جمعه 10 بهمن 1399 - 23:28:02

آموزش کامل ریمل زدن

 

انواع ریمل چشم

نکاتی که باید در مورد ریمل زدن بدانید

 

آموزش کامل ریمل زدن

 

آرزو می کنید مژه های شما ضخیم تر بود؟ ای کاش مژه هایی به زیبایی هایدی کلوم داشتید؟ آیا می دانید با نحوه صحیح ریمل زدن می توانید مژه هایی پرپشت و زیبا داشته باشید؟ در این مقاله از سایت رژلب قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه یک ریمل مناسب انتخاب کنید و آن را به بهترین نحو روی مژه ها بزنید. با ما همراه باشید.


انتخاب ریمل مناسب


انواع مختلفی از ریمل وجود دارد که از جمله آن ها می توان به حجم دهنده، بلند کننده، تقویت کننده و ضدآب اشاره کرد. یک سری از محصولات نیز وجود دارد که دو یا چند مورد از این قابلیت ها را با هم ارائه می دهند. برای انتخاب بهترین محصول، باید به نوع مژه های خود توجه داشته باشید.

- برای مژه های کم پشت، به دنبال یک ریمل حجم دهنده و بلند کننده باشید. این ریمل باید دارای برس گرد و پرپشت باشد. همچنین می توانید از یک ریمل تقویت کننده برای حجیم کردن مژه ها و سالم نگه داشتن آن ها استفاده نمایید.
- اگر مژه های کوتاه دارید، بهتر است از ریمل بلند کننده استفاده نمایید. این نوع ریمل معمولا دارای برس کوچکتر از نوع حجم دهنده است.
- اگر مژه های شما پرپشت است اما می خواهید طول آن افرایش یابد، یک ریمل بلند کننده انتخاب کنید. سعی کنید ریملی را خریداری کنید که مژه های شما را پس از ریمل زدن از هم جدا نگه می دارد.
- اگر مژه های شما ناهموار یا آسیب دیده است، مواد موجود در ریمل را بررسی کنید.فیتو کراتین و پانتنول می توانند به رشد مژه های شما کمک بسیاری کنند. از قلموی ضخیم برای زدن ریمل استفاده نمایید.
- هر ریمل را پس از باز کردن درب آن می توانید تا سه ماه استفاده کنید؛ چرا که پس از این تاریخ فاسد خواهد شد. بنابراین مارک ها و فرمول های مختلف را امتحان کنید تا ریمل مورد پسند خود را پیدا نمایید.
- از ریمل های ضد آب تنها در مواقع خاص مانند استخر یا فیلم های گریه دار استفاده کنید. چرا که پاک کردن آن دشوار است و ممکن است به مژه های شما آسیب بزند یا آن ها را خشک و شکننده کند.

 

انواع ریمل چشم


انتخاب رنگ ریمل


انتخاب اکثر افراد ریمل سیاه است. ریمل سیاه هم ضخامت و طول مژه ها را افزایش می دهد و هم این که باعث جلوه زیباتر چشم ها می شود. اگر مژه های شما بلوند است و پوست سفیدی دارید، بهتر است از ریمل قهوه ای استفاده کنید. ریمل های رنگی نیز می توانند به سبک میکاپ شما تنوع خوبی بدهند. ریمل های آبی و بنفش می توانند چهره شما را روشن تر کنند. ریمل بنفش با چشم های رنگی، تناسب بسیاری دارد و آن را زیباتر جلوه می دهد.


استفاده از فرمژه


سعی کنید روی مژه های خود سرمایه گذاری کنید؛ چرا که تاثیر بسزایی در زیبایی چهره شما دارند. اگر به دنبال مژه هایی بلند و زیبا هستید، استفاده از فرمژه را فراموش نکنید. مژه های بلند باعث می شود نور بیشتری به چشمان شما وارد شود و بزرگتر و روشن تر به نظر برسد. فرمژه می تواند تفاوت زیادی در مژه های شما ایجاد کند. به دنبال فرمژه هایی با پد لاستیکی باشید که کاربرد راحت تری داشته و از آسیب رسیدن به مژه ها جلوگیری می کند.


آموزش صحیح ریمل زدن


ابتدا سایر لوازم آرایشی مربوط به آرایش چشم را مورد استفاده قرار دهید. سایه چشم بزنید و پس از آن خط چشم یا مداد چشم خود را استفاده کنید. ریمل را باید در مرحله آخر آرایش چشم به کار ببرید. اطمینان حاصل کنید که ریمل به پشت پلک شما برخورد نمی کند تا باعث لکه دار شدن آن شود. برای نتیجه گیری بهتر می توانید پس از این که یک بار ریمل را روی مژه زدید، کمی صبر کنید و دوباره یک دور دیگر ریمل بزنید تا با این کار مژه ها حجیم تر به نظر برسند.
قلموی ریمل را تا جای ممکن به ریشه مژه های داخلی پلک نزدیک کنید و به سمت بیرون به حرکت درآورید. آهسته قلمو را در سایر قسمت های داخلی و بیرونی پلک نیز قرار دهید تا کل مژه ها به ریمل آغشته شود. به جای اینکه ریمل را به یکباره و فوری داخل ظرف حاوی ریمل فرو ببرید، آن را آهسته بچرخانید و درون ظرف ببرید. فرو بردن سریع قلمو باعث می شود ریمل شما زودتر خشک شود.
همیشه پس از اینکه درب محصول را باز کردید، قلموی ریمل را کمی روی لبه آن فشار دهید تا ریمل های اضافی از روی آن برداشته شود. در غیر این صورت، مژه های شما به هم می چسبد و جلوه خوبی ایجاد نمی کند.

 

آموزش زدن ریمل چشم


نکاتی در مورد ریمل زدن


- اگر می ترسید هنگام نزدیک کردن قلمو به ریشه مژه ها چشمک بزنید و به چشم هایتان آسیب وارد شود، دهان خود را باز نگه دارید. وقتی دهان باز شود، پلک زدن دشوار می شود.
- استفاده از ریمل روی ریشه مژه ها باعث می شود طولانی تر به نظر برسند.
- قلمو را با حرکات زیگ زاگ روی مژه ها بکشید. حرکات زیگ زاگ باعث می شود حجم و طول مژه های شما افزایش یابد و از جمع شدن آن جلوگیری شود.
- می توانید چند ریمل را به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود. به عنوان مثال، ابتدا یک لایه ریمل بلند کننده بزنید و پس از یک دقیقه روی آن ریمل حجم دهنده بزنید. با انجام این کار به اصطلاح با یک تیر دو نشان زده اید.
- از ریمل زدن در قسمت های داخلی و خارجی پلک ها غافل نشوید. اکثر افراد ریمل را تنها در قسمت مرکزی مژه ها به کار می برند که باعث می شود چشم های شما باریک به نظر برسد. حتما ریمل را روی مژگان داخلی، میانه و خارجی پلک ها اعمال کنید.
- یکی از ترفندهای طبیعی برای حجیم کردن مژه ها، استفاده از پودر بچه است. پس از این که لایه اول ریمل را روی مژه ها زدید، کمی پودر بچه روی مژه ها بریزید. سپس دوباره یک لایه دیگر ریمل بزنید تا با این کار مژه ها پرپشت تر به نظر برسند.


ریمل زدن روی مژه های پلک پایین


استفاده از قاشق گزینه بسیار خوبی است تا از آغشته شدن پلک پایین به ریمل جلوگیری کنید. همیشه یک دستمال کاغذی و بیوتی بلندر برای فیکس کردن دوباره کرم پودر کنار خود داشته باشید؛ چرا که احتمال دارد پلک پایین شما لکه دار شود و نیاز به تمدید آرایش پیدا کند.
پلک پایین را کمی به سمت پایین بکشید تا ریمل زدن آسان تر انجام شود. قلموی ریمل را روی ریشه مژه های پایین قرار دهید و به صورت افقی به آهستگی حرکت دهید. توجه داشته باشید که ریمل زدن به صورت عمودی روی مژه های پایین باعث می شود جلوه غیرطبیعی ایجاد شود. قلمو را چند بار در عرض مژه های پایین به حرکت درآورید تا کل نواحی آن به خوبی آغشته شود.
هر گونه اشتباهات مربوط به ریمل زدن را می توانید با یک گوش پاک کن برطرف کنید. اگر قسمتی از پوست صورت شما با ریمل لکه شد، ابتدا صبر کنید خشک شود. در غیر این صورت پخش می شود و اوضاع را بدتر می کند. سپس گوش پاک کن را به مقداری مرطوب کننده آغشته کرده و روی قسمت لکه دار شدن قرار دهید. پس از این که لک به خوبی از بین رفت، دوباره روی آن ناحیه کرم پودر یا هر محصولی که قبلا استفاده کرده بودید، به کار ببرید.


پاک کردن ریمل از روی مژه ها


هر شب قبل از خواب ریمل و به طور کلی آرایش خود را با یک شوینده مناسب یا آرایش پاک کن، پاک نمایید. داشتن ریمل در حین خواب می تواند باعث خشک و شکننده شدن و حتی ریزش مژه ها شود.

 

 

پاک کردن ریمل چشم

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: