شنبه 03 خرداد 1399 - 09:37:41

پرایمر

 

چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟

نکات مهم در خرید پرایمر

 

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

 

پرایمرها با این هدف مورد استفاده قرار می گیرند که پوست ما را صاف، مرطوب و بهینه کنند تا آماده یک آرایش کامل و جذاب شود. اما این شک و شبهه در میان برخی مصرف کنندگان و آرایشگران وجود دارد که آیا واقعا مصرف این لوازم آرایش ضروری است؟

همان طور که از نام پرایمر مشخص است، در آغاز آرایش با هدف آماده سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. از پرایمرها می توان برای پوشاندن لکه های پوست و همچنین کاهش سطج چربی پوست نیز به کار برد. مصرف پرایمر می تواند به کاهش منافذ باز پوست نیز کمک کند که همه این ها در کنار هم یک آرایش بی عیب و نقص را برای شما فراهم می کنند. برخی پرایمرها حاوی مرطوب کننده نیز هستند که می توانند به آبرسانی پوست نیز کمک کنند.


پرایمر چگونه به بازار عرضه شد؟


برند صاحب نام اسمش باکس حدود یک دهه پیش اقدام به عرضه پرایمر Photo Finish Foundation‌ خود کرد و عرصه رقابت را برای دیگر شرکت ها میسر ساخت. این رقابت حتی با وجود شبکه های اجتماعی آنلاین تنگ تر نیز شد؛ چرا که مصرف کنندگان با ارسال تصاویر قبل و بعد از مصرف پرایمرها، اهمیت استفاده از این محصول را بیش از پیش افزایش دادند.

 

پرایمر اسمش باکس


چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟


اگر پوست خیلی خشک یا چرب دارید، توصیه می کنیم حتما از پرایمر استفاده نمایید. امروزه پرایمرهای مختلفی برای انواع پوست موجود است که می توانید با توجه به نیازهای خود مورد استفاده قرار دهید. پرایمرهای متناسب با پوست چرب، جلوی تولید بیش از حد سبوم را گرفته و از روغنی جلوه دادن آرایش جلوگیری می کند. این نوع پرایمر را نه تنها در منطقه تی زون که چربی بیشتری دارد، بلکه در تمان نقاط چرب پوست می توان مورد استفاده قرار داد. در مقابل، پرایمرهای متناسب با پوست خشک، رطوبت لازم را وارد پوست کرده و منجر به آبرسانی بیشتر می شود. در واقع این نوع پرایمر می تواند کارایی همانند مرطوب کننده داشته باشد؛ با این تفاوت که عملیات دیگری را نیز روی پوست انجام می دهد.

 

 

 

نتایج استفاده از پرایمر

 


به طور کلی، پرایمرها می توانند نحوه برخورد نور به سطح پوست را تنظیم کنند. پرایمر را می توان علاوه بر انواع پوست چرب و خشک، برای پوست های دارای لک و جای جوش نیز به کار برد. یعنی پرایمر می تواند پوست شما را به خوبی از هرگونه لکه ها و جای جوش قرمز رنگ بپوشاند و آماده زدن کرم پودر کند. برای این کار از پرایمرهای رنگی استفاده می شود. برای پوشاندن هر گونه مشکل پوستی، باید از پرایمر رنگ مخالف آن استفاده کرد. به عنوان مثال، برای پوشاندن جای جوش و لک که قرمز رنگ هستند، از پرایمر سبز استفاده می شود. استفاده از پرایمرهای رنگی نه تنها در خانم ها، بلکه در گریم آقایان نیز کاربرد دارد.


هنگام خرید پرایمر به چه نکاتی توجه کنیم؟


اگر یک پرایمر ادعا می کند که تنها منجر به افزایش ماندگاری آرایش روی صورت شما می شود، باید به آن شک کنید. در حقیقت پرایمرها موجب افزایش دوام آرایش شما نمی شوند. بلکه با برطرف کردن برخی مشکلات پوستی اعم از برطرف کردن چربی یا خشکب پوست و پوشاندن نواقص رنگ پوست، باعث می شود تجربه بهتری از آرایش داشته باشید. البته نمی توان این انتظار را داشت که پرایمر به تنهایی مشکل چرب بودن بیش از حد پوست را برطرف کند! شما باید علاوه بر مصرف پرایمر، در پایان آرایش خود از پودر فیکس نیز استفاده کنید. پودر فیکس مخصوص پوست چرب می تواند به ثبات آریش شما کمک بسیاری کند. علاوه بر این، پاکسازی و لایه برداری به موقع پوست نیز نباید فراموش شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: