سه شنبه 08 مهر 1399 - 22:18:08

آموزش مرحله به مرحله آرایش برنزه + عکس

 

آرایش برنزه و نکات مهم آن

نحوه انتخاب پودر برنزر مناسب

 

آرایش برنزه و نکات آن

 

 

 

لیست آیتم هایی که در این مطلب خواهید خواند:

 

اولین مرحله از انجام آرایش برنزه

انتخاب یک پودر برنزر مناسب برای آرایش برنزه

طرز صحیح استفاده از پودر برنزر در آرایش برنزه

آرایش چشم هماهنگ با آرایش برنزه

آرایش لب مناسب برای آرایش برنزه

 

در این آیتم از سایت رژلب قصد داریم آموزش مرحله به مرحله آرایش برنزه + عکس را به همراه با بسیاری از نکات کلیدی این سبک میکاپ به شما ارائه دهیم. شما با کمک این آیتم آموزش صحیح استفاده از پودر برنزه کننده و انتخاب تناژ مناسب رنگ پوست خود را فرا خواهید گرفت.
بسیاری از افراد گمان می کننده که استفاده از پودر برنزه کننده تنها مختص به فصل های بهار و تابستان است و نباید در فصل های پاییز و زمستان از این سبک میکاپ استفاده کرد. در صورتی که این یک تصور اشتباه است؛ اگر از پودر برنزه کننده به درستی استفاده شود، حتی می تواند در فصول سرد سال نیز مورد استفاده قرار گیرد. به یاد داشته باشید که استفاده از پودر برنزر نیاز به استفاده از تکنیک هایی دارد که آرایش صورت شما را تمیز و طبیعی جلوه دهد. اگر شما هم تمایل دارید در هر فصل از سال آرایش برنزه را برای تنوع یا حتی برای یک سبک همیشگی آرایش انجام دهید، پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.


اولین مرحله از انجام آرایش برنزه


در قدم اول از آرایش برنزه باید از کانسیلر برای پوشاندن پلک دور چشم استفاده کنید. اگر دور چشم شما دارای تیرگی است، ابتدا می توانید از کانسیلر نارنجی رنگ برای پوشاندن تیرگی استفاده کنید و سپس روی آن را با کانسیلر رنگ طبیعی پوست بپوشانید. برای سایر نواحی پوست نیز اگر مشکلاتی از قبیل جوش یا لکه مشاهده می کنید، باید ابتدا با استفاده از کانسیلر آنها را بپوشانید. در مرحله بعد از مقداری هایلایتر برای پوشش کل نواحی صورت استفاده کنید. استفاده از هایلایتر باید در مقادیر بسیار کم باشد و نباید در مصرف آن افراط کنید. برای این کار کافیست یک براش بزرگ را آغشته به مقداری هایلایتر پودری کنید و به آرامی روی پوست حرکت دهید.
اگر از مقداری پودر هایلایتر قبل از زدن برنزر استفاده کنید، زمانی که در مقابل تابش نور خورشید قرار می گیرید یک براقیت و درخشندگی خاصی روی پوست شما ایجاد می شود و جلوه بسیار خاص و زیبایی دارد.

 

نحوه انتخاب پودر برنزر مناسب


انتخاب یک پودر برنزر مناسب برای آرایش برنزه


برای انتخاب پودر برنزر مناسب باید به رنگ پوست و تناژ آن توجه داشته باشید. به طور کلی سه نوع رنگ پوست روشن، متوسط و تیره با تناژهای گرم و سرد وجود دارد. برای این که به تناژ گرم یا سرد پوست خود پی ببرید، راهکارهای مختلفی وجود دارد. یکی از ساده ترین روش ها این است که به رگ های مچ دست خود دقت کنید. اگر رنگ رگ های پوستی شما آبی باشد، به این معنی است که رنگ پوست شما سرد و در صورتی که رنگ رگ های شما سبز باشد، به معنی این است که تناژ پوستی شما گرم می باشد. یک روش دیگر اینکه به رنگ اصلی تناژ پوستی خود پی ببرید، استفاده از طلا است. اگر پوست شما هنگام استفاده از طلای زرد جلوه زیباتری دارد، تناژ پوستی شما گرم و در صورتی که پوست شما هنگام استفاده از طلای سفید جلوه بهتری دارد، تناژ پوستی تان سرد می باشد.
برای تست پودر برزنر بهتر است به جای اینکه آن را روی مچ دستتان امتحان کنید، آن را در زیر استخوان فک به کار ببرید. همچنین توصیه می کنیم تست محصولات آرایشی را زیر نور طبیعی انجام دهید. برخی فروشگاه ها دارای نور غیر طبیعی بسیاری هستند که ممکن است تست محصولات را با مشکل مواجه کند.

 

نحوه استفاده از پودر برنزر


برخی از پنکک های دارای تناژ صورتی و برخی دیگر نیز دارای تناژ زرد هستند. انتخاب هر یک از این تناژها به رنگ پوست شما بستگی دارد. به طور کلی اگر پوست شما از تناژ گرم برخوردار باشد، بهتر است پنکک یا پودر برنزر دارای تناژ زرد و در صورتی که تناژ پوستی شما سرد است توصیه می کنیم از پنکک با تناژ صورتی استفاده نمایید.
برخی از محصولات نیز وجود دارند که که دارای تناژ های مختلفی از رنگ ها می باشند و چندکاره هستند. از جمله این محصولات می توان به پنکک گرلن اشاره کرد که دارای چهار تناژ مختلف روشن و تیره می باشد. شما با استفاده از این محصول می توانید علاوه بر کارایی پودر برنزر، برای کانتور صورت نیز استفاده کنید.
اگر به دنبال یک پودر برنزر تیره تر هستید، ما به شما پنکک بابی براون مدل پودر برنزه نچرال 1 را پیشنهاد می کنیم. این محصول برای افرادی که به طور طبیعی دارای پوست تیره هستند، بهترین گزینه است. علاوه بر این، در فصل تابستان که نیاز داریم پوست مان جلوه تیره تری داشته باشد نیز کاربرد دارد. این محصول دارای 6 تناژ مختلف از متوسط تا تیره است تا نیاز افراد با انواع تناژهای مختلف پوستی را برطرف کند.


طرز صحیح استفاده از پودر برنزر در آرایش برنزه


پس از اینکه محصول متناسب با رنگ پوست خود را انتخاب کردید، یک براش مخصوص پنکک برداشته و به آرامی آغشته به محصول کنید. سپس رنگدانه های اضافی براش را با چند بار کشیدن روی پشت دست از بین ببرید و شروع به کشیدن آن روی گونه ها کنید. براش را به آرامی با حرکات دورانی روی گونه ها بمالید و خوب فید کنید. توجه داشته باشید که براش شما نباید حاوی مقدار زیادی پودر برنزر باشد تا آرایش برنزه شما جلوه طبیعی تر و زیباتری داشته باشد.
پس از این که با حرکات دورانی روی هر دو گونه را خوب پنکک زدید، براش را به آرامی سمت شقیقه ها و سپس پیشانی ببرید و با همان حرکات دورانی این نواحی را برنزه کنید. در مرحله بعد نوبت به زدن براش روی پشت و پایین پلک می رسد. سپس باید روی پل بینی را برنزر بزنید. برای این کار باید خیلی دقت کنید چون ما قصد نداریم کل نواحی بینی را تیره کنیم. تنها باید قسمت میانی تیغه بینی را با حرکات رفت و برگشتی براش برنزه کنیم.

 

آموزش آرایش برنزه


در مرحله بعد باید روی گردن یعنی قسمت پایینی چانه خود را پودر برنزر بزنیم. بسیاری از افراد هنگام آرایش برنزه تنها صورت خود را برنز می کنند و از محصول مورد نظر روی گردن شان استفاده نمی کنند. در صورتی که این یک اشتباه است. فراموش نکنید که آرایش برنزه باید تا جای ممکن طبیعی به نظر برسد و اگر شما گردن خود را برنزه نکنید، صورتی تیره با گردن سفید رنگ خواهید داشت که اصلا جلوه زیبایی ندارد.
حتی اگر لباس شما دارای یقه باز می باشد، باید قسمت های پایین تر گردن و همچنین دست ها را نیز برنزه کنید. به طور کلی دقت داشته باشید که هنگام آرایش برنزه باید میان رنگ پوست صورت و پوست بدن تان تناسب برقرار باشد. یعنی اگر دست ها، پاها و گردن شما مشخص هستند نیز باید با پودر برنزر پوشانده شوند؛ در غیر این صورت نتیجه کار چندان خوب از آب در نخواهد آمد.
پس از این که با براش این نواحی را خوب پنکک زدید، نوبت به بلند کردن می رسد. شما می توانید با همان براش روی پوست چند بار حرکات دورانی انجام دهید تا پنکک خوب فید شود. اگر فید کردن با استفاده از براش به خوبی انجام نشد، برای این کار می توانید یک پد آرایشی پنبه ای برداشته و شروع به زدن ضربه های کوچک روی آن کنید. توجه داشته باشید که پد آرایشی را نباید روی پوست بکشید؛ چرا که منجر به پاک شدن آرایش تان می شود. حرکات ضربه ای کوچک برای این کار کفایت می کند.

 

آموزش آرایش برنزه


آرایش چشم هماهنگ با آرایش برنزه


برای آرایش چشمی که هماهنگی متناسبی با آرایش برنزه شما داشته باشد، بهتر است کار خود را ابتدا با یک سایه چشم صدفی و شاین شروع کنید. می توانید یکی از انگشتان خود را آغشته به مقداری سایه چشم کرده و پشت پلک فید نمایید. ما در این آیتم از پالت سایه چشم توفیسد استفاده کرده ایم. این پالت دارای رنگ های متنوعی از روشن تا تیره است و به شما کمک می کند تا آرایش چشم جذابی را تجربه کنید. پس از اینکه سایه چشم شیمر به رنگ صدفی را روی پلک زدید، با استفاده از قلمو یک رنگ تیره تر برداشته و کانتور چشم انجام دهید. سپس قسمت های بیرونی پلک را نیز آغشته به رنگ تیره کنید.
پس از این که آرایش چشم اولیه را با استفاده از سایه انجام دادید، یک براش برداشته و روی چشم بمالید تا رنگ ها خوب فید شوند. دوباره مقداری رنگ روشن با استفاده از انگشت خود بردارید و روی پلک بمالید. در مرحله بعد از فرمژه برای حالت دادن به مژه های خود استفاده کرده و ریمل بزنید. برای درشت تر نشان دادن چشم های خود می توانید ریمل را روی مژه های پلک پایین نیز بزنید.

 

پالت سایه چشم توفیسد

 

آرایش چشم هماهنگ با آرایش برنزه

 

ریمل زدن چشم

 


آرایش لب مناسب برای آرایش برنزه


در مرحله آخر از آرایش برنزه نوبت به آرایش لب می رسد. بهتر است در این سبک میکاپ از انواع رنگ های روشن تر استفاده کنید. ما در این آیتم از رنگ پنککی یا صورتی ملایم استفاده کردیم. ابتدا یک خط لب همرنگ برداشته و خطوط اصلی لب را با آن بکشید. سپس از یک رژلب مایع برای پر کردن نواحی داخل خط لب استفاده نمایید.

 

آرایش لب متناسب با آرایش برنزه

 

 

 

 


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

تشکر
مرسی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: