چهارشنبه 03 اردیبهشت 1399 - 18:37:37

تفاوت زیرساز پودری و مایع

 

فوندیشن پودری چه تفاوتی با فوندیشن مایع دارد؟

نکات زیرساز آرایشی

 

تفاوت زیرساز پودری با زیرساز مایع

 

فوندیشن، یکی از دشوارترین خریدهای لوازم آرایشی است که با آن مواجه خواهید شد. نه تنها نکات بسیاری وجود دارد که در خرید فوندیشن باید به آن ها دقت کنید، بلکه تعداد زیادی مارک تجاری وجود دارند که دارای فرمول های متفاوتی هستند و انتخاب را دشوار می سازند. علاوه بر این، دو دسته زیرساز آرایشی وجود دارد که شامل طبیعی و معمولی است. فوندیشن معمولی لزوما با مواد طبیعی ساخته نمی شود و در فرآیند ساخت آن از مواد شیمیایی، مواد نگهدارنده و رایحه بسیاری استفاده شده است. برعکس، فوندیشن های طبیعی از ترکیبات سالم و رنگ های طبیعی ساخته می شود و هیچ ماده شیمیایی و مواد نگهدارنده مصنوعی در آن دیده نمی شود.


از طرف دیگر، شما با دو نوع اصلی از فوندیشن ها برخورد می کنید که دارای پایه مایع و پودری هستند. هر دو نوع فوندیشن ها دارای مزایا و معایبی هستند. انتخاب نوع زیرساز به نوع پوست و سبک میکاپ شما بستگی دارد. در ادامه این مطلب از سایت رژلب، قصد داریم تفاوت زیرساز پودری و مایع را به شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.


فوندیشن مایع


اگر به دنبال ظاهری براق برای پوست خود هستید، فوندیشن مایع بهترین گزینه است. زیرساز آرایشی مایع ردی از براقیت روی پوست به جا می گذارد که آن را زیباتر و درخشان تر جلوه می دهد. بهتر است در صورتی که پوست شما خشک است از فوندیشن مایع استفاده کنید. زیرساز آرایشی مایع، رطوبت کافی را برای پوست خشک فراهم می کند. استفاده از فوندیشن پودری روی پوست خشک می تواند پوست شما را خشک تر و خشک تر کند. همچنین باعث پوسته پوسته شدن می شود.

 

فوندیشن مایع


فوندیشین مایع نسبت به نوع پودری دارای پوشش کامل تری است. بسته به نوع زیرساز آرایشی که تهیه کرده اید، می تواند آنقدر ضخامت داشته باشد که هر گونه نواقص پوست شما را به خوبی برطرف کند. اگر به دنبال پوشاندن علائم پیری و چین و چروک هستید، فوندیشن مایع بهترین گزینه است. اگر هیچ گونه نواقصی روی پوست ندارید و تنها می خواهید رنگ پوست خود را تغییر دهید، می توانید از یک فوندیشن سبک وزن استفاده نمایید. کرم های BB و CC نوعی فوندیشن مایع هستند که بسیار سبک بوده و رنگ پوست را تغییر می دهند یا تصحیح می کنند. این نوع کرم ها، چهره ای زیبا و شفاف برای شما به ارمغان می آورند که برای همه دوست داشتنی به نظر می رسند.


فوندیشن پودری


زیرساز آرایشی پودری، یکی از گزینه های عالی و در عین حال کاملا متفاوت از نوع مایع است. این نوع فوندیشن در پوشش لکه ها و جوش ها موثر نیست. اما اگر پوست روشن دارید و به دنبال پوشاندن لک ها و نواقص پوستی نیستید، یک گزینه عالی و سبک می تواند باشد. علاوه بر این، اگر پوست شما چرب است، فوندیشن پودری می تواند برایتان بهترین گزینه باشد. این محصول باعث نمی شود پوست شما چرب تر از قبل به نظر برسد و به جذب روغن اضافی کمک می کند. بنابراین با مصرف زیرساز آرایشی پودری، پوست تان در طول روز چرب و براق به نظر نخواهد رسید.
فوندیشن پودری باعث می شود پوست مات به نظر برسد؛ اما می توانید گزینه هایی را نیز در بازار پیدا کنید که مصرف آن ها باعث درخشان رسیدن پوست شود. استفاده از فوندیشن مایع برای پوست چرب، اغلب اوقات می تواند فاجعه به دنبال داشته باشد. این محصول می تواند پوست شما را بیش از حد چرب جلوه دهد. همچنین، پوست چرب مستعد جوش و آکنه است و مصرف زیرساز آرایشی مایع می تواند وضعیت چربی پوست را بدتر کند. به همین دلیل، فوندیشن پودری بهترین انتخاب برای کاهش جوش و آکنه برای پوست چرب است.

 

فوندیشن پودری


با تمام این تفاصیل، واقعا هیچ گونه قوانین سخت و ثابتی برای استفاده از فوندیشن ها وجود ندارد. گاهی اوقات یک فوندیشن مایع با یک فرمول خاص می تواند برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مفید عمل کند. در موارد دیگر، یک فوندیشن پودری می تواند برای پوست های خشک و برای افرادی که به دنبال پوشش سبک تر و بدون احساس چربی سنگین هستند، فوق العاده باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: