یکشنبه 11 اسفند 1398 - 13:52:12

نحوه استفاده از کانسیلر

 

آشنایی با رنگ های مختلف کانسیلر و کاربردهای هر یک

نحوه صحیح زدن کانسیلر

 

نحوه استفاده از کانسیلر

 


اگر روی پوست شما مشکلاتی از قبیل لکه های تیره، جوش های مزاحم یا ناهمواری هایی وجود دارد، اصلا نگران نباشید. کانسیلر می تواند به عنوان یک ابزار مفید در امور روزمره به شما کمک کند و تمام این مشکلات پوستی را به خوبی پوشش دهد. اما نحوه صحیح استفاده از کانسیلر برای کسب بهترین نتیجه حائز اهمیت است که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت. با وب سایت رژلب همراه باشید.


انتخاب رنگ کانسیلر


کانسیلر را می توان در رنگ های مختلف یافت؛ از این رو باید قبل از خرید ابتدا رنگ پوست خود را مشخص کنید. همچنین، باید ببینید که کانسیلر را برای چه هدفی مورد استفاده قرار می دهید؟ آیا می خواهید آکنه های خود را بپوشانید؟ یا قصد برطرف کردن سیاهی دور چشم تان را دارید؟ می توانید از چرخه رنگ برای دریافت راهنمایی کمک بگیرید. همان طور که می دانید، کانسیلر علاوه بر رنگ های پوست، دارای رنگ های مختلف سبز، نارنجی، بنفش و ... نیز می باشد که هر یک جهت رفع مشکل خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید از رنگ مخالف برای برطرف کردن هر یک از مشکلات استفاده کنید. به عنوان مثال:

- کانسیلر رنگ سبز برای کاهش قرمزی پوست استفاده می شود.
- کانسیلر رنگ زرد، پوست صورت شما را درخشان جلوه می دهد.
- کانسیلر رنگ بنفش جهت پوشانندگی جوش های زرد رنگ کاربرد دارد.
- کانسیلر نارنجی یا قرمز برای پوشاندن لکه های تیره استفاده می شود.
شما برای برطرف کردن سیاهی دور چشم یا زخم ها، بهتر است از کانسیلر یک الی دو درجه روشن تر از رنگ پوست استفاده کنید. البته قبل از انتخاب حتما مشخص کنید که پوست شما دارای تناژ گرم است یا سرد؟ اگر از رنگ نامناسب استفاده کنید، ممکن است زیر چشم های شما خاکستری رنگ شود.
برای تست رنگ کانسیلر، آن را زیر استخوان فک قرار دهید، نه روی پوست دست. چرا که به رنگ پوست شما نزدیک تر خواهد بود. همچنین، مطمئن شوید که روی پوست شما هیچ گونه آرایشی وجود ندارد.

 

انتخاب رنگ کانسیلر

 


انتخاب نوع کانسیلر


تصمیم بگیرید که قصد استفاده از چه نوع کانسیلری را دارید؟ کانسیلرها را می توان در انواع مختلف مداد، کرمی، پودری و ... پیدا کرد. انواع مختلف کانسیلر، نوع متفاوتی از پوشش را ارائه می دهند و برخی حتی ممکن است برای نوع خاصی از پوست مناسب تر باشد.

- اگر دارای منافذ پوستی بزرگ هستید، توصیه می کنیم از کانسیلر کرمی استفاده نکنید. چرا که احتمال دارد این منافذ را بزرگ تر نشان دهد.
- برای برطرف کردن آکنه ها می توانید از کانسیلر مدادی استفاده کنید. چرا که باعث می شود راحت تر آکنه را پوشش دهید. کانسیلر کرمی برای پوشاندن جوش ها و آکنه ها بهتر عمل می کند. چرا که پوشانندگی ضخیمی داشته و قدرت پنهان کردن بالایی دارد.


آماده کردن پوست قبل از مصرف کانسیلر


ابتدا صورت خود را با شوینده متناسب با پوست شستشو دهید. سپس پوست خود را با مرطوب کننده ملایم ماساژ دهید. در مرحله بعد، کانسیلر را زیر پلک بزنید و آن را تا بالای پلک امتداد دهید.


استفاده از کانسیلر برای دور چشم


کانسیلر را با براش مخصوص و تمیز یا نوک انگشت سبابه، به دور پلک بزنید. نحوه صحیح زدن کانسیلر به این صورت است که یک مثلث وارونه زیر پلک بکشید. سپس آن را به کمک یک بیوتی بلندر، فیکس کنید.

- هرگز کانسیلر را در اطراف چشم خود مالش ندهید. زیرا پوست پلک بسیار آسیب پذیر است و ممکن است چین و چروک ایجاد شود.
- اگر دارای تو رفتگی پلک هستید، کانسیلر را روی قسمت داخلی بینی خود نیز بکشید.
- کانسیلر را تا مرز پلک ادامه دهید و هرگز آن را نصفه و نیمه رها نکنید.

 

کانسیلر دور چشم


قرار دادن کانسیلر روی آکنه و لکه


اگر هر گونه آکنه، لکه های تیره، لکه های خورشید گرفتگی، زخم یا هر گونه عارضه پوستی دیگر دارید، زمان آن رسیده که خوب آن ها را بپوشانید. کانسیلر را روی قسمت بالایی جوش یا لکه قرار دهید و سپس به آرامی به سمت داخل فید کنید. برای این که ظاهر طبیعی تری داشته باشید، ابتدا یک لایه نازک از کانسیلر قرار دهید و در صورت نیاز، دوباره تمدید کنید.

- اگر آکنه دارید، سعی کنید کانسیلر را با استفاده از انگشتان دست نزنید. چرا که ممکن است باکتری ها را در سطوح دیگر پوست منتقل نمایید. بهتر است از یک براش آرایشی تمیز استفاده کنید و سری کانسیلر را هم روی پوست مستقیما نزنید.
- اگر کانسیلر را در منطقه وسیعی از پوست مورد استفاده قرار می دهید، در نهایت با پودر خوب فیکس کنید تا در طول روز طبیعی تر به نظر برسد.


پس از این که تمام نواحی مورد نظر را به کانسیلر آغشته کردید، حال نوبت به زدن فوندیشن یا کرم پودر فرا می رسد. پس از این که کرم پودر را به خوبی فید کردید، از قواعد کانتورینگ برای جلوه بیشتر آرایش استفاده کنید. سپس رژگونه بزنید. رژگونه باید روی سیب گونه زده شود که برای نمایان شدن آن می توانید لبخند بزنید.


برای افزودن عمق بیشتر به آرایش خود می توانید هایلایتر را در قسمت های روی تیغه بینی، بالای استخوان گونه، گوشه های داخلی پلک و زیر استخوان ابرو بزنید. این کار باعث می شود چهره شما ظاهر زیباتری به خود بگیرد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: