یکشنبه 25 اسفند 1398 - 10:50:23

چگونه از هایلایتر استفاده کنیم؟

 

زیرساز آرایش قبل از زدن هایلایتر

مراحل زدن هایلایت صورت

 

مراحل زدن هایلایتر صورت

 


این که شما بخواهید از هایلایت برای هر چه زیباتر شدن چهره خود استفاده کنید، بسیار عالی است؛ اما نکته حائز اهمیت، نحوه استفاده از هایلایتر می باشد. استفاده صحیح از هایلایتر و محل قرارگیری آن از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه این مقاله از سایت رژلب به آموزش آن خواهیم پرداخت.


مرحله یک: پوست خود را آماده زدن هایلایتر کنید


یکی از مهم ترین خواص استفاده از هایلایتر این است که پوست شما را سالم و براق جلوه می دهد؛ گویی که در واقع هشت لیوان آب در روز می نوشید. مهمترین مرحله برای دستیابی به پوستی سالم و هیدراته، نوشیدن آب به میزان کافی در روز است. با رعایت این نکته، همواره پوستی جذاب خواهید داشت. برای زدن هایلایتر، ابتدا صورت خود را به وسیله شوینده ملایم و متناسب شستشو دهید. سپس از تونر متناسب با نوع پوست خود استفاده نمایید. کمی صبر کنید و کل نواحی پوست خود به غیر از دور چشم و لب ها را به مرطوب کننده آغشته کنید.

 

زیرساز آرایش قبل از زدن هایلایتر صورت

 


مرحله دو: استفاده از فوندیشن قبل از مصرف هایلایتر


برای استفاده از هایلایتر، لزومی به مصرف فوندیشن نیست؛ اما اگر قرار مهم یا قصد رفتن به مراسم خاصی را دارید، بهتر است ابتدا فوندیشن مصرف نمایید. اگر تمایل دارید پوست شما به شدت بدرخشد، قبل از زدن کرم پودر کمی روغن زیتون روی پوست ماساژ دهید و سپس فوندیشن بزنید. البته این کار باعث می شود پوست شما به طرز مضحکی برق بزند و انجام آن جز برای آرایش فشن توصیه نمی شود.


مرحله سه: انتخاب نوع هایلایت صورت


پس از این که زیرساز آرایش پوست خود را به خوبی انجام دادید، نوبت به زدن هایلایتر فرا می رسد. اما قبل از آن باید نوع هایلایت را مشخص نمایید. به طور کلی، بهتر است برای نوع پوست خشک، از هایلایتر کرمی یا مایع بهره مند شوید. بالعکس، نوع هایلایتر پودری برای انواع پوست های مختلط تا چرب کاربرد دارد. توجه داشته باشید که هایلایتر در آخرین مرحله از میکاپ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انواع هایلایت صورت


مرحله چهار: نحوه صحیح زدن هایلایتر


به طور کلی، زدن هایلایتر به سه عامل بستگی دارد: نوع هایلایتر به کار رفته، میزان روشنایی و شاین و همچنین ناحیه ای از صورت که باید هایلایتر مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است هایلایتر کرمی را با کمک نوک انگشت روی صورت بزنید تا گرمای دست منجر به ذوب شدن و قرارگیری بهتر آن شود. این در حالی است که هایلایتر پودری را باید با کمک اسفنج یا بیوتی بلندر به کار ببرید. علاوه بر این، برای کمترین پوشش هایلایتر می توانید از یک براش متراکم یا مدل بادبزنی استفاده کنید. برای بیشترین میزان پوشش نیز می توانید از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید. هنگام استفاده از هایلایتر روی مناطق کوچکتر مانند لب، بینی یا پلک، از یک ابزار کوچک تر مانند قلمو استفاده نمایید.

 

آموزش هایلایت صورت


مرحله پنج: اصول صحیح استفاده از هایلایتر


اصول هایلایت کردن صورت، درست برخلاف کانتور کردن است. در هایلایت کردن هدف این است که نقاطی از چهره مانند قسمت بالای لب، استخوان روی گونه، انتهای استخوان ابرو، پایین پل بینی، وسط چانه و پیشانی را برجسته تر نشان دهید. برای نواحی بزرگتر مانند استخوان روی گونه، وسط پیشانی و چانه از یک براش بزرگتر استفاده کنید. حتی می توانید این کار را با نوک انگشتان انجام دهید. برای نواحی کوچکتر مانند گوشه های داخلی چشم، نوک بینی و بالای لب نیز بهتر است فقط از انگشت سبابه استفاده نمایید. اگر قصد استفاده از هایلایتر پودری را دارید، توصیه می کنیم از اسفنج به کار ببرید. روی اسفنج کمی اسپری فیکس کننده آرایش بزنید تا ماندگاری هایلایتر بیشتر شود.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: