سه شنبه 02 بهمن 1397 - 14:34:37

تمام نکاتی که باید درباره آرایش عروس بدانیم

بایدها و نبایدهای آرایش عروس

ترفندهای آرایش عروس

 

نکاتی که باید حین آرایش عروس به آن دقت کنیم

 

هر عروسی در بهترین روز زندگی خود بیش از زمان های دیگر در مرکز توجه  قرار می گیرد؛ پس بهتر است برای هر چه بهتر به نظر رسیدن تمام تلاش خود را به کار گیرد. در ادامه مقاله تمام نکاتی که باید درباره آرایش عروس بدانیم از وب سایت رژلب، قصد داریم به اصلی ترین نکات در مورد میکاپ عروس بپردازیم. این نکات شاید در نگاه اول به نظرتان بسیار ساده باشند؛ اما رعایت همین نکات ساده می تواند نتیجه بهتر و قابل قبول تری را برایتان به ارمغان بیاورد. پس با ما همراه باشید.


ترفندهای زیباتر شدن آرایش عروس


این آرزوی هر عروسی است که زیباترین و ماندگارترین خاطره را از خود به ثبت برساند. برآورده شدن چنین آرزویی بدون یک آرایش عروس امکان پذیر نخواهد بود. حتما لازم نیست برای داشتن یک آرایش فوق العاده دست به کارهای عجیب یا گران قیمت بزنید؛ بهترین ترفند برای این کار آن است که خودتان باشید.

توجه به پوست عروس

اگر در روز عروسی پوست شاداب و خوشرنگی نداشته باشید، قطعا تمام زحماتتان به هدر خواهد رفت. پس سعی کنید تا چند روز قبل از عروسی خواب کافی داشته باشید و به میزان مناسب آب بنوشید. استفاده از انواع میوه و سبزیجات نیز می تواند در شادابی پوست شما موثر باشد. حتی می توانید از یک ماه قبل از عروسی به مرکز مشاوره پوستی بروید و از انواع ماسک ها و لایه بردارها برای درخشش هر چه بیشتر پوست خود کمک بگیرید.

یا چشم یا دهان!

قانون طلایی آرایش این است که یا روی چشم ها تمرکز داشته باشید یا روی دهان. آرایش زیاد هر دو باعث می شود صورتتان جلوه مسخره ای به خود بگیرد. اگر تصمیم دارید چشم هایتان را زیاد آرایش کنید، پس بهتر است از رنگ ملایم برای رژلب خود استفاده کنید و همینطور برعکس.

اهمیت زیرسازی آرایش

برای جلوگیری از پخش شدن سایه، پوشاندن جای جوش و زخم، برطرف سازی عیوب و ... بهتر است ابتدا از زیر ساز آرایش استفاده کرده و سپس میکاپ اصلی را آغاز کنید.

افزایش ماندگاری رژلب

جهت جلوگیری از پوسته شدن لب ها که تاثیر بسیار بدی در جلوه آن دارد، بهتر است چند روز قبل از عروسی لب خود را با مقداری وازلین چرب کرده و با کمک حرکات دایره وار مسواک، آن را لایه برداری کنید. بهتر است در طول مراسم عروسی رژلبی که روی لب هایتان کار شده را همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم، آن را تمدید کنید.

 

ترفندهای آرایش عروس

 

لایه برداری صورت در خانه

برای آن که از نتیجه آرایش عروس مطمئن باشید، بهتر است از چند ماه قبل از عروسی، لایه برداری صورت خود را آغاز کنید. می توانید با ترکیب روغن نارگیل، روغن زیتون با نمک، هسته زردآلو و سایر محصولات طبیعی، یک لایه بردار مفید برای خود درست کنید.

توجه به سفیدی دندان ها

یک عروس زیبا می تواند جذابیت و درخشش خود را با یک لبخند زیباتر به اوج خود برساند. و این کار جز با دندان های سفید میسر نمی شود. توصیه ما به شما این است که قبل از عروسی به دندانپزشک مراجعه کرده و از وی بخواهید دندان های شما را جرمگیری کند. می توانید انواع سفید کننده دندان را نیز از داروخانه ها تهیه و استفاده کنید. البته توجه  داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید.


بایدها و نبایدهای آرایش عروس


اگر جشن عروسی شما هم نزدیک است و در تکاپوی فراهم سازی مقدمات این روز استثنائی هستید، خوب است که به نکاتی در حوزه آرایش خود نیز توجه داشته باشید تا بیش از همیشه بدرخشید.

آرایش عروس مورد نظر خود را پیش از عروسی تست کنید

بهتر است یک ماه قبل از عروسی نزد آرایشگر خود بروید و از او بخواهید مشاوره های لازم را به شما ارائه دهد. هر آن چه برای آرایش عروسی خود می پسندید را به میکاپ آرتیست بگویید تا روی صورت شما پیاده سازی کند. همچنین می توانید رنگ هایی که در مورد استفاده از آن ها تردید دارید را تست کنید. این گونه روز عروسی در مورد آرایش عروس خود شک و تردید کمتری خواهید داشت.

در روز تست آرایش عروس لباس سفید بپوشید

بهتر است در روز تست آرایش لباس سفید به تن داشته باشید تا هماهنگی آن با آرایش خود را تشخیص دهید. می توانید چند عکس بدون فلش نیز از خود بگیرید تا راحت تر بتوانید مدل آرایش مورد نظر خود را با توجه به لباس سفید انتخاب کنید.

ابروهای طبیعی را فراموش نکنید

توصیه ما به شما این است که از چند ماه قبل عروسی به فکر مدل طبیعی ابروهایتان باشید. بهتر است رنگ ابروها را با رنگ موها هماهنگ کنید و اجازه دهید قسمت های خالی آن پر شوند. هرگز ابروها را نتراشید یا زیادی نازک و پهن نکنید. به یاد داشته باشید که هر قدر ابروها حالت طبیعی خود را حفظ کنند، زیبایی آرایش عروس شما نیز بیشتر نمایان خواهد شد.

آرایشگرتان را به اشتراک نگذارید

اگر تمایل دارید در روز عروسی تان تک باشید و هیچ یک از میهمانان شبیه به شما نباشند، پس بهتر است اجازه ندهید فامیل هایتان نزد آرایشگرتان بروند. از آن جایی که معمولا سبک کار آرایشگرها مشابه هم است، احتمال آن که فامیل شما را شبیه به خودتان آرایش کنند، بسیار است.

از آرایش خیلی مات پرهیز کنید

از آن جایی که لباس عروس شما به رنگ سفید است، پس بهتر است از انتخاب آرایش خیلی مات و بی رنگ پرهیز کنید تا آرایش عروس شما جلوه بهتری داشته باشد. آرایش عروس باید به گونه ای باشد که از بی رنگی چهره کاسته و متفاوت از دیگر روزها باشد.

 

بایدها و نبایدهای آرایش عروس

 

مدل آرایش جدیدی انتخاب کنید

می توانید در روز تست آرایش کمی ریسک کنید و مدل آرایش عروس جدید را انتخاب کنید. کسی چه می دانید شاید این مدل جدید بیش از هر آرایش دیگری با چهره شما هماهنگی داشته باشد.

بهترین نوع مژه مصنوعی را انتخاب کنید

آرایشگران معمولا برای جذاب شدن چشم ها از مژه مصنوعی استفاده می کنند. بهتر است میکاپ آرتیست برای طبیعی جلوه دادن چشم ها از مژه هایی با طول های متفاوت استفاده کرده و آن ها را لا به لای مژه های خودتان بچسباند. هرگز از مژه مصنوعی هایی که توی ذوق می زنند و در یک ردیف قرار گرفته اند برای روز عروسی تان استفاده نکنید.

می توانید از لوازم آرایش خودتان هم استفاده کنید

اگر حساسیت زیادی در مورد استفاده از وسایل شخصی دارید، می توانید لوازم آرایش مرغوبی تهیه کنید و از آرایشگر خود بخواهید از آن ها برای آرایش عروس استفاده کند. اگر هم مشکلی با استفاده از لوازم آرایش میکاپ آرتیست ندارید، از او بخواهید تا از بهترین لوازم آرایش خود استفاده کند. زیرا قرار است این آرایش یک روز کامل روی صورت شما بنشیند.

آرایش خود را در نورهای مختلف چک کنید

آرایش عروس باید با تمامی موقعیت ها و نورهای مختلف سازگاری داشته باشد؛ پس بهتر است آن را در نورهای مختلف نظیر نور آفتاب و نور لامپ تست کنید تا در موقعیت های مختلف نیز زیباترین باشید.

از آرایش زیاد خودداری کنید

آرایش زیاد جلوه چندان جالبی را زیر نور فلش دوربین عکاسی نخواهد داشت. بنابراین بهتر است از آرایش زیاد اجتناب کرده و سعی کنید آرایش طبیعی داشته باشید.

اگر اهل ریسک نیستید، آرایش کلاسیک را امتحان کنید

آرایشی داشته باشید که هیچ گاه از مد نیفتد. شاید مجلس عروسی یک روز باشد اما شما یک عمر به عکس های بهترین روز خود نگاه خواهید کرد و اگر از آرایش خود رضایت نداشته باشید، خاطره بدی به جا خواهد ماند. لباس عروس را نیز می توانید به گونه ای انتخاب کنید که از مد نیفتد. شاید آرایشی که به تازگی مد شده از جذابیت بالایی برخوردار باشد؛ اما آرایش کلاسیک برای روز عروسی بهترین انتخاب است که همیشه جذابیت خود را خواهد داشت.

به تفاوت رنگی صورت و بدنتان توجه کنید

برای آن که ظاهر طبیعی تری داشته باشید، بهتر است کرم پودری که روی چهره خود استفاده کرده اید را روی قسمت هایی از بدن که مشخص هستند نیز بزنید تا تفاوت رنگی نداشته باشند. در غیر این صورت ظاهر غیر طبیعی پیدا خواهید کرد.

دور سایه های تیره خط بکشید

اگر می خواهید چشمانتان حالت زیبا و طبیعی خود را حفظ کند، هیچ گاه به سراغ سایه چشم های تیره نروید. در صورت سیاه کردن بیش از حد چشم ها، نه تنها جذابیتی به آن ها اضافه نکرده اید؛ بلکه زیبایی طبیعی را نیز از بین خواهید برد.

رژلب های تیره را امتحان کنید

اگر همیشه در آرایش های خود از رژلب های مات یا بی رنگ استفاده می کردید، زمان آن رسیده که انواع رژلب های تیره تر و حتی جیغ تر را نیز تست کنید. از مصرف رژلب هاب قرمز در آرایش عروس نهراسید؛ چون به چهره شما جذابیت بسیاری بخشید و عکس ها را زیباتر می کنند.

از لوازم آرایش حاوی مرطوب کننده استفاده کنید

سعی کنید از لوازم آرایش بیش از حد مات استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است سبب خشکی و ترک پوستی شوند. آرایش خیلی براق نیز دوامی روی پوست نخواهد داشت و به سرعت از روی پوست پاک می شود. بهتر است برای طبیعی بودن آرایش و افزایش دوام آن، از لوازم آرایشی استفاده کنید که حاوی مرطوب کننده باشد.

اقداماتی در راستای زیباتر شدن آرایش عروس

موارد دیگری نیز وجود دارند که توجه به آن ها در کنار آرایش عروس به زیباتر شدن هر چه بیشتر آن کمک شایانی خواهد کرد. زمان موعد عروسی، یکی از بزرگترین دغدغه های عروس خانم ها علاوه بر آرایش صورت، آرایش موها نیز می باشد. در شینیون مو عروس همواره باید به نکاتی توجه داشت که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

 

نکات تکمیلی که در آرایش عروس حائز اهمیت هستند

 

عدم افراط در اضافه کردن مو

به طور کلی ترجیح بسیاری از متخصصان بر این است که در آرایش مو از موی مصنوعی استفاده نشود. اما اگر عروس دارای موهای کم پشتی است، می توانید از ترفند اکستنشن مو برای پرتر نشان دادن موهای او استفاده کنید. برای این کار می توانید به جاهایی از سر که موهای کمتری دارند، مو اضافه کنید. حتی می توان از رنگ ها و مدل های گوناگون نیز برای موی اضافی استفاده کرد. به عنوان مثال می توان قسمت هایی از مو را به شکل بافت های بسیار ریز درآورد. استفاده از موهای اضافی به شما کمک می کند دست بازتری در انتخاب مدل شینیون داشته و منحصر به فردتر به نظر برسید. اما اگر به طور طبیعی دارای موهای پر پشت و بلند هستید، از به کار بردن موی اضافی جدا خودداری کنید. موهای اضافی که هر چقدر هم که به رنگ موهای طبیعی نزدیک باشند، باز هم احتمال تغییر رنگ سایه یا تناژ آن ها وجود دارد و ظاهر مصنوعی را ایجاد خواهند کرد.

استفاده از گل های طبیعی برای تزئین مو

بعد از شینیون مو نوبت به قرار دادن تاج می رسد. اگر می خواهید ظاهری متفاوت تر از سایر عروس ها داشته باشید، می توانید به جای تاج های فلزی بزرگ از تاج گل طبیعی و شیک استفاده کنید. برای این کار استفاده از گل رز، ارکیده و یاس انتخاب های بسیار خوبی به حساب می آیند. استفاده از تاج گل طبیعی برای عروس باعث جذابیت بیشتر چهره و مدل لباس عروس خواهد شد.

کاشت و طراحی ناخن

طراحی ناخن های عروس همواره جزء جدا نشدنی آرایش عروس به شمار می رود. برخی خانم ها از ناخن های بلندی برخوردار نیستند و ترجیح می دهند از روش کاشت ناخن استفاده کنند. در زمان کاشت ناخن همواره با این نکته توجه داشته باشید که اندازه ناخن ها چندان بلند نباشند. بهتر است کاشت ناخن را در اندازه طبیعی انجام دهید. چگونگی طرح و رنگ روی ناخن یکی از بزرگترین هنرهای میکاپ آرتیست است که ابتدا به ناخن زرق و برق می دهد و سپس از نقوش زیبایی با استفاده از انواع نگین ها، سنگ ها، تورها و ... به کار می گیرند.

ایجاد طرح روی بدن

برخی عروس ها ترجیح می دهند به جای استفاده از جواهرات سنگین، به انواع طرح های بدن روی بیاورند. طرح های بدن را می توان روی دست یا پیشانی انجام داد و برای انتخاب بهتر است به هماهنگی آن با رنگ لباس نیز توجه داشت.


در این مقاله از سری مقالات سایت رژلب، به بررسی تمام نکاتی که باید درباره آرایش عروس بدانیم پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود. چنانچه در این مورد مطلبی می دانید که قصد دارید آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، خوشحال می شویم از قسمت نظرات در میان بگذارید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: