یکشنبه 14 بهمن 1397 - 12:45:53

آموزش آرایش صورت دخترانه

نکاتی درباره آرایش صورت

آرایش صورت دخترانه در عروسی

 

آموزش آرایش صورت دخترانه


لوازم آرایش برای بیرون کشیدن زیبایی های ما به وجود آمده است. به بیانی دیگر، ما از انواع محصولات آرایشی در راستای زیباتر شدن اجزای صورت خود استفاده می کنیم. اما چنانچه در این امر زیاده روی کنیم، نه تنها زیبایی صورت ما نشان داده نمی شود، بلکه باعث می شود ظاهری زننده نیز داشته باشیم. یکی از مهم ترین ویژگی های آرایش صورت دخترانه آن است که ساده و ملایم باشد. البته این موضوع بدین معنی نیست که از رنگ های جذابی مانند قرمز، اسموکی و ... استفاده نکنیم؛ بلکه به هماهنگی و تناسب میان رنگ ها توجه زیادی داشته باشیم. در مقاله آرایش صورت دخترانه قصد داریم به بررسی نکاتی پیرامون این موضوع و آموزش این سبک میکاپ بپردازیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


آرایش صورت دخترانه چیست؟


آرایش صورت اگر به درستی انتخاب شود، می تواند عیوب چهره را بپوشاند و زیبایی ظاهری را تا چند برابر افزایش دهد. امروزه اغلب خانم ها تمایل دارند از مدل آرایش های ملایم برای میکاپ کردن صورت خود استفاده می کنند. آرایش صورت دخترانه یکی از سبک های آرایش ملایم است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. سبک آرایشی فوق علاوه بر دختر خانم های جوان، مورد پسند خانم هایی با سنین بالاتر نیز قرار گرفته است؛ دلیل آن هم این است که این میکاپ علاوه بر افزایش جذابیت ظاهری، موجب می شود سن تان کمتر از حد معمول به نظر برسد. در سبک آرایش صورت دخترانه که به آرایش لایت اروپایی نیز معروف است، حالت طبیعی صورت به خوبی حفظ می شود و برای این کار از رنگ های طبیعی استفاده می شود. معمولا رنگ هایی نظیر صورتی، هلویی، گلبهی، بژ، کرم، نارنجی روشن و ... از بهترین گزینه ها برای آرایش صورت دخترانه محسوب می شوند.


انتخاب رنگ آرایش صورت دخترانه طبق رنگ پوست


این روزها مد به سمت آرایش صورت خیلی ملایم رفته  که در آن بیشتر از رنگ های روشن استفاده می شود. سایه های روشن، رژلب به رنگ لب و پوستی طبیعی همگی در کنار هم منجر می شود علاوه بر جلوه بسیار، وقار خاصی نیز داشته باشیم. البته انتخاب هر رنگ روشن نیز بهتر است طبق رنگ پوست صورت گیرد. به عنوان مثال اگر پوست روشنی دارید، می توانید از تناژهای مختلف رنگ صورتی استفاده کنید تا چهره ای شاداب تر داشته باشید.
اگر پوستی به رنگ برنزه دارید، بهترین رنگ ها برای شما آن دسته ای هستند که تناژ گرم دارند. استفاده از سایه های شاین طلایی، کرم و قهوه ای می تواند زیبایی شما را خیره تر از پیش کند. رژلب های بژ و نارنجی روشن نیز می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای شما باشد.

 

آرایش صورت دخترانه بر اساس رنگ پوست


آرایش ساده صورت در منزل


در مدل آرایش صورت ملایم و لایت از سایه و رژلب با رنگ های کمرنگ و در عین حال جذاب استفاده می شود. توجه داشته باشید که کشیدن خط چشم در این سبک کاملا اختیاری است؛ اما چنانچه تمایل به این کار داشتید، می توانید به یک خط چشم بسیار نازک و بدون دنباله بسنده کنید. در مقابل، زدن ریمل یکی از اصول اساسی آرایش صورت دخترانه است و در صورتی که تمایلی به کشیدن خط چشم ندارید، می توانید ریمل خود را به صورت کاملا حجیم بزنید تا آرایش چشم هایتان متفاوت تر از همیشه به نظر برسد. در ادامه آرایش صورت دخترانه در منزل را به شما آموزش خواهیم داد.


زیرسازی آرایش صورت دخترانه


همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که صورت خود را قبل از آرایش، پاکسازی و آبرسانی کنید. برای این کار، مرطوب کننده یکی از بهترین گزینه هاست. اگر پوست چرب دارید، می توانید از انواع کرم مرطوب کننده های بدون چربی استفاده کنید. همیشه کرم مرطوب کننده را یک ربع تا نیم ساعت پیش از زدن کرم پودر بزنید تا به فرصت کافی برای جذب شدن در پوست را داشته باشد. علاوه بر کرم مرطوب کنند، می توانید روزانه از انواع ماسک های آبرسان نیز استفاده کنید.

زدن کرم پودر و پرایمر

اگر صورت شما عاری از هرگونه جای جوش، لک، زخم و ... است، کار شما بسیار راحت خواهد بود. چون می توانید به زدن یک کرم پودر و در صورت تمایل کانتورینگ صورت اکتفا کنید. اما اگر پوست شما دارای مشخصاتی که گفتیم می باشد، می توانید با استفاده از یک پرایمر مرغوب یا کاموفلاژ، نسبت به پوشاندن آن ها اقدام کنید. این محصولات قادر هستند خطوط صورت و منافذ باز پوست را محو کنند و از طرفی، ماندگاری آرایش را نیز افزایش می دهند.
یک کرم پودر همرنگ با پوست صورت خود انتخاب کرده و با استفاده از براش مخصوص آرایشی آن را به کلیه نواحی صورت بزنید. البته در صورت تمایل می توانید برای آرایش چشم خود از کانسیلر نیز استفاده کنید؛ اما اگر تمایل داشتید این گزینه را فاکتور بگیرید، مشکلی پیش نخواهد آمد. می توانید از پودر تثبیت کننده روی کرم پودر خود استفاده کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.
اگر تمایل داشتید پوست خود را کانتورینگ کنید، می توانید از رنگ تیره در نواحی گونه، اطراف بینی، بالای پیشانی و زیر فک خود به کار ببرید. سپس در کنار این نواحی از یک رنگ روشن استفاده کرده و به خوبی فید کنید. در استفاده از تکنیک کانتورینگ صورت همواره به این نکته توجه داشته باشید که هیچ مرزی بین خطوط را باقی نگذارید و به خوبی فید کنید.

آرایش چشم دخترانه

به یکی از جذاب ترین بخش های آرایش صورت دخترانه می رسیم. ابتدا از یک رنگ طبیعی مانند قهوه ای روشن که تفاوت زیادی با رنگ پوست نداشته باشد، برای زیر ساز سایه خود استفاده می کنیم و آن را تا بالای پلک ادامه می دهیم. سپس براش خود را آغشته به یک رنگ روشن کرده و به پشت پلک بزنید. می توانید از یک رنگ تیره تر برای گوشه های خارجی پلک و از یک رنگ روشن شاین برای گوشه های داخلی چشم خود استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید یک خط چشم نازک و بدون دنباله در بالای پلک خود بزنید. اما اگر تمایلی به انجام این کار نداشتید، می توانید تا جایی که امکان دارد ریمل خود را حجیم بزنید. حتی در صورتی که مژه های بلند یا پر پشتی نداشتید نیز می توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید. مژه مصنوعی نیمه بهترین گزینه است که با حفظ حالت طبیعی چشم، جلوه آن را چند برابر می کند. برای بزرگ نشان دادن چشم های خود می توانید داخل پلک پایینی را مداد چشم سفید زده و مژه های پایین را نیز به خوبی ریمل بزنید.

زدن رژلب

برای زدن رژلب می توانید از یک خط لب و رژلب همرنگ استفاده کنید. بدین صورت که ابتدا خطوط لب را با استفاده از خط لب تعیین کنید و سپس کل لب را به همان رنگ در بیاورید. در مرحله بعد رژلب را روی لب بزنید.

تکمیل آرایش صورت دخترانه

برای تکمیل آرایش لایت خود، کمی رژگونه به استخوان گونه خود بزنید و در آخر، با استفاده از پودر یا اسپری فیکس آن را تثبیت کنید. به همین راحتی یک آرایش جذاب و لایت خواهید داشت. البته برای آرایش صورت دخترانه در مجالس و عروسی ها نیز تکنیک هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

آموزش آرایش صورت دخترانه در منزل


آرایش صورت دخترانه برای عروسی


معمولا نوع آرایشی که برای موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، باید متفاوت باشد. به عنوان مثال، آرایش روزانه یا آرایش دانشگاه باید از موقعیت هایی مانند دورهمی ها و مجالس عروسی متفاوت باشد. به بیانی دیگر، شما می توانید برای موقعیت های بیرون از منزل مانند خرید کردن یا دانشگاه رفتن از رنگ های ملایم تر برای آرایش خود استفاده کنید و آرایشی که برای مجالس خاص مانند عروسی انتخاب می کنید، کمی واضح تر و جذاب تر باشد.
در هر صورت، این نکته را مد نظر داشته باشید که فقط یک قسمت از صورت که زیبایی خیره کننده تری دارد را با آرایش نشان دهید و سایر قسمت ها را کمرنگ کار کنید. به طور مثال، اگر آرایش چشم کاملی را انتخاب کردید، بهتر است از رنگ ملایم برای زدن رژلب استفاده کنید تا علاوه بر رعایت تناسب، زیبایی چشم ها به بهترین نحو دیده شود. در مقابل، اگر رژلبی با رنگ خیره کننده و جذاب زده اید، بهتر است آرایش چشم خود را ملایم تر انجام دهید. البته انتخاب سبک آرایشی کاملا به سلیقه شما بر می گردد؛ اما رعایت این نکته باعث می شود تعادل در زیبایی چهره شما برقرار شده و جذابیت بیش از پیش داشته باشید.
در آرایش صورت دخترانه برای عروسی نیز تاکید ما بر استفاده از رنگ های ملایم است. اما شما می توانید از ترفندهایی برای زیبایی هر چه تمام تر خود در مجالس و عروسی ها استفاده کنید. به عنوان مثال این که روی زیبایی های طبیعی خود بیشتر متمرکز شوید. به طور مثال، سعی کنید ابرو و مژه های خود را پرپشت جلوه دهید. برای این کار می توانید از طراحی ابرو استفاده کرده و با یک مداد یا سایه به رنگ قهوه ای تیره، ابروهای خود را پرپشت کنید. البته به خاطر داشته باشید که افراط در این کار موجب مصنوعی به نظر رسیدن چهره خواهد شد؛ بنابراین تنها به پر کردن نواحی طبیعی ابرو خود اکتفا کنید. برای پرپشت نشان دادن مژه های نیز همان طور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، می توانید از مژه مصنوعی طبیعی استفاده کنید.
از آن جایی که به یک مهمانی شب دعوت شده اید، می توانید آرایش صورت خود را به رنگ های شاین متمایل کنید. به عنوان مثال می توانید برای سایه خود یک رنگ روشن شاین انتخاب کرده و کل پلک را به همان رنگ در بیاورید. برای آرایش صورت دخترانه بهتر است از سایه چشم تک رنگ استفاده کنید؛ اما محدودیتی در ترکیب دو یا سه رنگ سایه نیز نخواهید داشت. در این شرایط بهتر است رنگ سایه ها در یک تناژ قرار داشته و از نوع کمرنگ باشند.

اگر می خواهید ماندگاری رژلب خود را در مهمانی ها و مجالس عروسی بیشتر کنید، می توانید از این تکنیک استفاده نمایید:

ابتدا با استفاده از یک خط لب همرنگ با رنگ لب، خطوط مورد نظر را مشخص کنید. سپس یک خط لب همرنگ با رژلب برداشته و روی خطوط بکشید. در مرحله بعد، کل لب را با خط لب مورد نظر پر کرده و روی آن رژلب بزنید. یک دستمال برداشته و به آرامی روی لب های خود قرار دهید. کمی از رژلب شما پاک خواهد شد. سپس دوباره رژلب بزنید. با انجام این کار، ماندگاری رژلب خود را به طور قابل توجهی افزایش خواهید داد.

 

آموزش آرایش صورت دخترانه برای عروسی


نکاتی برای هر چه بهتر شدن آرایش صورت دخترانه


- اگر مداد چشم یا مداد لبی که استفاده می کنید از جنس سخت است و کشیدن آن روی پوست می تواند برایتان آزاردهنده باشد، می تواند آن را به مدت یک ثانیه زیر حرارت فندک نگه دارید.
- هنگام زدن ریمل، احتمال اینکه نوک مژه ها به پلک برخورد کند و آرایش آن سمت را خراب کند، بسیار است. برای پیشگیری از این امر می توانید پشت قاشق را بالای پلک قرار دهید و سپس ریمل بزنید.
- پیش از استفاده از فرمژه می توانید آن را با سشوار گرم کنید تا مژه ها راحت تر فر شوند. البته حواستان باشد که زیاد داغ نشود تا به پلک و مژه ها آسیب نرساند.
- مژه مصنوعی را به آرامی بردارید و چسب آن را با نوک سنجاق بزنید. در صورت نگهداری صحیح می توانید این محصول را تا 10 الی 15 بار نیز مورد استفاده قرار دهید.
- حتما از کرم پودر هم رنگ با رنگ پوست خود استفاده کنید؛ چرا که رنگ های خیلی روشن و خیلی تیره شما را مصنوعی نشان داده و سن شما را نیز بالاتر از آنچه هست نشان می دهد.


آرایش صورت دخترانه و ملایم یکی از بهترین مدل های آرایش برای دختران و خانم ها است که بر خلاف مدل آرایش عربی، خلیجی و ... برای هر نوع مجالسی اعم از دورهمی های دوستانه، مراسم عروسی، دانشگاه، خریدهای دوستانه و نامزدی مناسب خواهد بود. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله از وب سایت رژلب، بتوانید تجربه خوبی از آرایش صورت داشته باشید. چنانچه هر گونه سوال یا اظهاری درباره این مطلب داشتید، می توانید از قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: