بگذرد، نه تنها خراب نمی شود، بلکه بیش از پیش روی پوست می نشیند و با حرارت بیشتر پوست جذاب تر می شود. تفاوت گریم با آرایش در این است که آرایش غلیظ ممکن است موجب افزایش سن شود؛ در صورتی که گریم اروپایی و سینمایی می تواند موجب پایین آوردن سن نیز شود.
در ابتدای کار بهتر است بدانید که تنها کسب مهارت در انجام گریم حائز اهمیت نمی باشد؛ بلکه محیط و ویژگی های سالن نیز اهمیت بالایی دارد. در ادامه مقاله به طور کامل راجع به رعایت مسائل اساسی در پیاده سازی یک گریم حرفه ای صورت خواهیم پرداخت.

 

 

گریم صورت و اهمیت تنظیم نور و آیینه

یکی از مهم ترین مسائلی که در حین انجام گریم باید به آن توجه داشت، انتخاب آیینه و نورپردازی مناسب است. آیینه مورد نیاز در این شرایط، اندازه 10/1 در 10/1 دارد و به صورت صاف و عمود بر دیوار قرار می گیرد. بهتر است نورپردازی اطراف آیینه به صورت حاشیه های زرد و سفید باشد؛ بدین معنی که دو منبع نور در رنگ های سفید و زرد در بالا، پایین، چپ و راست آینه قرار می گیرند.

می توان از لامپ های کم مصرف و مهتابی بنا به سلیقه خود استفاده کرد. نکته ای که باید همواره به آن توجه داشت این است که نور نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد. اگر تنها از نور سفید در نورپردازی سالن آرایشی استفاده کنید، رنگ گریم را روشن تر از حد ممکن نشان می دهد و چنانچه تنها نور زرد را به کار ببندیم، فون مورد استفاده روی صورت تیره تر نشان داده می شود. با این اوصاف بهتر است تناسب بین نورها را در نظر داشته باشیم.موقعیت قرار گیری آیینه نیز بهتر است به گونه ای باشد که صورت مشتری دقیقا در وسط آن قرار گیرد. دلیل این موضوع نیز آن است که نور به طور مساوی از بالا و پایین به صورت مشتری می تابد و نقص های صورت وی به خوبی قابل مشاهده و برطرف سازی هستند.

 

 

گریم صورت چیست و نکات انجام آن


گریم صورت و انتخاب صندلی مناسب

صندلی گریم در سالن های آرایشی و گریم حرفه ای دارای اشکال مختلفی هستند؛ اما صندلی مورد نظر ما برای انجام یک گریم کاملا حرفه ای، نوع 90 درجه است. به گونه ای که مشتری به صورت 90 درجه روی آن قرار گیرد و صورت وی کاملا روبروی آیینه و بدون شیب باشد. این در صورتی است که برخی میکاپ آرتیست ها و گریمورها، مدل یا مشتری خود را روی میز 45 درجه به سمت عقب می خوابانند و خودشان روی صندلی نشسته و کار گریم را شروع می کنند. خوب است بدانید که انجام این عمل کاملا اشتباه است؛ چون ما باید لحظه به لحظه مدل را در آیینه نگاه کرده تا خطای دید از دید برود.
به عبارت دیگر، زمانی که ما از فاصله نزدیک به چیزی نگاه می کنیم، احتمال افزایش خطای دید افزایش می یابد. این در حالی است که تماشای صورت مشتری در آیینه و ازفاصله نیم متری، امکان تشخیص ایرادات چهره را بیشتر می کند.

 

 

گریم صورت و تشخیص نوع پوست

بعد از فراهم کردن امکانات اساسی سالن، در اولین مرحله از گریم صورت باید نوع پوست صورت را مد نظر قرار داد. بدین معنی که باید تشخیص دهید پوست صورت عروس یا مشتری شما چرب، خشک، معمولی و ... است که روش تشخیص آن را به طور کامل در ادامه شرح خواهیم داد.

گریم صورت پوست چرب

چربی این نوع پوست ها باید پیش از انجام هر گونه آرایش و گریم، پاک شود. البته برای گریم عروس بهتر است این عمل یک الی دو روز پیش از موعد صورت گیرد. برای این کار می توان از شیر پاک کن، دستکال مرطوب، پنبه، آب و الکل استفاده کرد؛ ولی یکی از بهترین مواردی که به تجربه ثابت شده است، خمیر ریش آرکو می باشد. بدین صورت که اندازه دو سانت از خمیر ریش را در کاسه ای ریخته و مقدار بسیار اندکی به آن آب اضافه می کنیم. سپس با استفاده از فرچه مخصوص یا قلمو آن را روی صورت پهن کرده و پس از گذشت 10 دقیقه آبکشی می کنیم.

 

گریم صورت پوست خشک

کار کردن با پوست خشک بسیار دشوارتر از کار کردن با پوست چرب است. دلیل آن هم این است که فون فارمیکی که مورد استفاده قرار می گیرد، به خوبی روی پوست نمی خوابد. این جاست که می توانید از بخور صورت برای عروس خود استفاده کنید و سپس از انواع ماسک های آبرسان بهره بگیرید. همچنین می توانید به عروس خود سفارش کنید که آب زیادی مصرف کند.

 

 

گریم پوست صورت

 

گریم صورت پوست معمولی

بهترین نوع پوست، پوست های معمولی هستند که هیچ مشکلی نداشته و تنها با گذاشتن چند ماسک صورت، آماده گریم حرفه ای می شوند.

 

گریم صورت پوست مختلط

تشخیص این نوع پوست معمولا کمی دشوار است؛ بدین صورت که در برخی مواقع روی بینی و پیشانی چرب بوده و گونه خشک است اما در برخی مواقع بینی خشک و گونه و پیشانی چرب هستند.

 

 

تشخیص انواع چهره برای گریم صورت

پس از تشخیص نوع پوست مشتری، حال زمان تشخیص نوع صورت وی برای گریم صورت فرا می رسد. از آن جایی که هر نوع صورت گریم مختص به خود را می طلبد، این بخش از گریم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. شما نمی توانید هیچ صورتی را پیدا کنید که کاملا شبیه به صورت دیگری بوده و تکنیک های سایه روشن و هایلایت آن ها مشابه هم صورت گیرد. در واقع چهره هر شخص همانند اثر انگشت وی از ویژگی های مختص به خود نظیر گودی و فرو رفتگی ها برخوردار است که باید در گریم توجه اساسی به آن ها داشت. در ادامه با انواع صورت ها آشنا خواهید شد:

- صورت قلبی که در آن پیشانی پهن تر از صورت بوده و به چانه که می رسد، باریک می شود.
- صورت مثلثی که پیشانی باریک و چانه صورت پهن تر می شود.
- فیس مستطیل که صورت کشیده و زاویه دار است و پیشانی کاملا پهن و سمت چانه نیز پهن است.
- صورت مربع که مانند صورت مستطیل اما کمی کوتاه تر است.
- صورت گرد که گردی آن کاملا هویدا است.

 

 

گریم انواع صورت


آرایش و میکاپ متناسب با انواع صورت

ابتدا یک خط بیضی در ذهنمان روی صورت مشتری ترسیم می کنیم. به طور مثال اگر این خط بیضی را روی صورت مشتری که دارای صورت قلبی شکل است ترسیم کنیم، گوشه های بالای پیشانی از خط ترسیم شده بیرون زده می شوند. این بدان معناست که باید نواحی خارج از خط را تیره کار کنیم. تیره کردن این نواحی موجب می شود که قسمت برجسته، گود به نظر برسد و روشن کار کردن ناحیه موجب برجسته نشان دادن نواحی گود می شود. این در حالی است که قسمت چانه در صورت های قلبی شکل، باریک و کشیده است و نیاز به پرتر نشان دادن دارد. در این هنگام است که باید سایه روشن های خود را در نواحی چانه ترسیم کنیم.
صورت هایی که کشیده هستند نیز قسمت های بالای پیشانی و زیر چانه را به گونه ای کار می کنیم که از قد صورت کاسته شود. پس از آن که سایه روشن و تیره را کار کردیم، با استفاده از پد شروع به فید کردن کار می کنیم. بهتر است دو عدد پد جداگانه داشته باشیم تا قسمت های روشن و تیره با هم ادغام نشوند. با استفاده از یکی از پدها که مقداری نم دار است، شروع به ضربه زدن روی قسمت های روشن پوست کرده و با پد دیگر روی قسمت های تیره ضربه می زنیم. انجام این عمل موجب می شود کار یکدست از آب در بیاید و خط گریم بر جای نماند.

 

 

گریم صورت و زیرساز پوست

زیر ساز، کرم خاصی نیست؛ بلکه اولین فونی است که روی صورت می مالیم تا کار سایه روشن ها را شروع کنیم. البته بهتر است ابتدا رنگ پوست مشتری تشخیص داده شود و از همان رنگ برای زیر ساز زدن استفاده کنیم؛ به دلیل آن که گریم اروپایی و سینمایی کاملا نامحسوس است و نباید تشخیص داده شود. می توان برای پخش فون کرلاین از پد هیدرو یا یک اسفنج نم دار استفاده کرد. حتی می توان این کار را با انگشت انجام داد که پوشش دهی بهتری اعمال شود.
پیشنهاد ما به شما برای استفاده از زیر ساز، فون شماره 5 است که با اکثر پوست ها همخوانی دارد. بدین صورت که ابتدا کل صورت را با استفاده از فون شماره 5 پوشش داده و سپس با استفاده از فون شماره 7، قسمت های برجسته صورت را گود و متعادل می کنیم. در نهایت با استفاده از فون شماره 3 نیز قسمت های گود صورت را برجسته تر کرده و به تعادل می رسانیم.

 

زیرساز گریم صورت


گریم صورت و کاربرد کاموفلاژ

معمولا از کاموفلاژ برای برطرف کردن ایرادهای غیر طبیعی صورت استفاده می شود. منظور از کاموفلاژ، همان کانسیلرهای رنگی مانند رنگ سبز، قرمز، زرد، نارنجی، نخودی، بژ و ... غیره هستند که ربطی به پوست نداشته و صرفا جهت خنثی کردن و از بین بردن ایرادهای غیر طبیعی صورت به کار می روند.
به عنوان مثال، برای صورتی که پوست آن قرمز است می توان به فون شماره 5 که برای زیرساز استفاده می شود، کمی کانسیلر سبز اضافه کرد. بهتر است ابتدا این ترکیب را روی پوست دست بسازید و سپس مورد استفاده قرار دهید. از آنجایی که احتمال دارد در یک طرف پوست به مقداری کمتری از رنگ سبز استفاده شود و در طرف دیگر به مقدار بیشتر، ساخت آن روی پوست دست این امکان را به شما می دهد که به یک توناژ یک دستی برسید. کانسیلر سبز در خنثی کردن پوست قرمز بسیار موثر است. کاربرد دیگر کاموفلاژ، برجسته کردن قسمت های گود مانند جای جوس و زیر چشم است که با استفاده از رنگ زرد صورت می گیرد.

 

 

گریم صورت و رفع کبودی زیر چشم

همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، هنگام زیر سازی پوست برای برجسته نشان دادن قسمت ها گود صورت از فون شماره 3 استفاده می شود. می توانید کانسیلر زرد را با این فون ترکیب و در نواحی مذکور استفاده کنید. البته بهتر است آن را در بیرون از پوست صورت مثلا روی پوست دست ترکیب و سپس استفاده کنید. چنانچه میزان تیرگی یا کبودی زیر چشم کم بود، از رنگ زرد کانسیلر استفاده می کنیم؛ اما چنانچه کبودی زیاد بوده و به رنگ آبی می زد، بهتر است از کانسیلر نارنجی استفاده کنیم.

 

 

گریم صورت جدید


گریم صورت و کاربرد پودر فیکساتور

پودر فیکساتور بی رنگ بوده و معمولا پس از متعادل سازی صورت مورد استفاده قرار می گیرد. در گریم سینمایی از پودر فیکساتور رنگی استفاده نمی شود؛ به این دلیل که هنگام پیاده سازی سایه روشن و تیره، زیبایی صورت به آن است و پودر فیکساتور رنگی در این امر تناقص ایجاد می کند.علاوه بر این، در صورتی که پودر فیکساتور حاوی رنگ باشد، قسمت هایی از صورت مانند زیر چشم که با فون روشن کار کردیم را تیره می کند. در واقع باعث می شود کل کار تیره به نظر برسد و زیبایی گریم از بین برود. بنابراین ترجیح بر استفاده از فیکساتور بی رنگ است که هر رنگی سر جای خود باقی بماند.

پودر فیکساتور باعث می شود که برق کار گرفته شود. از آن جایی که این ماده حالت پودری دارد، باعث می شود که با نشستن روی فون کرلاین و فون چرب، چربی از کار گرفته شده و آن را سفت می کند. بعد از به کارگیری فیکساتور در گریم تخصصی، آرایش صورت به هیچ عنوان پاک نمی شود مگر آن که با شوینده آن را بشویید. حتما زمانی که در فصل تابستان عرق می کنید، با گذاشتن دستمال روی آرایش صورت و برداشتن آن نیز گریم پاک نمی شود. البته احتمال کمرنگ شدن آن وجود دارد اما پاک شدن، هرگز!

 

 

گریم صورت عروس و نکات آن

گریم عروس در عین حال که عیوب چهره نظیر عدم تقارن ابروها، پوست دارای لک و آکنه، بینی بزرگ و ... را برطرف می کند، باعث می شود تا چهره طبیعی تر به نظر برسد و آرایش صورت مصنوعی جلوه نکند. اگر به خودآرایی تسلط داشته باشید، با فراگیری آموزش گریم عروس که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم، می توانید گریم عروس را برای جشن عروسی خودتان انجام دهید.

 

مرحله اول گریم صورت عروس: زیر سازی آرایش

پیش از هر چیز باید پوست صورت تان را خوب بشویید و به آرامی خشک کنید. سپس از کرم مرطوب کننده برای آبرسانی به پوست استفاده کنید. مرطوب کننده موجب می شود انواع فون ها و کانسیلرها پوشش بهتری روی پوست داشته باشند و دچار خشکی یا پوسته پوسته شدن نشود.
پس از این کار، نوبت به محو کردن جای جوش و زخم می رسد. می توانید از کاموفلاژ با انواع رنگ ها که پیش تر به کاربرد آن پرداخته بودیم، استفاده کنید. برای پوشاندن حلقه سیاه دور چشم نیز کانسیلر بهترین گزینه است. کانسیلر با تن زرد که تقریبا همرنگ پوست هستند، برای گریم عروس مناسب می باشند. برای زدن کانسیلر می توانید از انواع پدها یا قلموها استفاده کنید تا گریم ظریف تری داشته باشید.
بعد از این که نسبت به پوشاندن نواقص صورت اقدام کردید، حال نوبت به زدن فون می رسد تا همه نواحی پوست یکدست و همرنگ شود.بهتر است رنگ فون را مطابق با رنگ پوست انتخاب کنید تا زیرسازی آرایش طبیعی تر به نظر برسد. در مرحله بعد می بایست تکنیک های کانتورینگ صورت را پیاده سازی کنید. به این گونه که از رنگ های تیره برای کوچک کردن اجزای صورت و جهت برجسته سازی نواحی مورد نظر از رنگ های روشن استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگ های هایلایت و شدو بهتر است در کنار هم استفاده شوند و مرز بین آن ها به خوبی فید شود تا قابل مشاهده نباشد.
در بخش آخر از زیرسازی آرایش می توانید جهت افزایش ماندگاری گریم عروس از پودر فیکس استفاده کنید. انجام این کار از برق افتادن پوست نیز جلوگیری به عمل می آورد.

 

 

گریم صورت عروس

 

مرحله دوم آموزش گریم عروس: آرایش ابروها

ابروها یکی از مهم ترین مواردی هستند که در گریم عروس تاثیر به سزایی دارند. بهتر است ابروها در گریم عروس کمی روشن تر باشند تا چشم ها درشت تر و جذاب تر به نظر برسند.
بعد از آن که ابروها را به وسیله موچین و قیچی تمیز کردید و به فرم متناسب با چهره درآوردید، می توانید با استفاده از مداد و سایه ابرو نواقص را برطرف و قسمت های خالی را پر کنید. در پایان کار، ابروها باید کاملا قرینه باشند و فرم آن ها با صورت و آرایش چشم همخوانی داشته باشد.

 

مرحله سوم آموزش گریم عروس: آرایش چشم ها

یک گریمور حرفه ای باید قادر باشد نواقص چشم را به گونه ای برطرف کند که زیبایی های طبیعی چشم عروس بیشتر نمایان شده و آرایش به حالت مصنوعی جلوه نکند. تکنیک های بسیاری برای ریز و درشت کردن چشم یا برطرف کردن پف و گودی آن وجود دارد. به عنوان مثال می توان به به کار بردن سایه به رنگ روشن، چشم ها را درشت تر از آن چه هستند نشان داد. رنگ های تیره سایه نیز قادرند به راحتی پف چشم ها را از بین ببرند. به خاطر داشته باشید که استفاده از رنگ های یکدست باعث می شود چشم ها ریزتر به نظر برسند. نحوه درست آرایش چشم در گریم عروس نیاز به و مهارت بالا دارد که با اندکی وقت گذاشتن و تمرین کردن میسر می شود.
بعد از زدن سایه و خط چشم متناسب با آن، می توان از مژه مصنوعی برای خوش فرم کردن چشم ها استفاده کرد. سپس روی مژه مصنوعی را دست و دلبازانه ریمل بزنید. این کار را برای پلک پایین نیز تکرار کنید. برای ریمل زدن مژه های پایین چشم بهتر است میله ریمل را به صورت عمودی نگه دارید و آن را به سمت چپ و راست حرکت دهید.

 

مرحله چهارم آموزش گریم عروس: رژگونه

نحوه رژگونه زدن در گریم عروس با صورت های مختلف، متفاوت است. توصیه ما به شما این است که برای صورت های لاغر از رنگ های تیره رژگونه استفاده نکنید. برای افراد با صورت گرد بهتر است از رنگ های کمی تیره تر به کار ببرید. قسمت هایی از گونه که می خواهید برجسته تر به نظر بیایند را لایت کنید و آن را با کمک قلموی بزرگتر با رنگ رژگونه ترکیب کنید.
برای پیدا کردن خط گونه بهتر است از شخص بخواهید با لب بسته لبخند بزند؛ با این کار می توانید استخوان گونه را به راحتی لمس کنید و رژگونه را روی آن بزنید. توجه داشته باشید که اگر رژگونه را در قسمت پایین گونه ها بزنید، صورت افتاده تر به نظر خواهد آمد.

 

گریم صورت عروس جدید

 

مرحله پنجم آموزش گریم عروس: رژلب

برای زدن رژلب ابتدا سطح لب ها را با کمک فون و پودر بپوشانید. سپس با کمک یک خط لبی که یک شماره از رژلب تیره تر است، دور لب هایتان را خط بکشید. توجه داشته باشید که این خط خیلی بیرون یا درون لب ها کشیده نشود. اگر تمایل دارید لب ها را کمی نازک تر نشان دهید، رنگ رژلب و خط لب شما دقیقا باید مشابه هم باشند. در مقابل اگر می خواهید لب ها پهن تر به نظر برسند، می توانید با استفاده از یک خط لب تیره تر از رنگ رژلب، خطی را روی لبه خارجی لب های خود بکشید و با کمک رژلب و قلموی مناسب، آن ها را فید کنید.
توجه داشته باشید که اگر لب های درشتی دارید، بهتر است از رنگ رژلب مات استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید لب هایتان برجسته به نظر برسد، توصیه می شود از رژلب های حجم دهنده با رنگ براق استفاده کنید.

 

در مرحله پایانی از گریم عروس نیز جهت از بین بردن مرز بین بدن با آرایش، می توانید از یک فون یا کرم پودر همرنگ با پوست صورت استفاده کرده و قسمت های یقه و آستین را در صورت نمایان بودن، یکدست کنید. در آخر نیز همه صورت را با استفاده از فیکساتور، اسپری کنید تا دوام آن افزایش یابد.

 

 

گریم صورت سینمایی چیست و نکات آن

در گریم صورت، بیشتر سعی بر متعادل سازی صورت و برطرف کردن نواقص است؛ در صورتی که از تکنیک های آرایش برای زیباسازی استفاده شده و برای این کار از رنگ های بسیار به کار برده می شود. آرایش در همان ساعات اولیه خود را نشان می دهد و به مرور زمان شکل خود را از دست می دهد؛ اما گریم با گذشت چند ساعت نه تنها شکل خود را از دست نمی دهد، بلکه تازه شروع به جا افتادن می کند و با حرارت پوست بیشتر جذب شده و طبیعی تر می شود. آرایش را در صورتی که بدون رعایت اصول و قواعد انجام دهیم، احتمال بالا بردن سن را افزایش می دهد. در حالی که گریم سن را کاهش می دهد. البته در گریم سینمایی وضعیت به گونه دیگری است و معمولا جنبه های دیگری از آن پیاده سازی می شود که در ادامه به بیان این موضوع خواهیم پرداخت.

 

گریم صورت سینمایی


جام صورت در گریم به چه معناست؟

جام صورت به معنی این است که ابتدا شکل هندسی صورت شخص را حدس بزنیم و سپس با استفاده از تکنیک های کانتورینگ، عیوب آن را برطرف کنیم. چهره ای استاندارد است که فرم بیضی داشته باشد. ما برای این که بتوانیم چهره افراد را به بهترین نحو ممکن گریم کنیم، باید شکل هندسی آن را به فرم بیضی تغییر دهیم. به عنوان مثال، در چهره فردی که دارای فرم مستطیل است، یک بیضی در نظر می گیریم و گوشه هایی که از خط فرضی بیرون می زند را با روش های کانتورینگ، تیره کار می کنیم.
پس از این که جام صورت مراجعه کننده را مشخص کردیم، نوبت به برطرف سازی دیگر عیوب چهره می رسد. در مرحله اول می بایست به گودی ها و برجستگی های صورت توجه کنیم. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که در صورت جابجایی تکنیک های کانتورینگ، نه تنها کار زیبا نخواهد شد، بلکه زشت تر نیز خواهد شد. در واقع ممکن است با تشخیص نادرست، قسمتی از صورت که باید برجسته نشان داده شود را روشن کار کنیم و کار خوب از آب در نیاید. در صورتی که قسمت های برجسته صورت باید تیره کار شوند و برعکس، قسمت های گودی صورت باید روشن کار شوند.

 

 

انواع گریم صورت سینمایی

گریم پوششی برای چهره بازیگر است که باید با نوع اجرای وی مطابقت داشته باشد. به طور کلی می توان گفت که گریم به دو دسته کلی گریم صحنه و گریم اکران تقسیم می شود.

 

گریم صحنه

از این نوع گریم برای صحنه تئاتر، اپرا و باله استفاده می شود. این نوع گریم در مقایسه با گریم سینما و تلویزیون غلیظ تر بوده و درعین حال، نیاز به ظرافت بیشتری نیز دارد. معمولا گریم نمایشی با دو هدف انجام می شود. هدف اول، وجود پروژکتور در صحنه نمایش است که چهره بازیگر را رنگ پریده نشان می دهد. هدف دوم نیز شخصیت پردازی بازیگر می باشد.

گریم اکران

تکنیک های گریم اکران با گریم صحنه متفاوت تر بوده و بیشتر برای سینما و تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. گریم در سینما و تلویزیون نیز با دو هدف انجام می شود. اول این که چهره بازیگر در مقابل دوربین غیر طبیعی و بی رنگ نشان داده نشود تا عیوب چهره و پوست بیشتر نشان داده شود. دوم این که برای شخصیت پردازی به چهره بازیگر بهتر است که از تکنیک های گریم استفاده شود.

 

انواع گریم صورت سینمایی

 

گریم صورت سینمایی و کاربردهای آن

دوره تخصصی گریم سینمایی یا همان نامتعادل سازی به دو بخش گریم دو بعدی و سه بعدی تقسیم می شود.

 

متعادل سازی

شناخت انواع عیوب چهره، بزرگ و کوچک کردن اجزای صورت یا همان تکنیک سایه و روشن، کوچک و بزرگ کردن و متعادل سازی چشم ها، تغییر و تنوع در فرم ابروها و متعادل سازی کلیه قسمت های چهره را متعادل سازی می گویند.

 

نامتعادل سازی

پیر و جوان کردن، ایجاد زخم و جراحت، سوختگی، شکستگی، خال و تاول، بالماسکه، چهره های عروسکی و کارتونی و آشنایی با گریم سبک های مختلف سینما

 

پروتز سازی

قالب گیری چهره با روش های مختلف، ساخت انواع ماسک های فانتزی، لاتکسی، پاپیه ماشه و شبیه سازی را پروتز سازی می گوییم.

 


امیدواریم این مطلب از گریم صورت و آموزش صفر تا صد آن مورد پسندتان واقع شده باشد. در صورتی که تجربه ای از گریم حرفه ای یا تخصصی عروس دارید، خوشحال می شویم آن را با ما از قسمت نظرات در میان بگذارید.

همچنین در رژلب بخوانید:

میکاپ صورت جدید + عکس

آرایش - گریم و میکاپ صورت

رژلب و هر آنچه راجع به آن باید بدانید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

سه شنبه 20 فروردین 1398 - 14:16:12
خیلی عالی و کامل بود?????
چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 16:19:47
بسیار عالی ???
یکشنبه 07 بهمن 1397 - 21:27:15
عالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: