پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 20:17:57

آموزش انواع مدل های سایه چشم + عکس

 

 

مراحل کشیدن سایه چشم همراه با عکس

آموزش سایه چشم اسموکی و کات کریس

 

آموزش انواع مدل سایه چشم + عکس

 

 

سایه چشم مدل های مختلفی دارد که هر یک از آنها با یک فرم چشم سازگار است. در این مطلب از سایت رژلب تصمیم گرفتیم تا انواع مدل های سایه چشم را خدمت شما معرفی کنیم و به آموزش هر یک بپردازیم. با ما همراه باشید.


آموزش سایه چشم اسموکی


برای سایه چشم اسموکی می توان از انواع رنگ های تیره استفاده کرد و لزوما اسموکی تنها به معنی مشکی نیست. از جمله رنگ هایی که می توان به عنوان سایه چشم اسموکی از آن استفاده کرد، می توانیم به آبی تیره، سبز تیره، قرمز تیره، قهوه ای و خاکستری اشاره کرد. برای زدن سایه چشم اسموکی، ابتدا از پرایمر برای دور پلک استفاده می کنیم. این کار باعث می شود تا دوام آرایش چشم شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد و از پخش شدن یا ریزش سایه چشم جلوگیری می شود. پس از این که پرایمر مخصوص چشم را زدیم، نوبت به زدن کانسیلر می رسد.


چنانچه دور پلک شما سیاهی یا گودی دارد، می توانید از کانسیلر رنگی برای برطرف کردن این تیرگی و فرورفتگی استفاده کنید. بهترین گزینه های کانسیلر رنگی برای این کار، رنگ نارنجی و زرد هستند. مقداری از کانسیلر را دور پلک بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا خوب جذب پوست شود. سپس کانسیلر رنگ معمولی را روی آن بزنید. برای زدن کانسیلر باید به رنگ پوست توجه کنیم. کانسیلر دور چشم را بهتر است یک درجه روشن تر از رنگ پوست در نظر بگیریم تا حالت چشم‌ها باطراوت‌ تر و درخشان تر باشد.

 

آموزش سایه چشم اسموکی

 


پس از اینکه کانسیلر را زدیم، برای افزایش ماندگاری سایه چشم از پودر فیکس استفاده می کنیم. اگر در این مرحله از پودر فیکس استفاده نشود، سایه چشم به راحتی پس از چند ساعت ترک می خورد یا دور پلک پخش می شود. در مرحله بعد، سایه چشم را به کار می بریم. شما می توانید تمام پشت پلک خود را از یک سایه چشم تک رنگ تیره استفاده کنید. حتی می توانید گوشه های داخلی پلک را رنگ روشن تر به کار ببرید تا درخشندگی چشم ها افزایش یابد. اگر می خواهید حالت چشم هایتان کشیده تر به نظر برسد، از تکنیک سایه چشم گربه ای استفاده کنید. اگر حالت چشم های شما کمی افتادگی دارد، بهتر است سایه چشم اسموکی را خیلی دنباله دار نکشید.


شما حتی می توانید از تلفیق دو رنگ اسموکی استفاده کنید. به این صورت که از یک رنگ جذاب مانند آبی یا بنفش یا هر رنگی که تمایل دارید برای قسمت میانی چشم ها و از یک رنگ تیره تر مانند خاکستری یا مشکی برای گوشه های چشم استفاده نمایید. در این تکنیک باید مرز رنگ ها را به خوبی فید کنید. می توانید برای پلک پایین نیز از هارمونی رنگی که در پلک بالا استفاده کردید، به کار ببرید.


پس از اینکه سایه چشم را کامل کردید، به سراغ خط چشم بروید و یک خط باریک روی بن مژه بکشید. نیازی به کشیدن خط چشم ضخیم و خیلی دنباله دار نیست. چون سایه چشم شما تیره است، استفاده از یک خط چشم باریک کفایت می کند. سپس برای جلوه بیشتر چشم ها از مژه مصنوعی استفاده می کنیم. روی مژه مصنوعی را کمی ریمل بزنید تا حالت طبیعی تری برای مژه ها به ارمغان بیاید.


آموزش سایه چشم کات کریس


در سایه چشم کات کریس، تکنیک به گونه ای است که مرز بین پلک میانی با بالایی کاملا مشخص و قابل رویت می باشد. برای این کار ابتدا از یک رنگ تیره مانند قهوه ای برای گوشه خارجی پلک استفاده می کنیم. سایه گوشه پلک را به حالت دال تا نیمه های پلک ادامه می دهیم. پس از این که بیس سایه چشم کات کریس را ایجاد کردیم، نوبت به کار روی قسمت میانی پلک می رسد.
برای این قسمت باید از یک کانسلیر مایع خیلی سبک استفاده کنیم. بهترین گزینه برای انجام این کار، کانسیلر تارت است. کانسیلر را با یک براش تمیز خوب فید می کنیم و قسمت میانی پلک را خط می اندازیم. برای اینکه انتهایی قسمت روشنی سایه چشم مشخص شود، ار مشتری می خواهید که سر خود را کمی پایین بیاورد و سپس روبرو را نگاه کند. این گونه می توان قسمت انتهایی سایه روشن را مشخص کرد.

 

آموزش سایه چشم کات کریس

 


برای قسمت میانی پلک می توان از انواع سایه چشم شاین و براق یا سایه کاملا مات استفاده کرد. حتی می توانید برای مرز بین دو سایه از یک رنگ کاملا شاین استفاده کنید تا واضح شود. سپس روی مژه ها کمی ریمل می زنیم. قسمت پایین پلک را نیز می توان از همان رنگی که برای گوشه چشم استفاده کرده بودیم، به کار ببریم. سپس ریمل پلک پایین را نیز می زنیم. برای افزایش زیبایی چشم ها می توان از مژه مصنوعی پنج بعدی استفاده کرد. لثه پلک پایین را نیز می توان مداد چشم روشن استفاده کرد تا چشم ها درشت تر جلوه کند.


آموزش سایه چشم رنگی


در سایه چشم رنگی می توان از رنگ هایی متناسب و هماهنگ با رنگ چشم و رنگ پوست استفاده کرد. برای انتخاب رنگ سایه چشم به تناژ پوستی نیز باید دقت شود. اگر تناژ پوستی فرد گرم بود، از رنگ های گرم مانند کرم، قهوه ای، سبز، مسی، آجری و ... استفاده نمایید. برعکس، اگر تناژ پوستی فرد سرد بود، از رنگ هایی مانند آبی، صورتی، هلویی و ... می توانید استفاده کنید.


در سایه چشم رنگی می توان از هارمونی مختلف رنگی استفاده کرد. شما در یک تکنیک سایه چشم می توانید از سه یا چهار رنگ متناسب و با هارمونی مشابه استفاده نمایید. به ترتیب از قسمت داخلی پلک شروع به استفاده از رنگ ملایم کرده و برای قسمت میانی از رنگ مدیوم به کار ببرید. در قسمت خارجی پلک نیز از یک رنگ تیره تر استفاده کنید. به این صورت سایه چشم رنگی جذاب تری خواهید داشت. در این سبک سایه چشم باید مرز بین رنگ ها را خوب فید کنید.

 

آموزش سایه چشم رنگی

 


برای زیبایی بیشتر آرایش چشم بهتر است از مژه مصنوعی حجیم استفاده کنید. استفاده از خط چشم نیز توصیه می شود. اگر حالت چشم های مراجعه کننده ریز بود، از مداد چشم سفید برای قسمت داخلی لثه پایین پلک استفاده کنید. اگر حالت چشم های مراجعه کننده درشت بود نیز می توانید از مداد چشم مشکی برای داخل پلک استفاده نمایید. استفاده از مداد چشم سفید داخل پلک باعث درشت تر جلوه دادن چشم ها می شود. بالعکس، استفاده از مداد چشم تیره برای داخل پلک منجر به ریزتر نشان داده شدن چشم ها می شود. رعایت نکردن این قانون باعث می شود آرایش چشم ها حالت مصنوعی به خود بگیرد.


آموزش سایه چشم شاین


برای سایه چشم شاین از یک رنگ مات برای بیس آرایش چشم استفاده می کنیم. شما می توانید از هارمونی رنگ مشابه برای به کار بردن سایه چشم شاین استفاده کنید. به عنوان مثال، از رنگ رزگلد مات برای پایه سایه چشم و از رنگ شاین رزگلد برای قسمت میانی استفاده کنید.


هر چه هارمونی میان رنگ های به کار رفته بیشتر باشد، جلوه کار شما نیز به همان ترتیب بیشتر خواهد شد. ابتدا با سایه چشم مات پلک های بالا و پایین چشم را رنگ می دهیم. سپس با استفاده از سایه چشم شاین، روی قسمت میانی پلک را شکل می دهیم. شما می توانید با توجه به فرم چشم ها از مدل خط چشم مناسب استفاده کنید. سپس لثه های داخلی پلک پایین را مداد چشم بزنید.

 

آموزش سایه چشم شاین

 


استفاده از مژه مصنوعی باعث می شود فرم چشم ها خوش حالت تر جلوه پیدا کند. برای استفاده از مژه مصنوعی شما دو راه پیش رو خواهید داشت. روش اول استفاده از مژه مصنوعی ریسه ای است که کاربرد سریع تر و راحت تری دارد. روش دیگر نیز استفاده از مژه مصنوعی تکی می باشد. در این تکنیک شما می توانید از از مژه تکه ای کوتاه تر برای قسمت های ابتدایی پلک، مژه متوسط برای قسمت میانی و سپس مژه بلندتر برای قسمت های انتهایی پلک استفاده نمایید.


آموزش سایه چشم برای فرم چشم های درشت


برای آرایش چشم درشت از یک رنگ مدیوم برای گوشه خارجی پلک استفاده می کنیم. این رنگ سایه را به روش سایه چشم دال روی پلک فید می کنیم. با استفاده از یک براش درشت تر، سایه چشم را خوب فید می کنیم. از همین رنگ سایه برای قسمت پایین پلک نیز استفاده می کنیم.


توجه داشته باشید که در آرایش چشم درشت شما این امکان را دارید که گوشه های خارجی پلک را ببندید. این کار به کنترل درشتی چشم و ایجاد تعادل در آن کمک بسیاری می کند. در مرحله بعد از یک سایه چشم کمی تیره تر برای قسمت های خارجی و داخلی پلک استفاده می کنیم. استفاده از این رنگ باید به میزان کم انجام شود.

 

آموزش سایه چشم درشت

 


با استفاده از سایه چشم شاین و متناسب با سایر رنگ ها، قسمت های میانی پلک بالا و همچنین پایین را رنگ می دهیم. استفاده از رنگ تیره تر برای قسمت های خارجی و داخلی پلک این درشتی بیش از حد چشم ها متعادل کرده و باعث افزایش جذابیت فرم چشم ها می شود.


در مرحله بعد از مژه مصنوعی برای روی پلک ها استفاده می کنیم. بهتر است مژه مصنوعی که انتخاب می کنید در قسمت انتهایی کشیده تر و پرپشت تر باشد تا حالت چشم ها را جذاب جلوه دهد. پس از این که مژه مصنوعی را نصب کردیم، از ریمل برای چسباندن مژه ها به مژه مصنوعی استفاده می کنیم. به همین ترتیب مژه های زیر پلک را نیز ریمل می زنیم.


آموزش سایه چشم دال


برای سایه چشم دال، ابتدا از بن انتهایی پلک یک خط باریک و بلند ترسیم می کنیم. سپس به حالت دال، یک خط دیگر در امتداد پلک می کشیم. با استفاده از مدل سایه چشم دال می توان فرم چشم ها را درشت تر جلوه داد. پس از اینکه فرم دال را در بالای پلک ایجاد کردیم، یک خط چشم در قسمت پایینی پلک می کشیم. با استفاده از قلموی سه صفر خیلی باریک، کمی از رنگ مشکی را در قسمت بیرونی خط چشم می زنیم و آن را رو به سمت خارج فید می کنیم.


برای فید کردن مدل سایه چشم دال باید از یک قلموی تخت و کمی مرطوب استفاده کنید. برای قسمت میانی پلک می توان از رنگ قهوه ای استفاده کرد. با یک براش پرپشت تر، سایه چشم قهوه ای را روی قسمت میانی پلک قرار داده و خوب فید می کنیم. پس از این که سایه چشم قهوه ای را تکمیل کردیم، دوباره از رنگ مشکی برای ترمیم خط چشم دال استفاده می کنیم.

 

آموزش سایه چشم دال

 


پس از این که خطوط مشکی را تکمیل کردیم، با استفاده از مداد چشم سفید، داخل پلک را رنگ می دهیم. این کار باعث درشت تر دیده شدن چشم ها خواهد شد. سپس مژه مصنوعی ریسه ای را نصب می کنیم و برای جلوه طبیعی آن از ریمل استفاده می کنیم.


آموزش سایه چشم اکلیلی


برای سایه چشم اکلیلی می توان از پرلایت های گریماس استفاده کرد. پرلایت ها را می توان به صورت خشک یا تر همراه با کلینزینگ لوشن مورد استفاده قرار داد. برای ترکیب سایه چشم تر، کمی از پرلایت را روی یک سطح بریزید و چند قطره کلینزینگ لوشن به آن اضافه نمایید. با استفاده از قلم مخصوص سایه چشم ترکیبی را بروی پلک بزنید.

 

آموزش سایه چشم اکلیلی

 


شما می توانید از تلفیق رنگ های مات و شاین سایه های گریماس استفاده کنید. به طور مثال، قسمت خارجی پلک را رنگ مات و برای قسمت های داخلی تر از رنگ شاین و اکلیلی استفاده نمایید. در صورتی که تمایلی به استفاده از خط چشم ندارید، کمی از رنگ قهوه ای را برای گوشه خارجی و روی بن مژه استفاده کنید. همین کار را برای قسمت خارجی پلک پایین نیز استفاده کنید.


رنگ های سایه را خوب فید کنید تا هیچ مرزی بین آن ها به چشم نخورد. سپس از مژه مصنوعی ریسه ای برای افزایش جلوه چشم ها استفاده کنید. در مرحله بعد روی مژه های بالا و پایین را ریمل بزنید. می توانید از مداد چشم سفید برای لثه داخلی پلک استفاده کنید. برای قسمت زیر ابرو نیز از یک رنگ سایه کرمی مات استفاده کنید تا فاصله چشم و ابرو بیشتر به نظر برسد و حالت زیباتری داشته باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: