چهارشنبه 11 تیر 1399 - 14:24:41

آرایش صورت و لوازم آرایشی مورد نیاز آن

 

 

آرایش مرحله به مرحله صورت

آرایش کامل صورت و لوازم مورد نیاز آن

 

 

انواع براش آرایشی که هر خانمی باید داشته باشد

 

 

شما هم مانند نجارها و میکانیک ها، برای آرایش صورت خود به ابزارهای خاصی نیاز دارید. یک متخصص گریم و میکاپ می گوید که داشتن برس های بزرگ برای آرایشگران مبتدی از جمله ضروریات است. اما هنگامی که در کار خود پیشرفت کنید، خواهید فهمید که یک میکاپ حرفه ای نیاز به تعداد زیادی براش در اندازه ها و فرم های مختلف دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این آیتم از وب سایت رژلب، شما را با 5 لوازم آرایش صورت که همیشه به آن ها نیاز دارید، آشنا نماییم.


نکات بسیاری در خصوص براش ها وجود دارد. به عنوان مثال، باید قبل از مصرف براش از تمیزی آن اطمینان حاصل کنید. استفاده از براش کثیف، درست مانند پوشیدن لباس های کثیف است. معمولا براش ها، آلودگی ها، باکتری ها و پوسته های مرده را به خود جذب می کنند و مصرف براش آلوده باعث بروز جوش و آکنه و همچنین التهاب پوستی می شود. شستشوی حداقل یک بار در هفته برس ها و براش های آرایشی بسیار پیشنهاد می شود. برای این کار می توانید از صابون و آب گرم استفاده کنید. پس از این که براش را به خوبی شستید، آن را خشک کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.


برس کرم پودر و فوندیشین


همیشه باید یک براش مخصوص کرم پودر به همراه داشته باشید. هنگام استفاده از کرم پودر مایع، براش این امکان را به شما می دهد که خطوط اطراف دهان، بینی و چشم ها را به خوبی پوشش دهید. برای براش کرم پودر به دنبال برس با موهای مصنوعی و سفت باشید. این الیاف بدون جذب آرایش می توانند محصولات سنگین تری مانند فوندیشن را روی پوست منتقل کنند.

 

برس کرم پودر


برس پودر فیکس برای تثبیت آرایش


یک قلموی بزرگ گرد، گزینه بسیار خوبی برای استفاده از پودر فیکس و تثبیت کردن آرایش می باشد. حتی با کمک این براش می توان رژگونه را نیز به خوبی فیکس کرد. الیاف برس پودر فیکس چندان سفت و محکم نیستند و گزینه مطلوبی برای مصرف لوازم آرایش پودری محسوب می شوند.

 

برس پودر فیکس


برس سایه چشم


برای زدن سایه چشم می توانید از براش گنبدی شکل استفاده کنید. استفاده از این نوع برس باعث می شود سایه چشم شما به نرمی و لطافت روی پلک ها بنشیند و هیچ گونه درزی ایجاد نشود. فید کردن سایه برای یکدست کردن ظاهر آن و از بین بردن لبه های خشن بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل همیشه باید یک براش سایه تمیز همراه خود داشته باشید تا رنگ ها را به خوبی با هم فید نمایید.

 

برس سایه چشم


برس سایه زاویه دار


برس های زاویه دار کوتاه می توانند رنگدانه ای را در چین و چروک پلک جمع کنند تا عمق بیشتری پیدا کند. همچنین می توان قسمت زاویه دار براش را در گوشه بیرونی پلک قرار داد و از آن برای زدن دنباله سایه یا خط چشم استفاده کرد. حتی می توان از این نوع براش زاویه دار برای سایه زدن زیر استخوان ابرو نیز استفاده کرد.

 

کاربرد برس زاویه دار


قلموی کوچک


برای کار روی جزئیات، به یک قلموی کوچک نیاز خواهید داشت. این نوع براش برای پوشاندن انواع لک، فوق العاده عمل می کند. زیرا به خوبی انواع لک و جوش را پوشش داده و آن را مخفی نگه می دارند. اندازه کوچک قلمو باعث می شود به یک ابزار چند کاره تبدیل شود؛ به عنوان مثال می توانید از آن برای زدن خط چشم، طراحی ابرو یا حتی زدن رژلب استفاده نمایید.

 

کاربردهای قلموی کوچک

 

 

آرایش صورت مرحله به مرحله


اصول انجام آرایش صورت بسیار حائز اهمیت است. این اصول همان نکاتی هستند که شما را در انجام آرایش هر چه بهتر کمک می کنند تا به راحتی در عرض 5 دقیقه یک میکاپ کامل و جذاب داشته باشید. تنها چند مرحله ساده برای انجام میکاپ روزانه وجود دارد که در ادامه به آموزش آن خواهیم پرداخت. این راهنما بسیار ساده و قابل دسترس است و می تواند زمینه را برای پیشرفت و آرایش خلاقانه تر ایجاد کند. پس با وب سایت رژلب همراه باشید.

 


آموزش استفاده از فوندیشن و کانسیلر


فراتر از روال مراقبت از پوست، فوندیشن همان چیزی است که باعث می شود پوست صورت شما بی عیب و نقص به نظر برسد. فوندیشن رنگ پوست شما را یکدست و هر گونه لکه یا جای جوش و زخم را از روی صورت شما محو می کند. مهمترین کاربرد فوندیشن، پوشش دهی آن است. به طور کلی دو راهکار وجود دارد. اگر می خواهید پوشش سبک تری داشته باشید، توصیه ما به شما این است که از انواع مرطوب کننده های رنگی استفاده کنید تا علاوه بر رطوبت و آبرسانی پوست، کمی هم رنگ به چهره اضافه کند. اما اگر علاقه مند به پوشش بیشتر هستید، کرم پودر مایع بهترین گزینه است. مقداری از کرم پودر مایع را به وسیله انگشت دست یا بیوتی بلندر روی سطح پوست قرار دهید و خوب فید کنید.


اگر دور چشم شما تیره یا پف دار است، از مصرف کانسیلر غافل نشوید. استفاده از کانسیلرهای رنگی برای پوشاندن قرمزی و لکه های پوست یا آثار زخم و جراحی نیز کاربرد دارد. کانسیلر را می توان به اشکال گوناگون کرمی، مایع، پودری و ... خریداری کرد. شما می توانید نوع کانسیلر را با توجه به میزان پوشش دلخواه و نوع پوست خود انتخاب نمایید. اگر دور چشم های شما گود رفته و تیره رنگ است، پیشنهاد می کنیم ابتدا از یک کانسیلر نارنجی رنگ جهت برطرف کردن این تیرگی استفاده کنید و سپس کانسیلر معمولی را روی آن به کار ببرید. اگر کانسیلر معمولی را بدون زیرساز مناسب استفاده کنید، نه تنها تیرگی دور پلک را برطرف نمی کند، بلکه آن را خاکستری رنگ نیز جلوه می دهد.

 

آموزش آرایش صورت 


آموزش استفاده از برنزر و هایلایتر


زمانی که از کرم پودر و فوندیشن جهت پوشش دهی به پوست خود استفاده می کنید، تمام نواقص صورت محو می شوند؛ اما سایه ها و برجستگی های طبیعی روی صورت نیز از بین خواهند رفت. شما می توانید از برنزر برای ایجاد عمق در صورت استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برنزر نیز باید با رنگ پوست شما تناسب داشته باشد. یعنی نه خیلی نارنجی باشد و نه خیلی تیره. بهترین گزینه برای انتخاب برنزر این است که سه درجه از رنگ کرم پودر شما تیره تر باشد. برنزر را باید در قسمت هایی از صورت که قصد ایجاد سایه در آن دارید، استفاده کنید. نقاطی مانند زیر استخوان گونه، اطراف تیغه های بینی، زیر استخوان فک و رستنگاه مو در بالای پیشانی، بهترین نواحی برای ایجاد عمق محسوب می شوند.


هایلایتر در واقع برعکس برنزر است. استفاده از هایلایتر باعث می شود تا مناطقی از چهره برجسته تر به نظر برسند. پیدا کردن یک هایلایتر که به خوبی روی تناژ پوست شما قرار گیرد و با آن تناسب داشته باشید، بسیار ساده است. به این صورت که هایلایتر را نیز می توان سه درجه روشن تر از رنگ کرم پودر در نظر گرفت. هایلایتر را باید در کنار برنزر به طرز بسیار حرفه ای استفاده کرد. یعنی اگر برنزر را زیر استخوان گونه به کار برده بودید، هایلایتر را باید بالای استخوان گونه قرار دهید و با یک براش تمیز خوب فید کنید تا هیچ مرزی بین این دو مشخص نباشد.

 

آرایش صورت مرحله به مرحله

 

آموزش استفاده از رژگونه


حتی اگر تمایل چندانی به آرایش غلیظ یا استفاده از تکنیک های مدرن آرایش صورت نداشته باشید، خیلی راحت با کمک یک رژگونه ملایم می توانید به چهره خود رنگ دهید. استفاده از رژگونه باعث می شود چهره شما بازیگوش تر و پرجنب و جوش تر جلوه کند. استفاده از رژگونه نیز بسیار راحت است، کافیست پس از زدن فوندیشن و در صورت لزوم استفاده از تکنیک های کانتورینگ، براش مخصوص را آغشته به کمی رژگونه کنید و روی سیب گونه بکشید. رژگونه انواع مختلف پودری، استیکی و مایع دارد. رژگونه پودری معمولا برای مبتدی ها کاربرد راحت تری دارد.


رژگونه کرمی دارای رنگدانه های غلیظ تری است و یک روش جسورانه برای سرخ کردن گونه ها محسوب می شود. این نوع رژگونه را باید خوب فید کنید تا جلوه طبیعی تری داشته باشد. یک روش دیگر استفاده از رژگونه کرمی به این شکل است که ابتدا آن را روی گونه بزنید و خوب فید کنید. سپس کمی رژگونه پودری روی گونه ها بزنید تا نمای زیباتر و طبیعی تری داشته باشد و از غلظت زیاد آن کاسته شود.

 

نکات آرایش صورت


آموزش استفاده از سایه چشم


استفاده از سایه چشم باعث می شود چشم ها حالت زیباتر و پرفروغ تری به خود بگیرد. شما به عنوان یک مینیمالیست یا مبتدی می توانید از یک سایه چشم روشن و ساده برای پشت پلک خود استفاده نمایید. اما اگر می خواهید یک مرحله پیشرفته تر انجام دهید، می توانید سایه چشم خود را با سایه چشم دودی ترکیب کنید. روش کار بسیار ساده است. کافیست ابتدا سایه مورد نظر را پشت پلک خود به کار ببرید و برای گوشه های چشم از سایه دودی استفاده کنید. سایه دودی را خوب فید کنید و دنباله آن را متناسب با نوع پلک خود در نظر بگیرید. در کنار سایه چشم دودی، شما می توانید از ترکیب رنگی بی پایان استفاده کنید. چرا که رنگ تیره معمولا با اغلب رنگ ها سازگاری دارد. حتی می توانید برای داشتن یک سایه چشم زیبا و شکیل، از یک رنگ خنثی روی پلک ها، یک رنگ متوسط در وسط پلک و رنگ دودی یا تیره تر در گوشه انتهایی چشم استفاده کنید. استفاده از سایه چشم شاین در گوشه های داخلی پلک به شما کمک می کند تا چشم هایی درشت تر و جذاب تر داشته باشید.

 

آرایش اسموکی با رژلب لایت


آموزش استفاده از خط چشم و مداد ابرو


خط چشم در افزایش جذابیت فرم چشم ها بسیار موثر است. تکنیک های بسیاری برای کشیدن خط چشم وجود دارد. اما استفاده از مداد چشم برای مبتدیان در کشیدن خط چشم می تواند کمک زیادی کند. امروزه انواع خط چشم مایع با نوک مدادی و ماژیکی نیز در بازار موجود هستند که عمل کشیدن خط چشم را راحت تر و سریع تر فراهم می کنند.


ایده پرپشت کردن ابروها می تواند کمک زیادی کند تا چشم ها برجسته تر جلوه کند و ابروها حالت زیباتری پیدا کنند. طراحی ابرو می تواند روی ظاهر کل صورت شما تاثیرگذار باشد. برای طراحی ابرو نیز متدهای بسیاری وجود دارد. سایه ابرو، ماژیک ابرو، مداد ابرو، ریمل ابرو و ... از جمله انواع ابزارهای کاربردی در طراحی ابرو هستند. استفاده از مداد ابرو یکی از ساده ترین راهکارهای برای طراحی ابروهای کم پشت و خالی است. سعی کنید از مداد ابرو متناسب با رنگ طبیعی ابروهای خود استفاده نمایید.

 

آرایش ملایم صورت


آموزش استفاده از ریمل و مژه مصنوعی


استفاده از ریمل به شما کمک می کند حتی با هیچ آرایش دیگری نیز زیبا و طبیعی به نظر برسید. ریمل های گوناگونی در بازار موجود هستند که می توانید مورد استفاده قرار دهید از جمله ریمل حجم دهنده، ریمل بلند کننده، ریمل ضد آب، ریمل کلاسیک، ریمل رنگی و ... . توصیه می کنیم ریمل ضد آب را تنها در استخر و دریا مورد استفاده قرار دهید؛ چون پاک کردن آن به سختی انجام می شود و ممکن است به مژه ها آسیب برساند. اگر مبتدی هستید، سعی کنید یک ریمل با برس کوچکتر را انتخاب کنید تا هنگام ریمل زدن تسلط بیشتری روی همه نواحی مژه داشته باشید.


اگر مژه های شما کم حجم است، می توانید این مشکل را با استفاده از مژه مصنوعی برطرف کنید. مژه مصنوعی هم دارای انواع مختلف سه بعدی، رنگی، تکی، کلاسیک و ... است. استفاده از مژه مصنوعی تکی امروزه بسیار رایج است و باعث می شود مژه ها جلوه طبیعی تری داشته باشند. اما اگر در این کار مبتدی هستید، پیشنهاد می دهیم از مژه مصنوعی ریسه ای استفاده نمایید. همچنین، اگر طرفدار سادگی و نچرال بودن هستید، بهتر است نوع کلاسیک را انتخاب کنید.

 

آرایش فشن صورت


آموزش استفاده از رژلب و خط لب


ما در این مطلب قصد نداریم در مورد رنگ رژلب صحبت کنیم؛ چون انتخاب های بی پایانی مقابل رویتان خواهد بود. برای انتخاب رنگ رژلب باید به تناژ پوستی خود توجه داشته باشید که با کمی تجربه به دست خواهد آمد. صحبت ما در این مطلب، در مورد انواع رژلب است. رژلب دارای انواع مختلف جامد، مایع، پالت، براق و ... است. تفاوت این رژلب ها در جنس و سطح متفاوت رنگدانه است. برای انتخاب رژلب باید ببینید که چه ظاهری مورد پسندتان است؟ قصد دارید یک رژلب کلاسیک انتخاب کنید یا می خواهید لب های شما براق و برجسته جلوه کند؟


پیش از مصرف رژلب، حتما از خط لب همرنگ با ماتیک استفاده کنید تا مرزهای دور لب مشخص شوند و راحت تر بتوانید داخل آن را پر کنید. استفاده از خط لب به شما کمک می کند دوام رژلب روی لب ها را افزایش دهید و همچنین از پخش شدن آن جلوگیری کنید.

 

 

 

آرایش دخترانه و زیبا

 

 

 

درباره آرایش و میکاپ بیشتر بدانید:

هر چه درباره رژلب باید بدانید

30 ایده برای رژلب با عکس

انواع رژلب قرمز و هماهنگی آن با رنگ پوست

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (5)

چهارشنبه 19 آبان 1400 - 17:56:37
سلام وقت بخیر من تازه دوره میکاپ رو گذروندم،میخواستم واسه آآزمونم وسایل تهیه کنم،چه مارک براش خوبه بگیرم؟
جمعه 03 مرداد 1399 - 11:59:50
سلام دوست عزیز، از شما کاربر گرامی نهایت کمال تشکر را داریم که وب سایت رژلب را دنبال می کنید و نظرات خود را به اشتراک می گذارید
یکشنبه 15 تیر 1399 - 17:05:59
مرسی از مطالب خوبتون
پنجشنبه 12 تیر 1399 - 10:37:56
سلام دوست عزیز، برای آرایش لب های کوچک می توانید از تکنیک های کانتورینگ استفاده کنید که آموزش کامل آن در سایت رژلب قرار داده شده است.
پنجشنبه 12 تیر 1399 - 10:30:04
سلام میشه آرایش لبهای کوچیک رو آموزش بدید؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: