دوشنبه 24 دی 1397 - 12:54:02

آموزش آرایش صورت کاملا تخصصی

آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت

انتخاب صحیح کرم پودر و رژلب متناسب با رنگ پوست

 

نحوه صحیح آرایش صورت تخصصی

 

دنیای آرایش، ابعاد وسیعی از نکات و ترفندها را در خود جای داده است که رعایت همه آن ها برای کسب نتیجه دلخواه، الزامی می باشد. پیش از دانستن نکاتی که در ادامه می خواهیم به شما آموزش دهیم، بهتر است بدانید آرایشی زیباست که علاوه بر زیبا نشان دادن چهره شما، آن را طبیعی تر نیز جلوه دهد. چنانچه نکات مهم آرایشی رعایت نشوند، نه تنها صورت مصنوعی به نظر می رسد، بلکه ممکن است زیبایی های اصلی چهره را نیز به خوبی نمایان نکند. با به کارگیری آموزش آرایش صورت کاملا تخصصی که در این مقاله از وب سایت رژلب در اختیارتان قرار می دهیم، روش های درست آرایش کردن را آموخته و عیوب خود را تا حد امکان کاهش خواهید داد.


مرحله اول: زیرسازی آرایش


برای زیرسازی آرایش خوب می توانید از یک کرم مرطوب کننده مرغوب یا انواع پرایمرها استفاده کنید. کرم مرطوب کننده علاوه بر این که رطوبت پوست شما را حفظ می کند، از لایه محافظ پوست شما نیز محافظت به عمل می آورد. رنگدانه های پوست با به کارگیری مواد زیرساز در برابر گرد و غبار و اشعه های مضر نور آفتاب محافظت می شوند. جهت محافظت بهتر از پوست می توانید کرم پودری را انتخاب کنید که حاوی ضد آفتاب باشد.

روش زیرسازی آرایش صورت

پیش از آرایش صورت حتما صورت خود را کاملا تمیز کنید. اگر برای شستشوی صورت از صابون استفاده  می کنید، با استفاده از حوله آب اضافی را از روی صورت بردارید. البته بهتر است این کار را با ضربات آرام انجام دهید؛ چون فشار حوله روی پوست می تواند آسیب به پوست و بروز چین و چروک را در پی داشته باشد. حال می توانید اندکی کرم مرطوب کننده روی پوست زده و خوب ماساژ دهید تا جذب پوست شود. بهتر است مدت زمانی را جهت جذب بهتر آن صبر کنید. در مرحله بعد می توانید از انواع کانسیلر یا کاموفلاژ برای برطرف سازی جای جوش، لک و سیاهی دور چشم استفاده کنید.


مرحله دوم: انتخاب کرم پودر بر اساس رنگ پوست


انتخاب رنگ کرم پودر با ته رنگ پوست رابطه مستقیمی دارد. معمولا روش تشخیص رنگ پوست کار چندان آسانی نیست؛ اما ما برای شما راهنمایی آورده ایم که روش صحیح آن را به شما آموزش می دهد.
ته رنگ پوست به سه دسته گرم، سرد و طبیعی تقسیم می شوند. به طور کلی افرادی که در مقابل آفتاب به خوبی برنزه می شوند، در مقایسه با افرادی که پوست آن ها می سوزد، معمولا از رنگ پوست گرم تری برخوردار هستند. افرادی هم که زود آفتاب سوخته می شوند، معمولا رنگ پوست سردتری دارند. رنگ مو و چشم نیز در تشخیص رنگ پوست بسیار موثر است. افراد با رنگ مو قرمز، قهوه ای و فندوقی دارای ته رنگ پوستی گرم هستند و افراد با چشم های آبی، سبز و خاکستری، رنگ پوست سردی دارند.


رنگ های مناسب کرم پودر برای انواع رنگ های پوست


پوست سرد: صورتی، برنزه و ماهگونی، رنگ های مناسبی برای انواع پوست های سرد هستند.

پوست طبیعی: بژ، گندمی و گردویی، بهترین انتخاب های افراد با پوست طبیعی محسوب می شوند.

پوست گرم: زرد، طلایی، هلویی و عسلی از جمله بهترین رنگ های کرم پودر برای افراد دارای پوست گرم هستند.


مراحل استفاده از کرم پودر


ابتدا یک کرم یا کانسیلر روشن مخصوص دور چشم برداشته و این نواحی را به خوبی پوشش دهید. برای این کار می توانید از برس های آرایشی یا نوک انگشتان خود کمک بگیرید. بهتر است خط ابرو و گوشه های چشم را با دقت بیشتری کرم بزنید تا به داخل چشم تان نفوذ پیدا نکند. اگر بعد از زدن کانسیلر باز هم مشاهده کردید که دور چشم تان تیره است، می توانید یک بار دیگر این ناحیه را کرم بزنید.
اگر روی صورت خود جای زخم، جراحت، جوش یا چروک دارید، می توانید از انواع رنگ های کاموفلاژ برای برطرف سازی این نقاط استفاده کنید. در مطالب قبل به بررسی کامل کاربرد رنگ های کاموفلاژ پرداخته ایم که هر کدام قادر به پوشاندن چه نقاطی هستند. پس از این مرحله می توانید کرم پودر متناسب پوست خود را برداشته و با استفاده از برس آرایشی مخصوص، تمام نقاط صورت خود را حسابی بپوشانید. در مصرف کرم پودر حد اعتدال را رعایت کنید؛ بدین معنی که استفاده از کرم پودر در مقادیر کم قادر به پوشاندن صحیح پوست نبوده و استفاده بیش از حد نیز صورت را غیرطبیعی نشان می دهد. در آخر نیز می توانید از پنکیک برای ثابت کردن کرم پودر روی صورت استفاده کنید.

 

مراحل مختلف آرایش صورت را بشناسید


مرحله سوم: انتخاب رژگونه بر اساس رنگ پوست


رژگونه از جمله اجزای مهم لوازم آرایش است که تاثیر به سزایی در زیبایی و جوانسازی پوست صورت دارد. چنانچه رژگونه خود را متناسب با رنگ پوست انتخاب نکنید، نه تنها تاثیر مثبتی در آرایش خود مشاهده نمی کنید، بلکه ظاهر بدی نیز به آن خواهید داد. انتخاب رنگ رژگونه در کنار استفاده صحیح از آن حائز اهمیت است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

رنگ رژگونه متناسب با پوست روشن و سرد

بهتر است از رژگونه ای استفاده شود که حاوی رنگ صورتی با ته مایه سرد باشد. رژگونه با ته مایه گرم می تواند چهره شما را برافروخته نشان دهد؛ پس چندان توصیه نمی شود.

رنگ رژگونه متناسب با پوست روشن و موی تیره

شما برای جلوگیری از بی روح نشان دادن چهره خود به رژگونه ای نیاز دارید که روی صورت شما بدرخشد. بهترین انتخاب، رنگ صورتی هلویی است که صورت شما را زنده و سرحال نشان می دهد.

رنگ رژگونه متناسب با پوست متوسط و موهای قهوه ای

اگر دارای این ویژگی های هستید، باید به شما بگوییم که خیلی خوش شانس هستید؛ چون اکثر طیف های رنگی انتخاب خوبی برای رژگونه پوست متوسط و موهای تیره محسوب می شود.

رنگ رژگونه متناسب با پوست زیتونی

اگر پوست شما مایل به زیتونی است، شما به جای استفاده از یک رنگ رژگونه باید از دو رنگ استفاده کنید. ابتدا یک برنزه کننده کرمی روی گونه ها زده تا برجسته شوند. سپس با استفاده از رنگ هلویی روی آن را بپوشانید تا چهره ای درخشان و جذاب داشته باشید.

رنگ رژگونه متناسب با پوست تیره

خوب است بدانید که بیشتر رنگ ها با این رنگ پوست هماهنگ بوده و دست شما را در انتخاب رژگونه باز می گذارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ های گرم مایل به قهوه ای و مرجانی با ته رنگ بنفش و تیره است.

رنگ رژگونه متناسب با موی قرمز

اگر موی قرمز دارید، قطعا پوست شما نیز حاوی رنگ دانه های قرمز است. با این حساب می توان گفت که کلیه طیف های صورتی و هلویی با پوست شما سازگار است به جز صورتی مرجانی که حالتی مصنوعی و عروسکی به چهره شما می دهد.


مرحله چهارم: آرایش چشم بر اساس شکل چشم ها


در ادامه با راهنمای کلی نحوه آرایش انوع چشم ها آشنا خواهید شد.

آرایش چشم متناسب با چشم های تک پلکی

این چشم ها به مدل گربه ای شباهت داشته و می توان از خط چشم بالدار با مقدار فراوانی ریمل برای آن به کار برد. سعی کنید کمی سایه چشم رنگی نیز روی خط چشم استفاده کنید تا نمای برجسته تری به دست آید.

آرایش چشم متناسب با چشم های رو به پایین

استفاده از خط چشم در بخش بالایی پلک و ترکیب آن به سمت بیرون می تواند شکل خوبی ایجاد کند؛ اما از آن جایی که ترکیب سایه چشم در بالای خط چین پلک می تواند نمای آرایش را آشفته و کثیف نشان دهد، بهتر است از سایه چشم برای کانتور کردن اطراف پلک استفاده کنید تا آرایش را روشن تر نشان دهد.

آرایش چشم متناسب با چشم های گرد

کشیدن خط چشم در پلک های بالا و پایین و ترکیب آن با سایه چشم می تواند ظاهر جذابی را برای افراد دارای چشم گرد ایجاد کند. اگر چشم های آبی و سبز دارید، خط چشم برنزی و چنانچه دارای چشم های قهوه ای هستید، خط چشم بنفش و اگر چشم عسلی هستید، می توانید از رنگ سبز تیره استفاده کنید.

آرایش چشم متناسب با چشم ها بادامی

شما این امکان را دارید که از هر نوع سایه چشم استفاده کنید؛ ولی اگر از چند رنگ استفاده می کنید، حتما رنگ را به خوبی ترکیب کنید تا نمای یکدستی ظاهر شود. ترکیب صحیح سایه چشم، کلید اصلی زیبایی است که باید به آن توجه زیادی نشان داد.

 

راهنمای مراحل مختلف آرایش صورت


مرحله پنجم: راهنمای مرحله به مرحله کشیدن خط چشم


خط چشم های مختلفی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به خط چشم مدادی، ماژیکی، مایع، مویی و ژله ای اشاره کرد. اگر قصد دارید از مداد چشم برای کشیدن خط چشم استفاده کنید، زیر آن از سایه چشم مشکی به کار گیرید. دلیل آن هم این است که مداد چشم به سرعت پخش شده و محو می شود.

اگر قصد کشیدن خط چشم مایع را دارید، با نکات زیر توجه کنید:

- خط چشم مایع را باید از گوشه خارجی به سمت داخل و میانه چشم بکشید. بدین معنی که ابتدا قسمتی نوک تیز و بیرون چشم را بکشید و به سمت مژه ها و داخل بیایید.
- بهتر است این کار با چشمان تمیز انجام داده و پیش از کشیدن خط چشم، ریمل نزنید.
- بین مژه ها را به صورت نقطه ای خط چشم بزنید تا خط مژه پر و مشکی به نظر بیاید.
- حال می توانید ریمل بزنید.


مرحله ششم: روش صحیح کشیدن ابرو


مدل ابرو روی کاهش یا افرایش سن تاثیر به سزایی دارد. بدین معنی که قوس ابرو صحیح می تواند سن شما را کم جلوه داده و فاصله زیاد بین دو ابرو می تواند ترکیب صورت شما را به طور کلی تغییر دهد. برای پر تر نشان دادن ابروها راهکارهایی مقابل روی شما وجود دارد:

- ابتدا به وسیله شانه ابرو، ابروهایتان را رو به بالا شانه بزنید. با این کار می توانید پی به جاهای خالی ابروی خود برده و نسبت به پر کردن آن اقدام کنید. در صورتی که ابروهایتان بلند است، آن را قیچی کنید تا مرتب شود.
- با توجه به حالت طبیعی ابروها، با مداد یا سایه ابرو داخل ابروهایتان را پر کنید. بهتر است این کار را به آرامی انجام دهید تا ابروها خیلی پررنگ و تیره نشان داده نشوند.
- پس از این که داخل ابروهایتان را پر کردید، برای بار آخر ابروها را رو به بالا شانه زده و اگر جای خالی مشاهده کرید، آن را پر کنید. حال ابروها را به حالت اولیه بازگردانده و کمی از آینه فاصله بگیرید. اگر ایرادی در ابروها مشاهده کردید، می توانید نسبت به برطرف سازی آن اقدام کنید.

 

مراحل آرایش لب و ابرو


مرحله هفتم: آرایش لب بر اساس رنگ پوست


اگر رژلب خود را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید، در واقع زیبایی خود را دو برابر کرده اید. پس کافیست راهنمای زیر را مطالعه کنید تا رنگ رژلب مناسب برای پوست خود را بهتر بشناسید.

رنگ رژلب متناسب با پوست روشن

ممکن است این احساس در افراد با پوست روشن به وجود بیاید که رنگ پریده به نظر می رسند؛ از این رو بهتر است رژلب هایی به رنگ هلویی و صورتی ملایم استفاده کنند. قرمز هم گزینه خوبی محسوب می شود.

رنگ رژلب متناسب با پوست معمولی

انواع رنگ های شرابی، مسی، بنفش و نارنجی برای این رنگ پوست بسیار جذاب هستند. رنگ های ارغوانی و تمشکی نیز زیبایی شگفت انگیزی به چهره های با رنگ پوست معمولی خواهد بخشید.

رنگ رژلب متناسب با پوست های سبزه و تیره

افرادی که دارای پوست تیره هستند، دست بازتری در انتخاب رنگ های جیغ و پررنگ برای رژلب خود دارند. بنفش تیره، شرابی، زرشکی، آلویی و ... از جمله این رنگ ها محسوب می شوند.

نحوه صحیح زدن رژلب

ابتدا از یک رژلب کرم رنگ برای زیرسازی لب ها استفاده کنید. آن را روی لب ها پخش کرده و از یک چرب کننده برای خوش حالت نشان دادن لب ها استفاده کنید. حال با استفاده از یک پد آرایشی، تمام مواد استفاده را پخش کنید اما دقت داشته باشید که آن ها را پاک نکنید.
در مرحله بعد برای بزرگ نشان دادن لب ها یک مداد رنگ روشن برداشته و دور لبتان را خط بکشید. حال مدادی همرنگ با رنگ لبتان برداشته و خط لب بکشید. سپس مدادی همرنگ با رنگ رژلب انتخابی خود برداشته و شروع به کشیدن کنید. بهتر است تمامی لب را با استفاده از همین خط لب، آرایش کنید. حال رژلب را با دقت روی آن بزنید . در مرحله بعد یک دستمال کاغذی برداشته و طوری روی لب ها قرار دهید که کل لب را در بر بگیرد. سپس با استفاده از قلموی رژگونه به آرامی روی آن ضربه بزنید. این عمل جهت افزایش ثبات رنگ رژلب به کار می رود. دوباره کل لب تان را رژلب بزنید.

 

مرحله پایانی: استفاده از فیکساتور


زدن پودر فیکس یا اسپری فیکساتور در مرحله آخر باعث می شود که آرایش صورت شما مدت زمان بیشتری ماندگاری داشته باشد و سایه و رژگونه شما پس از گذشت چند ساعت، محو نشود.

 

امیدواریم مطلب آموزش آرایش صورت کاملا تخصصی مورد پسندتان واقع شده باشد. چنانچه شما هم تجربه ای از این حوزه دارید و علاقه مند به اشتراک گذاری آن با سایر کاربران هستید، خوشحال می شویم آن را از قسمت نظرات عنوان کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (4)

چهارشنبه 01 اسفند 1397 - 00:38:13
سلام ممنون میشم اگه فیلم اموزشی بزارید
شنبه 29 دی 1397 - 21:13:18
سلام خیلی ممنوندمیشم لطف بفرماییدفیلم آموزشی بذارید
سه شنبه 25 دی 1397 - 18:36:19
سلام واقعن ممنون میشیم فیلم آموزشی بزارسد
دوشنبه 24 دی 1397 - 20:32:44
سلام..میشه فیلم اموزشی بزارید
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: