جمعه 31 مرداد 1399 - 18:17:33

20 نکته طلایی استفاده از کانسیلر

 

کاربردهای مختلف کانسیلر

هر آنچه در مورد کانسیلر رنگی باید بدانید

 

20 نکته طلایی استفاده از کانسیلر

 

 

 

 

مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

کانسیلر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد انواع کانسیلر رنگی

معرفی انواع مختلف کانسیلر

نکات مهم و کاربردی استفاده از کانسیلر

 

 

 

کانسیلر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

کانسیلر یکی از لوازم آرایش های پرکاربرد در کیف آرایشی شما است. شما می توانید با همین یک ابزار، سیاهی و پف زیر چشم خود را بپوشانید یا جوش ها و جای زخم خود را پنهان کنید. کانسیلر را می توان در رنگ های مختلف یافت؛ از این رو باید قبل از خرید ابتدا رنگ پوست خود را مشخص کنید. همچنین، باید ببینید که کانسیلر را برای چه هدفی مورد استفاده قرار می دهید؟ آیا می خواهید آکنه های خود را بپوشانید؟ یا قصد برطرف کردن سیاهی دور چشم تان را دارید؟ می توانید از چرخه رنگ برای دریافت راهنمایی کمک بگیرید. همان طور که می دانید، کانسیلر علاوه بر رنگ های پوست، دارای رنگ های مختلف سبز، نارنجی، بنفش و ... نیز می باشد که هر یک جهت رفع مشکل خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید از رنگ مخالف برای برطرف کردن هر یک از مشکلات استفاده کنید.

 

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

 

کاربرد انواع کانسیلر رنگی

 

- کانسیلر رنگ سبز برای کاهش قرمزی پوست استفاده می شود.
- کانسیلر رنگ زرد، پوست صورت شما را درخشان جلوه می دهد.
- کانسیلر رنگ بنفش جهت پوشانندگی جوش های زرد رنگ کاربرد دارد.
- کانسیلر نارنجی یا قرمز برای پوشاندن لکه های تیره استفاده می شود.
شما برای برطرف کردن سیاهی دور چشم یا زخم ها، بهتر است از کانسیلر یک الی دو درجه روشن تر از رنگ پوست استفاده کنید. البته قبل از انتخاب حتما مشخص کنید که پوست شما دارای تناژ گرم است یا سرد؟ اگر از رنگ نامناسب استفاده کنید، ممکن است زیر چشم های شما خاکستری رنگ شود.
برای تست رنگ کانسیلر، آن را زیر استخوان فک قرار دهید، نه روی پوست دست. چرا که به رنگ پوست شما نزدیک تر خواهد بود. همچنین، مطمئن شوید که روی پوست شما هیچ گونه آرایشی وجود ندارد.

 

 

معرفی انواع مختلف کانسیلر

 

تصمیم بگیرید که قصد استفاده از چه نوع کانسیلری را دارید؟ کانسیلرها را می توان در انواع مختلف مداد، کرمی، پودری و ... پیدا کرد. انواع مختلف کانسیلر، نوع متفاوتی از پوشش را ارائه می دهند و برخی حتی ممکن است برای نوع خاصی از پوست مناسب تر باشد.

- اگر دارای منافذ پوستی بزرگ هستید، توصیه می کنیم از کانسیلر کرمی استفاده نکنید. چرا که احتمال دارد این منافذ را بزرگ تر نشان دهد.
- برای برطرف کردن آکنه ها می توانید از کانسیلر مدادی استفاده کنید. چرا که باعث می شود راحت تر آکنه را پوشش دهید. کانسیلر کرمی برای پوشاندن جوش ها و آکنه ها بهتر عمل می کند. چرا که پوشانندگی ضخیمی داشته و قدرت پنهان کردن بالایی دارد.

 

کاربرد انواع کانسیلر

 

نکات مهم و کاربردی استفاده از کانسیلر

 

 

در ادامه این مطلب از سایت رژلب، قصد داریم شما را با 20 نکته طلایی استفاده از کانسیلر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


نکته شماره 1: با کانسیلر یک مثلث زیر چشم بکشید


بزرگترین اشتباهی که احتمالا در حین استفاده از کانسیلر مرتکب می شوید، نحوه زدن آن است. توصیه می کنیم با کانسیلر، یک مثلث وارونه زیر پلک بکشید. سپس آن را به آرامی با بیوتی بلندر فید کنید.

 

نکات استفاده از کانسیلر برای زیر چشم


نکته شماره 2: از کانسیلر به عنوان زیرساز آرایشی استفاده کنید


شما می توانید جوش ها و جای زخم روی پوست خود را با کانسیلر بپوشانید. این کار به یکدست شدن ظاهر پوست کمک بسیاری می کند. ابتدا کمی کانسیلر در قسمت بالای جوش یا آکنه قرار دهید و با انگشت به سمت پایین فید کنید. پس از اینکه کانسیلر را در مناطق مورد نظر فید کردید، فوندیشن را در کل سطح پوست اعمال کنید.


نکته شماره 3: استفاده از کانسیلر به عنوان زیرساز آرایش چشم


جهت جلوگیری از پخش شدن سایه و یکدست کردن آرایش چشم می توانید کانسیلر را در پشت پلک خود نیز استفاده کنید. مقداری کانسیلر را با کمک انگشت سبابه در پشت پلک بزنید و سپس سایه دلخواه خود را اعمال کنید.


نکته شماره 4: استفاده از کانسیلر برای پوشاندن لک و التهاب


شما می توانید هر گونه لک های ناشی از التهاب یا جوش های قرمز رنگ خود را با کانسیلر بپوشانید. برای این کار، کانسیلرهای رنگی گزینه مناسب تری محسوب می شوند. می توانید از فرمول تضاد رنگی برای برطرف کردن انواع مشکلات پوستی استفاده کنید. به عنوان مثال، التهابات قرمز رنگ پوستی را می توان به وسیله کانسیلر سبز رنگ به خوبی پوشاند.

 

زیرساز آرایش با کانسیلر


نکته شماره 5: استفاده از کانسیلر روی بدن


از کانسیلرها می توانید علاوه بر پوست صورت، روی بدن نیز به کار ببرید. اگر روی بدن خود آثار سوختگی، زخم یا جوش دارید، به راحتی می توانید آن ها را با کانسیلرها بپوشانید. کافیست سطح مورد نظر را با کانسیلر پوشش دهید و 5 دقیقه صبر کنید. سپس روی آن پودر فیکس بزنید.


نکته شماره 6: با فوندیشن خود، کانسیلر بسازید


اگر به کانسیلر نیاز داشتید اما در دسترس تان نبود، می توانید از فوندیشن مایع استفاده کنید. به این صورت که به اندازه یک نقطه از فوندیشن مایع را زیر پلک یا هر سطح دیگر قرار داده و صبر کنید کمی خشک شود. سپس آن را فید کنید. اگر صبر نکنید تا فون شما خشک شود، سیاهی یا لکه های روی پوست خوب پنهان نخواهد شد.

 

با فوندیشن خود کانسیلر بسازید


نکته شماره 7: استفاده از کانسیلر به جای هایلایتر


شما این امکان را دارید تا از کانسیلر به جای هایلایتر استفاده نمایید. برای این کار باید از کانسیلر روشن تر از رنگ پوست استفاده نمایید. کانسیلر روشن را روی مناطقی از صورت که باید هایلایت شوند مانند روی استخوان گونه، روی تیغه بینی، بالای استخوان ابرو، بالای لب و ... ‌قرار دهید.


نکته شماره 8: برطرف کردن سیاهی دور چشم با کانسیلر


اگر دور چشم شما تیره است، به هیچ وجه از کانسیلر روشن تر از پوست خود استفاده نکنید. چرا که باعث خاکستری شدن رنگ پوست اطراف پلک خواهد شد. شما باید زیرسازی خوب انجام دهید. کانسیلر نارنجی به خوبی سایه های تیره را برطرف می کند، بنابراین مقداری از آن را با کمک انگشت روی پلک بزنید. کمی صبر کنید و سپس کانسیلر متناسب با رنگ پوست خود را اعمال نمایید.

 

برطرف کردن سیاهی دور چشم با کانسیلر


نکته شماره 9: کسب اطلاع از انواع رنگ های کانسیلر


کانسیلر دارای رنگ های بسیاری است که هر یک کاربردهای خاصی دارند. شناخت انواع رنگ های کانسیلر و کاربرد هر یک، شما را در داشتن آرایش شیک و بی نقص کمک می کند. به عنوان مثال، کانسیلر صورتی روشن برای از بین بردن لکه های تیره پوست کاربرد دارد. از کانسیلر نارنجی یا هلویی می توان برای از بین بردن تیرگی یا کبودی دور پلک استفاده کرد. کانسیلر زرد برای از بین بردن تیرگی های پوست افراد سبزه یا زیتونی کاربرد دارد. کانسیلر سبز برای خنثی کردن قرمزی و کانسیلر بنفش نیز جهت از بین بردن تناژ زردی پوست به کار می رود.


نکته شماره 10: ترکیب کرم دور چشم با هایلایتر و کانسیلر برای از بین بردن پف چشم


شما هم اکنون راز پنهان کردن پف و خستگی چشم را می دانید. کرم دور چشم را با مقداری هایلایتر و کانسیلر ترکیب کنید و به آرامی دور پلک بزنید. به این ترتیب، پف و خستگی چشم ها از بین خواهد رفت.


نکته شماره 11: جلوگیری از ترک خوردن کانسیلر


برای این که کانسیلر در نواحی دور پلک با چین و چروک و ترک مواجه نشود، آن را با پودر بیک بپوشانید.

 

تثبیت کانسیلر جهت جلوگیری از ترک خوردن آن

 


نکته شماره 12: تصحیح خط چشم با کانسیلر


اگر خط چشمی که کشیده اید، قرینه نیست یا تمیز از آب در نیامده، می توانید آن را با کمک کانسیلر تصحیح کنید. کافیست یک براش زاویه دار را درون کانسیلر مایع فرو برده و خطوط مورد نظر را با آن مرتب کنید.


نکته شماره 13: طراحی لب با کانسیلر


یکی دیگر از کاربردهای اساسی کانسیلر، تصحیح فرم لب است. اگر خط لب خود را نامتقارن و کج کشیده اید، در نهایت با استفاده از یک براش آغشته به کانسیلر مایع، فرم آن را تصحیح کنید. این گونه لب های بی عیب و نقص و زیبایی خواهید داشت.

 

طراحی لب با کانسیلر


نکته شماره 14: برجسته کردن لب ها با کانسیلر


از کانسیلر می توان برای برجسته کردن فرم لب ها نیز کمک گرفت. کافیست قسمت وسط لب خود را کانسیلر بزنید و آن را با انگشت به آرامی به سمت اطراف فید کنید. در نهایت برق لب بزنید.


نکته شماره 15: تغییر فرم لب با کانسیلر


آیا می خواهید فرم لب هایتان را به طور کامل تغییر دهید؟ این کار با کانسیلر میسر می شود. کافیست کل لب ها را به کانسیلر آغشته کنید و سپس خط لب را به فرم دلخواه کمی بیرون از لب ها بکشید.


نکته شماره 16: طراحی ابروها با کمک کانسیلر


آرک ابروهای خود را با کمک مداد مشخص کنید. سپس از کانسیلر یک درجه روشن تر از رنگ پوست خود برای قسمت زیر ابروها استفاده نمایید. به این ترتیب، فاصله ابروها از چشم ها بیشتر نشان داده خواهد شد و این نکته در زیبایی هر چه بیشتر چهره موثر واقع می شود.

 

نکات مهم استفاده از کانسیلر


نکته شماره 17: کانتورینگ صورت با استفاده از کانسیلر


برای کانتور کردن صورت با استفاده از کانسیلر، باید از یک رنگ سه درجه روشن تر و یک رنگ سه درجه تیره تر کمک بگیرید. سپس نقاطی را که می خواهید کم عمق جلوه دهد مانند استخوان اطراف بینی، زیر استخوان گونه و فک، بالای پیشانی و چانه را رنگ تیره تر و نقاطی که قصد دارید برجسته جلوه دهید مانند بالای لب ها، تیغه بینی، روی استخوان گونه و ابروها را روشن تر کار کنید.


نکته شماره 18: کانتور بدن با استفاده از کانسیلر


شما می توانید قسمت دکلته بدن خود را کانتور کنید تا زیباتر به نظر برسد. فقط کافیست روی استخوان را از رنگ روشن تر استفاده کرده و اطراف آن را کانسیلر تیره بزنید. سپس با یک اسفنج مرطوب، خوب فید کنید و مرزها را از بین ببرید.

 

کانتورینگ بدن با کانسیلر


نکته شماره 19: ترکیب کرم مرطوب کننده صورت با کانسیلر


می توانید مقداری کانسیلر را با کرم مرطوب کننده صورت ترکیب کنید تا علاوه بر آبرسانی روزانه پوست، رنگ طبیعی و جلوه زیبایی نیز به آن بدهید.


نکته شماره 20: با ترکیب های مختلف بازی کنید


کانسیلر را تا حد امکان با لوازم آرایشی مرتبط مخلوط کنید و خودتان یک ترکیب جادویی بسازید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 31 مرداد 1399 - 22:00:00
لایک
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: